Auteur Topic: Het laatste nieuws over de PlanetRace  (gelezen 95320 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #180 Gepost op: 20-11-2003, 13:08:14 »
Gevarenzone

Ellen en Vincent minste stemmen


Tim heeft de Avonturiers bekend gemaakt wie er in de gevarenzone zitten deze etappe. Op het moment van de bekendmaking waren dat Vincent en Ellen. Zij hebben tot nu toe de minste stemmen in deze etappe weten te behalen. Zij zitten dus in de gevarenzone.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php




Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #181 Gepost op: 20-11-2003, 14:25:07 »
Breuk in de groep!
 
Gepubliceerd op donderdag 20 november 2003
 
Het kiezen van een leider heeft de groep duidelijk geen goed gedaan. Het hechte front dat de avonturiers met elkaar hebben gevormd begint te breken. Aanleiding was de bootverdeling voor een zware kanotocht over de Andamanzee naar het eilandje Krabi.
Afgesproken was dat Henk-Jan met Vincent zou kayakken en Peter-Paul met de geblesseerde Ellen. De enig overgebleven vrouw in het gezelschap heeft een zogeheten roeierspols overgehouden aan de kanotocht in Chili en mocht van de dokter haar pols niet belasten. Wanneer ze opnieuw zou gaan peddelen, zou dat haar blessure ernstig verslechteren.

Het was voor PP dus zaak om in z'n eentje het peddelwerk voor twee te verzetten. Dat ging lang goed, maar enkele minuten voor de aankomst op het eerste checkpoint zat de Bredanaar er helemaal doorheen. Henk-Jan stelde PP voor om van boot te wisselen. Henk-Jan wilde Ellen wel het laatste stuk naar het checkpoint kayakken. Maar daar paste PP voor. PP wilde een pauze van vijf minuten om op adem te komen. Leider Vincent stemde daarin toe. En dat schoot Henk-Jan met zijn sterke winnaarsmentaliteit volledig in het verkeerde keelgat. Woest was hij. De Tukker wil nu aan het einde van de week wel eens geld verdienen en stond erop dat er doorgevaren zou worden.

Op het checkpoint was de spanning om te snijden. Henk-Jan hield zijn kaken stijf op elkaar, ontweek alle blikken en gooide woedend zijn drinkbidon terug in de boot. Ondertussen lag Peter-Paul languit in het water voor verkoeling en liet zich door de anderen als een held bejubelen.
 

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #182 Gepost op: 20-11-2003, 14:56:12 »
Kajakken

Met een zeekajak naar Ko Hong


De Avonturiers hebben gisteren per zeekajak het eiland Ko-hong bereikt. Hier hebben wij van onze mensen ter plekke weer mooi beeld van gekregen. Dik anderhalf uur peddelen over zee is ondanks het rustige weer geen lichte opgave, of het natuurschoon daar tegen opweegt is de vraag. Maar onze Avonturiers zijn bikkels dus draaien zij hun hand niet om voor zo’n opgave. Eenmaal op het eiland aangekomen worden de coördinaten voor het volgende checkpoint doorgebeld.
En als je dan even geen pen of papier bij de hand hebt is een stokje en strand een prima alternatief. Klik op de foto om Henk-Jan deze inventieve oplossing te zien toepassen. Hopelijk heeft hij wel een goed geheugen voor coördinaten, want in tegenstelling tot een stukje papier is een strand vrij lastig mee te nemen.





Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php


Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #183 Gepost op: 20-11-2003, 16:51:56 »
Gevarenzone 2.
Wisseling van de wacht.
Foto gemaakt met  Digital IXUS 400

De Avonturiers hebben dan wel te horen gekregen dat Vincent en Ellen in de gevarenzone zitten, maar de realiteit van het moment laat alweer een volkomen ander beeld zien. Helaas voor de groep in Thailand krijgen ze dit maar eens per etappe te horen. Het zou in ieder geval Vincent een hart onder de riem kunnen steken. Hij staat weer op zijn vertrouwde leidende positie.

Verrassend is wel de positie van Henk-Jan, stond hij vanmiddag nog aan kop, op het moment van schrijven heeft hij een derde positie en staat samen met Ellen op het nominatielijstje om te vertrekken.
Zo zie je maar dat niets vaststaat in PlanetRace en er altijd verrassende ontknopingen mogelijk zijn.

Bron:http://www.planetrace.nl/main.php

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #184 Gepost op: 20-11-2003, 17:10:12 »
Kajakken

Met een zeekajak naar Ko Hong


De Avonturiers hebben gisteren per zeekajak het eiland Ko-hong bereikt. Hier hebben wij van onze mensen ter plekke weer mooi beeld van gekregen. Dik anderhalf uur peddelen over zee is ondanks het rustige weer geen lichte opgave, of het natuurschoon daar tegen opweegt is de vraag. Maar onze Avonturiers zijn bikkels dus draaien zij hun hand niet om voor zo’n opgave. Eenmaal op het eiland aangekomen worden de coördinaten voor het volgende checkpoint doorgebeld.
En als je dan even geen pen of papier bij de hand hebt is een stokje en strand een prima alternatief. Klik op de foto om Henk-Jan deze inventieve oplossing te zien toepassen. Hopelijk heeft hij wel een goed geheugen voor coördinaten, want in tegenstelling tot een stukje papier is een strand vrij lastig mee te nemen.





Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php



Ik zie toch echt dat PP de telefoon vast heeft hier. HJ staat bij de boot (Zie ook de foto van de post hiervoor).

Sciolto
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #185 Gepost op: 20-11-2003, 17:19:54 »
Ik zie toch echt dat PP de telefoon vast heeft hier. HJ staat bij de boot (Zie ook de foto van de post hiervoor).

De foto kan ik niet goed beoordelen (zelfs niet met loep), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat PP de telefoon heeft: die heeft toch nog nooit op plaats 1 gestaan? En alleen de avo die op plaats 1 staat krijgt de coördinaten door. Althans: zo was het tot nu toe.

 ???

Offline Sciolto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...dacht dat PP toch wilde stoppen met roken :)
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #186 Gepost op: 20-11-2003, 17:27:24 »
De foto kan ik niet goed beoordelen (zelfs niet met loep), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat PP de telefoon heeft: die heeft toch nog nooit op plaats 1 gestaan? En alleen de avo die op plaats 1 staat krijgt de coördinaten door. Althans: zo was het tot nu toe.

 ???


PP heeft nu welgeteld drie keer op 1 gestaan Lukiam. 1x in Brasil, aan het begin van de derde etappe en hier op de foto. Vergelijk de foto maar met de andere foto's en kijk vooral naar de kleding, dan zie je het zo.

Sciolto
Goede wijn heeft ook geen haast.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #187 Gepost op: 20-11-2003, 17:31:30 »
Sorry Scialto, na nogmaals uitgebreide bestudering met de loep kan ik het inderdaad aan de kleding zien. Je hebt helemaal gelijk.

En sorry PP: de Hints en de gevonden CP's vliegen me om de oren, zo snel gaat het zoeken. Daardoor geen tijd om de stand bij te houden.
Maar toppie dus!

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #188 Gepost op: 20-11-2003, 19:53:26 »
Iedere stem telt.
Dag van de waarheid nadert.
Foto gemaakt met  Digital IXUS 400

Morgen is het weer zover, dan zal de derde Avonturier de PlanetRace moeten verlaten. Wie zal het worden? Dat hangt van jullie thuis af. Vincent en Ellen hebben te horen gekregen dat zij op dat moment in de gevarenzone zaten. Inmiddels is de gehele stand weer anders. En dat kan ieder checkpoint opnieuw gebeuren. Jullie kunnen namelijk ieder gepasseerd checkpoint je stem uitbrengen.
Wil je dus dat jouw favoriet in de race blijft zorg er dan voor dat je stemt op jouw favoriete Avonturier iedere keer dat ze een checkpoint passeren!

Bron:http://www.planetrace.nl/main.php


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #189 Gepost op: 20-11-2003, 21:36:57 »
De avonturiers spreken
 
Morgen is het weer de dag des oordeels voor één van de deelnemers. De avonturiers doen er alles aan om te voorkomen dat ze naar huis moeten. In deze video proberen ze de gidsen nog maar een keer over te halen om op hen te stemmen.

Bekijk de video:
http://www.planet.nl/planet/show/id=549931/contentid=420606/sc=7d1ecb

 

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #190 Gepost op: 20-11-2003, 22:39:04 »
Nu dan eindelijk?

Laatste checkpoint etappe Thailand in zicht


Morgen in de loop van de ochtend zullen de Avonturiers het laatste checkpoint van deze etappe bereiken. Zoals iedere etappe opnieuw hebben de Avonturiers de kans om 5000 euro bij hun totale prijzengeld te verdienen. Helaas is ze dat nog geen een keer gelukt. In Brazilië waren ze op het randje, slechts tien minuten scheelde het.
Vorige week vrijdag was een heel ander verhaal, dit eindpunt van de etappe bleek een te zware opgave en de Avonturiers moesten opgeven. Of Thailand ze meer geluk, doorzettingsvermogen en de lang verwachte 5000 euro zal brengen… Morgen zullen we het weten.



Bron:  http://www.planetrace.nl/main.php


Offline jan34

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #191 Gepost op: 21-11-2003, 10:29:40 »


Ze hebben het gehaald!!

Voor het eerst in de PlanetRace hebben de Avonturiers het laatste checkpoint van de week binnen de gestelde tijd te halen. Lopend en per songthaew (een soort Thaise pick-up) weten zij het checkpoint Khoa Sok te bereiken.
Tim, blij dat hij eindelijk het prijzengeld wat op kan schroeven, overhandigd de cheque aan de Avonturiers!

Bron: http://www.planetrace.nl/main.php
« Laatst bewerkt op: 21-11-2003, 10:31:11 door jan34 »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #192 Gepost op: 21-11-2003, 10:39:02 »
HENK JAN IS AFGEVALLEN....... een donkere dag voor Tukkerland..... :-\ :-\
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #193 Gepost op: 21-11-2003, 10:55:26 »
Nog een bericht toen nog niet bekend was dat ze het gehaald hadden:

Spannende ontknoping

Thaise etappe naar spannend einde toe


De Avonturiers hebben te horen gekregen dat zij naar het laatste checkpoint van deze etappe per songthaew gaan. Hopelijk loopt deze op nitroglycerine of iets dergelijks, want zoals altijd is de tijd krap voor onze Avonturiers. Gelukkig is het wel uit hun handen, sneller dan snel kan niet als je niet afhankelijk bent van spierkracht. Blijf de race volgen!


Bron: http://www.planetrace.nl/main.php

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #194 Gepost op: 21-11-2003, 10:57:15 »
Eindstand etappe Thailand

Henk-Jan en Ellen in gevarenzone


Ondanks het feit dat Vincent te horen heeft gekregen dat hij in de gevarenzone zat, is dat op het eind van deze etappe niet meer zo. De definitieve uitslag van de stemmen voor deze etappe is bekend en het lijkt erop dat de fans van Avonturier Vincent flink hun best hebben gedaan. Zij heebben hem uit de gevarenzone weten te manoeuvreren en Henk-Jan heeft zijn plaats ingenomen.

Peter-Paul is verrassend op de eerste plaats terecht gekomen, zijn stem zal dus het zwaarste wegen in het geval dat hij en Vincent op verschillende mensen stemmen. In dit geval heeft Vincent weer geluk, hij hoeft niet opnieuw een Salomonsoordeel uit te spreken. De stemceremonie zal zo van start gaan, we houden je op de hoogte.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #195 Gepost op: 21-11-2003, 10:58:50 »
Het is Henk-Jan

Derde Avonturier die PlanetRace moet verlaten


In een emotionele stemceremonie is het Henk-Jan geworden die de race heeft moeten verlaten. Peter-Paul gaf zijn schildpadje aan hem, Vincent aan Ellen. Doordat Peter-Paul de meeste stemmen heeft vergaard deze etappe telt zijn stem het zwaarst.
Henk-Jan neemt afscheid van de groep en keert terug naar Nederland.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php
 

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #196 Gepost op: 21-11-2003, 13:33:44 »
Boekdelen

Na het vertrek


Henk-Jan heeft de race verlaten. Het hoort natuurlijk allemaal bij het spel, maar de groep is hecht geworden de afgelopen drie weken. Samen hebben zij inmiddels ook al heel wat doorstaan. Zo’n afscheid doet dan pijn, ook bij de mensen met wie het misschien niet zo goed klikte.
Deze foto genomen net na het vertrek van Henk-Jan spreekt boekdelen.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php



Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #197 Gepost op: 21-11-2003, 16:30:51 »
No hard feelings

Avonturier Henk-Jan


Na een emotionele stemceremonie spreekt de controlroom met voormalig Avonturier Henk-Jan. Aan zijn stem is te horen dat hij nog steeds behoorlijk ontdaan is van het nieuws. ‘Ik vind het echt heel jammer. Ik was nog niet uitgespeeld en had willen doorgaan. Maar dat is de game.’ vertelt hij. 
Het is ook niet niks, om eerst eindelijk een etappe met succes af te ronden, en dan de race te moeten verlaten. ‘Ik ben ervan geschrokken dat ik ineens in de gevarenzone zat. Ik had het ook niet echt verwacht. Gisteren was ik nog de populairste en mocht ik chatten. Maar ik ben een sportief mens en heb iedereen veel succes gewenst. Ik ben blij dat de winnaar er nu in ieder geval 5000 euro bij heeft.’
Peter-Paul stemde op je, en zijn stem woog het zwaarst, wat vind je daar van? ‘Ik neem het hem niet kwalijk hoor, je moet op iemand stemmen. En hij en Ellen hebben een goeie band samen. Dat is begrijpelijk. Ellen is een bikkel, die verdient het om te blijven.’
Ellen moet je nu achterlaten, we hebben gehoord dat jullie toch wel de maatjes van de groep waren. ‘Ja dat is zo, het is geen liefde of zo hoor. We zijn gewoon heel close en kunnen goed met elkaar opschieten. Ik denk dat het de winnaars mentaliteit is die we allebei hebben. Ik had ook graag met haar de finale gehaald. We kunnen goed lachen samen.’

De spraakwaterval stopt een paar seconden, maar op vrolijke toon vervolgt hij zijn relaas: ‘Het was ook echt een goeie dag vandaag. Checkpoint gehaald en 5000 euro erbij voor de winnaar! Dat is mooi. Ik hou snel op met balen, ik ga de mooie tijd koesteren. Ik heb gewoon de kans gekregen om iets te doen wat ik altijd gewild heb, maar wat financieel niet haalbaar was en dat ook nog met zes heel bijzondere mensen. Het was zo’n mooie tijd, daar ga ik van nagenieten!’
Wat ga je als eerste doen? ‘Dat weet ik nog niet… In ieder geval mijn vrienden, m’n vriendin, mijn broers en mijn ouders ontzettend bedanken voor alle steun. En in het vliegtuig heb ik genoeg tijd om alles op een rijtje te krijgen, in ieder geval genieten en nagenieten van een mooie tijd! Doe iedereen de groeten van een beetje teleurgestelde maar toch positieve Avonturier!’



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #198 Gepost op: 22-11-2003, 09:59:11 »
PlanetRace gaat verder

Drie Avonturiers beginnen aan nieuwe etappe


Met het passeren van het checkpoint Khoa Sok hebben de Avonturiers etappe drie van PlanetRace afgesloten. Met succes, getuige de cheque van vijfduizend euro die zij gisteren in ontvangst mochten nemen. De spanning voor de finale neemt toe, met het passeren van dit checkpoint heeft ook Henk-Jan de race moeten verlaten. Drie Avonturiers racen verder.
Het eerste checkpoint dat Ellen, Vincent en Peter-Paul moeten zien te bereiken is Surat Thani. Per kano zullen ze de rivier afzakken naar een brug in Surat Thani. Daarna even de benen strekken in een lokale bus naar het centrum.
 Waar ze daarna heen moeten is nog niet bekend. Zodra zij in die kano stappen zetten wij een nieuw checkpoint klaar.



Bron: http://www.planetrace.nl/main.php


Offline lukiam

  • Forumlid
Re: Het laatste nieuws over de PlanetRace
« Reactie #199 Gepost op: 22-11-2003, 12:12:50 »
Bangkok ontdekt

Gids markeert Bangkok


Een Gids heeft Bangkok gemarkeerd op de kaart, en dat is inderdaad waar de Avonturiers heengaan. Per trein zullen zij de lange weg van Surat Thani naar Bangkok afleggen, een rit van zo’n elf uur. Zodra zij in de trein stappen, zetten wij het eerste checkpoint na Bangkok klaar.


Bron: http://www.planetrace.nl/media/repository//22-11/Treinstation-Bangkok.jpg




« Laatst bewerkt op: 22-11-2003, 12:16:42 door lukiam »