Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?  (gelezen 15315 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2017, 00:13:34 »
Was Davey niet telkens de laatste die moest oordelen in waarheid of leugen?
Anders wel de ideale positie als mol.
Kiezen de eerste twee voor een verschillend antwoord, dan beslis jij over of er geld wordt verdiend of niet.
Kiezen ze hetzelfde maakt het niet uit.

Zo zag ik het ook.. Bij Annelies oordeelde Davey als laatste en ook bij Eline en ook bij Robin (ik heb het nog even nagekeken).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2017, 01:00:27 »
Als davey de mol is , vind ik t verdacht dat hij alle briefjes pakt,  want daardoor is er risico op 1000 euro in de pot en  hij heeft zelf niet veel invloed of t het geld of de pasvragen worden. En t is niet de eerste keer dat davey risico loopt om geld binnen te harken. En ook in follow the money staat hij vrij hoog alle afleveringen.

Zou op dat vlak voor mij niet de meest voor de hand liggende mol zijn.
In deze proef is de aanpak van eline het meest mols.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2017, 01:07:08 »
Als davey de mol is , vind ik t verdacht dat hij alle briefjes pakt,  want daardoor is er risico op 1000 euro in de pot en  hij heeft zelf niet veel invloed of t het geld of de pasvragen worden. En t is niet de eerste keer dat davey risico loopt om geld binnen te harken. En ook in follow the money staat hij vrij hoog alle afleveringen.

Zou op dat vlak voor mij niet de meest voor de hand liggende mol zijn.
In deze proef is de aanpak van eline het meest mols.

Is zeker zo. Hij had er ook 5 kunnen pakken. Maar het was relatief eenvoudig om ze allemaal te pakken. Mocht hij de mol zijn (ik hoop het heel hard) dan is het idd niet de eerste keer dat hij zo een risico loopt. Maar hier had hij het voordeel dat hij als allereerste mocht, en de rest enkel nog de dichte deuren had gezien. Het was zo'n ongeloofwaardig verhaal en hij vertelde het ook wel met een erg strak gezicht. Alsof hij toch wat acteerde. Het werkte hoe dan ook.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2017, 08:07:14 »
Het verhaal van Davey vind ik nog het meest geloofwaardige (Robin vond het ook bij hem passen). Maar tenslotte kozen ze voor de leugen (Annelies had de voorzet gegeven).

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2017, 09:19:37 »
Je bent me voor  ::rofl::
Bij het wakker worden vanmorgen bedacht ik me dat mol Davey door de productie en Gilles is geholpen om te mollen.

Dat begon al omdat hij als eerste mocht. Niemand wist wat er ging gebeuren en de kans dat het verhaal van Davey ongeloofwaardig werd gevonden was dan het grootst. Vervolgens mocht Annelies waardoor Davey op de stoel van Annelies  rechts naast  Gilles kon zitten. Omdat hij als eerste zijn verhaal mocht vertellen kon hij op deze stoel blijven zitten. Gilles gaf  hem tweemaal de laatste beurt waardoor Davey de doorslaggevende stem kon geven.Bij Eline's verhaal mocht Davey als eerste zijn stem geven maar dat maakte niet uit omdat er geen geld was verdiend.

Annelies en Eline wisselden van stoel maar hebben nooit in de positie gezeten om de doorslaggevende stem te geven. Annelies al helemaal niet in het midden.......


Mooie aanvulling  ::ok::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2017, 13:49:40 »
Je bent me voor  ::rofl::
Bij het wakker worden vanmorgen bedacht ik me dat mol Davey door de productie en Gilles is geholpen om te mollen.

Dat begon al omdat hij als eerste mocht. Niemand wist wat er ging gebeuren en de kans dat het verhaal van Davey ongeloofwaardig werd gevonden was dan het grootst. Vervolgens mocht Annelies waardoor Davey op de stoel van Annelies  rechts naast  Gilles kon zitten. Omdat hij als eerste zijn verhaal mocht vertellen kon hij op deze stoel blijven zitten. Gilles gaf  hem tweemaal de laatste beurt waardoor Davey de doorslaggevende stem kon geven.Bij Eline's verhaal mocht Davey als eerste zijn stem geven maar dat maakte niet uit omdat er geen geld was verdiend.

Annelies en Eline wisselden van stoel maar hebben nooit in de positie gezeten om de doorslaggevende stem te geven. Annelies al helemaal niet in het midden.......


Inderdaad. Wie verwacht nou een feest en een band achter zo'n nietszeggende deur in een nietszeggende gang? Is een groot voordeel voor de eerste persoon die mag aftrappen, want de rest heeft nog geen enkele context over de opdracht die komen gaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #66 Gepost op: 23-03-2017, 16:45:39 »
Eline heeft wel in een doorslaggevende positie gezeten. Beetje objectief zijn he ;)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #67 Gepost op: 23-03-2017, 17:39:02 »
Is 60008 niet gewoon de code van de kluis die Eline moest openen? ::vergroot::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #68 Gepost op: 23-03-2017, 18:24:47 »
Eline heeft wel in een doorslaggevende positie gezeten. Beetje objectief zijn he ;)
Wanneer?

Is 60008 niet gewoon de code van de kluis die Eline moest openen? ::vergroot::
Ook, al kon dit elke code zijn en kunnen ze dus evengoed een hint erachter steken.
Het was opmerkelijk dat de site diezelfde dag geüpload is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #69 Gepost op: 23-03-2017, 18:43:24 »
Ze heeft zeker eenmaal als 2de gekozen. Dacht bij Davey? Zo heeft ze 1000 euro uit de pot gehouden.

Offline mollenjaegher

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #70 Gepost op: 23-03-2017, 18:50:40 »
60008 was mogelijk de code van de kluis, maar de opdracht was niet geslaagd dus ze kunnen achteraf eender welk nummer op de QR-code gezet hebben. Ik geloof niet dat de link met de museuminbraak lego-set toeval is.

Vorig seizoen zat er in de voorlaatste aflevering ook een enorme hint met het aangepaste logo bij de eliminatie.

Iemand zin om de museuminbraak beeld per beeld te herbekijken op zoek naar een legofiguurtje? :)


Om even terug te gaan naar het museum:

Het busje waar Marzena en Annelies in zitten heeft een opschrijft Laundry Giant en www.laundrygiant.co.za
Dat is een onbestaande website. Net als Buenos Aires Radio 1 in het vorige seizoen een valse naam en logo had. Toen bleek het een vals spoor, en deze keer ..?
« Laatst bewerkt op: 23-03-2017, 19:10:55 door mollenjaegher »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #71 Gepost op: 24-03-2017, 16:55:57 »
Iemand zin om de museuminbraak beeld per beeld te herbekijken op zoek naar een legofiguurtje? :)

Het enige wat opviel was een folderstandaard met folders en/of doosjes in de legokleuren.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #72 Gepost op: 24-03-2017, 20:57:06 »
Het enige wat opviel was een folderstandaard met folders en/of doosjes in de legokleuren.



Is die folderstandaard nog uit te vergroten, Molmuis?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #73 Gepost op: 24-03-2017, 22:01:06 »
Ik denk niet dat dat het is, als het een hint was, was het groter zichtbaar vermoedt ik. Ik denk echt dat ze, als het een hint is, doelen op het zinnetje 'ze lieten de laser afgaan' en dat dat naar een kandidaat wijst. Heb het teruggekeken, probleem is dat me nog steeds niet duidelijk is of Davey of Eline het liet afgaan. Eline zegt dat het Davey's schuld was, maar was dat ook echt zo?
Je bedoelt Bertrand 😉

Verder ben ik ook niet overtuigd van het 'lego-rekje'
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #74 Gepost op: 24-03-2017, 22:30:07 »
Oh ik dacht dat daar ondertussen wel duidelijkheid over was. Bertrand ligt nog op de grond  als t alarm afgaat en eline staat voor de Bocht al recht. Dus was t eline die dat alarm liet afgaan en Bertrand vind t prima om wat verdenkingen op zich te laden..

Ik vind de link tussen de qr en de lego prima gevonden, Alleen is lego geen sponsor en dat maakt t minder aannemelijk.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #75 Gepost op: 27-03-2017, 13:30:45 »
Die QR-code kan net zo goed naar Annelies leiden hoor.

De website die is gevonden ... http://woestijnvis.it/demols5-2017/

Niemand merkt die .it op?!

Ik weet dat deze domeinnaam leidt naar de IT-afdeling van Woestijnvis maar toch, .it kan toch ook staan voor een Italiaans adres? Wie nam er ook alweer als een dief in de nacht afscheid van haar soulmate met "Ciao". Misschien zat er uiteindelijk toch iets meer achter dat ze haar man in het Italiaans groet. 

Wat er ook van is, Annelies heeft ook in afl. 7 een link met Italië. Zij kreeg Clint Eastwood opgekleefd bij het rugbyspel. De film waar het over ging was de Italiaanse western 'The Good, The Bad And The Ugly', het laatste deel in de dollarstrilogie ... Speelt Annelies hier misschien toch niet gewoon de rol van The Bad? >:D

De film wordt blijkbaar soms ook afgekort als GBU, wat tegelijk zo te zien ook nog een afkorting is voor God Bless You. ::hypocriet::

Heb zelfs een verklaring voor de code: Als ik me niet vergis is er ooit al gesproken over een mol-logo dat niet klopte, op het vliegtuig in de hangar in afl. 1 ... dat zou hebben geleken op een gespiegeld logo, in het bijzonder op een a. Annelies had het deze aflevering over die spiegel bij de verschillen.. Spiegel de cijfers van de code 60008 ... 6 wordt a en 0008 blijft hetzelfde. Dit doet me denken aan de kamers met de jaargetallen bij de laatste opdracht. De enigen met een geboortejaar dat eindigt met een 8 zijn Annelies (1958) en Davey (1988). Maar een gespiegelde 6 geeft een a, geen d. Er was ook nog eens een gespiegelde ML te zien in de gang waar Annelies in beeld kwam heb ik gelezen op het andere forum. Toeval of ...? ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2017, 13:42:08 »
Die QR-code kan net zo goed naar Annelies leiden hoor.

De website die is gevonden ... http://woestijnvis.it/demols5-2017/

Niemand merkt die .it op?!

Ik weet dat deze domeinnaam leidt naar de IT-afdeling van Woestijnvis maar toch, .it kan toch ook staan voor een Italiaans adres? Wie nam er ook alweer als een dief in de nacht afscheid van haar soulmate met "Ciao". Misschien zat er uiteindelijk toch iets meer achter dat ze haar man in het Italiaans groet. 


Deze site van woestijnvis bestaat al sinds 2001. Het lijkt me niet logisch dat er dan een hint is met de domeinnaam.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2017, 13:58:18 »
Moet het dan altijd logisch zijn? Ik weet dat het geen echte Italiaanse domeinnaam is hè. ::) Ik link het alleen maar aan de aflevering en serie, niet aan Google en een toevallige legodoos. :P