Auteur Topic: [ OS16 ] Wielrennen  (gelezen 15955 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #20 Gepost op: 7-08-2016, 23:31:44 »
Wat een prachtig moment dat Vos juichend over de finish komt nadat ze heeft gezien dat vd Breggen heeft gewonnen.
Aaw ja dat vond ik ook erg mooi, hoe de vorige kampioene juicht voor haar ploeggenoot en ziet dat het strijdplan is gelukt.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #21 Gepost op: 8-08-2016, 09:49:28 »
Wat een bizarre race was dit. Mooi dat  van der Breggen heeft gewonnen en hoe  Vos over de streep kwam, maar beide toch met een dubbel gevoel.
Ik zag die val van v. Vleuten en ik dacht echt serieus dat ze er niet meer was, zoals ze uit die bocht vloog en hoe ze er roerloos bij lag op een manier dat ik zoiets had van als dit maar weer goed komt  :(. Gelukkig is er een update dat ze bij is en aanspreekbaar (ze heeft zelfs al een tweet de wereld in gestuurd). Het is een zware hersenschudding en 3 scheurtjes in haar wervels en ze moet nog tot maandagnacht op de IC blijven. Wat een mazzel heeft zij, want het was wat ik kon zien een lelijke val ( alle vallen zijn natuurlijk geen pretje, maar deze vond ik er echt eng uitzien). Ik ben echt heel blij dat het relatief goed is afgelopen allemaal. Het is natuurlijk afwachten hoe het op de lange termijn gaat en hoe ze deze dag op de IC doorkomt.

Toen die commentatoren tijdens de afdaling zeiden dat ze elk moment verwachten dat ze van Vleuten zagen liggen schreeuwde ik serieus dat ze hun mond moesten houden. Want elke keer als ze zoiets zeggen dan gaat het namelijk ook mis....

v.d. Breggen vertelde ook dat toen zij er langs fietste ze dacht dat v. Vleuten was overleden. Door Johansson is ze weer gaan racen, want ze was helemaal van slag, heel begrijpelijk. Hoe mooi is het dan dat zij als winnaar over die streep komt. Gelukkig kregen ze al snel te horen dat het ok was met  v. Vleuten en je zag de opluchting op de gezichten en voorzichtig wat blijdschap tevoorschijn komen.

Ik vond het wel sneu dat Abott uiteindelijk helemaal niets had bij de streep, maar ook dat is wielrennen natuurlijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #22 Gepost op: 8-08-2016, 12:56:00 »
Sagan zal wel balen ja, die dacht dat 't te zwaar was en besloot daarom mee te doen met 't mountainbiken....
Gezien de zwaarte van die col denk ik dat het voor Sagan toch te zwaar zou zijn geweest.

Trouwens, wat vonden jullie van het parcours? Als ik eerlijk ben vond ik het Olympische Spelen onwaardig. Die col was echt veel te gevaarlijk. En ook de rest van het parcours. Zeker gezien het feit dat het om een kampioenschapswedstrijd ging kan het eigenlijk niet.
Zou het een meerdaagse koers geweest zijn had het natuurlijk welk gekund, aangezien dan toch met meer reserves rijdt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #23 Gepost op: 8-08-2016, 16:23:58 »
Ik vond het een prachtig parcours.
Moeten ze maar iets minder hard dalen. Afdaling was link, maar niet onverabtwoord
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #24 Gepost op: 8-08-2016, 20:09:52 »



Ik vond het wel sneu dat Abott uiteindelijk helemaal niets had bij de streep, maar ook dat is wielrennen natuurlijk.
Er was toch een tijd dat nummer 4,5 en 6 nog een Olympisch diploma kreeg, of bestaat dat nog?

Inderdaad heel sneu voor Mara Abbott, maar je kan natuurlijk niet allemaal tegelijk over de streep komen. Wat Johansson zei, daar verdient ze wat mij betreft een groot compliment voor.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #25 Gepost op: 8-08-2016, 21:11:35 »
De eerste 8 krijgen dat volgens mij
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #26 Gepost op: 9-08-2016, 17:18:50 »
Ik vond het een prachtig parcours.
Moeten ze maar iets minder hard dalen. Afdaling was link, maar niet onverabtwoord
Zoals gezegd, voor een meerdaags evenement, of zelfs voor een 1.1 wedstrijd is het zeker een mooi parcours. Echter, voor een Kampioenschap is het gewoon te gevaarlijk. Je weet van tevoren dat er bij kampioenschappen echt op het scherp van de snede wordt gereden. En om dat zo'n afdaling (en ook dat kasseienstuk was 'apart') erin te zetten? Veel te gevaarlijk in mijn ogen. Zeker ook gezien de nogal erg hoge stoepen en aparte afzettingen van de afgronden. Het gaat mij dus om de aard van het parcours voor de aard van het soort wedstrijd.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #27 Gepost op: 9-08-2016, 18:00:01 »
Zoals gezegd, voor een meerdaags evenement, of zelfs voor een 1.1 wedstrijd is het zeker een mooi parcours. Echter, voor een Kampioenschap is het gewoon te gevaarlijk. Je weet van tevoren dat er bij kampioenschappen echt op het scherp van de snede wordt gereden. En om dat zo'n afdaling (en ook dat kasseienstuk was 'apart') erin te zetten? Veel te gevaarlijk in mijn ogen. Zeker ook gezien de nogal erg hoge stoepen en aparte afzettingen van de afgronden. Het gaat mij dus om de aard van het parcours voor de aard van het soort wedstrijd.

Heb van een aantal renners begrepen dat zij het ook te gevaarlijk vonden. Er waren al wel aanpassingen gemaakt aan de kasseienpassages sinds het testevent trouwens maar er zaten nog steeds teveel stukken in die te gevaarlijk waren. De bochten was een punt en inderdaad dus nog steeds die kasseien. Dat is tenminste wat ik gelezen heb hoor. Als leek vond ik het ook een gevaarlijke afdaling, maar ik weet niet hoe wielrenners er tegenaan kijken. Ik heb onder andere Mollema erover gehoord, maar goed ik weet niet in hoeverre hij representatief is voor de mening van wielrenners. Had er nog een aantal over gehoord, maar kan zo snel de namen niet vinden ( waren geen Nederlanders)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #28 Gepost op: 10-08-2016, 14:58:38 »
Brons voor v/d Breggen  ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #29 Gepost op: 10-08-2016, 16:12:47 »
En van Dijk had goud kunnen hebben.......

Bij de mannen zet ii mijn geld op Roglic
You'll never walk alone

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #30 Gepost op: 10-08-2016, 17:19:03 »
Jammer voor van Dijk, maar mooi voor v.d. Breggen hoor ::bravo::.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #31 Gepost op: 10-08-2016, 17:55:29 »
Heeft Tom nou goud verloren, of zilver gewonnen?


Ik ben van mening dat het toch het laatste is.   Goed gereden van Tom Dumoulin.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #32 Gepost op: 10-08-2016, 17:55:47 »
Knap hoor van Dumoulin. Zeker als je bedenkt dat hij nog geblesseerd is  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #33 Gepost op: 10-08-2016, 18:00:31 »
 ::bravo:: maar laten we ook niet de topprestatie van Cancellara vergeten. Een mooier afscheid is er niet  ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #34 Gepost op: 10-08-2016, 18:29:02 »
Wat was die Cancellera grandioos! En Dumoulin toch goed gedaan hoor ::bravo:: Heel dik zilver gewonnen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #35 Gepost op: 10-08-2016, 18:48:41 »
Knappe prestatie van Dumoulin, maar Cancellara was weer fantastisch.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #36 Gepost op: 10-08-2016, 19:09:05 »
Precies, Tom heeft geen goud verloren maar zilver gewonnen, Cancellara was gewoon veel beter vandaag.
Het zal even balen zijn, maar zelfs zonder polsblessure had ie het niet beter kunnen doen.
Er komen nog genoeg mooie kansen voor Tom, hij heeft nog een hele carrière voor zich. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #37 Gepost op: 11-08-2016, 12:39:19 »
Heeft Tom nou goud verloren, of zilver gewonnen?


Ik ben van mening dat het toch het laatste is.   Goed gereden van Tom Dumoulin.
Zeker gewonnen. Ik vraag me werkelijk af of Dumoulin zonder die blessure zo veel sneller had gereden dat hij Cancellara in deze vorm had kunnen verslaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #38 Gepost op: 11-08-2016, 13:04:40 »
Zeker gewonnen. Ik vraag me werkelijk af of Dumoulin zonder die blessure zo veel sneller had gereden dat hij Cancellara in deze vorm had kunnen verslaan.

Hij zei zelf dat het hem zonder blessure ook niet was gelukt. Daarvoor was het verschil te groot tussen hem en Cancellara.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [ OS16 ] Wielrennen
« Reactie #39 Gepost op: 11-08-2016, 21:58:11 »




Hier krijg ik dus wel even kippenvel van