Auteur Topic: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives  (gelezen 89023 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2017, 18:38:09 »
RATATATATA!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2017, 19:52:24 »
luistervinkje  ;)


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2017, 20:10:54 »
Tsjirp, tweet, tsjirp.

-Een nabeschouwing van een voorbeschouwing-

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2017, 21:28:15 »
Ik heb mijn bizarre kleurentheorie nog eens onder de loep genomen. In aflevering 4 was er een enorme overload aan de kleuren rood, geel, wit, blauw en groen en ik heb nu het idee dat die simpelweg voor de vlaggen van Nederland (rood-wit-blauw) en Suriname (groen-wit-rood-geel) staan.

Daarnaast heb ik het idee dat de 'naar huis'-theorie nog steeds klopt (uitleg hier). Opvallend daarin is dat Imanuelle ondanks een dubbele 'naar huis' niet afvalt, want niet de laatste 'naar huis' van de aflevering. Eerder gebeurde dat bij Thomas in aflevering 2. Na de veilingopdracht zegt Art echter het volgende:

"Penningmeester Jeroen nam vooraf veel risico door slechts 200 euro te verzekeren. Eindresultaat: Drie jokers in het spel en bijna 7000 euro uit de pot. En dan gaat er zo ook nog iemand naar huis. Het is een mooie dag voor de Mol."

Enter Imanuelle. Direct nadat Art 'de mol' heeft gezegd.

En even later: "...behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis."

Enter Imanuelle.

Ik heb de veilingopdracht nog eens teruggekeken en bij de eerste bieding is zij degene die de prijs enorm opdrijft, terwijl ze gezegd heeft dat ze drie jokers nul euro waard vindt. Pas als Diederik mee gaat bieden zakt ze prompt onderuit in haar stoel en doet ze niet meer mee. Maar ze lacht zich wel helemaal een breuk. De twee biedingen erna hoeft ze niet eens meer mee te doen, de anderen drijven de prijs op nadat de eerste psychische barrière geslecht is. Na afloop, als Art ze toespreekt, lijkt ze haar lachen amper in te kunnen houden.

Ik heb haar tot nu toe totaal niet verdacht, maar er lijken toch wat zaken niet te kloppen. Thomas is misschien de voor de hand liggende mol, maar vooralsnog roei ik toch liever tegen de stroom in. Ik moet nu wel het e.e.a. weer terug gaan kijken, eens kijken wat ze eigenlijk precies bij de andere opdrachten gedaan heeft. De hooibalenopdracht heb ik wel teruggezien, daar stak ze werkelijk geen hand uit.

En dat ze bij de strandtekenopdracht haar eigen vlag niet eens herkende komt me nu steeds vreemder voor.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 21:31:02 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2017, 21:50:41 »
Imanuelle en Jochem rijden met een huifkar in de kleuren van de Surinaamse vlag. Kan toeval zijn, maar toch.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 21:52:39 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2017, 21:57:26 »
Fuer Elise -  Bagatelle in A Mineur.

Ook hierin is (net als in de eerste tweet van de Mol en in Dagboek van de Mol 5 (zie de bijbehorende topics) de naam van Imanuelle te vinden.


Er zijn als extraatje alleraardigste anagrammen mee te maken. Een paar voorbeelden:

* Imanuelle: sabel figuratie neer!

* Imanuelle, genietbaar fuselier.    (RAT TATATATA)



P.S. De schrijfwijze 'fuer' in plaats van 'für' is een geoorloofde wijze van noteren. Maakt bovendien het vinden van anagrammen iets makkelijker.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 22:08:33 door Marisa »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2017, 22:11:45 »
Dit affiche uit de posteropdracht...



...is geen reclame voor een rodeo. Het is een filmposter voor de documentaire Sweethearts of the Prison Rodeo. Die gaat over een vrouwengevangenis in Oklahoma. Imanuelle speelt in Celblok H iemand die in een vrouwengevangenis zit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2017, 22:18:25 »

Enter Imanuelle.

Ik heb de veilingopdracht nog eens teruggekeken en bij de eerste bieding is zij degene die de prijs enorm opdrijft, terwijl ze gezegd heeft dat ze drie jokers nul euro waard vindt. Pas als Diederik mee gaat bieden zakt ze prompt onderuit in haar stoel en doet ze niet meer mee. Maar ze lacht zich wel helemaal een breuk. De twee biedingen erna hoeft ze niet eens meer mee te doen, de anderen drijven de prijs op nadat de eerste psychische barrière geslecht is. Na afloop, als Art ze toespreekt, lijkt ze haar lachen amper in te kunnen houden.
Volgens mij begon ze als fanatiek persoon gewoon fanatiek met bieden. Niet om de prijs op te drijven, maar om die eerste joker te pakken.

Toen ze merkte dat de anderen met wie ze aan het bieden was niet zouden stoppen bij een enigszins normaal bedrag, kapte ze er maar mee, en lachte ze om de schaamteloosheid van Diederik, Thomas, Sanne en Jochem die zonder de verzekering van Jeroen, waar ze toen op de mol Thomas na nog geen weet van hadden, de hele pot zouden hebben leeggeroofd.

Ze kregen ook nog een hatelijk applaus van haar. De welbekende "slow clap"



Meer dan dat was het niet volgens mij.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2017, 22:22:36 »
Dat zou heel goed kunnen, kwestie van interpretatie. Ik was in elk geval verbaasd dat iemand die beweerde geen cent over te hebben voor een joker pas stopte met bieden nadat de prijs voor de eerste joker op meer dan 2000 euro stond.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2017, 22:23:09 »
In aflevering 4 was er een enorme overload aan de kleuren rood, geel, wit, blauw en groen en ik heb nu het idee dat die simpelweg voor de vlaggen van Nederland (rood-wit-blauw) en Suriname (groen-wit-rood-geel) staan.

Imanuelle en Jochem rijden met een huifkar in de kleuren van de Surinaamse vlag. Kan toeval zijn, maar toch.

Het is een filmposter voor de documentaire Sweethearts of the Prison Rodeo. Die gaat over een vrouwengevangenis in Oklahoma. Imanuelle speelt in Celblok H iemand die in een vrouwengevangenis zit.

Lekker bezig Blip! Volgens mij glijd je weer een tunnel in, maar het is leuk om te lezen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2017, 22:27:52 »
Lekker bezig Blip! Volgens mij glijd je weer een tunnel in, maar het is leuk om te lezen.

Dank! ::tandpastasmiley::

De afgelopen dagen baalde ik een beetje. Niet zozeer vanwege de aftocht van wensmol Jeroen, maar omdat mijn puzzelpret ten einde leek te zijn.

Enter Imanuelle.  ::bravo::

Ik probeer het ditmaal wat dichtbijgezochter te houden, maar ik kan niks beloven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2017, 22:38:28 »
Dat zou heel goed kunnen, kwestie van interpretatie. Ik was in elk geval verbaasd dat iemand die beweerde geen cent over te hebben voor een joker pas stopte met bieden nadat de prijs voor de eerste joker op meer dan 2000 euro stond.
Het zou in theorie ook een molactie kunnen zijn idd. Maar ook als we Thomas even buiten beschouwing laten is het nog lastig om haar als mogelijke mol te zien, omdat ze volgens mij te weinig (nep)molt of gedrag vertoont dat als zodanig kan worden uitgelegd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2017, 22:42:02 »
De afgelopen dagen baalde ik een beetje. Niet zozeer vanwege de aftocht van wensmol Jeroen, maar omdat mijn puzzelpret ten einde leek te zijn.
Met Thomas heb ik ook nog wel puzzelpret hoor, en volgens mij zijn daarvan ook nog niet alle hints ontdekt. Aan de andere kant zijn er voor Ima nog niet veel hints gevonden en valt daar naar alle waarschijnlijkheid juist veel meer te ontdekken.
Ik probeer het ditmaal wat dichtbijgezochter te houden, maar ik kan niks beloven.
Ja, hoe simpeler hoe sterker meestal, maar jouw gedachtekronkels maken je hints juist interessant. Maar vergeef me bij voorbaat als ik me geroepen voel om er af en toe ééntje te ontkrachten.  ::schaam::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2017, 22:55:18 »
Geen enkel probleem, de reis is voor mij belangrijker dan de bestemming. ::trots::

De laatste poster bestaat ook weer uit de kleuren van de Surinaamse vlag: rood, wit, groen en geel. Je zou zelfs kunnen stellen dat die in figuurlijke zin voor 'heart of the country' staan. Heart kan ook nog slaan op de film Vechtershart waar Imanuelle in speelde en helix op de dramaserie Bloedverwanten waar ze een rol in had. Ook het DNA uit de afleveringstitels zou op die serie kunnen slaan.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #134 Gepost op: 7-02-2017, 00:21:59 »
Ik blijf bij Thomas. Imanuelle is voor mij een echte kandidate, ze heeft o.a. 500 euro in het pretpark binnengebracht en de envelop voor het museum gevonden. Ze is een leuke kandidate ::ok::.
Bij ieder kandidaat kun je wel een verdachte actie ontdekken zoals Jeroen die de pot vraagt net voordat de veiling begint en dan heel laag verzekerd.

Maar misschien heb je een idee waarom ze Jochem allerlei info over Diederik gaf? Ik denk dat ze of Jochem verdenkt of hem op het verkeerde been wilde zetten omdat ze zelf Diederik juist niet verdenkt...Of toch om een andere reden?  Veel puzzelplezier, ik lees je bijdragen graag. Is Blip de kat op de foto? ::zwaai::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #135 Gepost op: 7-02-2017, 00:42:32 »
Dit affiche uit de posteropdracht...

...is geen reclame voor een rodeo. Het is een filmposter voor de documentaire Sweethearts of the Prison Rodeo. Die gaat over een vrouwengevangenis in Oklahoma. Imanuelle speelt in Celblok H iemand die in een vrouwengevangenis zit.

Heel goed.

En hoe zat het ook weer met die veelkleurige 'Two Cultures' laarzen, waar Molmuis zo'n fijne foto van had gemaakt? Die kunnen echt wel naar meer mensen wijzen dan naar Thomas, denk ik zo, en dan vooral naar Imanuelle.



Nog iets: die vijven op de brievenbus en op meerdere plaatsen in beeld, zoals op een gokkast:

Ima is jarig op 1 april.  1 + 4 = 5

Geboortejaar 1 9 8 5.  1  + 9 + 8 + 5 = 23     2 + 3 = 5
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 00:52:58 door Marisa »

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #136 Gepost op: 7-02-2017, 01:39:47 »
Ik zat nog verder te kijken naar de beelden van de waslijnopdracht in de fabriek, omdat ik het opvallend vond hoe prominent het woord 'hint' in beeld kwam bij de start van de opdracht.

Naast wat ik hierboven heb gepost zie je bij het vinden van de waslijn ook shots waarbij het vel met 'Imanuelle' er op boven het vel met 'mol' hangt. Het woord 'hint' hangt er niet langer naast.
Wat opvallend is, is dat tijdens het daadwerkelijk uitvoeren van de opdracht alle blaadjes hetzelfde hangen, maar dat het papiertje met 'Imanuelle' verplaatst is en op die plek het vel met 'Vincent' hangt.
Dus voor sfeerbeelden is de boel (opzettelijk?) zo opgehangen dat je het als hint naar Imanuelle zou kunnen zien.

Plaatje in spoilertag vanwege formaat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik verdacht haar niet heel sterk, maar dit is voldoende reden om wel eens goed op haar te gaan letten.

Dit blijft maar door mijn hoofd spoken, toch Ima ook maar even in de smiezen houden!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2017, 01:54:57 »
Imanuelle en Jochem rijden met een huifkar in de kleuren van de Surinaamse vlag. Kan toeval zijn, maar toch.



Hmmm, geen Thomas en geen man maar imma als mol. Zou erg goed passen in de perfecte kandidaat en niemand heeft het door.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2017, 07:54:10 »
We hebben zelfs van Roos en Sanne te horen gekregen dat als 1 iemand echt de Mol niet kan zijn het Ima is. Ik zou het wel een mooie actie vinden als de productie ons zo om de tuin heeft kunnen leiden :) Enige punt waar ik dan wel mee zit is dat ze aardig wat geld opgeleverd heeft voor de pot, maar dat schijnen meerdere mollen te hebben gedaan....

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2017, 07:57:59 »
Hmmm, geen Thomas en geen man maar imma als mol. Zou erg goed passen in de perfecte kandidaat en niemand heeft het door.
De problemen bij de theorie Ima = de mol zijn dat:

1) het nu wel duidelijk is dat Thomas geen 100% kandidaat kan zijn. dus dan heb je een heel ander programma dan normaal.
2) als ze de mol is heeft ze *alleen* VEEL geld uit de pot weten te krijgen/houden door eerst 0 euro over te hebben voor een joker en daarna fanatiek te bieden tijdens de veiling bij (alleen) de eerste joker. Dat kan idd een psychologisch effect hebben gehad, maar de vraag is of de pot anders ook niet grotendeels leeg was gegaan?

Dus als ze op dezelfde voet doorgaat en de meeste opdrachten met succes af blijft ronden - en dus van alle deelnemers het meeste geld in de pot blijft brengen - en dat heeft er na afl. 5 alle schijn van - hoe kan ze dan de mol zijn? (behalve als er nog een veiling komt)