Auteur Topic: [ OS16 ] Atletiek  (gelezen 11423 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #20 Gepost op: 18-08-2016, 05:51:21 »
Het is dus zilver geworden voor Dafne.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #21 Gepost op: 18-08-2016, 07:52:40 »
Ik heb gekeken, heel jammer, maar Thompson was gewoon de beste.
Dafne baalde ontzettend (en dat is nog zacht uitgedrukt), maar t besef dat ze zilver heeft gewonnen en niet goud verloren komt nog wel een keer.
Nu knop om Dafne en vlammen met de 4x100 ploeg. ::bravo::

Toevallig schakelde ik net in toen Martina zijn halve finale moest lopen en hij is door. ::bravo::
Justin Gatlin ligt eruit. Gezien de tijden denk ik niet dat Martina kans maakt op een medaille, maar hik staat er maar toch weer mooi. ::ok::

Ow en onze beide tienkampers zijn nu geblesseerd uitgevallen.
« Laatst bewerkt op: 18-08-2016, 07:57:10 door Daisy »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #22 Gepost op: 18-08-2016, 09:15:32 »
Toevallig schakelde ik net in toen Martina zijn halve finale moest lopen en hij is door. ::bravo::
Justin Gatlin ligt eruit. Gezien de tijden denk ik niet dat Martina kans maakt op een medaille, maar hik staat er maar toch weer mooi. ::ok::

Martina is met Bolt de enige die in Peking, Londen en Rio op de 200m in de finale zit...  ::joehoe::

Als jullie de kans krijgen moeten jullie even het interview met hem kijken na de wedstrijd. Echt weer legendarisch  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #23 Gepost op: 18-08-2016, 12:26:47 »
Zilver is heel knap, maar je hoopt toch op meer  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #24 Gepost op: 18-08-2016, 13:23:14 »
Ik had ook mijn wekker gezet, en ook net Martina zien lopen. Het interview heb ik helaas gemist, maar die zal vast vandaag nog wel herhaald worden.

Hopelijk kan Dafne inderdaad de knop omzetten voor de estafette. En ook snel gewoon gaan genieten van de zilveren medaille, want dat is toch ook gewoon fantastisch!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #25 Gepost op: 18-08-2016, 14:12:31 »
Natuurlijk was het leuk geweest als haar gouden droom was uitgekomen. Echter: waar er 8 dezelfde droom hebben, maken er 7 die droom niet waar. Een simpele constatering, dat weet ik ook wel.

Daarom denk ik dat het helemaal geen gekke prestatie is om uiteindelijk met zilver naar huis te komen. De finale werd immers gedomineerd door ''traditionele'' hardlooplanden. Nederland was daartussen toch maar mooi vertegenwoordigd.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #26 Gepost op: 18-08-2016, 20:32:42 »
Ik vind haar wel een slechte verliezer eerlijk gezegd. Na de 100m kwam ze ineens met dat vage gedoe dat er iets was, wat later dan een liesblessure bleek te zijn, en nu was ze echt boos. Terwijl Thompson gewoon ontzettend goed was, geen schande om dan zilver te halen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #27 Gepost op: 19-08-2016, 00:55:34 »
Bij de 4x100 liep er iemand in de baan van Nederland, waardoor Dafne dus te vroeg wegging. Nederland had gewoon protest in kunnen dienen, maar dat hebben ze dus niet gedaan.   :-\\

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #28 Gepost op: 19-08-2016, 12:15:48 »
Als ze het hadden gedaan, waar ze volgens mij alle recht toe hadden, vraag ik me af of ze hun prestatie zo hadden kunnen verbeteren dat ze in hun serie waren doorgegaan.

De beelden waren duidelijk. Churandy Martina heeft om die reden twee keer een diskwalificatie aan zijn broek gekregen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #29 Gepost op: 19-08-2016, 12:47:32 »
De Amerikaanse dames hebben wel protest ingediend, en zitten nu dus 'gewoon' in de finale. (wel jammer voor de Chinese dames)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #30 Gepost op: 19-08-2016, 14:40:22 »
Bij de 4x100 liep er iemand in de baan van Nederland, waardoor Dafne dus te vroeg wegging. Nederland had gewoon protest in kunnen dienen, maar dat hebben ze dus niet gedaan.   :-\\

De bond durfde het niet aan......  :-X. Waren bang dat ze geen gelijk kregen en dan moeten ze een boete betalen. Ik heb dan zoiets van kom op, ballen tonen gewoon protest indienen. Wie weet wat je er mee kan bereiken.



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #31 Gepost op: 19-08-2016, 15:14:13 »
Ik vind haar wel een slechte verliezer eerlijk gezegd. Na de 100m kwam ze ineens met dat vage gedoe dat er iets was, wat later dan een liesblessure bleek te zijn, en nu was ze echt boos. Terwijl Thompson gewoon ontzettend goed was, geen schande om dan zilver te halen.
Heeft dat niet ook een beetje te maken met de ''verwachting'' die ''Nederland'' had? Dafne was op een gegeven moment de enige die recht zou hebben op de Olympische titel.

Terwijl dat laatste natuurlijk niet waar is. Ze zei wel: ik kwam hier voor goud. Tja, waar komen die andere zeven dan voor? In een eerder bericht heb ik me in die zin al uitgelaten....

Maar zilver is uiteraard wel goed.

Edith Bosch zei gisteren, als antwoord op de vraag hoe lang zij erover had gedaan om haar zilver te accepteren: ''dat duurde bij mij 10 jaar'.......Ook Mark Tuitert liet zich in die zin uit.

Mijn mening is gewoon: ben blij met wat je wel hebt gewonnen, en trek je niets aan van wat je volgens anderen had moeten winnen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #32 Gepost op: 19-08-2016, 15:24:06 »

Churandy is echt een held  ::bravo:: beetje de Tom Beugelsdijk van het atletiek. Altijd leuke uitspraken, positief, echt geweldig.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #33 Gepost op: 19-08-2016, 15:32:59 »
Tja, geen mediatraining gehad denk ik. Persoonlijk kan ik het wel waarderen dat er iemand vrolijk is met plaats vijf.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #34 Gepost op: 19-08-2016, 15:46:16 »
''ik hoop dat ik niemand van jullie  teleurgesteld heb..........''


Nou zeg.......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #35 Gepost op: 19-08-2016, 17:16:03 »
Tja, geen mediatraining gehad denk ik.
Misschien zouden sporters eens wat minder mediatraining moeten krijgen. Dat zou de interviews en de personen in kwestie alleen maar ten goede komen. Het klinkt tegenwoordig vaak zo gekunsteld en gemaakt... Waarom niet zoals Churandy lekker spontaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #36 Gepost op: 19-08-2016, 17:27:57 »
The ministry of silly walks is pleased to see Slovakia has won a gold medal!

« Laatst bewerkt op: 19-08-2016, 17:37:02 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #37 Gepost op: 21-08-2016, 14:29:30 »
Ruth Beitia heeft goud bij het hoogspringen  ::bravo::. 37 jaar 4de spelen en voor het eerst een olympische medaille voor haar en dan is het ook nog eens goud.

Jammer voor Vlasic, die had ik het ook wel gegund, maar brons is ook mooi en zij heeft nog kansen :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #38 Gepost op: 21-08-2016, 15:22:55 »
Met 1,97
Beetje een trieste hoogte voor een olympisch kampioen
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Atletiek
« Reactie #39 Gepost op: 21-08-2016, 15:51:16 »
In de meerkamp finale werd zelfs hoger gesprongen, 1.98 door Thiam.
Zou ze Tia Hellebaut acherna gaan?