Auteur Topic: The Island  (gelezen 53497 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2016, 14:41:53 »
Ik volg het verder niet, maar voor degenen die het wel volgen. Je kunt je alweer opgeven voor het volgende seizoen: http://www.net5.nl/programmas/the-island/pagina/meld-je-aan-voor-the-island/.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2016, 16:46:51 »
Lijkt me niet zo handig voor mij al zou ik, als ik gezond was, me er best voor opgegeven hebben.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: The Island
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2016, 18:50:52 »
Ik volg het verder niet, maar voor degenen die het wel volgen. Je kunt je alweer opgeven voor het volgende seizoen: http://www.net5.nl/programmas/the-island/pagina/meld-je-aan-voor-the-island/.

Ik moet er echt niet aan denken eerlijk gezegd. Wilde altijd wel meedoen met Robinson, maar als ik heel realistisch en eerlijk ben is al dat gedoe met beesten niks voor mij. Bovendien haat ik zand, als ik dat ergens voel word ik helemaal gek. Ook vind ik het hier al te heet als het 28 graden is. De warmte kan ik echt niet tegen. Ook kan ik niet zonder mijn lippenbalsem en ben ik zo'n slechte slaper dat ik daar geen oog dicht zou doen.

Dus nee ik zie mezelf nog niet mee doen. Denk dat ik na een paar dagen naar huis zou vluchten.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 21:26:50 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2016, 12:34:43 »
Ik volg het verder niet, maar voor degenen die het wel volgen. Je kunt je alweer opgeven voor het volgende seizoen: http://www.net5.nl/programmas/the-island/pagina/meld-je-aan-voor-the-island/.

Nee ik zou me echt nooit opgeven voor dit programma. Ik denk dat een deel van de mensen die hier nu aan mee doet meer met de intentie ging van "Leeuk! Nu kan ik zelf Expeditie Robinson spelen!". Maar nu zitten ze in het regen seizoen en blijkt dat dat beetje rijst en meel dat ze bij ER krijgen echt mega luxe is. Ook had nooit nog iemand gehoord van zandvlooien omdat die op het eiland van ER natuurlijk nooit voorkomen ::pinokkio::. En blijkt ook nog eens dat het hele tropische eiland vol ligt met plastic wat wij mensen allemaal in de zee gooien. Vind het ook wel typisch dat er in dit seizoen juist mensen meedoen die cameraman, geluidsman, decorbouwer, arts en slager van beroep zijn ::)

Nee, niks voor mij.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Island
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2016, 20:55:26 »
Wat een watjes. De ene na de andere geeft op.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2016, 21:51:53 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2016, 21:17:26 »
Wat een eatjes. De ene na de andere geeft op.
En dan ook nog zeggen dat je opgeeft omdat het te makkelijk is. Tuurlijk  ::rofl::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Island
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2016, 21:53:36 »
En dan ook nog zeggen dat je opgeeft omdat het te makkelijk is. Tuurlijk  ::rofl::
"Ik heb een onvoldoende voor dit examen behaald omdat ik hem te makkelijk vond" ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #47 Gepost op: 25-02-2016, 23:11:38 »
Ja, inderdaad. Juist nu wordt het lastig omdat je je gaat vervelen. Je hebt onderdak, vuur enz. dus nu is het alleen nog eten zoeken. Maar goed, als je het dan te easy vindt trek dan alleen de rimboe in en ga daar wat etenswaar of zo vangen

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: The Island
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2016, 08:00:57 »
Frank wilde gewoon weg omdat hij in de sleur terecht was gekomen op het eiland en daar zo bang voor was. Ik zal hem niet missen in elk geval.

Die discussie tussen Ernesto en Mounir was wel interessant. Ik begreep niet helemaal waarom Ernesto de volledige schuld op zich nam omdat ze gebeld hadden, aangezien iedereen bezorgd om Mounir was en het ermee eens was dat ze zouden bellen.
Ik herken wel veel van mezelf in Ernesto moet ik zeggen, vrij koppig en zegt de dingen een beetje verkeerd terwijl hij ze helemaal niet zo bedoeld. Het komt er alleen wat rottig uit.

Snap trouwens wel heel goed dat hij die Moniek niet uit kan staan want daar erger ik me elke week helemaal groen en geel aan.
Zou helemaal gek van haar worden.
Menno word met de week leuker, jammer dat Sjoerd weg is.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2016, 10:31:41 »
Citaat
Die discussie tussen Ernesto en Mounir was wel interessant. Ik begreep niet helemaal waarom Ernesto de volledige schuld op zich nam omdat ze gebeld hadden, aangezien iedereen bezorgd om Mounir was en het ermee eens was dat ze zouden bellen.
Ik herken wel veel van mezelf in Ernesto moet ik zeggen, vrij koppig en zegt de dingen een beetje verkeerd terwijl hij ze helemaal niet zo bedoeld. Het komt er alleen wat rottig uit.
Vond het inderdaad heel slecht van de andere dat ze alles over hem heen lieten komen terwijl ze toch samen hebben besloten om te bellen.
Daarnaast mist Mounir ook wel inlevingsvermogen en blijft het een haantje 1e klas. Kan me daar ook af en toe mateloos aan ergeren.

En Moniek heeft gewoon een irri stem ook. Zodra ze begint te praten heb ik al zoiets van stop stil...... maar ja, daar kan ze zelf ook niets aan doen :D

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: The Island
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2016, 11:19:21 »
Ik kon Moniek wel begrijpen hoor, waarom zou Ernesto beslissen dat ze niet geschikt is voor de kaaimanjacht?!
Hij zegt tegen de camera(man) dat hij haar niet zo leuk vindt, maar om dan te beslissen dat ze niet mee mag... Hij voelt zich volgens mij de leider van het kamp.

Dat Mounir in zijn eentje dat stuk ging zwemmen was absoluut onverantwoord, ik denk overigens net dat de rest hem tegen had kunnen houden hoor, want hij is wel erg overtuigt van zichzelf en zou volgens mij nooit geluisterd hebben als ze hem tegen wilden houden.
Dat niemand er tussen kwam toen hij Ernesto aanviel over het bellen naar het noodteam terwijl ze dat met een aantal mensen besloten hadden was wel raar.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: The Island
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2016, 18:37:48 »
Heb tot nu toe lekker in mijn eentje van dit programma zitten genieten. Wist na de eerste twee afleveringen niet goed wat ik ervan moest vinden omdat het tempo wel erg laag lag, maar dat hebben ze nu goed voor elkaar.

Ik heb toch wel heel erg zitten genieten tot nu toe. Veel herken ik van mijn eigen hikingtrips, al neem je daar natuurlijk voldoende spullen mee dat je er lichamelijk niet aan onderdoor gaat. Dan nog, het is toch elke keer een enorme omschakeling om je goed te voelen bij hoe lang alles duurt, hoeveel energie alles kost en dat genieten van je ideale vakantie daardoor niet altijd vanzelfsprekend is. Natuurlijk, op zo'n hike heb je veel meer dan deze mensen, maar dat is op een tocht van twee weken nog steeds heel weinig.

Een van die dingen die ik dan wel heb is een goede antiinsectenlotion. Een deelname lijkt me fantastisch, maar eerlijk gezeggd weet ik niet of ik me daar een maand lang zou kunnen laten verzwelgen door die rotbeesten zonder enige bescherming, wetende hoe zwaar dat jeukt en hoe lang het duurt voor de littekens weggetrokken zijn. Diep respect voor al die mensen.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: The Island
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2016, 18:52:41 »
Vond het inderdaad heel slecht van de andere dat ze alles over hem heen lieten komen terwijl ze toch samen hebben besloten om te bellen.
Daarnaast mist Mounir ook wel inlevingsvermogen en blijft het een haantje 1e klas. Kan me daar ook af en toe mateloos aan ergeren.

En Moniek heeft gewoon een irri stem ook. Zodra ze begint te praten heb ik al zoiets van stop stil...... maar ja, daar kan ze zelf ook niets aan doen :D


Oh echt he. Als ik die stem een tel hoor word ik al helemaal gek.  ::ohno:: Als ik daar zou zitten had ik haar allang gewurgd denk ik.  ;)
Maar even zonder dollen, ik vond het ook enorm onverantwoord van Mounir dat hij dat hele eind ging zwemmen voor niks. En zoal ze zeiden, moest hij ook nog terug. Ik had ook gebeld hoor. Als je zo weinig energie hebt dan moet je zoiets gewoon niet doen.

Mounir overschat zichzelf en hij en Ernesto zijn allebei erg koppig. Dat botst, helemaal als je vergaat van de honger.
Er is natuurlijk nu ook geen leider in de groep. Na het vertrek van Sjoerd zijn Ernesto en Mounir een beetje de haantjes, terwijl naar mijn mening Menno het meest geschikt is voor de leidersrol.
Hij is empathisch, vriendelijk en slim en is in mijn optiek de beste kandidaat. Hij lijkt ook met iedereen overweg te kunnen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Island
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2016, 21:09:50 »
Arm biggetje :\'(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: The Island
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2016, 21:34:23 »
Wel erg eigenlijk dat het doden van een biggetje ze best heel erg raakt. We zijn wel heel ver afgedreven van de natuur. Het slachten door Pascal kwam ook niet in beeld, waarschijnlijk omdat de kijkers thuis daar niet tegen kunnen.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2016, 22:45:09 »
Denk inderdaad dat er maar weinig mensen nog zijn die nog tegen slachten kunnen.

Van mij hadden ze het best mogen laten zien :D maar goed, ik heb dan ook het "geluk" gehad toen ik jong was dat ik vaak met de buren op de boerderij van hun ouders ben geweest dus daar wel een en ander gezien heb.

En bij het jeugdwerk hebben we ook forellen doodgemaakt en schoongemaakt en ook kippen geslacht. Dus toch wat meer ervaring daarin.

Maar kan me indenken dat dat voor de gemiddelde kijker een brug te ver is.

Offline TheKLR

  • Forumlid
Re: The Island
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2016, 22:16:00 »
Net de laatste aflevering gekeken en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er van moet denken, noch vlees noch vis gevoel krijg ik ofzo. Over het algemeen zeker vermakelijk maar het was niet zo spectaculair als ik gedacht had en NET 5 het deed overkomen. Ik ben heel benieuwd naar volgend seizoen en wat er gaat veranderen bijvoorbeeld.
Hier overig nog mensen die zich geroepen voelen om zich aan te melden ?  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Island
« Reactie #57 Gepost op: 10-03-2016, 22:37:02 »
De laatste aflevering is nu nog bezig en duurt tot 23.00 uur ;)

Ik vond het programma juist leuker dan ik van te voren verwacht had. Doordat er geen spellen en eliminaties waren, had ik de verwachting dat het oersaai zou zijn, maar dat viel dus behoorlijk mee.

Maar zelf meedoen?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 19-12-2016, 14:25:56 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Island
« Reactie #58 Gepost op: 10-03-2016, 22:38:36 »
Net de laatste aflevering gekeken en weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er van moet denken, noch vlees noch vis gevoel krijg ik ofzo. Over het algemeen zeker vermakelijk maar het was niet zo spectaculair als ik gedacht had en NET 5 het deed overkomen. Ik ben heel benieuwd naar volgend seizoen en wat er gaat veranderen bijvoorbeeld.
Hier overig nog mensen die zich geroepen voelen om zich aan te melden ?  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik er van moet vinden. Spectaculaire is het niet maar saai ook niet.

Beetje of dat je in slow motion naar een ongeluk kijkt en naderhand afvraagt wat er gebeurd was  ::rofl::