Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452896 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #720 Gepost op: 17-07-2017, 20:35:24 »
Opgelost :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #721 Gepost op: 17-07-2017, 21:17:04 »
Leuk was het, Lucy! :D Bedankt! ::bravo::

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #722 Gepost op: 17-07-2017, 21:22:02 »
Yay, het was weer leuk! Bedankt Lucy, je was een strenge maar daardoor juist geweldige spelleider!  ::bravo::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #723 Gepost op: 17-07-2017, 21:36:11 »
Het was leuk Lucy!
2024: wie is de Mol?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #724 Gepost op: 18-07-2017, 00:10:18 »
Weerwolven 2.0

Nacht 1
Er was eens een dorpje Wakkerdam. In dit dorp woonden geen gewone burgers, maar een stel (bijzondere) weerwolven, een ziener, een heks, een toverfee, een dorpsgek, een slotenmaker en nog een heleboel andere eigenzinnige karakters. Op een nacht sloeg het noodlot toe in Wakkerdam. De wolven kwamen samen en besloten om iemand uit hun eigen dorp op te vreten. Hun hongerige ogen vielen op Robbie en ze probeerden hem op te eten. Helaas voor hen had heks Robbie zijn huis goed beschermd, dus hij bleef leven In de tussentijd zag de ziener in haar glazen bol dat Mollenmania niet zomaar een wolf was, maar eentje met een crush op iemand... Namelijk op ziener Juulx1. Ook deed de slotenmaker het huis van Daisy op slot en koos de dubbelganger Juulx1 als haar slachtoffer.

Dag 1
's Ochtends bleek dat er niemand vermoord was. Iedereen was blij, maar er moesten wel belangrijke beslissingen genomen worden: wie wordt de burgemeester? Er waren drie kandidaten (allemaal mannen helaas...): Wouterv, Molcrazy en de_witte. de_witte riep dat iedereen op hem moest stemmen omdat hij als cheeseburger zo weinig te doen had. Molcrazy beloofde de burgers een leuke avond en Wouter deed Geert Wilders na en vroeg of het dorp meer of minder weerwolven wilde. Na een spannende stemming won de_witte met 4 stemmen tegen respectievelijk 2 en 3 stemmen de verkiezing: de nieuwe burgemeester van Wakkerdam was bekend! Toen moest er echter toch nog iemand opgehangen worden, ondanks het feit dat er geen misdrijf gepleegd leek te zijn die nacht. Na veel discussie besloot Daisy zichzelf bekend te maken als de graaf: er wonen 2 wolven in wijk B en slechts 1 in wijk A... Slotenmaker Belg verkeerde echter in de veronderstelling dat Daisy dat helemaal niet kon weten, omdat haar huis op slot zat. Helaas luisterde hij niet goed naar de stem van de spelleider en uiteindelijk kostte hem dat de kop. Iemand die onterecht wantrouwen zaait in Wakkerdam, vinden de burgers niet zo fijn.

Nacht 2
Na de executie van Belg keerde de rust weer in het dorp. Juulx1 zat op een heel goed spoor en zag in haar glazen bol deze nacht nog een wolf! De gewone weerwolf deze keer, Wouterv. Intussen aten de wolven alsnog heks Robbie op, die zijn huis niet nog een tweede keer kon beschermen. In zijn doodsangst wist hij nog net wel een spreuk uit te spreken over de dichtsbijzijnde weerwolf, waardoor die met hem mee verdween in zijn graf: Wouterv overleefde de nacht niet. Aangezien de toverfee net als de vorige nacht niet uit haar slaap te wekken was, gebeurde er die nacht verder niets.

Dag 2
Geschokt door de gebeurtenissen van de afgelopen nacht, verzamelden de burgers zich voor een nieuwe vergadering. Juulx1 liet meteen de bom barsten door te onthullen dat ze de ziener was: "Ik heb gezien dat Mollenmania een wolf is." Mollenmania probeerde dit uit alle macht te ontkrachten door de rol van Lycan te claimen. Deze rol werd echter al vervuld door Molcrazy, dus die ging zich er ook mee bemoeien. "Nee, ik ben de Lycan!" "Nee, ik ben de Lycan!" De burgers wisten zich geen raad, hoewel ziener Juul had kunnen weten dat Mollenmania loog, omdat zij niet alleen zijn rol als wolf maar ook zijn rol als liefdeswolf gezien had. Hier kwam zij echter niet op, dus was het burgemeester de_witte die de knoop doorhakte: "We vermoorden gewoon eerst de ene, en als dat de lycan is doen we morgen de andere." En zo geschiedde. Unaniem werd Mollenmania naar de brandstapel gestuurd en terecht! De liefdeswolf was niet meer.

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #725 Gepost op: 18-07-2017, 00:10:24 »
Nacht 3
Juichend kropen de brave burgers weer hun bedjes in. De laatste overgebleven wolf dacht diep na over zijn volgende slachtoffer. Juul de ziener kon hem niet zien, maar als zij een burger zou zijn bij hem, zou dat misschien verdacht zijn. Bovendien moest er iemand uit wijk A dood, want zonder Mollenmania zouden er geen wolven meer in die wijk kunnen wonen. Dus zo geschiedde: Wolfman Hans vermoordde ziener Juulx1 in haar slaap. Daarvoor had zij nog net gezien dat Nigel de toverfee was, maar helaas kon zij die info niet meer delen. Nigel daarentegen was eindelijk wakker te krijgen en besloot Juulx1 ook nog eens te betoveren. Zij kon al niet meer spreken, maar nu kon zij dubbel niet spreken.

Dag3
De burgers waren niet onder de indruk van de keuze van de wolf. Dubbelganger Kaaasje was echter blij met deze ontwikkeling. Nu was zij de ziener. Tijdens de discussie werd duidelijk dat de wolf zich moest bevinden tussen Hans, Gupp en Nigel: de laatst overgebleven inwoners van Wijk B. De burgemeester pleitte Nigel vrij door hem te bombarderen tot toverfee, dus ging het tussen Gupp en Hans. Gupp claimde de dorpsgek te zijn. Hans ging daar tegenin: "Nee, ik ben de dorpsgek!" Na alweer een welles nietes spelletje besloot de timer van de spelleider dat het tijd was om te gaan stemmen. Een spannende stemming, maar helaas voor de burgers overleefde Wolfman Hans net en stonden de burgers op het punt om dorpsgek Gupp op te hangen. Toen zij achter zijn ware aard kwamen, kregen ze echter medelijden en namen ze hem alleen zijn stemrecht af.

Nacht 4
Hans voelde zich verloren. Dat was hij echter niet, want de nieuwe ziener Kaaasje wilde zijn rol weten en kreeg te horen dat hij burger was. Een nieuwe kans! Helaas vond toverfee Nigel dat Hans genoeg gezegd had, dus sprak hij zijn toverspreuk over hem uit. En om de pech nog wat groter te maken besloot wolfman Hans zelf dat het tijd was om Kaaasje te vermoorden, niet wetende dat hij daarmee zijn enige kans op overleving opat.

Dag 4
En zo geschiedde: Kaaasje was dood en Hans mocht niets meer zeggen. Discussies waren niet meer nodig, dus na een kortstondige stemming hingen de burgers ook het laatste lid van het wolventeam op. Daarmee zijn de winnaars van Weerwolven 2.0 geworden: Belg, Daisy, Gupp, de_witte, Kaaasje, Juulx1, Robbieazerty, Molcrazy en Nigel. Gefeliciteerd en alle spelers bedankt voor het meedoen!
« Laatst bewerkt op: 18-07-2017, 00:11:58 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #726 Gepost op: 18-07-2017, 00:36:11 »
Leuk ::bravo::, bedankt voor het organiseren Luus! Hopelijk was het leuk :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #727 Gepost op: 18-07-2017, 00:39:30 »
Dat was het zeker. Leuk verslag, Luus!
Helaas luisterde hij niet goed naar de stem van de spelleider en uiteindelijk kostte hem dat de kop.
::rofl:: ::bravo::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #728 Gepost op: 18-07-2017, 00:46:19 »
Leuk verslag! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #729 Gepost op: 18-07-2017, 07:03:04 »
Het was leuk!  ::jaja:: ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #730 Gepost op: 18-07-2017, 07:55:18 »
Bedankt Lucy!  ::bravo::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #731 Gepost op: 18-07-2017, 08:36:18 »
Bedankt Lucy. Het was echt een tof spel
klaar voor de strijd

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #732 Gepost op: 18-07-2017, 09:13:11 »
Ja, nogmaals bedankt Lucy! Was echt weer leuk ::bravo::
En zoals ik gisteren ook al zei, het is echt zo leuk om te zien hoe elk spel weer totaal anders wordt gespeeld. Deze keer hadden de wolven het ook echt wel heel moeilijk met een goede ziener en de graaf, waarnaast er ook nog eens veel gedeeld werd wat betreft rollen.
Was leuk om een keer dorpsgek te mogen zijn ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #733 Gepost op: 18-07-2017, 12:32:11 »

In de tussentijd zag de ziener in haar glazen bol dat Mollenmania niet zomaar een wolf was, maar eentje met een crush op iemand... Namelijk op ziener Juulx1.


Dat had ik niet eens meegekregen!  ::oink:: Sorry Mollenmania  ::zwaai::

Lucy, wat een leuk verslag! Bedankt  ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #734 Gepost op: 18-07-2017, 13:07:01 »
Leuk verslag Lucy!

Ik had het gevoel dat goed wat overpowered was met die Wijken en de Graaf.

Dat had ik niet eens meegekregen!  ::oink:: Sorry Mollenmania  ::zwaai::

Lucy, wat een leuk verslag! Bedankt  ::bravo::

Haha was voor mij een zwakte en voor jou zou het niks doen verder.

Had je nog een reden om mij de eerste nacht te bekijken?




Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #735 Gepost op: 18-07-2017, 14:50:57 »
Deze keer hadden de wolven het ook echt wel heel moeilijk met een goede ziener en de graaf, waarnaast er ook nog eens veel gedeeld werd wat betreft rollen.
En een stervende heks die nog een wolf met zich mee in haar graf sleepte.  8)

Had je nog een reden om mij de eerste nacht te bekijken?
Tóch een wederzijdse liefde?  ::love::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #736 Gepost op: 18-07-2017, 17:39:41 »
Goed was niet per se overpowered, het was toeval dat Juul meteen Mollenmania gezien had en dat hij ook nog eens de enige wolf in die wijk was
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #737 Gepost op: 18-07-2017, 22:28:17 »
Als iemand binnenkort weer wil organiseren, let me know ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #738 Gepost op: 19-07-2017, 09:40:10 »
En een stervende heks die nog een wolf met zich mee in haar graf sleepte.  8)


Ja, hoe kwam jij daar eigenlijk bij, om nog WouterV te vermoorden?



Had je nog een reden om mij de eerste nacht te bekijken?




Nee, dat was gewoon random. Misschien een soort voorgevoel? Ik had in ieder geval geluk.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #739 Gepost op: 19-07-2017, 10:07:50 »

Nee, dat was gewoon random. Misschien een soort voorgevoel? Ik had in ieder geval geluk.

Vrouwlijke intuïtie ::niet-ok:: ;)