geel heeft nog maar 4 teamleden en het minste aantal punten op dit moment (scheelt er maar eentje met groen, maar alla)... das toch niet eerlijk 
er is nu toch gewoon een hele grote kans dat zij weer naar die eilandraad moeten

Ik vroeg me dit al direct af in de eerste week van het spel; de kans is idd zeer aanwezig dat je in een negatieve spiraal komt, maar ik/we hebben toen niets gezegd, en het blijkt ook dat het niet hoeft te gebeuren: immers team blauw had daarna de minste punten.
Maar om nu, nu het we er slecht voor staan de spelregels te gaan veranderen is niet helemaal eerlijk, dan hadden we direct moeten klagen...
Wat ik nog niet helemaal snap is waarom je nu 2 stemmen kunt geven, hierdoor worden die stemmen uit de vorige ronde's minder waard en wat voegt het helemaal toe?
Maakt op zich niet veel uit, maar de teamleden die zo sportief zijn om op leden van een andere team te stemmen (

) worden nog nog meer benadeeld door niet op zichzelf of op teamgenoten te stemmen. (In tegenstelling tot de teams die dat wel doen)
Maarja, op zich geldt dan ook het argument; moest je maar op jezelf of op je teamgenoten stemmen... :-\