Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2354199 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #19280 Gepost op: 9-02-2021, 13:04:25 »
Ik heb wel zoveel gedoe gehad met de NS dat mijn vertrouwen erin nooit helemaal meer positief zal zijn :-X. Als je niet op tijd staat is het reizen prima, maar voor werk/school afspraken en trouwens ook hobby afspraken waarbij je echt op tijd staat... trust issues  :P.

Under his eye.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #19281 Gepost op: 9-02-2021, 15:50:37 »
Mijn ervaring met de NS is ook prima hoor, zeker vergeleken met het OV in het buitenland inderdaad.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19282 Gepost op: 9-02-2021, 17:07:15 »
Ja daar zeg je ook wat, het zou me niets verbazen als Utrecht - Schiphol het drukste traject van heel Nederland is ::rofl::

Verder wordt de dienstregeling in Nederland ook zo gemaakt dat je bijna altijd een goede aansluiting hebt, wat het nog complexer maakt. Maar helemaal precies lukt zoiets niet, dus je houdt altijd dat je aansluitingen hebt waar het kleinste beetje vertraging ervoor zorgt dat je hem mist. En hier in Gouda is het al jaren zo dat de sprinters naar Utrecht en Den Haag 5 minuten stil moeten staan omdat ze de intercity's voor moeten laten. Maar als ze dat doen op het station waar je moet instappen is dat juist handig, lekker veel instaptijd ;D

Schiphol - Utrecht was op het moment dat ik daarop reisde de route met de meeste storingen van heel NL, was uitgezocht. ::jaja:: Ze hebben een tijdje terug wel de wissels vervangen, ik geloof dat er tegenwoordig minder storingen zijn (maar ik neem die route nooit meer, hooguit privé, maar da's ook al ff geleden :P).

Gouda (centraal station dan) ligt ontzettend gunstig, daar stoppen veel meer treinen dan er na verhouding eigenlijk op dat station zouden moeten stoppen (qua grootte v/d stad), maar om overstap aan te bieden richting Den Haag/Rotterdam/Alphen en tussenliggende, moeten die intercity's daar wel stoppen. Dus als je daar iets mist, dan kan je altijd vrij snel weer door (behalve op dat R-net lijntje, maar daar heb ik gelukkig nog nooit gebruik van gemaakt). En als er een lijn uitvalt, bijv richting Rotterdam, kan je altijd nog via Den Haag. Naar Utrecht gaan helemaal veel treinen. LdH woont in een uithoek (sorry Twentenaren :P) met veel minder opties. Als daar iets uitvalt, heeft ie vaak geen alternatief, behalve wachten tot de volgende optie gaat.


Buitenland heb ik wisselende ervaring. Thalys eerste keer enorme vertraging gehad in Brussel, met de ICE twee keer vast komen te zitten achter een goederen trein, in Malmö een keer gestrand door een kapotte bovenleiding (naast, bleek later, de zaal van het Eurovisie Songfestival ;D) , in Oostenrijk en Italië ging het prima, gek genoeg in Amerika met de Amtrak ook, maar die treinen komen wel uit het jaar 0 daar, die hebben wel een onderhoudsbeurt nodig naar mijn mening (maar is al zeker 16 jaar geleden). In Spanje en Portugal is er een dienstregeling, maar wees niet verbaasd als de trein gewoon 10 minuten later komt. Maar goed, er rijdt veel minder op het spoor, dus dat is allemaal geen probleem daar.


Under his eye

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19283 Gepost op: 9-02-2021, 19:29:18 »
Gouda (centraal station dan) ligt ontzettend gunstig, daar stoppen veel meer treinen dan er na verhouding eigenlijk op dat station zouden moeten stoppen (qua grootte v/d stad), maar om overstap aan te bieden richting Den Haag/Rotterdam/Alphen en tussenliggende, moeten die intercity's daar wel stoppen. Dus als je daar iets mist, dan kan je altijd vrij snel weer door (behalve op dat R-net lijntje, maar daar heb ik gelukkig nog nooit gebruik van gemaakt). En als er een lijn uitvalt, bijv richting Rotterdam, kan je altijd nog via Den Haag. Naar Utrecht gaan helemaal veel treinen. LdH woont in een uithoek (sorry Twentenaren :P) met veel minder opties. Als daar iets uitvalt, heeft ie vaak geen alternatief, behalve wachten tot de volgende optie gaat.
Wat dat betreft is het in het westen zeker vaak beter geregeld dan in het oosten, maar ik weet inmiddels uit enkele jaren ervaring dat er in Hengelo ook genoeg opties gaan hoor ;D En omreizen kan ook meestal wel, hoewel het dan vaak wel een heel stuk om is. Ik heb denk ik 2 of 3 keer meegemaakt dat de trein richting Den Haag niet reed, en ik dan via Zwolle moest.

Het enige wat me wel altijd opvalt in Hengelo is dat je als je met de bus gaat wel wat geduld moet hebben. Had de bus al moeten vertrekken, komt de buschauffeur rustig aanzetten met een kopje koffie ;D Desondanks is de bus er in mijn ervaring vaker op tijd dan in het westen ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #19284 Gepost op: 10-02-2021, 01:06:28 »
Er rijden in Utrecht zoveel bussen dat ik eigenlijk sowieso nooit naar de dienstregeling kijk ::rofl::

Gewoon naar de halte gaan en dan komt er vanzelf eentje
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Irritant
« Reactie #19285 Gepost op: 10-02-2021, 10:37:24 »
Zeeland is een drama wat betreft OV. Ik moet eerst een uur in de bus zitten om aan de overkant te komen en dan een uur in de trein en dan ben ik Zeeland uit en kan ik echt kiezen waar ik eigenlijk heen wil :D

En ik moet eigenlijk om 17u al vertrekken uit het midden van het land als ik nog op tijd thuis wil zijn (als er dan ergens onderweg iets misgaat, houd ik nog 1 latere optie over).

Er is ook een discussie over dat er een intercity moet komen in Zeeland die enkel in Vlissingen, Middelburg en Goes stopt ipv ook nog op alle tussengelegen stationnetjes. Ik weet eigenlijk niet hoe het daarmee staat, want heb door corona al heel lang niet meer met de NS gereisd.

Desalniettemin blijf ik van de trein houden, heeft iets magisch voor me ::love::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19286 Gepost op: 10-02-2021, 13:29:34 »
Maar misschien heb ik pech en net altijd alleen maar op slechte momenten in het buitenland met de trein gereisd, dat kan.
Dat zal ik dan wel hebben als ik naar of vanuit het Westen reis... (Den Haag, Rotterdam, Schiphol, Utrecht, Holendracht) Als ik de reizen van zegt de laatste 5 jaar terug denk, heb ik in zeker 70% van de dagen vertraging of uitval gehad...
In het buitenland heb ik zeker geen slechtere ervaring dan hier... (Duitsland, Engeland)

En de bussen hier zijn zeker 'apart' zeker de bus die ik naar huis moet hebben (die richting Haaksbergen) vertrekt misschien 1 op de 10 keer op tijd... En ja, zou ik om wat voor reden met de bus naar mijn werk moeten mag ik extra tijd rekenen... De bus vanaf mijn adres en die naar mijn werk sluiten namelijk niet aan... dus dat betekent een half uur (minimaal) wachten... Lopen is sneller!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 13:33:39 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Irritant
« Reactie #19287 Gepost op: 10-02-2021, 14:55:13 »
Tip: ga niet verhuizen naar een klushuis als de bouwmarkten dicht zijn. En je maar 1 persoon per dag mag ontvangen. En er aan avondklok is. En er sneeuw ligt.

 ::)
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #19288 Gepost op: 10-02-2021, 15:57:53 »
::hug::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19289 Gepost op: 11-02-2021, 17:48:21 »
Blessed be the fruit

VPN verbinding op werk PC die [ ik ben de tel kwijt geraakt ] vandaag is uitgevallen, waardoor continue alles vast loopt.  >:(

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19290 Gepost op: 11-02-2021, 23:46:32 »
Under his eye, blessed be the fruit en may the lord open. Oftwel: het verplichte zinnetje aan het begin of eind van elke post. En vooral dat ik niet na middernacht mag posten. Dan kom ik net op gang   :P

Maar verder is Zap een heel leuk spel hoor Robbie!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #19291 Gepost op: 12-02-2021, 06:13:36 »
Elke dag naar buiten met dat koude weer


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 06:18:43 door michael90 »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Irritant
« Reactie #19292 Gepost op: 3-03-2021, 14:35:36 »
Bittere molloten die het WIDM-board volgooien met ongrappige theorieën over hun Mol die eruit ligt en overtrokken gezeik op de vermoedelijke daadwerkelijke Mol voor ze überhaupt iets zeker weten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19293 Gepost op: 24-03-2021, 09:35:17 »
Laptop én telefoon die beiden kuren beginnen te vertonen. Komt nooit goed uit, maar tegelijk al helemaal niet. ::ohno::

Hopelijk valt het mee.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19294 Gepost op: 11-04-2021, 19:29:53 »
Spierpijn, geen idee waarvan😅
I will follow my inner gold

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #19295 Gepost op: 12-04-2021, 11:01:22 »
Al 3 weken last hebben van mijn linkerknie... En dat enkel omdat ik op mijn werk iets van onder een tafel moest pakken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19296 Gepost op: 29-04-2021, 17:26:29 »
Artsen die zich niet aan belafspraken houden. Ik zou om 15.15 gebeld worden en ik ben nog steeds niet gebeld. Ging zo'n drie kwartier geleden maar zelf even bellen of ze me soms vergeten waren. "Nee hoor mevrouw, u staat erin, dus u wordt nog gebeld. Dat kan wel eens langer duren" ::)

Ik snap best wel dat het een beetje uit kan lopen, maar het zou handig zijn als ze belafspraken ook gewoon als afspraak zouden behandelen in plaats van een keer tussendoor bellen als het ze uitkomt. Ik heb ook andere dingen te doen en nu zit ik al de hele middag in de zenuwen waardoor er vrij weinig uit m'n handen komt :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #19297 Gepost op: 29-04-2021, 17:37:57 »
Artsen die zich niet aan belafspraken houden. Ik zou om 15.15 gebeld worden en ik ben nog steeds niet gebeld. Ging zo'n drie kwartier geleden maar zelf even bellen of ze me soms vergeten waren. "Nee hoor mevrouw, u staat erin, dus u wordt nog gebeld. Dat kan wel eens langer duren" ::)

Ik snap best wel dat het een beetje uit kan lopen, maar het zou handig zijn als ze belafspraken ook gewoon als afspraak zouden behandelen in plaats van een keer tussendoor bellen als het ze uitkomt. Ik heb ook andere dingen te doen en nu zit ik al de hele middag in de zenuwen waardoor er vrij weinig uit m'n handen komt :-\\
:-\\ ::hug::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #19298 Gepost op: 29-04-2021, 17:58:49 »
Gebeld! ::feest::

De arts zelf bood gelukkig wel z'n excuses aan ::ok:: Was blijkbaar erg druk, wat ik wel snap in deze tijden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #19299 Gepost op: 3-05-2021, 10:42:13 »
Het onderhoud bij mij in de straat zou worden uitgevoerd in de eerste volle werkweek van maart.

Ze waren een paar dagen later begonnen vanwege de weersomstandigheden. Daar heb ik begrip voor. Alleen: het is nu 3 mei, en het werk is nog steeds gaande. Het is lastig, en nu ik een paar weken vrij heb, ook extra irritant: ze beginnen om 7 uur met een hoop lawaai.