Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 123182 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #80 Gepost op: 13-01-2017, 15:35:26 »
wat ik wel een enorme verademing vindt is t terugdringen van de biecht , voor tijdens en na de opdrachten. vaak met overduidelijke zaken, want we hebben ze net gezien.
nu werd t spel duidelijk doordat we t zagen, niet doordat kandidaat 1 , 3 en 5 in hun biecht er iets over te zeggen hadden.

Het was wel handig voor zwaar sarcastische afleveringsverslagen..

Maar verder is het een immense verbetering inderdaad :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2017, 09:11:04 »

wat ik wel een enorme verademing vindt is t terugdringen van de biecht , voor tijdens en na de opdrachten. vaak met overduidelijke zaken, want we hebben ze net gezien.
nu werd t spel duidelijk doordat we t zagen, niet doordat kandidaat 1 , 3 en 5 in hun biecht er iets over te zeggen hadden.



Helemaal mee eens!  ::ok::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2017, 10:51:32 »
Vond het een mooie aflevering en zit er lekker in.
De kritiek snap ik een beetje: vooral op het punt dat de opdrachten zo afhankelijk van elkaar zijn dat ze expres zo gemaakt worden dat ze moeten slagen. Daar had het wel de schijn van, en dan gaat het gevaarlijk veel op scripted reality lijken. Maar vind het er veel te vroeg voor om de makers daar nu al van te betichten. Laten we Art nog even op zijn blauwe ogen geloven.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2017, 18:02:30 »
Het zegt genoeg dat de Mol België vorig jaar een echte verademing was.

In Nederland is het programma helaas speelgoed van de regisseur geworden, met prachtige camerabeelden van de natuur maar steeds minder betrokkenheid bij de groep.  ::ohno::
Wellicht is het beter voor hem om een reisprogramma te gaan maken?

Ik zou pleiten voor meer complexe/uitdagende opdrachten, deze duidelijker in beeld brengen, meer nuchtere beeldvoering, meer de groep laten zien en wat daar in om gaat. Laat de presentator eens lekker samen eten met de kandidaten en stop daar een minuut van in de aflevering.

Of nog beter: deel gedurende de hele week korte clipjes die de uitzending niet gehaald hebben!   ::jaja::

Gelukkig komt de Mol België ook weer met een nieuw seizoen!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2017, 19:08:05 »
Laten we niet vergeten dat er de afgelopen jaren (in mijn optiek althans) ook de nodige opdrachten geweest zijn die juist schier onmogelijk tot een bevredigend financieel resultaat hadden kunnen leiden. Wellicht dat de makers de kritiek die daarop gekomen is zich dusdanig hebben aangetrokken dat ze voor dit seizoen de opdrachten (een stuk) makkelijker gemaakt hebben. Ik ben het er wel mee eens dat ze wat betreft aflevering 1 nogal doorgeslagen hebben op dat gebied en hopelijk zet deze 'trend' zich niet door.

Maar goed, laten we niet te hard op de zaken vooruitlopen: voor hetzelfde geld komen er vanavond en/of de komende weken nog genoeg moeilijke opdrachten aan waarbij het verdiende geld opnieuw kan worden verspeeld. Sterker nog, dat lijkt mij zeer waarschijnlijk. Of dat een goede opzet is is dan weer vers twee: persoonlijk zie ik liever een constante lijn van louter relatief moeilijke opdrachten die met een deftige inspanning tot een goed resultaat kunnen leiden dan afwisselend opdrachten waarbij veel geld verdiend kan worden en opdrachten waar dit geld gemakkelijk weer kan worden kwijtgespeeld, soms tot de hele pot toe (Höfdihuis S12 of de veiling uit S7 bijvoorbeeld).
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2017, 21:08:05 »
Zo dit topic kan de prullenbak in. Wat een geweldige aflevering ::bravo::
#teamamaimiljaarde

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2017, 21:17:18 »
Indd hef deze maar op, beste aflevering die ik in jaren, misschien wel ooit heb gezien

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2017, 21:33:01 »
Zo dit topic kan de prullenbak in. Wat een geweldige aflevering ::bravo::


Dit was een fantastische aflevering. Maar dat betekent niet dat dit topic de prullenbak in kan.

Het is toch wel een merkwaardig verschijnsel: na één prutaflevering mag nog niet geklaagd worden, maar één succesnummer en iedereen moet z'n kritische muil houden.  ::ohno::
Woosie down?

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2017, 21:37:27 »
Er komen nog wel opmerkingen over waarom Roos en Jeroen hun best zouden doen omdat zij als kandidaten eigenlijk gewoon geld hadden moeten willen verdienen en niet Diederik die vrijstelling gunnen.

Niet van mij though, geweldige aflevering weer  ::bravo::
Molloot sinds seizoen 4

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2017, 21:37:42 »
Dit was een fantastische aflevering. Maar dat betekent niet dat dit topic de prullenbak in kan.

Het is toch wel een merkwaardig verschijnsel: na één prutaflevering mag nog niet geklaagd worden, maar één succesnummer en iedereen moet z'n kritische muil houden.  ::ohno::

Dit topic moet zeker niet de prullenbak in . Deze afl was idd een stuk beter dan de eerste en dat had ik ook zeker verwacht maar kritiek mag geuit worden en ik moet zeggen dat ik een beetje klaar ben met de vrijstellingen. Nu weer 1. Na afl 2 dus al 5 vrijstellingen in het spel geweest. Mss ben ik wel te nostalgisch maar vroeger ging de vrijstelling ergens over. Moeite ervoor doen enzo...Is kennelijk een geest uit het verleden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2017, 22:21:30 »
Ik vrees dat ik ga afhaken. Hoeveel verbetering ook (en ja, dat zie ik echt), gevoel lijkt weg hier.. Potje janken gaat doen....

Dit topic moet zeker niet de prullenbak in . Deze afl was idd een stuk beter dan de eerste en dat had ik ook zeker verwacht maar kritiek mag geuit worden en ik moet zeggen dat ik een beetje klaar ben met de vrijstellingen. Nu weer 1. Na afl 2 dus al 5 vrijstellingen in het spel geweest. Mss ben ik wel te nostalgisch maar vroeger ging de vrijstelling ergens over. Moeite ervoor doen enzo...Is kennelijk een geest uit het verleden.
Weer wat vrijstellingen en jokers en zelfs de zwarte is zeker een factor hier ja. Zo genoeg van..
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:54:14 door Lukie4, Reden: twee posts achter elkaar samengevoegd »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2017, 22:29:41 »
Wat heeft Diederik deze aflevering gedaan? Helemaal niets! ::niet-ok::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2017, 22:34:40 »
Wat heeft Diederik deze aflevering gedaan? Helemaal niets! ::niet-ok::

Een verhaaltje bij elkaar gelogen en een vrijstelling verdiend  ::jaja::

Offline stijn-h

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2017, 00:41:57 »
Haha, ik heb dit topic geopend om een plek te hebben om kritisch te zijn over dit seizoen. Ik snap de reacties nu van mensen die zeggen dat na deze aflevering dit topic nu nutteloos is, maar dat lijkt me niet verstandig. Daarnaast blijf ik bij mijn mening dat afl. 1 heel slecht in elkaar zat qua opdrachten. Afl. 2 verdient geen 10 en het zijn weer de opdrachten die het cijfer naar beneden halen.

Mijn positieve punten over afl. 1 zijn ook voor 2 van toepassing. Complimenten voor de hele goede locaties en hoe het in beeld is gebracht. Daar komt nu bij dat ik 1 van de 3 opdrachten goed vond. De kermis had zowel de goede sfeer als een klassiek spel. Jammer dat het grijpautomaat niet is gebruikt, maar dat pleit voor de makers dat ze niemand hebben aangestuurd om dat ding te ontdekken.

De andere 2 opdrachten vond ik qua spel weer niet goed. Ik werd heel enthousiast nadat Roos verdween. Dit vond ik een heel lekkere wending. Die hele fabriek was een toplocatie, maar als ik nu terugkijk op dit spel denk ik: tja, het is gemaakt om 3 kandidaten te laten verdwijnen. Er worden opdrachten niet gehaald doordat de productie kandidaten weggehaald, niet omdat de kandidaten falen of de mol molt. Tuurlijk, het was voor Jochem mogelijk om iemand anders op te roepen om het nog eens te doen, maar voor de opdracht van Diederik was dit niet mogelijk. De opdrachten in de fabriek vond ik verder niet zo interessant. Het ging echt om de verdwijningen. Ik had hier gekozen voor een een groepsopdracht waarbij het zowel mogelijk was om mensen te laten verdwijnen, als dat er toch nog met 6 personen een goed einde aan de opdracht kon worden gebracht.

De rechtbank vond ik wel heel erg scripted reality. 3 kandidaten hebben niks van de vorige 2 opdrachten meegekregen. Ze zijn zonder dat het hun fout is, weggenomen. Een groot nadeel voor ze tijdens de test natuurlijk. De opdracht van Jeroen... Was het een opdracht? Hij had geen doel. De enige functie was een scene creëren. Dan Roos, haar scene was nog absurder. Het seizoen is nu in Oregon en Nevada? Ik hoop maar dat het een hint is naar het 2e deel van het seizoen, anders is het een nog gekker uitstapje. Diederik die helemaal niks doet... Ze worden met spanning ‘ontvoerd’. Ik heb niet veel ontvoeringen meegemaakt, maar zo eindigt een ontvoering normaal gesproken niet. Oké, een ontvoering voor een vrijgezellenfeest kan nog wel eens in Vegas eindigen, maar dan miste ik haar vriendinnen en verwacht ik komende aflevering wel een bruiloft. Deze opdracht was echt een gemiste kans en anticlimax. Hier had een hele spannende 3e opdracht kunnen volgen en had ze tenminste met z’n 3en 1 opdracht laten doen.

Uiteindelijk ben ik wel stuk positiever over deze aflevering, maar de loftrompet blijft in zijn doos. Ja, WidM behoort tot de beste programma’s, maar hier zit nog veel meer potentie in. Daarom is het goed om kritisch te blijven.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2017, 00:45:40 »

Uiteindelijk ben ik wel stuk positiever over deze aflevering, maar de loftrompet blijft in zijn doos. Ja, WidM behoort tot de beste programma’s, maar hier zit nog veel meer potentie in. Daarom is het goed om kritisch te blijven.


 ::confettie::  ::jaja::
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2017, 00:48:21 »

Uiteindelijk ben ik wel stuk positiever over deze aflevering, maar de loftrompet blijft in zijn doos. Ja, WidM behoort tot de beste programma’s, maar hier zit nog veel meer potentie in. Daarom is het goed om kritisch te blijven.


Helemaal met je eens. Heel bijzonder ook om te lezen dat mensen dit de beste afl ooit vinden. Maar goed, ieder zo zijn ding.

Ik ben een beetje klaar met de vrijstellingen.. nu al.. na 2 afleveringen.

op zich ben ik geen tegenstander van de vrijstelling in de algemene zin maar laat wel iedereen er kans op maken. Dat oneerlijke kan ik slecht tegen. En strooi er wat minder mee. De kandidaten hoeven van mij niet te struikelen over vrijstellingen. Laat ze er eerst maar iets voor doen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2017, 00:54:23 »
Eens met stijn-h, Michmol en FS.

Het lijkt wel alsof het massa-gebeuren nu ook doordringt tot dit forum, waar kritiek met een wijzende vinger bestraft wordt. Elke lof wordt ruimhartig ontvangen en geaccepteerd maar kritiek is per definitie slecht, dat snap ik gewoon niet. Opbouwende kritiek is iets wat een programma erg goed kan gebruiken.
En natuurlijk verdient het programma zijn complimenten, maar die zijn er dan ook genoeg, ook van stijn-h, als je maar goed (wilt) lezen.
Ik ben blij met dit topic en het voorkomt dat er overal en nergens flarden van kritiek worden geuit.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2017, 00:58:45 »
Eens met stijn-h, Michmol en FS.

Het lijkt wel alsof het massa-gebeuren nu ook doordringt tot dit forum, waar kritiek met een wijzende vinger bestraft wordt. Elke lof wordt ruimhartig ontvangen en geaccepteerd maar kritiek is per definitie slecht, dat snap ik gewoon niet. Opbouwende kritiek is iets wat een programma erg goed kan gebruiken.
En natuurlijk verdient het programma zijn complimenten, maar die zijn er dan ook genoeg, ook van stijn-h, als je maar goed (wilt) lezen.
Ik ben blij met dit topic en het voorkomt dat er overal en nergens flarden van kritiek worden geuit.

 ::bravo::
Ook voor de kritiekloze fanbase is dit gecentraliseerde fronstopic handig, want eenvoudig vermijdbaar. ;)
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2017, 00:59:17 »
Eens met stijn-h, Michmol en FS.

Het lijkt wel alsof het massa-gebeuren nu ook doordringt tot dit forum, waar kritiek met een wijzende vinger bestraft wordt. Elke lof wordt ruimhartig ontvangen en geaccepteerd maar kritiek is per definitie slecht, dat snap ik gewoon niet. Opbouwende kritiek is iets wat een programma erg goed kan gebruiken.
En natuurlijk verdient het programma zijn complimenten, maar die zijn er dan ook genoeg, ook van stijn-h, als je maar goed (wilt) lezen.
Ik ben blij met dit topic en het voorkomt dat er overal en nergens flarden van kritiek worden geuit.

+ veel  ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2017, 01:02:24 »
Echt een van de beste afleveringen ooit vandaag, niet de allerbeste, maar wel een hele hele goede. Enige kritische noot: de simpele vrijstelling voor Diederik. Maar de verhaallijn en mysterie komt goed tot uiting. Heel mooie typische widm opdrachten ook. Nu nog camperen en back to basic in een tentje en iets van de oude sfeer is compleet.