Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 188175 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #400 Gepost op: 3-02-2017, 17:47:15 »
Tijdens ons teamoverleg moesten we nog een naam verzinnen, en dat lukte niet gelijk  ::rofl::


(Ik heb een screenshot toegevoegd, want geen idee hoe ik het moet quoten naar hier)

Dat kan door op citaat te drukken en dan het citaat de kopiëren en hierin te plakken.

En over dat verbondje, daar is helaas weinig van terecht gekomen :-\\
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #401 Gepost op: 3-02-2017, 18:58:02 »
Dat kan door op citaat te drukken en dan het citaat de kopiëren en hierin te plakken.

En over dat verbondje, daar is helaas weinig van terecht gekomen :-\\


Ah, bedankt! En inderdaad, dat bondje is niks geworden.. ik had ook nog andere bondjes, maar daar is nu ook niks meer van over.. :-\\
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #402 Gepost op: 5-02-2017, 18:24:26 »
De eerste aflevering is bijna voorbij. Er rest alleen nog een executie.
Wie gaat er afvallen? We weten het zometeen.

Éen ding is wel een feit. De eerste aflevering gaan we nabespreken.
Met wie? Dat is de vraag?!
Voor die vraag zou ik dit topic in dat gaten blijven houden.

Bij deze wil ik mijn gasten Lukie4, Black_and_White en FrankLapidus bedanken en ik zie hun hopelijk snel weer terug in moltalk.

Zometeen live hier de eerste executie, gevolgd door Moltalk. Hier op RN.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #403 Gepost op: 5-02-2017, 21:52:40 »

Graag weer het verzoek of alleen de gasten van deze aflevering hier willen posten. De rest kan in de bar plaatsnemen. Bij voorbaat dank

---
Aflevering 1


Op het ene moment ben je in het koude Nederland aan het treinen, op het andere moment ben je aan het speeddaten in het warme Dubai. De eerste aflevering is voorbij en de eerste 'slachtoffers' van de mol zijn een feit. Tijdens een aparte executie viel het doek voor zowel Daisy als Ycaris. De beide dames waren niet de mol en moesten het vliegtuig pakken terug naar Amsterdam. En dat terwijl de rest ook op het vliegtuig stapt, maar dan naar Taiwan. Aflevering twee is gestart, maar ik ga terugblikken op de eerste echte aflevering van dit seizoen.

En dat doe ik niet in mijn eentje. Te gast deze afleveringen zijn beide afvallers: Daisy en Ycaris. Met hun praat ik na over aflevering 1. En er is nog een special guest die ik later bekend maak. Dit is aflevering 1 van Moltalk Online ::bravo:: ::bravo::

---

Daisy en Ycaris. Het spel is voor jullie voorbij. Zijn jullie bekomen van de schrik?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #404 Gepost op: 5-02-2017, 21:59:45 »
Ik had al geen goed voorgevoel over de test. Dus echt schrikken was het niet. Balen wel natuurlijk, had graag nog even meegedaan.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #405 Gepost op: 5-02-2017, 22:00:11 »
Eigenlijk wel ja.  Tijdens de test had ik al in de gaten dat ik veel te weinig informatie over mijn medespelers had verzameld. Ik wist wel precies wat er in de opdrachten gebeurd was, maar geen persoonlijke gegevens. Dat kwam omdat ik geen inschrijfformulieren van anderen gevraagd had. En dat was dus een beetje dom van me.

Maar ja, de vorige keer dat ik dit spel speelde, hoefde je alleen een lijstje te maken van alle kandidaten met bovenin jouw meeste verdachte persoon en onderaan de minst verdachte. Daarvoor was het dus helemaal niet nodig om persoonlijke info te hebben.

Volgende keer beter.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #406 Gepost op: 5-02-2017, 22:07:21 »
Ik had al geen goed voorgevoel over de test. Dus echt schrikken was het niet. Balen wel natuurlijk, had graag nog even meegedaan.

Dat doet de klap iets verzachten dus, En dan nog net iets meer balen dat de meerderheid voor de groep gaat voor doorgaan i.p.v. afbreken.
Had jij dit verwacht? Of had je gedacht dat jullie met zijn alleen naar Taipei zouden gaan?

Eigenlijk wel ja.  Tijdens de test had ik al in de gaten dat ik veel te weinig informatie over mijn medespelers had verzameld. Ik wist wel precies wat er in de opdrachten gebeurd was, maar geen persoonlijke gegevens. Dat kwam omdat ik geen inschrijfformulieren van anderen gevraagd had. En dat was dus een beetje dom van me.

Maar ja, de vorige keer dat ik dit spel speelde, hoefde je alleen een lijstje te maken van alle kandidaten met bovenin jouw meeste verdachte persoon en onderaan de minst verdachte. Daarvoor was het dus helemaal niet nodig om persoonlijke info te hebben.

Volgende keer beter.

Een leertip voor de volgende keer dus. Ben je blij dat je niet in je eentje de eerste afvaller bent, maar samen met Daisy? Of maakt dat niet zoveel uit voor jouw?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #407 Gepost op: 5-02-2017, 22:09:47 »
Dat doet de klap iets verzachten dus, En dan nog net iets meer balen dat de meerderheid voor de groep gaat voor doorgaan i.p.v. afbreken.
Had jij dit verwacht? Of had je gedacht dat jullie met zijn alleen naar Taipei zouden gaan?

Het zag er naar uit, dat het kantje boord zou worden, helaas viel t voor mij en Ycaris net de verkeerde kant op. We moeten het ermee doen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #408 Gepost op: 5-02-2017, 22:12:22 »
Het zag er naar uit, dat het kantje boord zou worden, helaas viel t voor mij en Ycaris net de verkeerde kant op. We moeten het ermee doen.

Dat is zeker waar, niets aan te doen. Wat was je hoogtepunt van het spel, tot nu toe?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #409 Gepost op: 5-02-2017, 22:14:27 »
Dat is zeker waar, niets aan te doen. Wat was je hoogtepunt van het spel, tot nu toe?

Ik vond opdracht 1.3 erg leuk, al was ie misschien niet zo geschikt voor 14 personen, was iets te chaotisch. En natuurlijk all in en vervolgens totaal afgaan bij de treinopdracht in Nederland, moet er nog keihard om lachen. Dat heeft me ongetwijfeld boven aan de polls gebracht. ;D

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #410 Gepost op: 5-02-2017, 22:21:37 »
Een leertip voor de volgende keer dus. Ben je blij dat je niet in je eentje de eerste afvaller bent, maar samen met Daisy? Of maakt dat niet zoveel uit voor jouw?

Inderdaad en ja. De terugreis was erg gezellig! We hebben lekker  zitten kletsen over op wie we test hadden ingevuld en nog wat andere dingetjes. Dat leidt toch een beetje af.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #411 Gepost op: 5-02-2017, 22:24:52 »
Ik vond opdracht 1.3 erg leuk, al was ie misschien niet zo geschikt voor 14 personen, was iets te chaotisch. En natuurlijk all in en vervolgens totaal afgaan bij de treinopdracht in Nederland, moet er nog keihard om lachen. Dat heeft me ongetwijfeld boven aan de polls gebracht. ;D

Fijn om te horen dat je opdracht 1.3 leuk vond. Daar doen we het voor. Je was natuurlijk aanwezig op de spelletjesdag vorige week zaterdag. Heb je toen nog geprobeerd informatie los te peuteren bij andere molkandidaten?

Inderdaad en ja. De terugreis was erg gezellig! We hebben lekker  zitten kletsen over op wie we test hadden ingevuld en nog wat andere dingetjes. Dat leidt toch een beetje af.

Goed om te horen. Je zei al dat je graag in de kijkers PM wilt. Denk je dat ze met jouw en Daisy's informatie verder gaan komen met de zoektocht naar de mol (ik zet jullie zometeen nog in de pm-groep).
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #412 Gepost op: 5-02-2017, 22:30:15 »
Goed om te horen. Je zei al dat je graag in de kijkers PM wilt. Denk je dat ze met jouw en Daisy's informatie verder gaan komen met de zoektocht naar de mol (ik zet jullie zometeen nog in de pm-groep).

Behalve dat ik kan vertellen op wie ik de test heb ingevuld, ben ik bang dat ik niet heel erg veel kan bijdragen. Ik ben er niet voor niets uitgevlogen!  Maar het lijkt me erg leuk om samen te gaan speuren.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #413 Gepost op: 5-02-2017, 22:38:17 »
Behalve dat ik kan vertellen op wie ik de test heb ingevuld, ben ik bang dat ik niet heel erg veel kan bijdragen. Ik ben er niet voor niets uitgevlogen!  Maar het lijkt me erg leuk om samen te gaan speuren.

Dat is het belangrijkste ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #414 Gepost op: 5-02-2017, 22:56:45 »
En het is tijd om onze special quest erbij te halen.
Hij was de winnaar van Wie is de mol online 2015: ::bravo:: ::bravo::

Welkom Duncton. Leuk dat je er bent. Wat vond jij van de eerste aflevering?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #415 Gepost op: 5-02-2017, 23:18:18 »
Hoi Tim, ::zwaai::

Wat een eer om hier te gast te mogen zijn. ::bravo::

Er is in één aflevering al heel veel gebeurd natuurlijk. Van 25 kandidaten die per spoor Nederland doorkruisen naar 7 datende stelletjes in Dubai en nu, via een (voor mij in ieder geval) verrassende executie, met 12 man door naar Taiwan. Dan was er de rode vrijstelling die direct in het spel kwam. Benieuwd wat dat op tactisch gebied op gaat leveren. En ook op het gebied van mogelijke molacties (of juist het ontbreken daarvan) viel er al weer genoeg te speuren. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #416 Gepost op: 6-02-2017, 07:49:14 »
Hoi Tim, ::zwaai::

Wat een eer om hier te gast te mogen zijn. ::bravo::

Er is in één aflevering al heel veel gebeurd natuurlijk. Van 25 kandidaten die per spoor Nederland doorkruisen naar 7 datende stelletjes in Dubai en nu, via een (voor mij in ieder geval) verrassende executie, met 12 man door naar Taiwan. Dan was er de rode vrijstelling die direct in het spel kwam. Benieuwd wat dat op tactisch gebied op gaat leveren. En ook op het gebied van mogelijke molacties (of juist het ontbreken daarvan) viel er al weer genoeg te speuren. :)

De rode vrijsteling, zou jij hem gepakt hebben bij deze opdracht? Of had je de kat uit de boom gekeken?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #417 Gepost op: 6-02-2017, 08:57:32 »
Ondertussen kijken wij naar de uitslag van de poll van aflevering 1

D*N   - 3 (9.1%)
Daisy   - 5 (15.2%)
Juulx1   - 2 (6.1%)
Lama1997   - 4 (12.1%)
Lucy   - 0 (0%)
Miek1999   - 2 (6.1%)
Molcrazy   - 1 (3%)
Mollenmania   - 1 (3%)
RoyL   - 2 (6.1%)
Spechteke   - 3 (9.1%)
Starlight   - 0 (0%)
Swifty   - 7 (21.2%)
WouterV   - 3 (9.1%)
Ycaris   - 0 (0%)

Van de twee afvallers werd Ycaris totaal niet verdacht terwijl Daisy 5 stemmen kreeg. Daarmee werd zij het op een na meest verdacht. Want Swifty is de hoofdverdachte tot nu toe bij de stemmers. Ik ben benieuwd hoe dat er volgende week uitziet.

Daisy, jij werd erg verdacht. Verzacht dat de pijn een beetje?
Ycaris, jij werd helemaal niet verdacht. Terecht?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #418 Gepost op: 6-02-2017, 17:21:57 »
De rode vrijsteling, zou jij hem gepakt hebben bij deze opdracht? Of had je de kat uit de boom gekeken?

Nou ja, dat is een beetje lastig natuurlijk, aangezien het pas achteraf duidelijk werd wat de vrijstelling inhield. Bovendien had ik dan ook nog de opdracht moeten begrijpen en volgens mij was dat voor bijna iedereen een raadsel. Maar als dat het geval was geweest, had ik wel een poging gewaagd. Ik had wel verwacht dat er een soort voordeel aan vast zou zitten. Achteraf vraag ik me af of dat wel echt het geval is (en ik wens Swifty dan ook veel wijsheid toe).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #419 Gepost op: 6-02-2017, 17:29:34 »
Nou ja, dat is een beetje lastig natuurlijk, aangezien het pas achteraf duidelijk werd wat de vrijstelling inhield. Bovendien had ik dan ook nog de opdracht moeten begrijpen en volgens mij was dat voor bijna iedereen een raadsel. Maar als dat het geval was geweest, had ik wel een poging gewaagd. Ik had wel verwacht dat er een soort voordeel aan vast zou zitten. Achteraf vraag ik me af of dat wel echt het geval is (en ik wens Swifty dan ook veel wijsheid toe).

Duidelijk antwoord. Zoek jij überhaupt anders als winnaar van de mol online? Of is dat niet te vergelijken met de ervaring als oud-mol zijnde?
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 17:42:57 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela