Auteur Topic: De biechthut  (gelezen 35092 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De biechthut
« Reactie #40 Gepost op: 14-11-2003, 17:38:13 »
Ik beleef nu mijn moeilijkste momenten tot nu toe op het eiland. Ik ben nu bij het Groene Team ingedeeld.

Ik zal waarschijnlijk zodirect de strikte orders krijgen om op mezelf te stemmen en die 2e stem aan een groen teamgenoot te geven. :(

Ik kan op dit moment me er nog niet toe brengen om zo gespeeld enthousiast te doen als intikker, maar wel knap van hem, ze lijken er in te trappen...
Maar ik ben er nog niet toe in staat, mischien later...

Ik mis Geel!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De biechthut
« Reactie #41 Gepost op: 14-11-2003, 17:45:24 »
En nu dus Test als leider...
En dan te bedenken dat ik klaagde over Cora!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:De biechthut
« Reactie #42 Gepost op: 14-11-2003, 17:47:09 »
Zo, maar weer eens tijd voor een kleine biecht. We hebben 2 nieuwe teamgenoten erbij gekregen. Op zich zou dat leuk kunnen zijn, ware het niet dat het leden van het oude Tean Geel betreft. Onze grootste vijand tot nu toe. Hoe slecht kan je het treffen. :(
Maar ik doe net of ik blij ben. Aan mij zal het niet liggen. Maar ik houd ze wel goed in de gaten, want ik vertrouw ze voor geen cent. Vooral die Bertha is een grote onruststoker. Ik houd mijn gehaktmolen dus ook bij de hand. Voor het geval dat...
Geniet nooit met mate...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De biechthut
« Reactie #43 Gepost op: 14-11-2003, 17:49:14 »
ik heb met recht de blues...ik moet wel erg wennen aan de situatie. ik begin zelfs bertha te missen. het mooie geloei in de morgen......ach die goeie ouwe gele tijd.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:De biechthut
« Reactie #44 Gepost op: 14-11-2003, 19:03:55 »
Ik zit er nog steeds in... so far so good. Ik heb me nooit zo bezig gehouden met die strijd tussen de eilanden. Ja, tijdens de spellen wel natuurlijk, maar verder niet. Totdat Bertha en Intikker erbij kwamen. Dan pas kom je erachter hoe verschrikkelijk bevooroordeeld iedereen is. Bertha en Intikker zijn slecht WANT ze zijn geel geweest. Yeah right. Ik ken meer aardige mensen met een andere kleur dan dat ik aardige groene mensen ken. Wat een zooitje hier
Take a glorious bite out of the whole world

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechthut
« Reactie #45 Gepost op: 18-11-2003, 21:07:40 »
Ik stop trouwens met mijn sympathie-offensief, want ik kan inmiddels wel zeggen dat mijn sympathie-offensief  mislukt is. Ik heb nu maar 2 stemmen terwijl ik de vorige keer toch wel 3 had! Daan's sympathie-offensief is een stuk beter, hij heeft dan ook direct al 4 stemmen. Mischien kan ik daar nog iets van leren...

Ik ga nu maar doen alsof ik er helemaal bij groen ga horen, mijn koe alvast in de groene was gedaan.
Maar de werkelijkheid is dat ik nog regelatig een traantje wegpink om mijn geliefde gele team...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De biechthut
« Reactie #46 Gepost op: 18-11-2003, 22:18:40 »
Helaas heeft Augustus ons moeten verlaten. Maar met Cora Bora en Robin... hebben we er 2 toppers bijgekregen. Ik vind 't jammer dat 't gele eiland als eerst heeft moeten verdwijnen, 't was (na blauw uiteraard) 't leukste eiland van de CSC. We gaan er alles aan doen om er voor te zorgen dat de komende eilandraad voorlopig onze laatste is!

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re: De biechthut
« Reactie #47 Gepost op: 19-11-2003, 12:25:59 »

Nou, hier mijn eerste reactie op mijn entree bij groen.

Volgens mij trappen ze allemaal in mijn charme-offensief. Ik meteen een paar mascotte's ingestuurd (gewoon groen intypen bij google en de eerste vier plaatjes insturen...) en net gedaan of ik er hard mee bezig ben. Iedereen trapt erin. Alleen Test voelt nog een beetje achterdocht. Natuurlijk mis ik mijn collega's van geel. Gelukkig heb ik Bertha nog. Helaas hebben Jokivin en Cora mij verlaten. Zij zijn gelukkig wel goed terecht gekomen. Ik ben blij dat zij wel op een leuk eiland zitten. Helaas kan ik geen complot meer vormen met rood. Ik bedoel, groen en rood, dat kleurt totaal niet meer met elkaar. Helaas, maar nu zal ik nooit op het dameseiland terechtkomen  :-\. Ow, ik moet weer even verder met m'n charmeoffensief! Groeten, en ik hou jullie op de hoogte.
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De biechthut
« Reactie #48 Gepost op: 19-11-2003, 14:14:16 »
Ik ben zwaar ongelukkig. Waarom heb ik me nou toch opgegeven voor dit spel. En waarom, o waarom, moest ik in hemelsnaam bij groen terecht komen. Als ik bij blauw of bij rood terecht was gekomen was het zoveel beter geweest dan dit zooitje bij elkaar. Neem nou bijvoorbeeld Bertha, alles wat ik zeg tegen hem is "geheimtaal" en moet dus precies omgekeerd opgevat worden. Gekke koeienziekte hoor je wel. Dan Intikker, die denkt dat ik geloof dat hij erbij hoor. Hij is duidelijk aan het acteren. Zo nep. Intikkertjes zijn inderdaad makkelijk te missen. Dan Test, die de hele tijd dominante leider aan het spelen is. Ach, man flikker toch op. Ik schaam me gewoon voor je. En dan nog Bodejos, die loopt de hele tijd wijze raadgevingen rond te strooien waar ik niks aan heb. Doe dan toch wat nuttigs man! Om van Molice en de heengegane Malcolm nog maar te zwijgen.

Blegh
Take a glorious bite out of the whole world

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechthut
« Reactie #49 Gepost op: 19-11-2003, 22:53:48 »
Ik zal maar gewoon doen alsof ik helemaal geen biechten sta af te luisteren?  :-X

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: De biechthut
« Reactie #50 Gepost op: 20-11-2003, 21:04:41 »
Jeetje Biechthut,

Wat ben ik zenuwachtig voor de eilandraad van morgen. Ik zou echt niet weten wie eruit zou moeten. ik ben verschrikkelijk zenuwachtig. Onze campagne in topics om op blauw te stemmen werpt zijn vruchten af. We staan die bovenaan in de poll ;D . Natuurlijk hebben we dit allemaal te danken aan onze nieuwe eilandgenoten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De biechthut
« Reactie #51 Gepost op: 21-11-2003, 19:25:46 »
Eindelijk ik dan eens in de biechthut, nou ja biechthut, die gasten op die eilanden die hebben zo'n lullig klein biechthoje, maar ik zit gewoon in mijn huiskamer van de villa. Ik schrijf dit in cursief, want dat moet blijkbaar als je aan het biechten bent afijn, cut the crap, let's talk buisness.

4 weken zijn we alweer onderweg bij de CSC en ook al zou ik het ze nooit zeggen, de meesten hebben toch een tactisch vermogen van een kolibrie met startproblemen. In de eerste week waren er gelijk al expeditieleden die de problemen opzochten met expeditieleden uit andere teams. Team Geel en Team Groen stonden tegenover elkaar, Team Geel en Team Rood wouden gaan samenwerken en Team Blauw leek genegeerd te worden. Helaas hadden sommige expeditieleden van Team Geel er niet op gerekend dat hun team weleens in duigen kon vallen. Extra zuur natuurlijk als je dan in Team Groen terecht komt. Haastig zochten er een paar weer vrede, terwijl een andere de kont in de kribbe bleef gooien, balend dat hij bij Team Groen zat en bang dat het over was, was hij helemaal vergeten dat er nog meer samensmeltingen zouden komen en hij alleen even door de zure appel heen moest bijten. Gelukkig voor hem was er nog 1 die steun zocht bij Team Rood en Blauw, maar vriend die teams geven niet de doorslag bij de eilandraad. 

Ook op de eilandraden is er nog weinig gebleken van de eigen kracht. Angstvallig werden de zwakkere broeders uit het spel gestemd hopend op een beter stemmentotaal voor het team. Aan de ene kant wel slim natuurlijk, want die stemmen zijn hard nodig, aan de andere kant houd je zowel de concurrentie op been en die concurrenten zijn toch de kanshebbers op de titel. De zwakkere broeders zelf waren ook niet tactisch bezig, steun zoeken bij andere zwakke broeders en samen een grote concurrent wegstemmen is je enige kans is zo'n geval, je mede-zwakke-broeder wegstemmen is alleen een uitstel van executie.

Nog maar te zwijgen over de extra stemmen die sommige teams krijgen. Na een eliminatieproef mag een team een extra stem meegeven voor de eilandraad bij een ander team. Een tactisch sterk wapen, maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Ook deze extra stemmen worden gebruikt om de mensen met de minste stemmen weg te krijgen, onder het motto: 'Help de concurrentie'. De teams met de extra stemmen mogen kiezen om het per pm te doen of het in hun topic te plaatsten, maar niemand durft het aan om het in het topic te zetten, terwijl dat ook tactisch weer slim is. Zo kun je krediet opbouwen bij degene die je de minste stemmen geeft. Reken maar dat ze je symphatiek vinden als ze zien dat je ze op het eiland wil houden!

Dan is er nog die populariteitspoll en daarmee is het al niet beter gesteld. Er zijn erbij die denken dat stemmen op een ander team ze krediet oplevert onder het motto: 'Ik stem op jou, jij op mij?' Alles goed en wel, maar niemand kan zien op wie jij stemt, dus het is wel goed als je het zegt, maar je moet het natuurlijk niet doen. Gewoon stiekum 2 stemmen naar je eigen team en dan zeggen dat je op de andere teams hebt gestemd. Het is sneaky, maar part of the game. Er zijn 20 kandidaten en er is maar 1 winnaar. Als ze het zelf nou ook maar inzagen....

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: De biechthut
« Reactie #52 Gepost op: 22-11-2003, 12:22:05 »
Yess, Tjakka!!!!!Toppie!!! Ik mag eindelijk iemand van mijn eigen team eruit stemmen. Whooohooo. Alleen balen dat ik Test er niet uit mag stemmen. Of ik bang ben dat ik er zelf uit ga? Tuurlijk, maar dit maakt alles goed. Mwuahahaha... ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechthut
« Reactie #53 Gepost op: 25-11-2003, 20:08:49 »
Ik ben weer helemaal opgeleefd in het spel door het nieuwe leven dat oud-team-geel is ingeblazen. Gelukkig maar, want ik begon slechter te eten en te slapen op (hoe heet dat eiland waar ik nu zit) het eiland waar ik zit.
En ik was al een week niet meer naar de WC geweest en dat is natuurlijk een slecht teken. Maar nu we dit theekransje hebben opgericht gaat het weer veel beter met mijn stoelgang! Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de stoelgang-bevorderende thee die we daar drinken!

Wat wel vervelend is is dat team Groen naar de eillandraad moet en dat betekend dat of ik of intikker mischien het spel zal moeten verlaten...
Maar we zullen ons er vast en zeker wel doorheen slaan!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechthut
« Reactie #54 Gepost op: 4-12-2003, 22:57:55 »
Het gebrek aan alcohol en caffeine op de eilanden begint bij mij haar tol te eisen. Ik krijg namelijk hallucinaties en waanideen (om van de huiduitslag nog maar te zwijgen).
Zo heb ik af en toe het idee dat ik het leuk vind op het Groene eiland en ik zweer dat ik een (blote) Sinterklaas heb zien rondrennen op het Rode eiland!
Hopelijk kunnen we eens een voedselopdracht winnen waarin ook koffie of alcoholische versnaperingen zitten...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De biechthut
« Reactie #55 Gepost op: 5-12-2003, 16:09:20 »
Ik heb nog van die koffiepads. Alleen, ik was vergeten daar ook het bijbehorende koffiezetapparaat voor mee te nemen. Dus daar hebben we niets aan.

Offline melktandje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • het leven is te kort om moeilijk te doen
Re: De biechthut
« Reactie #56 Gepost op: 6-12-2003, 00:29:42 »
isterhierstroomdan??????????????????????????????
het is beter gehaat te worden om wie je bent, dan geliefd om wie je niet bent

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De biechthut
« Reactie #57 Gepost op: 6-12-2003, 12:08:16 »
Nee, geen stroom, maar je kunt (naar nu blijkt) wel op zijn ouderwets koffie zetten, neem ik aan. Je pakt een kan, legt er zo'n koffiepad op, en schenkt er water doorheen. Werkt hetzelfde als een koffiefilter, alleen je mist dat ''creamy'' laagje dat erop hoort te zitten. Koffie smaakt er overigens niet minder om.




« Laatst bewerkt op: 6-12-2003, 12:29:13 door bodejos »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: De biechthut
« Reactie #58 Gepost op: 6-12-2003, 12:21:01 »
De CSC heeft een ander karakter gekregen, een harder karakter. Terwijl iedereen eerst probeerde hard om populariteitsstemmen te krijgen is die drang vermindert, zonder pardon werd de meest populaire Survivor Molice al weggestemd en de meest populaire leider Daisy moest daarna vertrekken. Tactieken worden verandert en mensen grijpen nu al naar het laatste hulpmiddel; 'het complot' De vraag is welk team er nu uit elkaar zal vallen: 'Team Groen of Team Blauw'? De spanning stijgt, zeker nu niemand meer zeker is van zijn/haar zaak.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De biechthut
« Reactie #59 Gepost op: 6-12-2003, 12:25:18 »
Nee, geen stroom, maar je kunt (naar nu blijkt) wel op zijn ouderwets koffie zetten, neem ik aan.
spanning  ;D  :P
kben vervelend vandaag he...