Auteur Topic: Stembrieven  (gelezen 26949 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stembrieven
« Reactie #60 Gepost op: 5-11-2013, 18:09:18 »
Volgens mij was het zo:
Geraldine: 9 (1+8)
Anna: 4 (1+3)
Kees: 3 (1+2)
Jan: 2 (1+1)

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #61 Gepost op: 5-11-2013, 18:24:34 »
Volgens mij was het zo:
Geraldine: 9 (1+8)
Anna: 4 (1+3)
Kees: 3 (1+2)
Jan: 2 (1+1)

Dat dacht ik in eerste instantie ook (of  kees 1 extra stem en Jan 2 extra stemmen). Maar  Jan had nog alle 4 zijn extra stembriefjes in aflevering 9 (hij heeft dus geen extra stembriefje gebruikt).

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #62 Gepost op: 5-11-2013, 18:41:43 »
Ik zou kunnen zweren dat hij 2 briefjes heeft ingezet tijdens het bloedbad.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stembrieven
« Reactie #63 Gepost op: 5-11-2013, 18:50:37 »
Bij nader bekijken denk ik niet dat Jan een extra stem op Sef uitbracht. Ik heb zijn handschrift niet kunnen ontdekken op de extra briefjes.. :)

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Stembrieven
« Reactie #64 Gepost op: 5-11-2013, 19:19:31 »
Afgelopen aflevering zeiden andere kandidaten (ik dacht met name Geraldine) dat Jan geen enkele extra stem heeft ingezet.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #65 Gepost op: 5-11-2013, 19:24:16 »
Hier het bewijs dat Jan geen enkel extra stembriefje (tijdens de gehele expeditie) heeft ingezet: Bovenste screenshot is van aflevering 9, de onderste uit aflevering 2. op beide is te zien dat hij 4 extra stembriefjes heeft.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stembrieven
« Reactie #66 Gepost op: 6-11-2013, 11:16:44 »
Geraldine heeft 8 extra stemmen ingezet, Jan 0, dus het moet wel zo zijn dat zowel Anna als Kees 3 extra stemmen hebben ingezet.. :)
« Laatst bewerkt op: 6-11-2013, 11:26:21 door willy »

Offline keesrobinson13

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #67 Gepost op: 8-11-2013, 00:17:43 »
Aantal extra stembriefjes na aflevering 10:
Hans: 5
Edith: 5
Anna: 4
Kees: 4
Zimra: 3
Paulien: 0
Geraldine: 0

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #68 Gepost op: 14-11-2013, 17:57:33 »
Eigenlijk is het bovenstaande overzicht indien correct lachwekkend: Hans, Kees en Edith kunnen door de hoeveelheid extra stemmen met zijn drieën de rest van het spel heel eenvoudig beheersen terwijl er momenteel nog zeven kandidaten zijn. Uitgaande van het slechtste scenario verenigen Anna, Zimra, Geraldine en Pauline zich en zetten ze in één keer al hun stemmen in: 7 extra stemmen en 4 reguliere stemmen. Om dat zwartgallige scenario te voorkomen moeten Hans, Kees en Edith de eerstkomende eilandraad 9 extra stemmen en 3 reguliere inzetten om iemand van de andere alliantie weg te stemmen. Natuurlijk degene met de meeste potentiële stemmen (Anna en anders Zimra), want als de andere alliantie niet alle extra stemmen inzet wil je in ieder geval de extra stemmen van de andere alliantie reduceren. De vijf extra stemmen die Hans, Kees en Edith overhouden zijn voldoende om bij de volgende eilandraad Zimra/Anna weg te stemmen, zelfs als de overgebleven dame de extra stemmen niet ingezet zou hebben en ditmaal wel gaat gebruiken. Daarna heeft het trio geen extra stemmen meer nodig omdat er een regulier evenwicht is en geen van de overgebleven kandidaten (Pauline en Geraldine) nog extra stemmen heeft. Met de bovenstaande strategie kan enkel immuniteit het feestmaal nog bederven. Ik verwacht overigens niet dat Hans, Kees en Edith deze speelwijze gaan volgen, daar zullen ze namelijk ongetwijfeld allerlei principiële bezwaren tegen hebben.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #69 Gepost op: 14-11-2013, 23:35:17 »
Eigenlijk is het bovenstaande overzicht indien correct lachwekkend: Hans, Kees en Edith kunnen door de hoeveelheid extra stemmen met zijn drieën de rest van het spel heel eenvoudig beheersen terwijl er momenteel nog zeven kandidaten zijn. Uitgaande van het slechtste scenario verenigen Anna, Zimra, Geraldine en Pauline zich en zetten ze in één keer al hun stemmen in: 7 extra stemmen en 4 reguliere stemmen. Om dat zwartgallige scenario te voorkomen moeten Hans, Kees en Edith de eerstkomende eilandraad 9 extra stemmen en 3 reguliere inzetten om iemand van de andere alliantie weg te stemmen. Natuurlijk degene met de meeste potentiële stemmen (Anna en anders Zimra), want als de andere alliantie niet alle extra stemmen inzet wil je in ieder geval de extra stemmen van de andere alliantie reduceren. De vijf extra stemmen die Hans, Kees en Edith overhouden zijn voldoende om bij de volgende eilandraad Zimra/Anna weg te stemmen, zelfs als de overgebleven dame de extra stemmen niet ingezet zou hebben en ditmaal wel gaat gebruiken. Daarna heeft het trio geen extra stemmen meer nodig omdat er een regulier evenwicht is en geen van de overgebleven kandidaten (Pauline en Geraldine) nog extra stemmen heeft. Met de bovenstaande strategie kan enkel immuniteit het feestmaal nog bederven. Ik verwacht overigens niet dat Hans, Kees en Edith deze speelwijze gaan volgen, daar zullen ze namelijk ongetwijfeld allerlei principiële bezwaren tegen hebben.

En belangrijker, spreekt iedereen de waarheid over zijn hoeveelheid stemmen. Hoeveel weten ze van elkaar... Voor ons met dit lijstje is het inderdaad makkelijk zo'n strategie de bedenken. Maar daar is het toch anders en moet je mensen op hun woord geloven, als ze al iets loslaten.

Tactisch gezien is het er nu nog makkelijker op geworden nu Paulien vertrokken is. Maar wat zullen ze doen?
Als Hans in het mes loopt volgende week en met bijvoorbeeld 4 á 5 (3 regulier) stemmen wordt weggestemd. Kan het zomaar zijn dat misschien zelfs maar 1 van de 3 de finale haalt.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Stembrieven
« Reactie #70 Gepost op: 15-11-2013, 18:30:23 »
En belangrijker, spreekt iedereen de waarheid over zijn hoeveelheid stemmen. Hoeveel weten ze van elkaar... Voor ons met dit lijstje is het inderdaad makkelijk zo'n strategie de bedenken. Maar daar is het toch anders en moet je mensen op hun woord geloven, als ze al iets loslaten.

Inderdaad, jammer genoeg tasten wij als kijkers vooralsnog compleet in het duister over de kennis die de kandidaten al dan niet hebben aangaande de extra stemmen van anderen. In principe zouden de meeste kandidaten in staat moeten zijn om een redelijke inschatting te maken met behulp van de indrukken tijdens de eerste proef, de eilandraden en hun alliantie maar het komt op de één of andere manier niet aan de orde in de uitzendingen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stembrieven
« Reactie #71 Gepost op: 16-11-2013, 10:37:14 »
Als Zimra zich aan haar voornemen heeft gehouden dan zal het voor de anderen in ieder geval moeilijk zijn om haar aantal stemmen te raden. Ze wilde er over gaan liegen tenminste.
En aangezien ze als laatste binnen kwam weten de mensen die voor haar geëindigd zijn niet hoeveel stemmen ze eigenlijk binnen gehaald heeft tijdens de proef.