Auteur Topic: CP 12  (gelezen 30469 keer)

Offline lukiam

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #40 Gepost op: 6-11-2003, 23:16:34 »
Nieuwe Hint:



Nachtpuzzelaars Part IV


"Heb je die ansichtkaart nog? Was leuk geweest als ze hier vandaan ook een kaartje hadden gestuurd"




Bron: http://www.planetrace.nl/main.php?open=http%3A//www.planetrace.nl/news.php%3FNewsID%3D45


 

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #41 Gepost op: 6-11-2003, 23:20:56 »
ik heb ergens iets gelezen over op iets kauwen....suiker riet  ??? boze wolf en de 3 biggetjes dat moet iets zijn.
Ik denk weer ff hardop he...die 22 in die 1ste hint  ???

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #42 Gepost op: 6-11-2003, 23:23:52 »
Let op: er staat Nachtpuzzelaars Part IV
Hadden we net niet gewoon nachtpuzzelaars ??

Zou het toch Part II moeten zijn....

hint in hint in hint ??

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #43 Gepost op: 6-11-2003, 23:26:12 »
die kaart he...da was de hint naar natal en de vvv daar...dusse he het moet in de buurt zijn van natal...of wor ikke gekko  ;)

Offline Olaf_J

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #44 Gepost op: 6-11-2003, 23:28:45 »
Ik kan niet meer prikken, maar ik heb sterk het vermoeden dat het CP ligt bij Pao de Acuzar (22e graad), er is daar een vliegveld in de buurt (handig voor start volgende race).

Iemand nog iedeeen? ???

Offline Olaf_J

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #45 Gepost op: 6-11-2003, 23:30:24 »
Nog vergeten te melden: Pao de Acuzar: suikerbrood = (erg)zoet (houdt ons zoet)

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #46 Gepost op: 6-11-2003, 23:34:10 »
De Avonturiers proberen op topsnelheid van checkpoint naar checkpoint te komen. Maar… om de PlanetRace extra moeilijk te maken, hebben de Avonturiers te maken met vervoersmiddelen die ze moeten nemen of opdrachten die ze moeten vervullen op weg naar de checkpoints.

Wat is dit...weet iemand hiervan  ???

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #47 Gepost op: 6-11-2003, 23:34:23 »
Op zich geen gek idee, ware het niet dat onze kaart maar tot de 18e graad gaat.

Pao de Acuzar ligt vlak bij Rio heb ik begrepen en dat ligt (helaas) niet op onze kaart

Offline Olaf_J

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #48 Gepost op: 6-11-2003, 23:36:19 »
Er is inderdaad een Pao de Acuzar in Rio, maar......

Er is ook een plaatsje dat zo heet en deze plaats staat wel (!!!!) op de kaart. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat ik verkeerd heb geprikt!

Offline Olaf_J

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #49 Gepost op: 6-11-2003, 23:37:47 »
Het plaatsje Pao de Acuzar ligt op dezelfde hoogte als Maceio, maar dan ten westen hiervan.

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #50 Gepost op: 6-11-2003, 23:39:23 »
ok jongens....wat is er al van de kaart gebruikt.

- de postzegel incl. stempel.
- de naan maurits & johanna

De woorden "het is hier fantasties"

is dat soms iets  ???

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #51 Gepost op: 6-11-2003, 23:42:17 »
Okay dan.... ;)

Op welke graad ligt Rio ??

22 ???

Je hebt dus de Pao de Acuzar in Rio... die kijkt uit op zee (toch ?? ) Wij hebben op onze kaart Pao de Acucar die NIET op zee uitkijkt... want het ligt in het binnenland. Bij onze Acucar hangt er nog een kommaatje onder de eerste C... zou dat misschien de verlaagde punt betekenen ??

Dat zou de eerste hint kunnen verklaren.... you never know

« Laatst bewerkt op: 6-11-2003, 23:45:27 door looneyCe »

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re:CP 12
« Reactie #52 Gepost op: 6-11-2003, 23:45:24 »
Even brainstormen........
uit suikerriet wordt alcohol gehaald -> uitgaansmogelijkheid?
22 -> bb -> beachbar?
wolf en biggetjes = sprookje -> sprookjesachtig?
zonder uitzicht op zee -> landinwaarts?
ansichtkaart -> natal?

heeft iemand een aanvulling?


Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #53 Gepost op: 6-11-2003, 23:53:00 »
mijn 1ste reactie op de kaart op de text..het is hier fantasties!!!... was een plaatsje dat heet Belo Horizonte
maar datte kan ikke nu nie meer vinden.

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #54 Gepost op: 6-11-2003, 23:54:42 »
Zit me net te bedenken.... "nachtpuzzelaars" zou het niet kunnen zijn dat we vannacht een nieuwe kaart krijgen. Dus dat als we morgen online komen we een kaart krijgen waar Rio wel op staat ??

Het houdt ons wel even zoet.... ja we zoeken voorlopig naar iets wat niet op onze kaart staat....

Én er is een link tussen deze kaart en een eventuele kaart waar Rio op staat in de vorm van Pao de Acucar dat ook op deze kaart staat.

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #55 Gepost op: 6-11-2003, 23:59:36 »
Zit me net te bedenken.... "nachtpuzzelaars" zou het niet kunnen zijn dat we vannacht een nieuwe kaart krijgen. Dus dat als we morgen online komen we een kaart krijgen waar Rio wel op staat ??

Het houdt ons wel even zoet.... ja we zoeken voorlopig naar iets wat niet op onze kaart staat....

Én er is een link tussen deze kaart en een eventuele kaart waar Rio op staat in de vorm van Pao de Acucar dat ook op deze kaart staat.

dat zal toch nie...kunnen ze nie maken...ze geven die vast voor de volhouders onder ons...extraatje  ???

Offline Rutger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf jezelf dan doe je al gek genoeg Peter-Paul
Re:CP 12
« Reactie #56 Gepost op: 7-11-2003, 00:11:19 »
Sorry mensen ben ff weggeweest....

Ben ff naar de Kuip geweest, maar had net zo goed hier achter mijn computertje te blijven zitten.....

Waar ik al de hele tijd aan zit te denken is dat ze toch niet Brazilie uitgaan voordat ze het beroemde beeld "Corcovado" gezien hebben.... Ik geloof er nix van...

(edit)Ik heb dit ook nog gevonden:

Rio de Janeiro  
Bruisende stad van strand, samba, carnaval en voetballen met ruim 9 miljoen inwoners! Zie nu in levende lijve de voetballers al hun kunsten vertonen op het wereldberoemde Copacabana-strand. Rio heeft een heerlijke ligging aan de beschutte baai, hier kunt u behalve van de stranden Copacabana en Ipanema ook genieten van de zwoele klanken van de bosanova en de vele bezienswaardigheden die deze stad u biedt! De stad wordt helemaal omarmd door tropisch regenwoud, met bergen en baaien bezaaid met eilanden. De beroemde suikerbrood-berg voor de kust en Chritus die vanaf de Corcovado toekijkt en ziet dat het goed is. Als de avond valt puilen de restaurants uit, maar daarna gaat niemand naar huis want er moet gedanst en gelachen worden want anders hebben de Cariocas (bewoners van Rio) geen echt leven. Voel het ritme en de vibratie van Rio, u zult het nooit meer vergeten en altijd heimwee blijven houden! 
« Laatst bewerkt op: 7-11-2003, 00:20:54 door Rutger »
iedereen is gek behalve wij!!!

Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:CP 12
« Reactie #57 Gepost op: 7-11-2003, 00:21:17 »
Rutger, waar is dit...dat is toch bij Rio...heel leuk gedacht  ;D maar ze gaan nu wnf dingen langs ;)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:CP 12
« Reactie #58 Gepost op: 7-11-2003, 00:23:49 »
De Avonturiers proberen op topsnelheid van checkpoint naar checkpoint te komen. Maar… om de PlanetRace extra moeilijk te maken, hebben de Avonturiers te maken met vervoersmiddelen die ze moeten nemen of opdrachten die ze moeten vervullen op weg naar de checkpoints.

Wat is dit...weet iemand hiervan  ???

idd Marretje,....let maar eens op dinsdag avond ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline looneyCe

  • Forumlid
Re:CP 12
« Reactie #59 Gepost op: 7-11-2003, 00:24:31 »
Om eerlijk te zijn Marretje heb ik hetzelfde gedacht als Rutger. Misschien dat het aller allerlaatste CP in Brazilië geen WNF-CP is, maar dat ze zich aan de voet van het Christusbeeld moeten melden. Het is natuurlijk een spectaculaire plek om bekend te maken wie niet mee mag naar het volgende reisdoel.....