Poll

Wie is het meest populair op het eiland?

LC (groen)
2 (3.4%)
Melktandje (groen)
2 (3.4%)
Test (groen)
3 (5.1%)
Robin...(groen)
7 (11.9%)
Intikker (groen)
3 (5.1%)
Bertha531 (groen)
10 (16.9%)
Daan (groen)
3 (5.1%)
Floortje (rood)
3 (5.1%)
Han13 (rood)
3 (5.1%)
Ville (rood)
3 (5.1%)
Annuh (rood)
4 (6.8%)
Jokivin (rood)
5 (8.5%)
Maapie (rood)
4 (6.8%)
Cora Bora (rood)
7 (11.9%)

Totaal aantal stemmen: 36

Auteur Topic: De populariteitspoll!  (gelezen 36946 keer)

Offline bertha531

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De populariteitspoll!
« Reactie #160 Gepost op: 10-11-2003, 16:38:50 »
geel heeft nog maar 4 teamleden en het minste aantal punten op dit moment (scheelt er maar eentje met groen, maar alla)... das toch niet eerlijk  ???

er is nu toch gewoon een hele grote kans dat zij weer naar die eilandraad moeten  ???  ???

Ik vroeg me dit al direct af in de eerste week van het spel; de kans is idd zeer aanwezig dat je in een negatieve spiraal komt, maar ik/we hebben toen niets gezegd, en het blijkt ook dat het niet hoeft te gebeuren: immers team blauw had daarna de minste punten.
Maar om nu, nu het we er slecht voor staan de spelregels te gaan veranderen is niet helemaal eerlijk, dan hadden we direct moeten klagen...

Wat ik nog niet helemaal snap is waarom je nu 2 stemmen kunt geven, hierdoor worden die stemmen uit de vorige ronde's minder waard en wat voegt het helemaal toe?

Maakt op zich niet veel uit, maar de teamleden die zo sportief zijn om op leden van een andere team te stemmen ( ::)) worden nog nog meer benadeeld door niet op zichzelf of op teamgenoten te stemmen. (In tegenstelling tot de teams die dat wel doen)
Maarja, op zich geldt dan ook het argument; moest je maar op jezelf of op je teamgenoten stemmen...  :-\

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 10-11-2003, 18:33:52 »
Als geel laatste wordt, hoeven ze niet naar de eilandraad. Dan wordt hun eiland gewoon opgedeeld. Want aangezien er volgende week een eiland moet verdwijnen, is dat het eiland met de minste stemmen. En mocht dat geel dus zijn, vervalt daarmee de eilandraad voor geel. Dus degene die dan 3e staat moet naar de eilandraad, en dat is dus waarschijnlijk ... groen

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #162 Gepost op: 10-11-2003, 18:46:15 »
Ik kan het met die dubbele stemmen eigenlijk ook niet helemaal plaatsen. Was het niet het (steeds) aanpassen van de spelregels, dat de spellen van Giorgio/Lc (in mei en juni), en later van Avron en Giorgio (zwakste schakel, detectivespel) voortijdig deed beëindigen?

Dat zeg ik niet omdat groen hiervan nu het slachtoffer lijkt te worden, maar ik keek er dus wel raar van op.

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #163 Gepost op: 10-11-2003, 19:07:32 »
de spellen van Giorgio/Lc (in mei en juni)

LC?? ???

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #164 Gepost op: 10-11-2003, 19:11:50 »
Ik kan het met die dubbele stemmen eigenlijk ook niet helemaal plaatsen. Was het niet het (steeds) aanpassen van de spelregels, dat de spellen van Giorgio/Lc (in mei en juni), en later van Avron en Giorgio (zwakste schakel, detectivespel) voortijdig deed beëindigen?
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de CSC en deze spellen. De CSC is ook pas net begonnen en (zoals met alle goede formules) moet er wel eens wat bijgeschaafd worden. Zolang de spelregels maar duidelijk blijven.
Take a glorious bite out of the whole world

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #165 Gepost op: 10-11-2003, 19:16:44 »
LC?? ???
Was het dan alleen van Giorgio, die kwis, waar later het topic Wat weet jij van het forum uit is voortgekomen? Dan is het gewoon : Giorgio / LC
Ik meende dat jij dat samen met hem had opgezet.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de CSC en deze spellen. De CSC is ook pas net begonnen en (zoals met alle goede formules) moet er wel eens wat bijgeschaafd worden. Zolang de spelregels maar duidelijk blijven.
Dat laatste, daar kan ik inkomen, en is ook niet zo'n probleem. Je zou alleen verwachten dat het nou niet zoveel zou uitmaken, 1 of 2 stemmen? Of zie ik iets over het hoofd?
« Laatst bewerkt op: 10-11-2003, 19:18:28 door bodejosm43 »

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #166 Gepost op: 10-11-2003, 19:35:00 »
Jawel, je kan namelijk maximaal 1x op jezelf stemmen en je gaat dus tegen dat mensen alleen maar op zichzelf stemmen... (al kun je ook er maar eentje aanklikken, maar dat is dan hetzelfde als wanneer je voorheen gewoon niet stemt...)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #167 Gepost op: 10-11-2003, 20:29:48 »
Precies, de regels zijn veranderd, omdat veel mensen op zichzelf stemden en daardoor de scores bij de meesten vlak bij elkaar zaten om meer verschillen te krijgen in de stemmen heb ik besloten om de regel toe te passen dat iedereen 2x kan stemmen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat een probleem is. Wat Bertha zegt is wel waar, dat in verhouding de stemmen minder waard worden die gehaald zijn in de eerste twee afleveringen, maar dat is ook een extra motivatie om te zorgen dat je populair blijft. Bovendien zijn deze stemmen persoonlijk en bepalen alleen of je wel/niet een goede eilandbewoner bent in de aflevering en niet welk team er wel/niet naar de eilandraad moet.

Het spel CSC is nieuw en als het handig of wenselijk is lijkt het me niet erg om (waar het nodig is) de regels aan te passen. Bovendien heb ik ook al gezegd dat er af en toe 'verrassingen' zullen komen.

Na jullie berichten te hebben gelezen, heb ik besloten om niet de regel van Intikker in te voeren.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #168 Gepost op: 10-11-2003, 21:00:43 »
Even in dit topic, dan: Chriz, het is zeer zeker niet mijn bedoeling jou op de een of andere manier aan te vallen, maar dat staat ook in de pm, die je inmiddels zal hebben gelezen.

Het is aan jou als bedenker van de CSC om zo nu en dan iets aan te passen, en als het de CSC ten goede komt: prima, geen enkel probleem mee. Overigens suggereer ik dus nergens dat door een aanpassing van de regels de CSC voortijdig aan zijn eind komt.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #169 Gepost op: 11-11-2003, 09:15:08 »
Na jullie berichten te hebben gelezen, heb ik besloten om niet de regel van Intikker in te voeren.

Deze oplossing is leuker!  ::ok::
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #170 Gepost op: 11-11-2003, 09:55:24 »
Schrijf je dat niet met C O C K? :o
waarschijnlijk wel, maar ik wilde je niet op verkeerde ideeen brengen..  ;D

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 11-11-2003, 10:33:32 »
Ik vind de uitleg van Chriz echt goed... het is inderdaad zo dat je nu wel verplicht bent om ook op iemand anders te stemmen (als kandidaat dan) en wij hebben gewoon 2 keuzes, fijn toch  ;)  ::ok::

alleen heb ik er dan geen gebruik van gemaakt deze week  >:(
omdat ik eerst ging stemmen en toe pas lezen  :-\ , maar das mijn eigen schuld weer  :)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #172 Gepost op: 11-11-2003, 11:21:44 »
Wat gek eigenlijk dat je daarna niet de gelegenheid krijgt om je ontbrekende stem te geven, zou eigenlijk zo moeten, he? Is het eigenlijk technisch zo te regelen dat je NIET op jezelf kan stemmen, of is daar een ingewikkeld technisch hoogstandje voor nodig?

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 11-11-2003, 11:25:11 »
Wat gek eigenlijk dat je daarna niet de gelegenheid krijgt om je ontbrekende stem te geven, zou eigenlijk zo moeten, he? Is het eigenlijk technisch zo te regelen dat je NIET op jezelf kan stemmen, of is daar een ingewikkeld technisch hoogstandje voor nodig?

Daar is ongetwijfeld een technisch hoogstandje voor nodig, en waar gaat het nu helemaal over?

Ik kan me ook prima vinden in Criz' uitleg. :)

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 11-11-2003, 11:41:18 »
Als geel laatste wordt, hoeven ze niet naar de eilandraad. Dan wordt hun eiland gewoon opgedeeld. Want aangezien er volgende week een eiland moet verdwijnen, is dat het eiland met de minste stemmen. En mocht dat geel dus zijn, vervalt daarmee de eilandraad voor geel. Dus degene die dan 3e staat moet naar de eilandraad, en dat is dus waarschijnlijk ... groen

Hey, hoe kom je hierzo bij? Als geel laatste wordt moeten er toch zeker weer 1 van geel weggestemd worden? Ik dacht dat de opdeling van een team weer op een andere manier zou gebeuren?

Criz? Kom eens op met de duidelijke regels?  ;)

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 11-11-2003, 13:37:57 »
Volges mij heeft Chriz dat al eens duidelijk uitgelegd en kan er gwoon nog een keer een teamlid van geel worden weggestemd...opdelen van de overige teamleden word dan alleen maar makkelijker lijkt me

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 11-11-2003, 17:12:10 »
Eeuh nee, het team wordt gelijk opgedeelt. Er staat ook in het topic 'Wat is de 'CSC'?':

Na 2 stemrondes zal er een eerste opslitsing komen, het team dat de minste leden overheeft of (indien gelijkspel) het team dat de minste stemmen heeft gekregen, zal worden opgesplitst over de 3 andere teams (3 teams met 6 personen).

Dus stel dat de stand na deze ronde is:
1. Rood
2. Blauw
3. Groen
4. Geel

Dan wordt Geel dus opgedeelt en wordt de stand als volgt:
1. Rood
2. Blauw
3. Groen

Team Groen moet dan na de eilandraad en de 'verse teamgenoten' (die van Team Geel kwamen) kunnen dus ook worden weggestemd.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 11-11-2003, 19:25:50 »
 ??? ik snap er niks van  :-[ maar ik zie het wel als het zover is  :-\

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 11-11-2003, 20:12:25 »
Zal ik 't eens proberen ;D.

A.s. zaterdag gaat er een blauw expeditielid uit :'(. Dan is de verdeling als volgt.

Blauw: 4 mensen
Geel: 4 mensen
Groen: 5 mensen
Rood: 5 mensen

In totaal zijn er dus nog 18 mensen. In plaats van 4 ongelijke eilanden, wordt één van de 2 kleinste eilanden opgeheven, en worden de mensen van dat eiland verdeeld over de andere eilanden. Ofwel blauw, ofwel geel verdwijnt dus. Het eiland dat verdwijnt, is degene die deze week overall de minste stemmen krijgt. Op dit moment is dat dus geel. Alle gele leden worden verspreid over alle andere eilanden. Daarna wordt er gekeken welk van de 3 overgebleven eilanden de minste stemmen heeft gekregen. Én dat eiland gaat dan naar de eilandraad. 't Kan zijn dat groen dus 3e wordt in de poll, maar omdat geel eronder staat en verdwijnt, groen alsnog naar de eilandraad moet.

Meer kan ik er ook niet van maken ;D

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 11-11-2003, 20:17:37 »
Jij kan dat  ::ok::