Auteur Topic: Hunted  (gelezen 515809 keer)

Offline :Selmar:

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #2040 Gepost op: 18-01-2026, 20:49:08 »
Ik deel de kritiek in dit topic wel. Ik heb veel minder genoten van dit seizoen dan van de vorige seizoenen. De hunters worden mijns inziens teveel neergezet als almachtige. Ze krijgen binnen minuten camerabeelden waar de politie heel wat langer over zou doen, er wordt onbeperkt getapt (met terugkoppeling binnen een seconde), locaties gecheckt van alles en iedereen, er is budget voor 3 camera-auto's tegelijkertijd. Zelfs familieleden die helemaal niets met het spel te maken worden voortdurend in de gaten gehouden. In het echt zijn de middelen niet onbeperkt en moet tactischer worden gekozen welk middel wel ingezet wordt en welk middel niet; bovendien ligt de lat voor dit soort zware opsporingsmiddelen erg hoog (in het echt krijgt de politie niet binnen een paar minuten toestemming van de officier). Alle middelen tegelijk is nogal overtrokken. Dat maakt het spel een heel stuk minder leuk om te bekijken. Nog los van het feit dat de deelnemers door de spelopzet gedwongen werden meermalen contact te zoeken, veel meer dan eerder. De Marktplaats-aanwijzing was knullig, zeer teleurstellend dat de hunters hierdoor alle teams buitenspel konden zetten. Dit is overigens kritiek op de programmamakers, minder op de hunters, zij voeren uit binnen de mogelijkheden die ze krijgen van de programmamakers. Ik hoop dat de programmamakers meelezen met deze kritiek en voor een volgend seizoen andere keuzes maken.
Enkel camerabeelden van pinautomaten krijgen we binnen minuten (en dat is ook heel realistisch), andere beelden kosten uren. Je laat je foppen door montage.