Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2353694 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18840 Gepost op: 24-03-2020, 15:05:27 »
Brievenbus sleutel kwijt, kan nu niet bij mijn post. >:(

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #18841 Gepost op: 25-03-2020, 08:40:42 »
Eerder naar mijn werk moeten omdat ik gisteren iets ben vergeten weg te halen uit de winkel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18842 Gepost op: 25-03-2020, 10:01:37 »
Brievenbus sleutel kwijt, kan nu niet bij mijn post. >:(
Heb je geen reservesleutel?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18843 Gepost op: 25-03-2020, 17:55:13 »
Heb je geen reservesleutel?

Die hebben mijn ouders al zoekgemaakt. :-X

Maar het origineel is boven water, dus het is goedgekomen. ::ok::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Irritant
« Reactie #18844 Gepost op: 3-04-2020, 12:16:08 »
Irritantste tv-persoonlijkheid: Prem Radhakishun

(waar is die kots-smiley als je 'm nodig hebt  ;) )

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Irritant
« Reactie #18845 Gepost op: 3-04-2020, 12:20:40 »

(waar is die kots-smiley als je 'm nodig hebt  ;) )
::kots::
Die smiley is er wel  ;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Irritant
« Reactie #18846 Gepost op: 3-04-2020, 13:20:11 »
::kots::
Die smiley is er wel  ;)

Ah... toch een meer-link, had 'm niet gezien, thanks  ::hug::

 ::wijn::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Irritant
« Reactie #18847 Gepost op: 3-04-2020, 15:50:54 »
Ouders die vinden dat ik niet genoeg mijn best doe met online onderwijs want hun kind blijft achter...  ::hand::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #18848 Gepost op: 3-04-2020, 15:55:40 »
Ouders die vinden dat ik niet genoeg mijn best doe met online onderwijs want hun kind blijft achter...  ::hand::
Oké ik wilde met precies dezelfde frustratie gaan typen in dit topic ::rofl::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18849 Gepost op: 3-04-2020, 16:26:18 »
Of...ouders die boos op ons gaan worden omdat hun kind niet naar de opvang mag. Want ja, heel Nederland probeert nu thuis te werken met stuiterende kinderen om zich heen, maar voor die ene ouder is het wel heel onhandig, dus zijn/haar kind zou dan wel naar de opvang moeten mogen.  ::)

En dan dingen zeggen als: "oh dus mijn kinderen zijn niet welkom hier."  ::)


Ik denk dat er hierna wel een soort van hernieuwde waardering gaat komen voor de kinderopvang. Ouders, die dan ook binnen komen en zeggen: eh hoe krijgen jullie ze zo netjes en rustig aan tafel?  ;D
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 16:35:32 door Loezel »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #18850 Gepost op: 3-04-2020, 19:30:16 »
Mensen die enkel voor de lol gaan winkelen. Die niet eens wat van plan zijn te kopen, maar enkel zich willen vermaken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Irritant
« Reactie #18851 Gepost op: 3-04-2020, 20:39:42 »
Lucia Rijker en rector Eric van 't Zelfde van Dreamschool  ::kots::

Het eerste seizoen was nog echt en vond ik ook leuk, maar daarna lijken ze te vinden de wijsheid in pacht te hebben en voelen ze zichzelf nogal verheven boven die jongeren. Heb een allergie gekregen voor deze mensen en kan dreamschool niet meer zien. Ze weten altijd precies wat goed is, terwijl ze er niet voor hebben geleerd. Ervaringsdeskundig zijn kan soms beter werken dan iemand die ervoor geleerd heeft, maar er eigenlijk niets van snapt, maar dit is wel echt psychologie van de koude grond en soms wel erg heilig doen.

Als ik als in die leeftijd op een school met Eric van 't Zelfde zou zitten zou ik geloof ik vanzelf opstandig worden.  ::megafoon::
Bij mij gaan zelfs nu nog de haren overeind staan als ik ze zie. Blij met m'n afstandsbediening  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 16:59:34 door chocomol »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #18852 Gepost op: 3-04-2020, 22:52:03 »
Oei, ik ben het hier wel heel erg mee oneens chocomol. Eric is al jaren rector op een school en weet echt wel hoe hij met zulke jongeren om moet gaan. Lucia heeft zeker wel bewezen een goede coach te zijn in de afgelopen seizoenen, denk aan bijvoorbeeld Jade in seizoen twee waarbij Lucia haar telkens per ongeluk hij noemde. Dit werd uiteindelijk een groot ding, waarin Lucia eerlijk toegag dat ze fout zat.

Lucia is in mijn ogen een voorbeeld voor vele jongeren, voor mij in ieder geval. Die vrouw is mentaal ijzersterk.
Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Irritant
« Reactie #18853 Gepost op: 3-04-2020, 23:57:02 »
Alleen al door met een programma 'dreamschool' op tv te komen vind ik ze betweterig overkomen. Kunnen ze nog zo kundig zijn
You'll never walk alone

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Irritant
« Reactie #18854 Gepost op: 4-04-2020, 10:34:38 »
Eric is al jaren rector op een school en weet echt wel hoe hij met zulke jongeren om moet gaan.

Dat je jarenlang een beroep uitoefent betekent voor mij niet dat je dat ook goed kunt. Er zijn legio mensen die jarenlang een beroep uitoefenen zonder vaardig te zijn. Er zijn ook genoeg voorbeelden waaruit zelfs het tegendeel blijkt.

Daarbij draait het programma om een groep jongeren met een gebruiksaanwijzing die elkaar in een groep ook nog eens triggeren en versterken in gedrag. Dat lijkt me toch echt iets anders dan rector zijn op een 'normale' school waarin de meeste jongeren zich niet zo opstellen en hoort meer thuis bij mensen die daar ook voor hebben geleerd en ook bijvoorbeeld protocollen hebben voor escalaties. Dit soort themathiek wordt normaal gesproken behandeld in ggz. Al zeg ik daarmee zeker niet dat de ggz nu overal zo goed geregeld is, integendeel, en denk ik zeker dat ervaringsdeskundigheid ook erg goed kan werken, soms misschien zelfs beter. Maar je hebt hier wel te maken met kwetsbare mensen en die moet je wel echt goed kunnen helpen.

Lucia heeft zeker wel bewezen een goede coach te zijn in de afgelopen seizoenen, denk aan bijvoorbeeld Jade in seizoen twee waarbij Lucia haar telkens per ongeluk hij noemde. Dit werd uiteindelijk een groot ding, waarin Lucia eerlijk toegag dat ze fout zat.

Lucia is in mijn ogen een voorbeeld voor vele jongeren, voor mij in ieder geval. Die vrouw is mentaal ijzersterk.

Vooropgesteld dat ik het fijn voor je vindt dat jij in haar een voorbeeld ziet en dat iedereen een voorbeeld verdient, ik zie dat anders. Ik vind dit voorbeeld nu juist een goed voorbeeld voor het tegendeel. Toevallig heb ik dat gezien en ik vond het tenenkrommend hoe ze keer op keer dezelfde fout maakte door hij en zij te verwisselen. Dat je vervolgens je excuses aanbiedt vind ik niet meer dan normaal en niets te maken hebben met hoe je als coach verder je werk doet.

Alleen al door met een programma 'dreamschool' op tv te komen vind ik ze betweterig overkomen. Kunnen ze nog zo kundig zijn

Ik vind het idee van het helpen van deze jongeren heel erg goed en het geeft te denken dat er blijkbaar een televisieprogramma nodig is om dat te doen, want dat zegt ook veel over hoe de maatschappij op dit moment functioneert en over instanties. Deze jongeren zouden op een deskundige manier geholpen moeten kunnen worden buiten camera's om.

Dus ik ben het met Nieky eens dat als dat je doel is je dat ook heel goed kunt doen zonder cameras. Ze hadden ook een stichting kunnen oprichten om jongeren te helpen. En dan zouden ze misschien nog wel meer jongeren kunnen helpen, want ik kan me voorstellen dat veel jongeren niet eens inschrijven, omdat er overal camera's staan en de hele wereld je tot in lengte van dagen terug kan kijken op internet. Terwijl je op je slechtst bent. Waardoor je ook geen baan meer kunt krijgen.

Dat er cameras bij komen kijken vertelt voor mij ook iets over je motief, want als je echt alleen jongeren wilt helpen, waarom dan op deze manier een programma maken wat, laten we eerlijk zijn, vooral sensatietelevisie is? Want hoe leuk is het programma nog als er nooit iets gebeurt en iedereen braaf zijn best doet? Dan is het snel van de buis.

Ook was al bekend dat de nazorg te wensen overliet. Ik weet niet hoe dat ondertussen is, maar feit dat dat toen al naar buiten kwam geeft ook te denken over het werkelijke motief van dit programma.

Desondanks geloof ik zeker wel dat ze het goede voorhebben met deze jongeren, maar mijn irritatie aan deze twee mensen is vooral dat door het programma deze mensen als een soort reddende engels worden neergezet en ze dat zelf ook lijken te vinden van zichzelf.  En dat mij steeds sterk het idee geeft dat ze ervan genieten om daar een soort van god te spelen die het beter weet en de waarheid in pacht heeft. Ze zullen ook vast die jongeren echt willen helpen, maar het voelt allemaal nogal dubbel. Voor mij tenminste.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 10:47:26 door chocomol »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18855 Gepost op: 4-04-2020, 12:18:24 »
De berichten over het programma Dreamschool die in dit topic stonden, heb ik afgesplitst en een apart topic gegeven in het TV & Reality-gedeelte. Ik vind dat dat programma wel een eigen topic verdient ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #18856 Gepost op: 4-04-2020, 13:53:49 »
Ik kan mij goed voorstellen dat je er zo naar kijkt Chocomol. Het seizoen met Jade was voor mij wel het dieptepunt voor Lucia. Ik heb mij ongelooflijk gestoord aan hoe respectloos Lucia met haar omging.

Ik vind de aanpak van beiden dit seizoen tot nu toe erg goed. Heb ook het idee dat de programmamakers geleerd hebben van de fouten in vorige seizoenen. Zoals de begeleiding van de jongeren na afloop.

De zogenaamde leraren laten alleen dan nog wel af en toe steken vallen. Sylvana begon een compleet verkeerde richting op te gaan, zoals hoe Olcay vorig seizoen deed. Gelukkig paste Eric en Lucia hier een goede interventie toe, waardoor het uiteindelijk toch een goede les was.

Al met al, ik vind het een heel mooi programma en kijk altijd weer uit naar de jongeren, de lessen die ze meekrijgen en de persoonlijke groei die zij daardoor doormaken.
🜃

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Irritant
« Reactie #18857 Gepost op: 4-04-2020, 21:08:55 »
De berichten over het programma Dreamschool die in dit topic stonden, heb ik afgesplitst en een apart topic gegeven in het TV & Reality-gedeelte. Ik vind dat dat programma wel een eigen topic verdient ;)

@Tristan
Prima als je een thread wilt starten over Dreamschool, maar doe dat dan onder je eigen naam in plaats van onder mijn naam.

Ik heb op DEZE thread gereageerd, en net als ieder ander iets genoemd wat je irritant vindt. Als ik een thread over Dreamschool had willen starten had ik dat wel gedaan. Hiermee trek je nu mijn post uit zijn verband en dat vind ik niet zo netjes.

Graag ongedaan maken en je eigen thread starten.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #18858 Gepost op: 5-04-2020, 02:18:46 »
Als je van die super lange posts gaat schrijven over iets, is dat niet meer echt iets voor in de Relaxhoek tho 🤷🏻‍♀️
Moderators splitsen topics af en degene die toevallig het eerste bericht dat afgesplitst is plaatste wordt dan by default ‘topic starter’. Is toch niets mis mee? 😅
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18859 Gepost op: 5-04-2020, 12:22:10 »
O, dat is bij mij ook eens gebeurd. Het lijkt dan alsof je dat onderwerp superinteressant vindt, terwijl je er eigenlijk alleen maar even op gereageerd hebt. Ik snap chocomol wel.
...maar soms even niet :)