Auteur Topic: Heel Holland Bakt  (gelezen 119549 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #60 Gepost op: 6-09-2015, 21:51:15 »
Ze zijn allemaal heel slecht lijkt wel :D

Bijzonder: Fina en Jaap en Joris in ieder geval :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #61 Gepost op: 7-09-2015, 12:02:26 »
Op de een of andere manier had ik een enorm déjavue bij het kijken van deze aflevering. Het lijkt wel alsof ze de kandidaten een of een hebben gekopieerd van vorig jaar (qua casting). Daardoor voelt het natuurlijk wel lekker vertrouwd, maar ook alsof we allang weten wat er allemaal gaat gebeuren.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #62 Gepost op: 7-09-2015, 15:29:26 »
Genoeg typecasting ja.

Jaap is de Jacques dit jaar
Maartje is de Anouk dit jaar
Fina is net als die andere die graag een fles drank in haar creaties verwerkt

Maartje is mijn favoriet  ::love:: Zal het dus wel net als Anouk ver schoppen, ik heb nog geen Menno of Rutger gezien

Michiel pakt het wel heel scheikundig aan in zijn filmpje. Smaken mixen tot een bepaalde saus, behoort hij soms tot het tv-team van Knorr?  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 7-09-2015, 15:36:10 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #63 Gepost op: 14-09-2015, 11:53:34 »
Volgens mij vond Martine haar eigen outfit lelijk. 'Terwijl ik ben gekleed als een cupcake' ;)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #64 Gepost op: 16-09-2015, 11:53:02 »
Het nieuwe seizoen is weer lekker kneuterige tv 😛 Daar hou ik van ☺ Heb vorig jaar het kookboek van Menno gekregen. Daar staan veel lekkere dingen in!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #65 Gepost op: 17-09-2015, 13:54:19 »
Je bedoelt met ''Lekkere dingen'' lekkere dingen als in ''eten'', neem ik aan?  ::rofl:: ::rofl::


Voor mij is het nog altijd het ''vileine'' commentaar van Martine, dat me doet besluiten om toch weer te gaan kijken. Hoewel sommige grappen natuurlijk al eerder zijn gemaakt.

Ik denk echter niet dat ik mezelf ooit als keukenprins kan bestempelen: ik laat water nog aanbranden.....

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #66 Gepost op: 19-09-2015, 11:33:24 »
Ik kijk naast HHB ook naar Great Britisch Bake Off ofwel GBBO. Je merkt dat de kandidaten uit HHB een minder hoog niveau hebben, de spektakelstukken zijn nou niet echt je van het als je het naast de showstoppers in GBBO legt. Maargoed, dat maakt het ook meteen toegankelijker. Want een beetje enthousiaste thuisbakker haalt dit niveau uit HHB ook. Maartje is een beetje onzichtbaar qua baksels. Serena is een goedlachse meesterbakker, daar word je toch meteen vrolijk van?  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #67 Gepost op: 25-09-2015, 11:21:13 »
Heb je je ooit afgevraagd waarom er kandidaten in het programma zitten die amper kunnen bakken? Dit interview met deelnemer Maartje geeft het antwoord.

Citaat
Maartje doorstond de eerste selectieronde, die gek genoeg nog niets met bakken te maken had. "Ik moest een formulier van negen kantjes invullen met de meest aparte vragen. Van thuissituatie, tot leuke anekdotes uit de keuken en of je een strafblad hebt,'' vertelt ze lachend.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #68 Gepost op: 25-09-2015, 17:27:27 »
Heb je je ooit afgevraagd waarom er kandidaten in het programma zitten die amper kunnen bakken? Dit interview met deelnemer Maartje geeft het antwoord.


Klopt, das het aanmeldingsformulier. Vorig jaar na afloop kon je je opgeven voor dit seizoen wat nu op tv uitgezonden wordt. En ik heb dat formulier eens erbij gepakt om in te vullen. Maar net als bij het aanmeldformulier voor de Mol 4 staat het bol van allerhande niet-bakvragen. Al begint het wel met een indicatie wat je zoal kunt (wat je het liefst bakt, hoe vaak je iets gebakken hebt, wat mislukt is e.d.)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #69 Gepost op: 26-10-2015, 14:39:18 »
En gisteren was alweer de grote finale. Bijzonder om te zien dat Farida kans heeft gezien alles te laten mislukken: een macarondessert zonder dessert, een spektakelstuk met plastic en een harde mokka zonder buitenkant. Saréna heeft voor mij verdiend gewonnen: de hele wedstrijd heeft zij stabiel gepresteerd en fantastische dingen neergezet, gefeliciteerd!

Wel merkte je bij deze finale meteen de kracht van Martine als presentatrice. De voice-overs van Janny waren nogal saai; ze misten de jus die Martine er altijd weer overgooit. Hopelijk herstelt ze snel en kan ze het volgende seizoen weer als vanouds presenteren!

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #70 Gepost op: 26-10-2015, 15:54:22 »
En gisteren was alweer de grote finale. Bijzonder om te zien dat Farida kans heeft gezien alles te laten mislukken: een macarondessert zonder dessert, een spektakelstuk met plastic en een harde mokka zonder buitenkant. Saréna heeft voor mij verdiend gewonnen: de hele wedstrijd heeft zij stabiel gepresteerd en fantastische dingen neergezet, gefeliciteerd!

Wel merkte je bij deze finale meteen de kracht van Martine als presentatrice. De voice-overs van Janny waren nogal saai; ze misten de jus die Martine er altijd weer overgooit. Hopelijk herstelt ze snel en kan ze het volgende seizoen weer als vanouds presenteren!

Klopt, ik vond het beschamend om te zien. Maar zoals Janny aangaf: je bent zo goed als je laatste baksel (dus die signatuur/technische opdracht doen er niet toe  ::)) moest Michiel het afleggen tegen Farida met zijn chocoladegepruts  :-X Farida viel op in de finale, ter nadele. Ben blij dat Sarèna gewonnen heeft, haar finale spektakelstuk was werkelijk 1001 nacht qua thematiek. En wat te zeggen van haar carameltaart, piramide met verstopte schatkamer. Terechte winnares van HHB!

En ook dat merkte ik meteen, Janny las de voice-overs op alsof ze er geen zin in had. Je merkte duidelijk hoe ze leedvermaak had bij Farida haar gestuntel op de een of andere manier. Martine Bijl kan ook vileine opmerkingen maken maar wel met zo'n zoetgevoisde stem als je maar kunt bedenken. Ze brengt ook meer humor/spot in het programma. Gezien de laatste berichten kan ze nu buiten het ziekenhuis aan haar herstel verder werken. Hopelijk met zulk goed resultaat dat we haar volgend jaar gewoon weer HHB zien presenteren en haar voice-overs weer mogen aanhoren.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #71 Gepost op: 26-10-2015, 16:20:20 »
Ik heb net zelf pistachecake gemaakt ;D

Maar het niveau in de finale was niet al te best....
Ook jammer dat ze alles al voor mogen bereiden en mogen oefenen thuis eigenlijk
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #72 Gepost op: 26-10-2015, 16:59:02 »
Ook jammer dat ze alles al voor mogen bereiden en mogen oefenen thuis eigenlijk
Dat geldt alleen voor de signatuuropdracht en het spektakelstuk. Ik vind het overigens wel logisch dat dat thuis voorbereid mag worden, anders wordt het wel een heel saai programma met telkens dezelfde baksels bij alle kandidaten.

Bij de technische opdracht gaat het over de baktechniek van de bakkers en daarom dient iedereen bij dit onderdeel wel hetzelfde te maken, zodat de jury de baksels goed kan beoordelen en vergelijken.

Wat betreft de voice-over, ben ik met jullie eens: schoenmaker blijf bij je leest.
Janny is niet goed in voice-overen, maar wel goed in jureren, Martine is wel goed in voice-overen, maar vast niet goed in jureren (zij zal waarschijnlijk bij elk baksel iets zeggen als 'Oh, wat is dat lekker, oh, wat is dat zalig').

Gelukkig was Janny als voice-over slechts een noodoplossing nu Martine nog herstellende is van de hersenbloeding.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #73 Gepost op: 26-10-2015, 17:59:13 »
Dat geldt alleen voor de signatuuropdracht en het spektakelstuk. Ik vind het overigens wel logisch dat dat thuis voorbereid mag worden, anders wordt het wel een heel saai programma met telkens dezelfde baksels bij alle kandidaten.

Bij de technische opdracht gaat het over de baktechniek van de bakkers en daarom dient iedereen bij dit onderdeel wel hetzelfde te maken, zodat de jury de baksels goed kan beoordelen en vergelijken.

Dat is wel 2/3 deel van het programma ;)
En wie zegt dat ze dan met hetzelfde komen ? Als er gezegd wordt, 'Bak een Piramidetaart' kunnen ze daarna toch nog de opbouw en de ingrediënten zelf verzinnen. Enige wat er dan moet gebeuren is dat ze wat extra tijd krijgen ;).

Bij de technische opdracht kun je dan alsnog doen dat ze precies hetzelfde koekje moeten bakken. Hier zie je vaak ook de bakkers door de mand vallen :).
You'll never walk alone

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #74 Gepost op: 5-11-2015, 10:29:35 »
Voor de fans 😀 Vanaf 16 december begint er een kersr special van HHB met de kandidaten van de drie seizoenen die 2de, 3de en 4de zijn geworden toen der tijd. Ze gaan strijden voor beste kerstbakker. Mèt Martine Bijl.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re:
« Reactie #75 Gepost op: 5-11-2015, 21:28:47 »
Mèt Martine Bijl.
Deze kerstspecial van HHB is afgelopen zomer al opgenomen, dus nog vóór Martine haar hersenbloeding kreeg  ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #76 Gepost op: 16-12-2015, 18:45:52 »
Vandaag begint de kerst editie.  :) En Martine is in ieder geval genoeg hersteld van haar hersenbloeding dat ze in staat was om de voice-over van het programma in te spreken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #77 Gepost op: 16-12-2015, 18:48:41 »
::hyper::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #78 Gepost op: 16-12-2015, 21:10:07 »
Leuke aflevering :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Heel Holland Bakt
« Reactie #79 Gepost op: 16-12-2015, 21:10:45 »
en Martine klinkt goed in de Voice over!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.