Auteur Topic: WK voetbal Rusland 2018  (gelezen 91340 keer)

Offline MollenvangR-Art

• Winnaar ER-pool 2012
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Brocco brocco li
Re: WK voetbal Rusland 2018
« Reactie #1300 Gepost op: 17-07-2018, 13:30:47 »
Lijstjes zijn leuk en het elftal van doelpunten van dit WK (volgens mij dan)

11. Di Maria (1-1 tegen Frankrijk)
Er zijn weinig lichtpuntjes te noemen voor ArgentiniŽ op dit WK. De Argentijnen leken volledig kansloos tegen latere kampioen Frankrijk, maar dit geweldige afstandsschot (1-1 van Di Maria) keerde de wedstrijd om, wat leidde tot een geweldig spektakelstuk (4-3).

10. Ronaldo (3-3 tegen Spanje)
Een vrije trap zoals hij er al tig gemaakt heeft, maar met zo'n druk op je schouders vlak voor tijd 3-2 achter en dan de 3-3 binnenschieten.. pure klasse  ::ok::

9 .Coutinho (1-0 tegen Zwitserland)
Vergeet Neymar, Coutinho was dit jaar een van de betere Brazilianen. Randje 16 en gewoon inschieten, prachtig doelpunt dat niet mag ontbreken

8. Nacho (2-3 tegen Spanje)
Uit dezelfde wedstrijd nog een andere goal. Hij lijkt qua goal een beetje op die van Pavard, een verdediger die in ťťn keer uithaalt en de bal een bepaalde curve meegeeft. Vervolgens caramboleert de bal nog even van paal naar paal. Nacho laat de Portugese keeper kansloos.

7. Cheryshev (2-2 tegen KroatiŽ)
Rusland staat tot ieders verrassing in de kwartfinale tegen het sterker geachte KroatiŽ, maar dan haalt Cheryshev ineens genadeloos hard uit...

6.  Modric (0-2 tegen ArgentiniŽ)
De winnaar van de gouden bal laat hier zijn klasse zien. Zet de verdedigers van ArgentiniŽ op het verkeerde been en schiet prachtig van afstand binnen.

5. Cheryshev (5-0 tegen SaudiŽ-ArabiŽ)
Daar issie weer. Rusland opent op een geweldige manier het WK. Geen verwachtingen, niks. Cheryshev begint als bankzitter, maar laat in de openingswedstrijd al snel zijn waarde zien met 2 prachtgoals tegen de SaudiŽrs. De 2-0 had er ook ingekund, maar de keuze voor de top 10 is gevallen op de 4-0. Wat een geweldige voetbeweging.

4. Kroos (2-1 tegen Zweden)
Behalve de hoek waaruit deze goal gescoord wordt die deze prachtig maakt, is ook het verhaal hierachter 'mooi'. Regerend kampioen Duitsland staat op breken/uitschakeling na de nederlaag tegen Mexico en nu dreigende 1-1 Zweden en dan... de allerlaatste minuut typisch Duits dat die goal dan toch nog valt.

[/youtube]

3. Rode Duivels (3-2 tegen Japan)
Ik heb bewust niet Chadli als doelpuntenmaker hier neergezet, maar het hele team. Wat een geweldige tegenaanval en op wat een moment. 2-0 achter, 2-2 terugkomen een verlenging die lonkt en dan de uitworp van Courtois, de loopactie van De Bruyne, het hakje van Lukaku en het afmaken vlak voor tijd 3-2 winnen. Je ziet de Japanners dat ze niet weten wat ze hiermee aanmoeten, want zij hadden de corner, waren de aanvallende partij...

2. Cavani (2-1 tegen Portugal)
Op plek 2 staat de goal van Cavani tegen Portugal. Bal krijgen, niet nadenken en in ťťn keer raken, net niet de mooiste maar wel een geweldig doelpunt  ::bravo::

1. Pavard (2-1 tegen ArgentiniŽ)
Ook een gevalletje niet nadenken, maar schieten. De curve en snelheid die Pavard met zijn schot aan de bal geeft, maakt het voor mij het doelpunt vanm het toernooi  ::bravo::

Net niet in de top 11:
- Januzaj tegen Engeland
- Musa tegen IJsland
- De Bruyne tegen BraziliŽ
- Salah tegen SaudiŽ-ArabiŽ
- Mertens tegen Panama
- Lukaku tegen TunesiŽ
- En-Nesyri tegen Spanje
- Hazard tegen TunesiŽ
- Rashford tegen Panama
- Inui tegen de Duivels

Wat vinden jullie de mooiste goal van dit toernooi?

Edit: grrr... alle filmpjes zijn niet afspeelbaar op het forum  :(
« Laatst bewerkt op: 17-07-2018, 13:47:42 door MollenvangR-Art »
Widm online 2019...? Niet is wat het lijkt...

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #1301 Gepost op: 17-07-2018, 13:57:48 »
Redelijk akkoord met je lijstje, alleen Cavani? Die speelt voor mij eigenlijk gewoon een erg matig tornooi eerlijk gezegd, zijn goal vind ik dan ook niet zo speciaal. Bijna alle goals buiten je top 11 vind ik mooier  ::schaam::

1 wedstrijd goed spelen, maakt je tornooi toch niet? Ik zie hem ook in je basiself staan, maar bekijk die groepsfase van Uruguay nog eens. Uruguay speelde nog veel meer anti-voetbal dan Frankrijk. Enkel die 2 centrale verdedigers speelden voor mij een heel goed tornooi voor Uruguay (Giminez en Godin).

Online wouterv

• Forumlid
  • Hier is de mol
« Reactie #1302 Gepost op: 17-07-2018, 14:51:07 »
Aangezien ik ook een lijstjesfan ben:

Elftal heb ik grotendeels hetzelfde als MollenvangeR-Art
(ik zou eerder Lukaku zetten ipv. Cavani).

Ikzelf heb op de site van FIFA gestemd op de goal van Chadli.
Een afstandsschot die binnengaat is altijd mooi (die van Pavard en Di Maria zijn daar mooie voorbeelden van) maar dit was een tegenaanval waarbij 5 spelers alles perfect deden, en dat vind ik net iets knapper.(vandaar dat de goal van Lozano tegen Duitsland ook hoog staat bij mij)

Goals ik zelf ook knap vond maar niet in het lijstje staan van MollenvangeR-Art: Messi tegen Nigeria, Perisic tegen Frankrijk, Aspas tegen Marokko en Toivonen tegen Duitsland.

Een lijstje die ik zou willen toevoegen is het momentenlijstje:
los van knappe goals etc. welke momenten zal ik mij nog herinneren als ik terugdenk aan het WK:

-Robbie Williams zijn middelvinger (geen idee waarom hij dat deed, zeker op dat moment maar ongezien)
- Het ontslag van de Spaanse bondscoach 1 dag voor hun eerste match
-De afgang van Duitsland ( verliezen van Mexico kan gebeuren, maar dan de nederlaag tegen Zuid-Korea na een non-match en de laatste    plaats in de poule is ongezien)
- Maradonna met zijn reactie na de winst van ArgentiniŽ tegen Nigeria
- Batshuayi met de meest pijnlijke, maar oh zo grappige viering tegen Engeland
- Messi en Ronaldo op dezelfde dag naar huis na amper 2 weken WK
- Neymar zijn vallende ziekte (vooral zijn komedie tegen Mexico)
- Spanje die de kwartfinales ook niet haalde
- De laatste 5 minuten + penaltyreeks van KroatiŽ-Denemarken (6! gestopte penalty's)
- De overmoed van Lloris die hem in de finale mogelijk de trofee van beste doelman kost
- Niet op WK: maar de kippenvel die ik hadbij de huldiging die de rode duivels kregen toen ze terugkwamen en het fijne sfeer die er was en die de spelers  ook creŽerden. (zeker als je het vergelijkt met de rellen in Parijs na de wereldtitel)

#teamamaimiljaarde

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Global Moderator
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #1303 Gepost op: 17-07-2018, 17:33:14 »
ter info op je lijstje: keeper van het toernooi wordt al voor de finale gekozen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

• Aanspreekpunt De Mol
  • Actief Lid
  • Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #1304 Gepost op: 17-07-2018, 19:08:14 »
Ik heb even in m'n uitslag-post, op de vorige pagina, de stand als platte tekst toegevoegd.
Dan staat die in ieder geval in enige vorm op het forum ::ok::
Ik wil me bij deze distantiŽren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Molcrazy

• Contactpersoon Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Forumlid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #1305 Gepost op: 17-07-2018, 21:34:07 »
Proficiat Telminator met de winst! ::bravo::

Dank organisatoren voor de pool! ::bravo::
Qui est la taupe?

Offline Moni

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1306 Gepost op: 17-07-2018, 22:52:47 »
Gefeliciteerd Telminator!  ::bravo::

Ik vond het erg leuk om mee te doen en ben trots op m'n eerste plek die ik toch heel even heb behaald in het eerste deel van het WK. Jammer dat ik de tweede helft van het toernooi slechter heb voorspeld, maar ik ben toch heel blij met m'n 15e plek.
You are never too old to set another goal or to dream a new dream - C.S. Lewis

Offline Starlight

• Actief Lid
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1307 Gepost op: 17-07-2018, 23:01:47 »
Gefeliciteerd Telminator en de rest van de top 3 ::bravo::

Ben toch ook best wel trots op m'n 8e plek, vooral omdat ik totaal geen verstand heb van voetbal en begon op de 37e plek ::rofl:: Maar met een beetje kennis van welk land normaal beter hoort te zijn, en verder m'n voorspellingen een beetje aanpassen op basis van de prestaties van een land tijdens dit WK kom je blijkbaar een eind ;D
Be steady on your feet, no matter the trouble you meet

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Global Moderator
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #1308 Gepost op: 17-07-2018, 23:01:52 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

• Global Moderator
  • Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #1309 Gepost op: 25-07-2018, 19:15:31 »
LOL, Feyenoord goaltune (Hermes House Band - I will survive) op #1 in Franse hitlijst

Bron: AD
It's nice to be important, but it's more important to be nice!