Auteur Topic: Keuken Kampioen Divisie  (gelezen 89300 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #200 Gepost op: 24-08-2015, 22:04:55 »
7-0 ::oink::

En achilles ::oink::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Jupiler League
« Reactie #201 Gepost op: 24-08-2015, 22:07:58 »
Pssst, Tim, ze zoeken nog een keeper bij Dordt  ::)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #202 Gepost op: 24-08-2015, 22:09:17 »
Ik zou er gelijk voor tekenen :P
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Jupiler League
« Reactie #203 Gepost op: 24-08-2015, 22:09:38 »
Here's hoping dat Achilles promoveert ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jupiler League
« Reactie #204 Gepost op: 24-08-2015, 22:16:24 »
Zou dat theoretisch wel kunnen?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #205 Gepost op: 24-08-2015, 22:21:31 »
Hoezo zou het niet kunnen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Jupiler League
« Reactie #206 Gepost op: 24-08-2015, 22:24:38 »
Hoezo zou het niet kunnen?
Omdat Achilles, samen met Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente opvulling voor de Jupiler League is. Deze clubs kunnen niet promoveren noch degraderen uit de competitie ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Jupiler League
« Reactie #207 Gepost op: 24-08-2015, 22:48:50 »
Oh, ik dacht dat dat alleen voor Jong PSV/Twente en Ajax het geval was.
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #208 Gepost op: 24-08-2015, 22:55:09 »
Oh, ik dacht dat dat alleen voor Jong PSV/Twente en Ajax het geval was.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jupiler League
« Reactie #209 Gepost op: 26-08-2015, 15:45:24 »
Omdat Achilles, samen met Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente opvulling voor de Jupiler League is. Deze clubs kunnen niet promoveren noch degraderen uit de competitie ;)
Is dat qua Achilles nog wel zo? Ik begreep dat ze gedurende de eerste 2 jaren niet konden degraderen en promoveren. En aangezien dit hun derde seizoen is zouden ze dus wel kunnen promoveren/degraderen? Wat Jong PSV en Ajax aangaat klopt het volgens mij. Overigens, Jong Twente speelt niet meer in de Jupiler League (vanwege de financiële problemen).
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Jupiler League
« Reactie #210 Gepost op: 27-08-2015, 14:42:30 »
Nou ik heb een poging gedaan het na te zoeken, want ik dacht dat die 'pilot' 2 jaar zou duren.  Maar kan nergens vinden of Achilles wel of niet mag promoveren dit seizoen. Wat ik wel tegenkwam was t volgende:

In de 2 topklasses krijgen 7 teams een ticket voor de nieuwe 2e divisie die start in 16/17. Dat wordt aangevuld met beloftenteams. Het team dat aan het einde van het seizoen 16/17 bovenaan staat in deze divisie promoveert naar de Jupiler League. Dut maakt de doorstroom van de amateurs dus eenvoudiger. En de onderste van de Jupiler League degradeert naar de 2e divisie.

We krijgen dus een nieuwe competitiestructuur:

Eredivisie
Eerste divisie (jupiler)
Tweede divisie
Topklasse
Hoofdklasse
Eerste t/m vijfde klasse

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #211 Gepost op: 27-08-2015, 14:47:50 »
Ik vraag mij af of dit nou echt zo'n succes gaat worden. De Topklasse vond ik een leuk idee, maar over de beloftenteams in de Jupiler League ben ik minder enthousiast. En wie gaan dan weer het gat opvullen van de 7 teams die naar de tweede divisie gaan?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Jupiler League
« Reactie #212 Gepost op: 27-08-2015, 14:49:47 »
Even verder gezocht, ik denk dat Achilles daadwerkelijk kan promoveren dit bericht vond ik op de officiële site:

Citaat
Met ingang van het seizoen 2015-2016 is Achilles’29 een echte profclub. Dit betekent dat in aansluiting op ons 1e elftal (dat uitkomt in de Jupiler League) de standaardjeugdelftallen (A1, B1, C1 en D1) allemaal op divisieniveau gaan spelen. Daarnaast starten we met Jong Achilles’29 dat op maandagavonden tegen beloften-elftallen van andere profclubs een competitie gaat afwerken en een E1 team dat ter voorbereiding op de D1 met negentallen wedstrijden gaat spelen.

En op 8 mei twitterde Achilles dit:
Citaat
Vanavond 20u einde van de pilot in de Jupiler League tegen Jong FC Twente. Over een paar maanden gaat het alleen nog maar 'om het echie'

Denk dus dat ze inderdaad gewoon nu officieel de stap naar een bvo hebben gemaakt. En stel dat ze dit seizoen niet promoveren en een slecht seizoen draaien volgend jaar kunnen ze zomaar ook weer degraderen naar de Tweede Divisie.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Jupiler League
« Reactie #213 Gepost op: 27-08-2015, 14:54:41 »
Ik vraag mij af of dit nou echt zo'n succes gaat worden. De Topklasse vond ik een leuk idee, maar over de beloftenteams in de Jupiler League ben ik minder enthousiast. En wie gaan dan weer het gat opvullen van de 7 teams die naar de tweede divisie gaan?
Nee dat vond ik ook niks. Helemaal als jong Ajax en PSV met eerste elftal spelers aan komt zetten. Het idee was juist jonge spelers van de topclubs meer weerstand te geven. Vrijdag stond Ajax met een elftal met weet ik hoeveel interlands op t veld  ???

Maar goed in de Landelijke Tweede Divisie komen dus 14 amateurs en 4 beloftenteams. In de Topklasse wordt het gat opgevuld met Hoofdklassers en andere beloftenteams (die niet bij de beste 4 zaten) geloof ik. Vergelijk het met Spanje, Duitsland waar in de lagere divisies Barca B, Real Madrid Castilla, Bilbao B en in Duitsland o.a Bayern II, Dortmund II etc. spelen. Die teams mogen ook maar tot bepaald niveau promoveren. 

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #214 Gepost op: 27-08-2015, 15:11:59 »
Wat je zegt over die interlands is de hoofdreden dat ik het niet fijn vind dat beloftenteams meedoen. Het is Jong Ajax, maar John Heitinga (31) bijvoorbeeld speelt mee. Dan snap ik de benaming 'Jong' Ajax niet meer.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Jupiler League
« Reactie #215 Gepost op: 27-08-2015, 15:16:23 »
Wat je zegt over die interlands is de hoofdreden dat ik het niet fijn vind dat beloftenteams meedoen. Het is Jong Ajax, maar John Heitinga (31) bijvoorbeeld speelt mee. Dan snap ik de benaming 'Jong' Ajax niet meer.
::ohno:: ik ook niet, ik vind het competitievervalsing. De clubs klagen er ook over, en op basis daarvan zijn de regels veranderd, maar alsnog mogen dat soort spelers 10 wedstrijden meedoen per seizoen ofzo. Gevolg ervan is dat de jonge spelers waar t om gaat dus invallen of niet aan spelen toekomen  ???


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #216 Gepost op: 27-08-2015, 15:19:19 »
Zelf die regel van 10 wedstrijden meedoen vind ik al te veel. Ik vind dat spelers die een bepaald aantal wedstrijden hebben meegedaan met het eerste elftal uitgesloten moeten worden van het spelen van wedstrijden met belofteelftalen. Want zo gaat het talent van deze jonge jongens verloren. En dat is zonde. Vooral in een land als Nederland, waar we het langzamerhand van onze eigen talent moeten hebben in plaats van de grote jongen met hun absurde waardes
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Jupiler League
« Reactie #217 Gepost op: 27-08-2015, 15:33:42 »
Zelf die regel van 10 wedstrijden meedoen vind ik al te veel. Ik vind dat spelers die een bepaald aantal wedstrijden hebben meegedaan met het eerste elftal uitgesloten moeten worden van het spelen van wedstrijden met belofteelftalen. Want zo gaat het talent van deze jonge jongens verloren. En dat is zonde.
Er moet zeker ingegrepen worden. Echter, je moet ook wel goed oppassen met je regels. Juist door te zeggen dat ze zodra ze in het eerste hebben gespeeld (bedoel je hier alleen competitie of ook zelfs oefenwedstrijden?) niet meer voor jong X zouden mogen spelen. Juist heel jonge spelers vallen af en toe eens een paar minuten in een wedstrijd in, en zouden daardoor dus niet meer mogen uitkomen voor jong X. Dat lijkt mij niet slim, gezien het vaak is dat zo'n jonge speler pas weer enkele weken of maanden later weer eens in het eerste komt te spelen. Waar moet zo'n speler dan ervaring gaan opdoen? Juist door die grens van 10 wedstrijden te nemen voorkom je dit! En tegen de tijd dat ze 10 wedstrijden op hun naam hebben zullen ze ook veel vaker gewoon in het eerste team opgesteld worden. Door in te stellen dat je geen wedstrijden in het eerste mag hebben gespeeld kan je gaan krijgen dat trainers van het eerste team nog eens hard gaan nadenken of ze een jonge speler gaan laten debuteren in het eerste. En dat kan nooit goed zijn voor een jonge speler...

Let wel: dit geldt voor mij alleen voor spelers die de echte jong X-leeftijd hebben, dus absoluut niet voor oudere spelers a la Heitinga...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Jupiler League
« Reactie #218 Gepost op: 27-08-2015, 15:35:46 »
Ik zou gewoon zeggen van : Onder de 21 mag in jong huppelepup spelen, daarboven niet :P
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Jupiler League
« Reactie #219 Gepost op: 27-08-2015, 15:42:59 »
Er moet zeker ingegrepen worden. Echter, je moet ook wel goed oppassen met je regels. Juist door te zeggen dat ze zodra ze in het eerste hebben gespeeld (bedoel je hier alleen competitie of ook zelfs oefenwedstrijden?) niet meer voor jong X zouden mogen spelen. Juist heel jonge spelers vallen af en toe eens een paar minuten in een wedstrijd in, en zouden daardoor dus niet meer mogen uitkomen voor jong X. Dat lijkt mij niet slim, gezien het vaak is dat zo'n jonge speler pas weer enkele weken of maanden later weer eens in het eerste komt te spelen. Waar moet zo'n speler dan ervaring gaan opdoen? Juist door die grens van 10 wedstrijden te nemen voorkom je dit! En tegen de tijd dat ze 10 wedstrijden op hun naam hebben zullen ze ook veel vaker gewoon in het eerste team opgesteld worden. Door in te stellen dat je geen wedstrijden in het eerste mag hebben gespeeld kan je gaan krijgen dat trainers van het eerste team nog eens hard gaan nadenken of ze een jonge speler gaan laten debuteren in het eerste. En dat kan nooit goed zijn voor een jonge speler...

Let wel: dit geldt voor mij alleen voor spelers die de echte jong X-leeftijd hebben, dus absoluut niet voor oudere spelers a la Heitinga...

Daarom is het doen van uitsluiting na x wedstrijden verstandig. Jonge talenten die een paar wedstrijden gespeeld hebben bij het eerste elftal, zijn dan nog niet gelijk uitgesloten. En het idee van Nieky kan je ook gebruiken, maar dan kan je het beste de leeftijd iets verhogen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela