Auteur Topic: EK voetbal 2021  (gelezen 72437 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #280 Gepost op: 6-04-2021, 11:36:29 »
Oranje speelt 2 oefenwedstrijden in aanloop naar het EK
2 juni - Schotland
6 juni - Georgië

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #281 Gepost op: 6-04-2021, 13:38:11 »
Spelen ze die al met de ek-selectie of kunnen er nadien nog spelers afvallen/bijkomen? Als bondscoach Frank de Boer Babel maar niet meeneemt  ::ohno::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #282 Gepost op: 6-04-2021, 16:57:53 »
Spelen ze die al met de ek-selectie of kunnen er nadien nog spelers afvallen/bijkomen? Als bondscoach Frank de Boer Babel maar niet meeneemt  ::ohno::
Ja dat kan echt niet. Echt zo'n grote kolder... wel Babel selecteren en Wout Weghorst niet is de grootste misser tot nu toe in de periode "Frank de Boer aan het roer".

Maar zo zijn er nog meer rariteiten. Luuk de Jong? Kenny Tete? Marten de Roon? Kevin Strootman? Dat voegt toch allemaal niks toe joh... Ik denk dat dat EK een echec wordt, zeker als De Boer op deze manier blijft vasthouden aan ervaring en niet aan speelvorm. Hans Hateboer kan echt een goeie rechtsback zijn, een pilaar waarop je een team kunt bouwen. Mits hij een echt goede coach treft die hem op waarde schat. De al eerder genoemde Wout Weghorst ook. Gun ze het vertrouwen!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #283 Gepost op: 6-04-2021, 17:09:27 »
Als je niet met de jong als diepe centraal voorin speelt welke optie dan wel ..

Ik vind zowel weghorst ( als ook bv een dost) zeker een toevoeging voor deze selectie , maar ik vind de jong net even iets sterker.

Verder is de selectie die hier in dit topic genoemd wordt, denk ik al wel wat achterhaald.
Ik ben realistisch en heb weinig vertrouwen in het ek, maar dat had ik ook niet in het wk 2014 ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #284 Gepost op: 6-04-2021, 17:12:24 »
Ja dat kan echt niet. Echt zo'n grote kolder... wel Babel selecteren en Wout Weghorst niet is de grootste misser tot nu toe in de periode "Frank de Boer aan het roer".

Maar zo zijn er nog meer rariteiten. Luuk de Jong? Kenny Tete? Marten de Roon? Kevin Strootman? Dat voegt toch allemaal niks toe joh... Ik denk dat dat EK een echec wordt, zeker als De Boer op deze manier blijft vasthouden aan ervaring en niet aan speelvorm. Hans Hateboer kan echt een goeie rechtsback zijn, een pilaar waarop je een team kunt bouwen. Mits hij een echt goede coach treft die hem op waarde schat. De al eerder genoemde Wout Weghorst ook. Gun ze het vertrouwen!
Hateboer werkt alleen in 5-3-2, bij 4-3-3 is hij nutteloos, want hij kan niet verdedigen. Hou het maar gewoon op Dumfries. De Roon is wel erg nuttig als stofzuiger, afhankelijk van je tegenstander.

Maar ben het helemaal mee eens dat er bepaalde spelers in een (voor)selectie zitten die niks in Oranje te zoeken hebben en totaal passé zijn. Waaronder Tete, Babel, Strootman.

Luuk is wel handig, maar waarom niet Wout ook meenemen? Scoort al drie seizoenen op rij 15+ goals in de Bundesliga. Gun die jongen een kans... maar daar moet het spel wel op aangepast worden. Dat Weghorst mee kan naar het EK, zou waarschijnlijk alleen kunnen als de UEFA beslist om selecties te vergroten vaan 25 of 26 spelers.

Maar ja, ik zie onder de Boer gewoon geen lijn in het spel. Die wedstrijd tegen Italië was best goed, de wedstrijden tegen de kleintjes ook, maar ik weet echt niet waar we nu staan qua spel.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 17:23:01 door MollenvangR »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #285 Gepost op: 6-04-2021, 17:22:52 »
Ik vind dat het nederlands elftal goed kan spelen met opkomende backs, in mijn ideale situatie wijndal en dumfries. Daarvoor moeten berghuis en Memphis dan wel ruimte laten en ze ook gebruiken.  Echter nig te vaak laten de echte buitenspelers zich dan teveel verlokken om zelf de actie binnendoor te willen maken, waarbij berghuis te vaak zijn man niet voorbijkomt en zijn voorzet soms te laat gegeven wordt . Bij Memphis is de actie vaak te ver doorgevoerd .

Als dumfries over Berghuis heen gaat moet de back kiezen en zal vaak of Berghuis zelf of dumfries ruimte krijgen voor een voorzet. Maar die moet dan ook wat eerder komen en niet nog meters naar binnen lopen.

Van de linkerkant kan ik me de laatste matches eigenlijk geen voorzet meer herinneren, dus daar loopt het nog minder , al is daar wel vaker steken naar de 16 mogelijk .

Als je afwisselt tussen de back op laten komen en voorzet ongeveer vanaf cornervlag , en de optie om berghuis vanaf de denkbeeldige kruislijn 16 meter, rechterzijlijn voor te laten slingeren. En dan ook nog met het terugleggen ruchting de 16 op Wijnaldum en blind ben je een stuk moeilijker in te schatten dan nu met constant dat geschuif en inspelen op de 9 of 10.


Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #286 Gepost op: 7-04-2021, 14:14:33 »
Ik vind het nu wel geen bijster leuke tegenstanders, zeker voor een EK voor te bereiden.

Als ik kijk naar de rode duivels oefenen zij tegen Griekenland en Kroatie, toch iets betere tegenstanders (zeker de kroaten, want als je van hen wint, is het altijd een knappe prestatie)
klaar voor de strijd

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #287 Gepost op: 7-04-2021, 14:34:14 »
Maar wij hebben in de poule ook geen leuke tegenstanders  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #288 Gepost op: 7-04-2021, 17:44:26 »
Spelen ze die al met de ek-selectie of kunnen er nadien nog spelers afvallen/bijkomen? Als bondscoach Frank de Boer Babel maar niet meeneemt  ::ohno::
Het zal met de EK-selectie zijn. De definitieve EK-selectie moet uiterlijk 1 juni ingeleverd zijn. Volgens mij kan er dan enkel nog bij een zware blessure gewisseld worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #289 Gepost op: 7-04-2021, 22:25:53 »
Het zal met de EK-selectie zijn. De definitieve EK-selectie moet uiterlijk 1 juni ingeleverd zijn. Volgens mij kan er dan enkel nog bij een zware blessure gewisseld worden.
Dan mag ik hopen dat die De Boer een zut aan pepers in de kontjes van de heren stopt (liefst California Reaper of anders habanero, is beter verkrijgbaar  ::tandpastasmiley::) , zodat ze misschien een keer harder gaan lopen. En dan hoop ik gewoon over het veld en niet richting het toilet  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #290 Gepost op: 4-05-2021, 12:05:27 »
De Boer mag er 26 meenemen naar het EK  ::ok::

- Weghorst (3 seizoenen 15+ en nu zelfs 20+ goals in de Bundesliga..)
- Lang (die verdient het echt erbij te zijn!)
- Van Dijk? (net als Robben in 2010 wel meenemen, maar mits fit later inzetten?)
En Gakpo, maar die mag er sowieso bij in plaats van Babel
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 12:08:43 door MollenvangR »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #291 Gepost op: 4-05-2021, 12:28:49 »
Keepers: Cillesen, Stekelenburg & Bizot

Verdedigers: Dumfries, Rensch, De vrij, De Ligt, Aké, Blind (mits fit), Van Dijk (indien fit), Botman,Wijndal

Middenveld: Wijnaldum, De Jong, Klaasen, Gravenberch, De Roon, Koopmeiners, Stengs

Aanval: Gakpo, Memphis, Lang, Weghorst, De Jong, Bergwijn, Malen, Berghuis

Aldus Bondscoach Nieky uit Z'n hoofd. Maar wellicht vergeet ik iemand in de vluggigheid

Basis:

                        CIillssen

Dumfries, De Vrij, De Ligt, Wijndal,

          Wijnaldum*      De Jong

                       Klaasen

       Berghuis*    Memphis    Gakpo

*Wijnaldum hier tegen zwakkere tegenstanders. Tegen toplanden kun je wellicht beter met De Roon of Gravenberg spelen.

*Berghuis indien hij niet meer zo idioot schopt
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 12:33:14 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #292 Gepost op: 4-05-2021, 21:25:33 »
Mogen we ook 26 man meenemen zonder de boer  ::rofl::


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #293 Gepost op: 12-05-2021, 13:13:09 »
Virgil van Dijk definitief geen EK.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #294 Gepost op: 16-05-2021, 14:27:10 »
Echt bizar dat dit al binnen een maand begint en het nog totaal niet lijkt te leven , noch in de straten, noch in de media.
Ik heb zelf ook weinig verwachtingen, echt vreemd.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #295 Gepost op: 17-05-2021, 00:21:24 »
Even een vraag: is er al iemand die een spelletje organiseert mbt het EK?

Loezel heeft in het verleden een EK-bingo georganiseerd bijvoorbeeld... en ik heb ooit een EK-pool gewonnen hier?


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #296 Gepost op: 17-05-2021, 00:43:28 »
Wordt aan gewerkt!
You'll never walk alone

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #297 Gepost op: 17-05-2021, 10:09:09 »
Wordt aan gewerkt!
Hulp nodig?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #298 Gepost op: 17-05-2021, 16:18:35 »
Echt bizar dat dit al binnen een maand begint en het nog totaal niet lijkt te leven , noch in de straten, noch in de media.
Ik heb zelf ook weinig verwachtingen, echt vreemd.
Komt misschien ook door het gekke seizoen waarin we in zitten. Alle competities lopen nog. CL finale komt nog. Zag gisteren wel op NOS een Haagse straat die helemaal oranje is al. Begin juni zal er misschien meer te zien zijn. Ook qua acties in supermarkten en zo.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: EK voetbal 2021
« Reactie #299 Gepost op: 17-05-2021, 17:31:47 »