Auteur Topic: Kijkweek 51: Intikker  (gelezen 2504 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Kijkweek 51: Intikker
« Gepost op: 10-12-2003, 13:12:40 »
De kijkweek

Hier in dit topic, gaat iedere week een andere forummer bijhouden wat hij/zij kijkt op tv en commentaar leveren.

Reacties graag in dit topic, daar kun je je tevens opgeven!


Annuh bijt de spits af:
« Laatst bewerkt op: 24-12-2003, 13:26:41 door Cora Bora »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Kijkweek 49: Annuh
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2003, 13:16:18 »
Kijkweek week 49

Op maandag kijk ik ’s nachts om 0.30u ongeveer naar de herhaling van Dit was het nieuws, vooral als ik de zaterdag ervoor de aflevering heb gemist. Mijn week begint op maandagochtend met het NOS-Journaal van 06.30u en Spongebob Squarepants op Nickelodeon.
Het Journaal is goed om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen, terwijl Spongebob echt voor ontspanning is. ’s Avonds kijk ik naar het 18.00u-Journaal, daarna naar Yes Dear en E(mergency) R(oom). ER vind ik een van de meest boeiende series die zijn gemaakt. Zelfs na drie keer kijken, boeit het nog steeds. Rond 23.00u komt de herhaling van Dharma&Greg, wat ik een geweldige serie vind. Friends neem ik altijd op en kijk ik op de dinsdag.

Op dinsdag is het ’s ochtends zo druk, dat ik niet de tijd heb om het Journaal te kijken. ’s Avonds kijk ik naar Rosanne, Yes Dear, ER en Dharma&Greg. Rosanne wordt een beetje flauw, nu ik alle afleveringen al een keertje heb gezien.

’s Woensdags begin ik de dag weer met het Journaal. En ook deze avond kijk ik naar Yes Dear, ER en Dharma&Greg.

Op donderdag komt ’s avonds Het zonnetje in huis, met Kraaijkamp Sr die ik echt goed vind. Af en toe is het stuk net iets te flauw, maar vaak is het wel grappig. Ook kijk ik weer naar Yes Dear, ER en Dharma&Greg.

Vrijdag kwam het hoogtepunt van het jaar: Sinterklaas in Sesamstraat. Dit geweldige stukje amusement is het enige televisieprogramma wat ik vandaag heb gezien. Dit is echt jeugdsentiment, ik kijk dit ieder jaar. Daarna komen de pakjes.

Op zaterdag begon het weer: Idols. Vorig jaar heb ik er nooit naar gekeken, maar dit jaar wilde ik het toch eens zien. En ik moet zeggen, het is leuk om naar te kijken. De afgang die sommige mensen maken, maar ook de mensen die goed kunnen zingen, het is leuk om allemaal te zien. Ook kwam deze avond Dit was het nieuws, waarin weer het nieuws van deze week werd besproken. Toch maar goed dat ik iedere dag de Spits lees.

Zondag werd het nieuwe prinsesje geboren, dus heb ik veel Journaal gezien. Ook kijk ik iedere zondag bijna de hele dag naar Studio Sport, waar echt alle sporten aan bod kwamen. Het hoogtepunt voor mij is de nationale volleybalcompetitie. ’s Avonds kwam Life&Cooking, met een hoop chaos en lekkere gerechten.

Annuh

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Kijkweek 51: Intikker
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2003, 13:26:55 »
Kijkweek 51 : Intikker



Maandag


Help! Dit is zielig!

Soms, héél soms, heb ik wel eens zoiets van: Waarom is dit op TV? Extreme makeover is zo’n programma. 3 mensen worden uitgenodigd om hun “droomwens” in vervulling te laten gaan. Ik verwacht dan meteen dat de hongersnood in Afrika wordt opgelost, er overal vrede heerst en oké, voor die ene luie Amerikaan, dat de loterij gaat vallen. Maar nee, er worden wat neuzen bijgeschaafd, wat vet weggezogen, een beetje opgeklopt en opgevuld en tenslotte worden er een Barbie® en een indiaan losgelaten om de kandidaten een nieuwe look te geven. Ik heb helemaal niets tegen de plastische chirurgie, maar om dat nu zo op TV te doen? Ook de redenen waarom nu juist zij moesten “winnen” waren lachwekkend. Ik heb altijd al een keer knapper dan m’n zus willen zijn… Gelukkig was het resultaat verbluffend en de mensen waren allemaal gelukkig. Ik ben blij dat mijn zus volgende week mijn zus weer op kamers zit. Geen extreme makeover voor mij!

Info: http://www.rtl.nl/programma/extrememakeover/

Verder gekeken op maandag: Goede Tijden Slechte Tijden, Kamphues maakt vriendin, Tussen de sterren, Sportjournaal, SixPack, MTV

Dinsdag

Slechte tijden

Ziek, zwak, misselijk en met een bonkende hoofdpijn ga ik er eens goed voor zitten. Wat brengt ons deze week ons bij Robert en consorten. Ik zeg wel eens: “Wat leven we toch in een kleine wereld.” Zeker ook van toepassing op GTST. Wat begint het toch een samenvatting van onwaarschijnlijke gebeurtenissen te worden. Gelukkig zitten er zo nu en dan wat leuke dames in die een prominente rol spelen, maar voor het verhaal hoef je het allang niet meer te doen. Toch kijk ik (bijna) elke dag. Gewoon even terugvallen op iets vertrouwds. Kijken of Sjors “het” al verteld heeft en of Laura nog steeds in haar sprookje leeft. Lekker afgeven op de mensen, even je frustraties botvieren op zo’n eikel (of bitch, ik ben immers geëmancipeerd) en het is toch altijd gespreksstof in de pauzes op het werk. Al met al een leuk tijdverdrijf, en een goede reden om je vader van het Journaal af te houden!

Info: http://www.rtl.nl/soaps/gtst/home/home/

Verder gekeken op dinsdag: PSV – Willem II, Sportjournaal, SixPack, Panna Knock Out TV, MTV

Woensdag

Geen TV vandaag

Donderdag

Zie woensdag, ook vandaag géén TV gezien

Vrijdag

Ik ben fan, van nummer 43…

Stefanie heet ze. Ze is 17 jaar, schrijft haar eigen nummers, begeleidt zichzelf op gitaar, komt uit Tilburg en zit bij de laatste 10 van Toptalent! Een leuk programma is het, in feite gewoon een tweede Idols, maar dan voor de Brabanders. En laten die Brabanders het nou eens slim(er) aanpakken. Niet alleen zangtalent mag gedemonstreerd worden, ook dans, muziek, cabaret etc. etc. kon voor de jury verschijnen. Vandaar ook de diversiteit in achtergrond van de juryleden. Piet Souer, componist/ arrangeur/ producer (onder andere oprichter van LUV en bezitter van 22 gouden en platina platen), Caroline Frerichs, actrice/ regisseuse (winnaar van de Wim Barry Perspectiefprijs in 2000), Jean Dundas, “creatieve duizendpoot à la 2003 en last, but not least, SêNA, een Tilburgse zangeres uit de R&B en Hip-Hop scene. Zoals gezegd, iedereen mocht meedoen wat het aanbod in van de laatste 10 erg leuk maakt. Zang (a-capello, met piano, met gitaar, rap), Dans (modern ballet, street-dance). Ik moet zeggen, ze zijn allemaal Toptalenten (maar Stefanie gaat toch winnen…)!

Info: http://www.omroepbrabant.nl/toptalent/

Verder gekeken op vrijdag: GTST, Studio Sport, Baantjer

Zaterdag

1 Hazenlip, 1 Homo en 1 Marokkaan

Humor, wat een ongelooflijk droge humor. Ik houdt er van. Gewoon het nieuws van deze week bespreken met een sarcastische inslag. Alhoewel niet alle onderdelen me evengoed aanspreken vindt ik het format goed gevonden. Waarschijnlijk van de BBC gejat, zoals alle goede programma’s op de publieke omroep. Foto’s (met onderschrift) zijn mijn favoriete onderdeel. Gelukkig bestaat de videorecorder want met 2 dames in huis is het natuurlijk vechten om Idols. Lekker op het gemak Dit was het nieuws kijken is er dan vaak nog niet bij. Omdat vrouwen vaak wat trager van begrip zijn wordt de video menigmaal stilgezet, teruggespoeld en herhaald om alles ook voor de dames van de familie duidelijk te krijgen. Al met al vindt ik het geweldig. Leuke panelleden (Jan-Jaap van der Wal & Raoul Heertje) en een goede presentator (Harm Edens). Jammer genoeg zijn de gasten vaak van een wat minder niveau maar dat mag de pret niet drukken.

Info: www.ditwashetnieuws.nl

Verder gekeken op zaterdag: Idols

Zondag

Geen TV, zelfs Studio Sport niet!