Auteur Topic: Dossier Mollenvanger  (gelezen 3341 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Dossier Mollenvanger
« Gepost op: 30-08-2003, 10:56:22 »
Waarom is hij wel/niet de mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #1 Gepost op: 28-09-2003, 11:05:48 »
Mollenvanger is de mol! Absoluut! M'n redenen geef ik nog niet prijs, dat komt terzijnertijd nog wel ;D

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2003, 16:57:39 »
Ik wilde nog even iets zeggen:

Als ik zelf de mol ben (Ik vind mezelf best verdacht)
Wil ik de cmc niet winnen. Ik zet ook iedere keer mezelf als laatste omdat ik het lullig vind als de mol kan winnen!
Mollenvanger#1

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2003, 19:24:31 »
Ik wilde nog even iets zeggen:

Als ik zelf de mol ben (Ik vind mezelf best verdacht)
Wil ik de cmc niet winnen. Ik zet ook iedere keer mezelf als laatste omdat ik het lullig vind als de mol kan winnen!

Als je jezelf altijd op de laatste plaats zet, zoals jij hebt gedaan en jij bent de mol dan is er geen kans dat je kunt winnen (tenzij alle anderen het ook hebben gedaan en/of geen lijstjes hebben ingeleverd.

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #4 Gepost op: 4-10-2003, 09:58:11 »
Ik wil ook niet winnen, daarom zet ik mezelf telkens als laatste in mijn lijstjes
Mollenvanger#1

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #5 Gepost op: 4-10-2003, 10:12:28 »
Je doet mee om niet te winnen, dus? Daar is je avatar het niet mee eens :D 8)

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #6 Gepost op: 4-10-2003, 11:08:36 »
zijn avatar is ook blont he  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-10-2003, 11:11:54 door Floortje »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #7 Gepost op: 4-10-2003, 11:10:06 »
Eej niet fucken met Jewel he!  ;D

Kdenk dat ie bedoelt dat ie als mol niet wil winnen, maar als kandidaat seer sekers wel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #8 Gepost op: 4-10-2003, 11:16:52 »
Verraadt mollenvanger zich op deze manier dan niet als mol, of weet je zelf nog niet wie de mol is, ik bedoel: het aloude thema van WIDM, echt, zowel als mol-online als in CMC, is toch: "NIETS IS WAT HET LIJKT?"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #9 Gepost op: 4-10-2003, 11:22:02 »
Nee, alleen de crew weet wie de mol is, moet je de eerste persconferentie van CMC 3 maar even lezen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #10 Gepost op: 4-10-2003, 11:35:27 »
Had ik dus inderdaad al gedaan, vandaar ook mijn vraag. het lijkt me namelijk sterk, dat je zelf, als je een spel zoals dit bedenkt, niet weet wie de mol is.  Als je zoiets niet vantevoren goed op papier zet, loop je zelf namelijk grote kans de draad kwijt te raken.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #11 Gepost op: 4-10-2003, 11:46:43 »
Dan snap ik jouw vraag niet meer  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #12 Gepost op: 4-10-2003, 12:04:33 »
Ik vond alleen de opmerking van Mollenvanger: ik wil niet winnen, in tegenspraak met wat onder zijn avatar staat. En daarom vroeg ik mij af, of alles vantevoren werkelijk al vast stond, zoals dat vantevoren was bepaald. En daar sloeg mijn opmerking: "niets is wat het lijkt" op.

Namelijk: alleen de crew weet wat er gaat gebeuren, en kan het verhaal aanpassen aan de omstandigheden (kandidaat houdt het halverwege voor gezien, terwijl die bijvoorbeeld als mol bedoeld was). In zo'n geval sta je als schrijver/bedenker van dit geheel wel een beetje raar te kijken. Je kan dan stoppen, wat met die andere spellen is gebeurd, maar dat is een oplossing die jij bepaald niet ziet zitten, zoals ik begrijp.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #13 Gepost op: 4-10-2003, 12:11:45 »
In het geval dat 'de mol' opstapt, gaat het spel gewoon door, er wordt dan een situatie gefaked waarin het lijkt alsof dat persoon nog steeds braaf zijn lijstjes inlevert. Een oplossing is vaak dichterbij dan je denkt. We gaan niet halverwege van mol wisselen, die staat bij het begin bekend en is gekozen door een loting. Als er halverwege geswitcht wordt, kloppen de eerste afleveringen niet meer, de hints niet meer en bovendien is er sprake van competitievervalsing.

We hebben ervoor gekozen om de mol zelf niet in te lichten, omdat in eerdere edities de mol vaker werd gevonden door 'vreemd gedrag' dan door mollenstreken, bovendien kan de mol zichzelf nu niet meer verraden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #14 Gepost op: 4-10-2003, 12:23:55 »
Dit was een theoretische mogelijkheid in de televisieversie van WIDM, we weten allebei nog hoeveel forumruimte eraan is gespendeerd, om uit te vinden of Astrid als mol misschien teveel risico genomen had, en dat er daarom een scenario was bedacht om haar op een geloofwaardige manier het programma te doen verlaten. Inmiddels weten we heel goed dat daarvan geen sprake is geweest. Maar een onverwachte handeling van een kandidaat, kan je weldegelijk tot noodmaatregelen dwingen. 

Dat is eigenlijk wat ik bedoelde, maar uit je antwoord is op te maken dat er ook aan dat soort dingen gedacht is. En dat heeft CMC toch ook zijn waarde bewezen, er zit gewoon een goed plan achter.

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re:Dossier Mollenvanger
« Reactie #15 Gepost op: 4-10-2003, 18:43:35 »
Chriz snapt het tenminste!
Ik zal het ff uitleggen:

Als IK de mol ben wil ik niet winnen....
Dus ik zet mezelf telkens als laatst in mijn lijstjes. Als ik niet de mol ben wil ik natuurlijk wel winnen! Duidelijk???

Mollenvanger.

Ps: En mij is door niemand iets verteld dat ik de mol zou zijn!
Mollenvanger#1