Auteur Topic: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)  (gelezen 70647 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #100 Gepost op: 1-03-2017, 18:47:56 »
Hij had toch kunnen zeggen dat de crew meeschrijft/redigeert om het dagboek anoniem te houden? Volkomen begrijpelijk antwoord, zonder dat we zouden weten wat het aandeel van de Mol zelf precies is.

Ik vertrouw Art in ieder geval :)

Ik ook ::jaja::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #101 Gepost op: 1-03-2017, 18:53:32 »
Citaat
<+Jelsir> He Art. Nog een vraag van mij: Wie won er in aflevering 2 op tijd in de test van Yvonne, waardoor zij afviel?

<@deechteart> Daar kan ik nog geen antwoord op geven. Maar ik beloof je dat dat duidelijk wordt in de finale!

Doet mij bijna denken dat de betreffende persoon één van de huidige finalisten is? Anders had Art deze vraag best kunnen beantwoorden...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #102 Gepost op: 1-03-2017, 18:59:45 »
Hij had toch kunnen zeggen dat de crew meeschrijft/redigeert om het dagboek anoniem te houden? Volkomen begrijpelijk antwoord, zonder dat we zouden weten wat het aandeel van de Mol zelf precies is.

Ik vertrouw Art in ieder geval :)

Hoe bedoel je anoniem houden? Het is geen anonieme tekst, het is volgens de site het dagboek van de mol en niet (deels) van de redactie? Dat is precies waarom Art geen eerlijk antwoord kan geven.

Ik vertrouw Art ook, dat hij de belangen van het programma hoger stelt dan een of andere random chat met een stelletje fans  :)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2017, 19:02:02 door molecula »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #103 Gepost op: 1-03-2017, 19:06:54 »
Doet mij bijna denken dat de betreffende persoon één van de huidige finalisten is? Anders had Art deze vraag best kunnen beantwoorden...

Dacht ik ook aan ja!
You'll never walk alone

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #104 Gepost op: 1-03-2017, 23:10:24 »
Doet mij bijna denken dat de betreffende persoon één van de huidige finalisten is? Anders had Art deze vraag best kunnen beantwoorden...

Het kan ook zijn dat die betreffende persoon in aflevering 2 zijn/haar verdenkingen ronduit heeft uitgesproken, waardoor we nu een finalist zouden kunnen afschrijven. (Bijvoorbeeld als die persoon in beeld op Jochem heeft gestemd - was net zo fout als de afvaller alleen sneller - dan weten we nu dat Jochem de mol niet kan zijn)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #105 Gepost op: 2-03-2017, 17:51:44 »
Het is simpelweg inside info, spoilergevoelige info, wie er de een-na-slechtste testmaker was in welke aflevering dan ook. Natuurlijk deel je dat niet voordat het seizoen afgelopen is.

Verder, trouwens, heb ik net de chatlog gelezen. Superleuk! Was tijdens de chat zelf te druk om mee te doen, maar mooi om te zien dat er zo veel vragen zijn gesteld, en tof dat Art dit elk jaar doet. Ook goed werk geleverd door de hele organisatie van Realitynet om te zoren dat het netjes verlopopt. Iedereen kan Art even verwelkomen vooraf en bedanken achteraf, en daartussenin is de chatroom on-invite. Superhandig systeem. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #106 Gepost op: 4-03-2017, 23:24:06 »
Vraag namens mij: In het Molboekje verteld Art dat de drone is neergestort. Bij welke opdracht is dit gebeurt (Moltown?) en hoe is het uiteindelijk opgelost?

Misschien niet voor iedereen even intressant, maar ik als cameraman wil dit toch best graag weten.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #107 Gepost op: 5-03-2017, 10:29:12 »
Waarom is ervoor gekozen de executie van aflevering 8, naar aflevering 9 te verplaatsen?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #108 Gepost op: 5-03-2017, 17:21:55 »
Aflevering 9:
Was van ten voren bepaald om bij de tangram in het bos-opdracht gebruik te maken van een pot-verdubbelaar? Of is dit spel element tijdens de serie verzonnen, omdat de pot erg laag is/was? Als in aflevering 9 was gebleken dat de pot bij toeval hoger was dan de helft van het maximaal te verdienen geld, was dan ook de pot-verdubbelaar in het spel gekomen? Zat er überhaupt een minimum aan de verdubbelaar (lees: was die bij ieder willekeurig bedrag in de pot, in het spel gekomen)?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #109 Gepost op: 11-03-2017, 23:51:46 »
Voor Thomas:

Welke Molacties heb je uitgehaald bij:
Pretpark (aflevering 2)
Strand en vuurwerk (aflevering 3)
Geld zoeken in hooibalen (aflevering 4)
Schieten tijdens Oregon Trail (aflevering 5)
Posters zoeken (aflevering 5)
Geld zoeken in kelder (aflevering 6)
Maaien (aflevering 6)
Cabrio en luchtballonen (aflevering 7)
Alfabet op de fiets (aflevering 8 )
Antieke spreekwoorden (aflevering 8 )
Touwen en tangram (aflevering 9)

Wist je dat in het pretpark jokers en vrijstellingen te halen waren? Zoja, heb je bewust overwogen hier niet gebruik van te maken en/of de anderen hier niet op te wijzen? En waarom heb je er voor gekozen 250 euro binnen te halen en je niet af te laten schieten?

Waarom koos je voor het inzetten van een bedrag van 2.000 euro bij de veeveiling en waarom niet een hoger/lager bedrag?

Wist je de oplossing van de tangram in het bos met touwen en/of was het overmacht dat Sanne hier uiteindelijk de verdubbelaar won?

Wat heb je gedaan met de verdwenen polaroid bij 'antieke spreekwoorden' en was dit een geplande actie?

Hoe komt het dat bij de 'estafette in de duinen' er toch 1.000 euro 'uit de pot' ging terwijl Jochem dit '1/2 1000 briefje', na eigen zeggen, heeft begraven in het zand en dus nooit over de finish is meegenomen?
« Laatst bewerkt op: 12-03-2017, 23:26:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #110 Gepost op: 12-03-2017, 13:35:14 »
Alle onbeantwoorde vragen in dit topic ga ik verzamelen en stuur ik na de fandag op naar Rick Mccullough (regisseur) per e-mail. Hij zal die vragen beantwoorden, heb ik met hem afgesproken. Het is dus zeker de moeite waard om je vragen hier te blijven plaatsen.

Ik moedig iedereen aan hier vragen te blijven posten, welke al dan niet door Rick beantwoord zullen worden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #111 Gepost op: 14-03-2017, 06:03:50 »
Dat lijken me prima vragen, Jelsir! Leuk dat je gaat proberen om nog e.e.a. opgehelderd te krijgen.

Hoe komt het dat bij de 'estafette in de duinen' er toch 1.000 euro 'uit de pot' ging terwijl Jochem dit '1/2 1000 briefje', na eigen zeggen, heeft begraven in het zand en dus nooit over de finish is meegenomen?

Ja, dit is nog steeds een mysterie, ook na de finale... En ik ben toch wel heel nieuwsgierig wat daar nu precies gebeurd is. ;) ??? Een mogelijkheid is dat Jochem een kartonnetje met een halve 1.000 heeft begraven, en geen echt (half) molgeld. Maar dat klopt dan weer niet met het fijne speurwerk van mOlmuis waarin duidelijk te zien is dat Jochem wel degelijk echt (half of heel? Het lijkt heel...) molgeld achterhoudt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #112 Gepost op: 14-03-2017, 09:33:43 »
Hele goede vragen inderdaad. Ik las wel dat deze al is opgelost (half):
Wat heb je gedaan met de verdwenen polaroid bij 'antieke spreekwoorden' en was dit een geplande actie?

Het was dus geen geplande actie maar hij waaide van tafel en heeft toen van de situatie gebruik gemaakt door hem te verduisteren... blijkbaar was Sanne toen ff afwezig. Wel heel erg gewaagd hoor, ik zou dit niet gedaan hebben voor 100 euro... zoveel verdenking op je laden... maar het was blijkbaar ad hoc bedacht en het valt toch onder molacties.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #113 Gepost op: 14-03-2017, 10:23:59 »
Een vraag waar ik ook nog wel graag antwoord op zou willen hebben is of Thomas het briefje voor de helikopter in aflevering 1 zelf al in zijn zak had en het gewoon vlak voor zijn voeten ergens neer heeft gelegd?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #114 Gepost op: 14-03-2017, 10:58:16 »
Wat ik ook nog graag zou willen weten: is er bewust een aantal sterk lijkende hints naar andere kandidaten ingestopt? De rozen naar Roos bijvoorbeeld, maar ik denk met name aan:

- de boekenrij tijdens de executie (leek een hint naar Diederik)
- Paramount hotel en radio cab (leek een hint naar Jeroen)

Die dingen hebben me toch wel op het verkeerde been gezet, en ik vraag me af of dat de bedoeling was of gewoon pech. ::tandpastasmiley::. Het is niet eenvoudig om echte hints van valse hints te onderscheiden. Was dat toch mogelijk? Waren het helemaal geen hints? Of krijgt de Mol gewoon altijd simpelweg de meeste hints, en sommige andere kandidaten expres een paar valse?

Verder: de tweelingen en dubbele dingen zijn niet meer ter sprake gekomen tijdens de finale, en de kleuren van de Belgische vlag ook niet. Terwijl ze hier op het forum behoorlijk hot waren. Is er of komt er nog ergens een volledige "officiële" lijst met alle verborgen aanwijzingen, zodat we kunnen zien wat echt te ver gezocht was en wat niet?

Tenslotte: betekende het getal 43 (uitkomst van het nuggets raadsel in de papierfabriek) nog iets?

Zou leuk zijn als we op een paar van deze vragen nog antwoord kregen. Dank voor de moeite, Jelsir!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 11:11:20 door Newbie2 »

Offline gamehelp16

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #115 Gepost op: 14-03-2017, 12:29:03 »
I have another question, even though this seems to be unlikely to happen but I still would like to know the answer.

What happens when none of the contestants suspect the correct mole on the final? Even though a winner can still be picked indeed but wouldn't it be embarassing if the winner chose the wrong mole? Technically the winner didn't "unmask" the mole in that case.

Edit: one more question

Does the mole also win some money? If yes, then how much? Maybe the less the money in the pot the more money the mole gets?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 12:50:58 door gamehelp16 »
Ik spreek (almost) geen Nederlands!

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: Vragenvuur
« Reactie #116 Gepost op: 14-03-2017, 13:42:46 »
Wie won er in aflevering 2 op tijd in de test van Yvonne, waardoor zij afviel?
Op wie heeft Yvonne vol ingezet tijdens de test in aflevering 2, waardoor zij afviel?

is beantwoord. dat was jochem
Ja toch?!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #117 Gepost op: 18-03-2017, 21:09:20 »
Bij mijn weten is nog niet definitief bekendgemaakt dat Art het volgende WIDM-seizoen gaat presenteren, al heeft hij wel een contract bij AVROTROS tot in 2018. Art weet in elk geval vroegtijdig de nieuwe locatie, net als de vorige keer. Wellicht is het de insteek dat hij ook volgend jaar de honneurs waarneemt?

Art vertelde vandaag tijdens de meet-and-greet dat hij ook weet wie de kandidaten voor WIDM 2018 zijn.

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #118 Gepost op: 18-03-2017, 21:18:17 »
En volgens mij heeft hij eerder bij Moltalk aangegeven dat een nieuw seizoen prima zou passen met zijn aanstaand vaderschap.....  ::tandpastasmiley::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Chat met Art / Vragenvuur (dinsdag 28 februari)
« Reactie #119 Gepost op: 18-03-2017, 22:02:26 »
Inhoudelijk werden er helaas niet veel scoops gedeeld tijdens het vragenvuur met als toppunt dat Thomas  niet wilde vertellen, wat die met de verdwenen polaroid heeft gedaan ???

Jeroen verklapte wel dat ze dus vlogen op de avond van het Songfestival en/of zondag ochtend daarop volgend. Of te wel de opnameperiode begon dus op zondag 15 mei 2016.

Post daarom al je onbeantwoorde vragen nog even in dit topic. Ik ga begin volgende week de volledige lijst met vragen naar Rick sturen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)