Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2369039 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17540 Gepost op: 21-03-2017, 19:22:46 »
Die gast bij DWDD die die schilderijen heeft gestolen. Verhaal is interessant, maar wat een arrogante kltzk  :-X :-\\ :-\\

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17541 Gepost op: 22-03-2017, 22:01:41 »
Wanneer je jezelf hebt gefilmd met een camera op stage (wat ik moet gebruiken voor een verslag) terwijl ik erachter kom dat er helemaal geen geluid opgenomen is  :-\\ ::niet-ok::


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17542 Gepost op: 22-03-2017, 23:37:18 »
NS personeel dat aardigheid niet kan waarderen en je daarvoor ook nog een boete wil geven  :-\\ :-\\ Wil ik aardig zijn door een meisje in het donker weg te brengen op het perron naar de trein.

Daar staan normaal avonds laat altijd vooraan controleurs, zonder vervoersbewijs kom je niet bij de trein. Nu stond er niemand, en  de trein vooraan. Op dat station zijn nog geen poortjes dus kun je gewoon iemand wegbrengen. Wij staan nog te praten voor ze instapt komen er 2 controleurs (waarvan er echt eentje een eersteklas mierennker is) de trein uit. Terewijl als wij bij een andere deur hadden gestaan, er niks aan de hand was.

Zij geeft haar vervoersbewijs, ik zeg ik ga niet mee hoor, ik: ja ik breng haar alleen even weg. Waarop die vent meteen zegt: ja dan ben je nu dus in overtreding en moet ik je een boete geven Ik: pardon? in overtreding? Ik zit toch niet in de trein, ik sta op het perron, zonder poortjes, openbare ruimte. Je mag mn chipkaart wel zien hoor, heb net nog uithechkt uit de vorige trein. En hij bleef maar doorgaan op het mogelijk geven van een boete. Waarop die vent zegt dat dat de huisregels van de NS zijn en ik nog zoiets had van: waar staan die dan? Kent iemand die uberhaupt? Ik kreeg nog bijval van dat meisje van: ik vind het juist heel lief dat hij me wegbrengt hoor. En toen zou hij het voor deze keer door de vingers zien. Dat betekent dus dat je niemand mag wegbrengen of ophalen zonder OV kaart.

Belachelijke en kromme regels. Dan hadden ze maar vooraan moeten staan zoals altijd. Of bij het achterste deel van de trein. Want zou ik dus zwartlopen (op het perron) i.p.v zwart rijden. Echt NS lekker bezig  ::ok::  ::niet-ok:: 

(Zeurmodus uit)
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 23:40:11 door MollenvangeR-MV »

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #17543 Gepost op: 23-03-2017, 00:03:04 »
kan dit niet als berichtje in METRO ?

 >:(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Irritant
« Reactie #17544 Gepost op: 23-03-2017, 00:04:40 »
kan dit niet als berichtje in METRO ?

 >:(

Goed idee
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17545 Gepost op: 23-03-2017, 00:14:11 »
kan dit niet als berichtje in METRO ?

 >:(
::rofl:: goeie  ::ok:: blijft gewoon belachelijk  :-\\
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 00:34:20 door MollenvangeR-MV »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #17546 Gepost op: 23-03-2017, 15:31:11 »
NS personeel dat aardigheid niet kan waarderen en je daarvoor ook nog een boete wil geven  :-\\ :-\\

(...)

Echt NS lekker bezig  ::ok::  ::niet-ok:: 

(Zeurmodus uit)
Gelijktijdig met de invoering van de ov-chipkaart, is de klantvriendelijkheid afgeschaft.
 ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #17547 Gepost op: 23-03-2017, 18:10:31 »
Gelijktijdig met de invoering van de ov-chipkaart, is de klantvriendelijkheid afgeschaft.
 ::hug::
klinkt allebei behoorlijk kostenbesparend ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Irritant
« Reactie #17548 Gepost op: 24-03-2017, 17:11:01 »
Is inderdaad één van de huisregels, al is het wel een van de stomste huisregels.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #17549 Gepost op: 24-03-2017, 17:56:14 »
Ik kende die huisregel nog niet. Althans, als er geen toegangspoortjes staan (zoals hier in Hengelo)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17550 Gepost op: 24-03-2017, 18:26:56 »
Je moet altijd al op het perron een geldig vervoersbewijs hebben, hoewel ik nog nooit heb gehoord van conducteurs die dat daadwerkelijk controleren en er ook moeilijk over doen :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #17551 Gepost op: 24-03-2017, 18:44:44 »
Dat is dom... Hier in Hengelo moet je soms verplicht naar het perron om informatie te vragen aangezien de info beneden maar beperkt open is... Dan zou je daarvoor dus al een 'kaartje' moeten hebben.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17552 Gepost op: 24-03-2017, 19:08:26 »
Je moet altijd al op het perron een geldig vervoersbewijs hebben, hoewel ik nog nooit heb gehoord van conducteurs die dat daadwerkelijk controleren en er ook moeilijk over doen :-\\
Nou ja bij mij dus wel  :-\\ en ik gaf ze mijn chipkaart nog (ook al was ik niet ingechekt) en ik gaf duidelijk aan dat ik met dat meisje meeliep omdat het nogal donker en laat was. Ik zei nog: dus ik mag haar niet eens wegbrengen  :-\\ Maar ja ik ging maar niet verder in discussie, want dit was er gewoon eentje die zat te zoeken om er een uit te kunnen schrijven. Formeel heeft ie gelijk misschien, huisregels, maar er bestaat een verschil tussen regels en de praktijk...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #17553 Gepost op: 24-03-2017, 19:11:50 »
In Maastricht maakt de stationshal, de loopbrug en de directe omgeving deel uit van de looproute naar de stad. Dus poortjes hebben we hier niet. De Ako, friture, de Hema en de bloemenwinkel hier zijn zodoende makkelijk bereikbaar.

Alleen de perrons zijn specifiek bedoeld voor reizigers. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze daar een geldig vervoersbewijs willen zien.

Natuurlijk willen ze zwartrijden tot een minimum beperken, maar er zijn nog zoveel stations waar je zo de trein in kunt.

In Maastricht is het gewoon erg lastig om die poortjes te plaatsen, ze zijn al jaren aan het zoeken naar een handige oplossing.

Gescheiden doorgangen voor reizigers en niet-reizigers zou eventueel kunnen. Maar dat blijkt een kostbaar grapje te zijn.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #17554 Gepost op: 24-03-2017, 19:28:48 »
Ik verwacht dat die regel van vervoersbewijs op het perron vooral is om eventueel wangedrag (hangjongeren, zakkenrollers, potentiële zwartrijders) makkelijk te kunnen weren en niet per se om een normaal mens zonder kaartje (die iemand komt ophalen of wegbrengt) te weren. Dit klinkt echter als een conducteur die net zijn examen gehaald heeft en nog te veel op de regeltjes gefocust is, ipv op wat de achterliggende gedachten ervan is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17555 Gepost op: 24-03-2017, 19:43:09 »
Ik verwacht dat die regel van vervoersbewijs op het perron vooral is om eventueel wangedrag (hangjongeren, zakkenrollers, potentiële zwartrijders) makkelijk te kunnen weren en niet per se om een normaal mens zonder kaartje (die iemand komt ophalen of wegbrengt) te weren. Dit klinkt echter als een conducteur die net zijn examen gehaald heeft en nog te veel op de regeltjes gefocust is, ipv op wat de achterliggende gedachten ervan is.
::jaja:: ja dat bedoel ik, als ik haar bij een andere deur had afgezet hadden we hun nooit gezien. Zij kwamen net toevallig de trein uit. Blijft een verschil tussen het boekje en de praktijk.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17556 Gepost op: 24-03-2017, 19:47:07 »
Voor zulke gevallen bestaan (gratis) perron/wegbreng kaartjes die je op je ov moet laden. Even in en uit checken als je het perron op en af gaat en je probleem is opgelost
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17557 Gepost op: 24-03-2017, 19:50:42 »
Voor zulke gevallen bestaan (gratis) perron/wegbreng kaartjes die je op je ov moet laden. Even in en uit checken als je het perron op en af gaat en je probleem is opgelost
Oh dat is idd ook een goede, maar ik had mijn eigen OV bij me. We kwamen uit een andere trein en stapten over. Maar omdat ik niet verder hoefde te reizen met de trein was ik gewoon uitgechekt. Helemaal niet denkend aan die huisregel die ik niet eens kende omdat ik slechts in de wegbrengmodus zat (in het vervolg moet ik gewoon in/uitchecken binnen 35 minuten dan kost het ook niks).

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17558 Gepost op: 24-03-2017, 21:44:15 »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #17559 Gepost op: 24-03-2017, 21:45:05 »
mooi dat dat ook opgelost is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.