Auteur Topic: Blackawton  (gelezen 14926 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #40 Gepost op: 9-11-2003, 15:29:19 »
GMT 12.00 PM  net buiten Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
Twee dagen na de moord op Annuh

Tiffany Albers loopt langs de weg. Het is regenachtig en daarom heeft ze geen klanten. Ze baalt. Haar manager, Barry Gyth heeft geen acteerwerk voor haar kunnen vinden en daarom werkt ze als straathoer. Straathoer! Het is dat ze eten nodig heeft anders had ze dit nooit gedaan. Ze heeft al geluk dat ze bij Sacha (Sacha Distel, red.) mag slapen anders had ze echt problemen gehad.

GMT 0.05 AM net buiten Blackawton, Devon, Groot-Brittanië
Om de hoek staan agent Charles Duff en Chief-Inspector Casey te overleggen. ?Ik weet dat jij je hier niet prettig bij voelt, Charles maar het is ons enige aanknopingspunt. Dat bandje moet wel in verband staan met die moord? ?Ja, maar het is zo onlogisch, waarom zou Tiffany Annuh vermoorden.? ?Ze heeft er in ieder geval iets mee te maken, dat moet wel?

 
GMT 00.03 AM  The 3 Stooges, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
In de plaatselijke kroeg zitten Claire Oldman en Jane Allington te praten. Ze hebben allebei al iets op en Jane moet morgen weer met de trein naar Plymouth, waar ze bouwkunde studeert. ?Maarreh, jij wil me wel eens introduceren aan die krantenjongen, die Joey?? Claire giegelt ?Tuurlijk joh, waarom niet? Maar is die niet een beetje jong voor jou?? ?Zestien en tweeëntwintig, dat kan toch best?? ?Volgens mij ben jij iets té bezopen, dat is je reinste pedofilie? ?Je hebt gelijk, ik ga maar eens naar bed? ?Weet je nog wel waar je woont? Kom maar bij mij slapen?. Claire grinnikt even en stopt haar zakmes nog maar even terug in haar zak. Nog tijd genoeg.



Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #41 Gepost op: 9-11-2003, 21:52:38 »
Aantekeningen uit het dossier "Annuh" van Inspector Casey:
Wolfgang in de gaten houden...
----
Bericht op Annuh's voicemail van Tiffany Albers:
"Annuh, vlucht, ga weg... en snel! Je kunt er niks aan doen, maar ze zitten achter je aan!"
-------------------------
Annuh gevonden niet ver buiten Blackawton. Vluchtend?
--
Krant heeft zojuist vermeld dat John Buffet de dader was. Niet geloven. Is een roddel bedacht door de vuilnismannen...
---
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #42 Gepost op: 10-11-2003, 15:53:52 »
GMT 13.00 PM  de Bibliotheek, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
Een week na de moord op Annuh

In de bibliotheek van Blackawton is het rustig. De organisatie van de bibliotheek is in handen van Matt Umbrail. Een wat oudere man met een passie voor misdaadboeken. Hij leest constant. Terwijl Matt het boek ?Vuile Praktijken? aan het lezen is komt Mary Gillian voorbij lopen. Ook zij is een fervente lezer van boeken en heeft een hele stapel boeken onder haar arm. Ze is op weg naar huis, waar ze zich gaat omkleden om daarna weer aan het werk te gaan bij de Penny Market. Ze stapt in haar auto en begint te rijden.

GMT 12.28 PM  The 3 Stooges, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
In de kroeg zit vuilnisman Peter Soars te kletsen met bankdirecteur James Gogayle.Het is nog te vroeg voor alcohol, maar de kroeg is voor hun meer een ontmoetingsplaats. Peter nipt van zijn glas cola en zegt ?Tja, het kan me eigenlijk geen fuck schelen wie dat mens heeft vermoord, maar wat me wel kan schelen is dat mijn dochter erdoor kapot is gegaan. Ze durft niet eens meer over straat. Nonsens als je het mij vraagt, waarom zouden ze Samantha vermoorden?? ?Tja, het is en blijft natuurlijk raar. Volgens de krant is het Buffet en ik denk dat ze daar best wel eens gelijk in konden hebben?? ?Tja, dat zou best kunnen?. Op dat moment komt Frederic Du Bois binnen, een collega van Peter en gaan ze met z?n tweeën ervandoor.

GMT 13.06 PM  Elisa Road, Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
Ondertussen zit Tiffany thuis bij Sascha, een goede vriendin. Sascha is niet thuis en snel toetst Tiffany het nummer van Mary Gillian in?

GMT 13.06 PM  net buiten Blackawton,Devon, Groot-Brittanië 
Mary Gillian zit in haar auto als opeens haar telefoon af gaat. De telefoon ligt op de achterbank en Mary kan er maar net bij.


Van de andere kant steekt iemand de straat over. Het is niet duidelijk wie het is, maar hij lijkt bijzonder veel op Bodejosm43.

Mary Gillian ziet de man, probeert af te remmen, maar de remmen doen het niet. De man kan nog net aan de kant springen maar Mary?s auto rijdt vol op een muur in. Ze is meteen dood, blijkt later.

GMT 23.00 PM  Greenway Gardens, Dartmouth,Devon, Groot-Brittanië 
Inspector Casey loopt door de tuinen. Hij rookt een sigaar en draait zijn hoofd naar de camera toe.

 ?Of het nou gaat over Dalziel and Pascoe, Inspector Frost, Wycliff, Inspector Morse of de avonturen van Agatha Christie?s Miss. Marple, de beste whodunit?s en detectiveverhalen hebben zich altijd afgespeeld in het mysterieuze Engeland. Dat kunnen de pittoreske dorpjes zijn in Midsomer, het mooie Oxford of het fictieve St. Mary?s Mead, maar iedere keer weer was het Engeland wat de mysteriesschrijvers aantrok. In deze tuinen, de Greenway Gardens, heeft beroemd detectiveschrijfster Agatha Christie veel van haar verhalen bedacht.?

Hij gaat zitten op een bankje.

?Misschien zat ze hier wel op dit bankje, met een kladblok in haar hand te schrijven.? Hij pakt een kladblok uit zijn jaszak, en de camera zoemt in op het kladblok. De man doet haastig het kladblok dicht, maar toch kunnen we het woord ?Blackawton Crimes? zien staan. De man grinnikt. ?Zoals jullie de afgelopen week hebben gezien is de rustig hevig verstoord in Blackawton.? hij maakt een ongeduldig handgebaar ?Hebben de kandidaten al een idee wie hun medekandidaten zijn, of tasten ze nog in het duister? Ik wil van alle kandidaten vóór deze donderdag een lijst met diegene die zij verdenken. Diegene die het minste weet, die gaat eruit. Game over.?

De man staat weer op en loopt weg. Dan lijkt hij zich te hebben bedacht, hij staat stil en kijkt om. De camera zoomt in op zijn gezicht, waardoor je ziet dat hij glimlacht.

?Tot volgende week, in? Blackawton?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Blackawton
« Reactie #43 Gepost op: 11-11-2003, 17:41:36 »
Ik snap het nog niet helemaal. Waaraan moet ik nu kunnen zien of iemand een forummer is of niet? Moet ik gewoon gokken, zitten er verborgen aanwijzingen in. Behalve mezelf heb ik echt geen idee.  ???

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Blackawton
« Reactie #44 Gepost op: 11-11-2003, 17:44:48 »
Ik heb ooit een vragenlijstje ingevuld...  ???
Misschien dat dat verwerkt wordt in het verhaal. Dat je mensen kunt herkennen aan de eigenschappen die ze daar hebben opgegeven? Ik weet het niet. Heb maar een lijstje ingeleverd vandaag, maar moest dat nou eigenlijk gisteren al of pas volgende week maandag?

Een hoop vragen die waarschijnlijk makkelijk beantwoord kunnen worden!
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #45 Gepost op: 11-11-2003, 19:09:13 »
Ik snap het nog niet helemaal. Waaraan moet ik nu kunnen zien of iemand een forummer is of niet? Moet ik gewoon gokken, zitten er verborgen aanwijzingen in. Behalve mezelf heb ik echt geen idee.  ???
Het is een kwestie van hints vinden en gokken. Althans, nu nog. Er komen binnenkort, uiteraard, nieuwe aspecten aan het spel. Maar die laten nog eventjes op zich wachten >:D
Ik weet het niet. Heb maar een lijstje ingeleverd vandaag, maar moest dat nou eigenlijk gisteren al of pas volgende week maandag?

Een hoop vragen die waarschijnlijk makkelijk beantwoord kunnen worden!
Ik wil jullie lijstjes voor Donderdag13.30 uur binnen hebben.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blackawton
« Reactie #46 Gepost op: 11-11-2003, 21:08:34 »

Je hoeft nu je lijstje nog niet in te sturen. Ik wil uiterlijk maandag een lijstje van jullie.

Ik wil jullie lijstjes voor Donderdag13.30 uur binnen hebben.
help?! wanneer?!

ik heb wel een heel leuk detail gezien ;D maar dat zeg ik maar niet want wie weet is het wel een hint :-X ??? (Sterretje weet vast wel wat ik bedoel)
Overigens deel ik Chriz' verwarring volkomen, kheb geen idee wat het meer of minder waarschijnlijk aan een persoon maakt dat deze een forummer zou zijn of niet... hopelijk wordt dat duidelijker.

(Btw, ik zie alle aanhalingstekens in het verhaal als vraagtekens, wat wel irritant is... ok niet bijster belangrijk maar mss kan het verholpen worden?)

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blackawton
« Reactie #47 Gepost op: 11-11-2003, 22:04:42 »
en dan moet je dus de forummers uit de drie afleveringen samen halen, want niet alle namen komen in allemaal voor.


1tje weet ik al: Annuh ;)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton: Morgen je lijstje inleveren!
« Reactie #48 Gepost op: 12-11-2003, 18:34:15 »
Aantekeningen uit het dossier "Mary" van Inspector Casey:
Wolfgang? of heeftie zijn leven gebeterd?
----
Ook Mary gebeld door Tiffany...
-------------------------
ff Googlen?
--------------------
In de auto van Mary een briefje gevonden, bijna onleesbaar. Begint met www en eindigt op .tk... Een internetadres?
-----------------------------
Is het een seriemoordenaar misschien?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blackawton: Morgen je lijstje inleveren!
« Reactie #49 Gepost op: 12-11-2003, 19:00:16 »
Mijn lijstje is op de bus :)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton: Morgen je lijstje inleveren!
« Reactie #50 Gepost op: 12-11-2003, 20:21:35 »
Citaat van: D**n link=topic=5645/0#msg125328
  Er zijn meerdere manieren om erachter te komen welke dorpsbewoners forummers zijn. Je kunt natuurlijk gokken, maar dan kom je niet echt heel ver. De tweede mogelijkheid is het zoeken naar overeenkomsten tussen forummers en kandidaten. Dit is meestal een werkende methode maar soms strooien wij als crew jullie natuurlijk ook het zand in de ogen. Verder verstoppen wij regelmatig hints verspreid over het internet. Waar? Houd je ogen open!
Een kleine aanpassing in de spelregels... eigenlijk alleen maar een toevoeging. Heeft verder geen invloed op de mensen die zo min mogelijk willen doen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blackawton: Morgen je lijstje inleveren!
« Reactie #51 Gepost op: 12-11-2003, 21:32:09 »
ik heb heel erg interessante informatie gevonden, he daan ::vergroot::


In de auto van Mary een briefje gevonden, bijna onleesbaar. Begint met www en eindigt op .tk... Een internetadres?

Edit: dit mogen jullie zelf uitzoeken
« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 21:45:13 door elise_is_de_mol »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Blackawton
« Reactie #52 Gepost op: 13-11-2003, 20:33:52 »
en wanneer komt de afleverering(
* LC is ongeduldig)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #53 Gepost op: 13-11-2003, 22:06:05 »

GMT 6.00 PM Ergens in Frankrijk
?Zo, Giorgio. Blackawton is een spel over leven en dood. Jij hebt het niet gehaald, en daarmee de grootste fout in je leven gemaakt. En de laatste.? De man pakt een pistool en?. Geëlimineerd. En daarmee ook zijn Blackawton-pseudoniem Wolfgang Jacobs. Nog 9 kandidaten over. Maar wie?

GMT 3.00 PM Blackawton,Devon, Groot-Brittannië
Clarissa Rand, een jonge journaliste werkzaam bij The Blackawton Times, gaat op bezoek bij filmster Kenan McDath.  Ze wordt binnen gelaten door zijn manager, Barry Gyth. Dan komt ze bij hem aan. Hij is aan het oefenen voor zijn volgende rol en daarom heeft hij een lange zwarte leren jas aan en een hippe zonnebril op. ?Ah, kom zitten. Ik ben Kenan, zoals je waarschijnlijk wel door had? ?Oh, euh? ja. Mijn naam is Clarissa. Ik wil u wat vragen met betrekking tot de moorden op Annuh en Mary Gillian? ?Oh, euh? doe dat maar niet? ik ben tenslotte geen detective he??Hij lacht een beetje.

GMT 6.00 PM Blackawton, Devon, Groot-Brittannië
Peter Soars, de vuilnisman loopt over straat rustig zijn werk te doen. Samen met collega Frederic du Bois is hij de vuilnisbakken aan het leeggooien. Dan komt Inspector Casey aanrijden. Frederic, je bent gearresteerd. Zou je even mee kunnen komen??

GMT 6.04 PM Blackawton, Devon, Groot-Brittannië
?Tiffany Albers.Ik ben bang je te moeten arresten. Meekomen?
Tiffany schopt eerst een rel, maar gaat later toch maar mee.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Blackawton
« Reactie #54 Gepost op: 14-11-2003, 06:52:22 »
Jammer, dat ik er uit lig, maar ut geeft niet ik weet nu niet eens meer wat ik heb ingestuurd. IK heb het nogal druk met school en andere dingen op het net. Maar de rest succes!
Eindelijk...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Blackawton
« Reactie #55 Gepost op: 15-11-2003, 23:58:13 »
Hallo allemaal!
Daan vraagt me net of ik hier even wil vertellen dat hij (helaas helaas) er niet aan toe is gekomen een aflevering te schrijven vandaag, de volgende aflevering staat morgen in dit topic.
Sorry  :'(


Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #56 Gepost op: 16-11-2003, 19:55:59 »
Sorry mensen,
ik heb proefwerkweek en het dus druk met leren en dergelijken. Vandaag geen aflevering maar morgen een extra lange!! (gemaakt door floor ;D)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Blackawton
« Reactie #57 Gepost op: 16-11-2003, 19:59:38 »
Aantekeningen uit het dossier "Mary" van Inspector Casey:
Wolfgang is het NIET... die is geëlimineerd in Frankrijk
-----------
Tiffany opgepakt... toch weinig vertrouwen in
-------------------------
devuurtorenwachter@yahoo.com
--------------------
www. bl... .tk?
-----------------------------
Seriemoordenaar?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Blackawton
« Reactie #58 Gepost op: 20-11-2003, 07:48:08 »
wanneer moeten we nou weer een lijstje inleveren?

of ben ik al te laat?
ik ben het overzicht een beetje kwijt.

misschien is het handig om in de eerste post de datum te zetten voor het inleveren van het lijstje.
we're back :(

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Blackawton
« Reactie #59 Gepost op: 20-11-2003, 12:03:27 »
Vandaag nog (zei Daan mij gister). Ik ga ook even weer aan de slag.