Auteur Topic: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage  (gelezen 4287 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2017, 21:16:55 »
Ja er zit een heerlijke dubbele laag in, ik baal echt dat jullie niet beter naar me geluisterd hebben, zonder bom en met al een vrijstelling op zak :P

Ben ook benieuwd naar het verhaal van de theeplantage, succes met schrijven spelleiders :D

Ik bergijp overigens je standpunt nu iets meer. Dus sorry ::hug::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2017, 21:20:40 »
Geen sorry nodig, ik heb er geen last van dat iemand anders ook nog een vrijstelling krijgt ;)
Succes met de laatste bochten! ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2017, 21:22:34 »
Haha is waar. En pff ik zie wel wat er morgenvroeg uit de bus komt
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 21:29:49 door spechteke »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2017, 21:27:10 »
Behalve geld uit de pot ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2017, 14:24:29 »
Ben ook benieuwd naar het verhaal van de theeplantage, succes met schrijven spelleiders :D
Dank je, het zal in de loop van de middag online komen. Ik heb inspiratie gekregen tijdens een kopje thee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2017, 17:34:39 »
Bereid jullie maar vast voor. Het verhaal wordt wat langer dan ik had gedacht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #26 Gepost op: 16-02-2017, 19:01:02 »
Spannend ::hyper::
2024: wie is de Mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2017, 19:07:53 »
"Meen je dat werk2lijk, 20 kopjes thee opdrinken?" D*N was overduidelijk niet blij. Swifty kon haar lach bijna niet inhouden, en ook Starlight kon haar lach niet onderdrukken. "Nee joh, domkop," zo Starlight, "jij hebt zeker niet geluisterd naar Molcrazy toen hij de opdracht voorlas?"

Starlight: "Werkelijk waar, die D*N is een aardige jongen, en hij doet ook echt zijn best, maar soms luistert hij totaal niet. Of zou hij watjes in zijn oren hebben gedaan? Maar goed, vreemd is het wel dat hij de opdracht al vergeten is."

***Flashback***De 5 kandidaten zien op een vlak stuk grond 5 stoelen, een tafel en een hele rij met theepotjes staan. Nieuwsgierig lopen ze erheen, als plotseling Molcrazy een kaartje op tafel ziet liggen. Hij pakt hem op en leest hardop voor: "Welkom kandidaten met smaak. Voor jullie staan 20 theepostjes met 20 verschillende soorten thee. Op de potjes staat welke theesoort hierin zit. Jullie hebben 20 minuten de tijd om de verschillende smaken in je op te nemen. Dan zal ik een voor een jullie komen ophalen. Drink ze!"***flashback***

"Och ja," reageerde D*N, we moeten zo snel mogelijk de verschillende theesmaken in ons opnemen. Eens kijken welke ik hier heb." D*N schenkt Swifty en zichzelf een kopje in en leest voor "Ah, brandnetelthee, die herken ik wel denk ik." Swifty daarentegen had zo haar twijfels. "Brandnetelthee? Lijkt dat niet erg op kamillethee? Die had ik daarnet al." Mollenmania en Starlight hadden ondertussen een paar kopjes naast elkaar gezet om al die verschillende Indische theesoorten te proeven. "Darjeeling, Assam en Ceylon. Voor mij een pot nat. Oke, er zit wel een heel klein verschil tussen, maar of ik dat strakjes nog weet?" Mollenmania had er geen vertrouwen in of hij nog wel wist wat hij daarnet allemaal geproefd had.

Mollenmania: "Ik drink weleens thee, maar dan blijft het beperkt tot dat spul dat je hier in de Albert Heijn koopt. Ik koop daar ook weleens Ceylonthee, maar dat smaakt toch volgens mij heel anders dan hetgeen we hier drinken. Hopelijk hebben de anderen ook die problemen, want ik wil niet voor paal staan."

Molcrazy zat op zijn stoel aan een hoekje van de tafel rustig zijn ding te doen. Een voor een schonk hij een kopje in, nam een paar slokken, spuugde het professioneel weer uit, en dacht even na. Toen Swifty hem zo zag vroeg ze hem "Jij bent wel heel professioneel bezig, of ben je helemaal in gedachten verzonken?" Molcrazy antwoordde: "Op deze manier kan ik mij beter concentreren. Zo doe ik dat op school ook vaak. Ik onthoud zo ook vast meer smaken." Na 20 minuten lag de tafel bezaaid met lege kopjes, lege theepotjes en aantekeningen die sommigen hadden gemaakt.

Swifty: "Echt, wat een bende hebben ze ervan gemaakt. Ik schaamde me er wel een beetje voor, ook al deed ik lekker mee. Maar ja, dan zo de opdracht. Die zal vast iets te maken hebben met de verschillende soorten thee? Misschien wel een x aantal smaken herkennen? Hopelijk mogen we dat dan gezamenlijk doen, want ik vrees het ergste."

Ondertussen, elders op de plantage komen de 5 andere kandidaten aan op een theeveld. De kandidaten zien een groot veld, met theeplantjes, zover het oog reikt.

***Flashback naar die ochtend***In het hotel komen de kandidaten allemaal nogal slaperig naar beneden. Die rit in de kabelbaan is de meesten blijkbaar niet in de koude kleren gaan zitten. Vooral D*N en Lama1997 zagen er niet uit.
Spechteke: "Ik dacht dat die D*N zo'n goede zanger was. Kijk, dat Lama1997 nou een beetje schor klinkt, kan ik me wel indenken, want dat doet hij volgens mij niet iedere dag. Maar D*N? Daar heb ik op internet allerlei filmpjes met fantastische nummers door hem gezongen, voorbij horen komen. En dan zou hij van 6 simpele nummertjes hier zo schor gaan klinken?"
Als iedereen rustig aan het ontbijt zit, de croissantjes smeert, een kopje koffie drinkt, of de molboekjes bijwerkt, komt plotseling de dame van de receptie met een telefoon naar de tafel. "You have a phonecall" zei ze. Lucy griste de telefoon uit haar handen en nam aan. "Hi... Oke... Ahum? Is goed. Tot straks." De andere 9 kandidaten keken haar verbaasd aan. Miek1999 riep meteen: "Zou je niet eens snel zeggen hoe en wat?" Ze klonk een beetje geïrriteerd. "Rustig maar, hoor; dat was TimvDons met de volgende opdracht. Althans, daar ga ik wel van uit. Hij zei dat we ons moeten opdelen in een groep van 5 personen die smaak hebben, en 5 personen die een oog voor detail hebben. Oh ja, we moeten over 5 minuten beneden staan." Na het nodige gekwebbel en geroezemoes was men het er al snel over eens. Molcrazy, D*N, Starlight, Swifty en Mollenmania vonden dat ze wel smaak hadden, terwijl Wouterv, Lama1997, Lucy, Miek1999 en Spechteke een oog voor detail meenden te hebben."***Flashback***
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2017, 19:08:33 »
Wouterv, die alles rustig had gade geslagen zag een kaart hangen aan een van de theeplantjes en las voor: "Beste kandidaten, voor jullie zien jullie een groot veld met theeplantjes. Jullie mogen de plaatselijke bevolking gaan helpen met de oogst. Jullie krijgen een half uur de tijd om zoveel mogelijk theeblaadjes te plukken. Aangezien de bevolking hier niet zo veel verdient, krijgen jullie 3 Euro per kilo. Nog een tip: let ook verder goed op; misschien vinden jullie nog wel andere blaadjes. De tijd gaat lopen vanaf nu."

Miek1999: "We moesten dus met z'n allen blaadjes gaan plukken. Dat herken ik van WIDM in Sri Lanka. En dat was toen zwaar. Maar als ik het goed begrepen heb moeten we ook verder goed opletten, want misschien dat er verder nog wat te rapen valt. Vrijstellingen misschien?"

De 5 renden meteen het veld in en begonnen te plukken...

Bij de theedrinkers kwam ondertussen LdHmolletje toegelopen. "Zo, hopelijk heeft het een beetje gesmaakt. Dan begint nu de werkelijke opdracht. Het zal jullie vast niet zijn opgevallen, maar daar, 30 meter hiervandaan, staat een tafel en stoel. Een voor een gaan jullie daar naartoe, en krijgen van mij 5 kopjes thee. Aan jullie nu de schone taak om mij te vertellen welke theesoort jullie proeven. Per juiste theesoort komt er 50 Euro in de pot. Oh ja, jullie aantekeningen mogen jullie weer mooi in jullie tassen doen... Daar mogen jullie natuurlijk geen gebruik van maken. En dan nog dit: jullie krijgen allemaal dezelfde 5 theesoorten... Wie wil er als eerste?"

Swifty stak meteen haar hand op. "Ik wil wel, dan ben ik er in ieder geval snel vanaf." Ze liep mee met LdHmolletje, nam plaats en kreeg haar eerste kopje thee.

D*N: "Ja, ja, ze zal het wel weer gaan verpesten, zoals ze al eerder heeft geprobeerd. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de verschillende smaken die we hebben gaan moeten raden."

"Oke, Swifty, hier is je eerste kopje." Swifty nam een grote slok. En nog een. "Mag ik ze trouwens eerst allemaal proeven, voor ik antwoord geef?" Na een knikje van LdHmolletje nam ze van alle theesoorten een slok. "Eens denken, thee nummer 1 is makkelijk, dat was de laatste die ik proefde, en dat was zwarte thee. Thee nummer 2 ben ik ook vrij zeker van. Het is zeker een vruchtenthee. Ik twijfel tussen appel en peer, maar ik proef toch net iets meer peer, dus daar ga ik dan ook voor. Thee nummer 3 is een van die soorten thee die ik in het begin proefde. Ceylon? Darjeeling? Niet in ieder geval die andere Indische thee, die smaakt net wat anders. Hmm, deze proeft wat zuiverder, dan lijkt het mij darjeeling. Nummer 4 is zo'n theesoort die mij altijd aan de reformzaak doen denken. Het is geen kamillethee; ik ga voor brandnetelthee! Maar dan nummer 5. Te donker voor witte thee, te licht voor groene thee. Maar toch, een van beiden zal het zijn. Ik kies... groene thee!" Na dit antwoord dtond ze op, en ging weg.

Swifty: "Toch lastiger dan je zou denken. Groene thee of witte thee? Ik weet wel dat als ik ze thuis zet het kleurverschil groter is. En de vruchtenthee smaakt hier compleet anders dan als ik het bij de Plus haal."

Als tweede kwam D*N naar voren. "Zo, LdHmolletje, kom maar op met die thee. Die paar kopjes gaan er ook nog wel in. Ik heb er in ieder geval zin in." LdHmolletje gaf een voor een de kopjes, en het leek allemaal relatief snel en goed te gaan met D*N. "Oke, die eerste is simpel, dat is die thee die we hier de hele tijd drinken, althans ikke. Dat is oolong! Thee 2 is wat lastiger, maar volgens mij is het appelthee. Perenthee niet, die was wat minder zuur. en de mangothee wat flauwer. Nee, appelthee it is... Oei, die nummer 3 is toch wel erg lastig. Duidelijk een van die Indische theesoorten. Is het soms Ceylon? Kijk, die vierde is wel erg simpel, dat is natuurlijk brandnetelthee. En die vijfde? Het wordt een gok, maar witte thee lijkt me iets lichter, dus ik zeg groene thee!"

Molcrazy: "Tja, toen was het dus mijn beurt. Kijk, ik deed daarnet wel fanatiek bij de anderen, maar als ik eerlijk ben..."

Molcrazy nam plaats en nam de eerste thee. "Hmm, lekker is die thee wel, maar welke het is? Ik heb werkelijk geen idee. Het is sowieso geen vruchtenthee, en ook niet zoiets Indisch. Het lijkt wel op hetgeen ik thuis vaak drink. Earl Grey?" LdHmolletje fronste zijn wenkbrauwen; er stond toch geen Earl Grey op de tafel? Thee 2 bracht Molcrazy ook al aan het twijfelen. "Waarom nou zo'n vruchtenthee. Daar houd ik niet van. Dat is toch ook geen thee? Pure gok: mangothee? Thee 3, kijk, die denk ik wel te weten. Volgens mij is het assam! En die thee nummer 4 is de simpelste die ertussen staat. Brandnetelthee. En nummer 5? Het smaakt naar zo'n kleurenthee. Gele thee misschien?" Om de anderen in de waan te laten dat het goed ging liep hij fanatiek weg.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2017, 19:09:08 »
Mollenmania was de volgende die aan de beurt was. "Kijk, die eerste weet ik denk ik wel zeker. Die had ik als een van de laatsten gedronken. Dat is duidelijk de zwarte thee. Nummer 2 dan. Oei, die is echt lekker! Mag ik soms wat zakjes van die perenthee mee naar huis nemen? Beter dan dat spul dat ze bij ons verkopen. Nummer 3... Geen Ceylon. Ik denk ook geen darjeeling. Dan moet het wel assam zijn. Dan die nummer 4. Wat een vies spul. Ik weet dat ik die daarnet ook meteen uitgespuugd had. Maar dat had ik met nog een paar. Is het soms kamillethee? Ah, gelukkig, die vijfde is dan weer simpel. Dat is heerlijke witte thee."

Op een andere plek op het terrein waren de andere 5 ondertussen al lekker bezig. Miek1999 had ondertussen haar t-shirt vol met theeblaadjes, en had ook al een paar briefjes gevonden. Ze liep een eerste keer naar het begin terug om haar shirt te legen. "Zo, even een minuutje rust. Eens kijken wat er voor geld in mijn zak zit. Hmm, dat zal niet hard gaan. Een briefje van 5 Euro, en eentje van 20 Euro." Ze rende weer terug het veld in, pakte nog snel een briefje mee die op de grond lag en ging verder plukken. Wouterv bevond zich op een rustig plekje ergens achterin het veld. Plotseling zag hij een briefje hangen. "Yes, zomaar 20 Euro gevonden," schreeuwde hij keihard, zodat iedereen het kon horen. Lucy en Miek1999, die dicht bij elkaar liepen keken elkaar aan en haalden hun schouders op.

Wouterv: "Ja, ik was trots dat ik mijn eerste briefje had gevonden. En 20 Euro is toch mooi meegenomen voor de pot. Wel jammer, ik dacht even een joker te vinden, maar het bleek een gewoon stukje hout te zijn."

Ondertussen was ook zijn shirt gevuld met blaadjes en hij liep terug om het te legen. Lama ondertussen leek lekker bezig. Hij was helemaal blij tussen de struiken en plukte aan een stuk door blaadjes. Na als een speer driemaal zijn lading te hebben weggebracht en weer terug liep zag hij ineens een aantal briefjes geld hangen. "Oei,"dacht hij in zichzelf, "helemaal vergeten." Hij haalde ze van de struiken af en ging weer lekker verder plukken. Spechteke was ook lekker bezig, helemaal in zijn hum van deze opdracht. Hij hield gewoonweg van thee, en vond het dus super om met thee te mogen werken. En het liep allemaal wel redelijk goed. Hij bracht de nodige blaadjes weg, maar vond alleen weinig geld. Wouterv had ondertussen net als Lucy weer een lading weggebracht. Hij gooide het in de bak, maar lette niet helemaal goed op, en dus viel een klein gedeelte ernaast, en de wind nam de blaadjes mee. Lucy ging meteen ook legen, en spoedde zich weer het veld in, waarbij ze bijna tegen Miek1999 aan knalde. Helaas verloor Miek1999 daarbij wel een van haar briefjes geld. Onverstoord rende Lucy weer naar de plek waar ze was en ging verder rechtsom zoeken. En dat leverde wel het nodige op.

Lucy: "Kijk, met de klok mee dit veld afwerken. Dat heeft Ellie Lust ons vorig jaar geleerd. Dat werkt daadwerkelijk perfect. Volgens mij heb ik wel zo'n beetje al het geld dat daar moet liggen. En ook nog de nodige theeblaadjes, al gaat het natuurlijk om het geld. Wel jammer dat de anderen niet die discipline hebben. Of willen hebben."

Juist op het moment dat ze een briefje van 20 Euro pakt, klonk er een behoorlijk gevloek van een ander gedeelte van het veld. Ze keek op en zag Lama onderuit gaan, waarbij hij een deel van zijn lading verloor. Nou was dat niet het allerergste, maar tot de schrik van Lama vlogen er ook meerdere geldbriefjes de lucht in, en werden ze door de wind meegenomen. Hij had even niet nagedacht en ze tussen de theeblaadjes gestopt. Toen werd het Lucy toch wel genoeg. Ze riep iedereen bij elkaar, en nam het woord. "Jongens, jongens toch, waar zijn jullie mee bezig? Hebben jullie wel gezien hoeveel geld jullie hebben weggegooid?" Miek1999 viel haar bij: "Laten we voor de laatste minuten afspreken wat meer geordend te gaan. Ik zag dat Lucy met de klok meeging, en dat werkt inderdaad goed." Spechteke reageerde: "Alles leuk en aardig, maar in de tijd dat dit geklets bezig is, hadden we ook blaadjes en geld kunnen vinden." Na deze preek leek het bij iedereen wat meer geordend te gaan. Lucy ging rechtsboven verder, Miek1999 was daar in de buurt, Spechteke was wat meer beneden bezig, terwijl Lama1997 en wouterv iets links van Lucy en Miek1999 bezig gingen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2017, 19:09:52 »
Bij de theeproevers was het ondertussen alweer de beurt aan de laatste. Starlight nam plaats en begon: "Eens kijken. Die eerste is simpel, dat is oolong. Die drinken we hier heel vaak, dus die moet het zijn. De tweede is appelthee. Als kenner mag ik natuurlijk al die vruchtensmaakjes niet verkeerd hebben. Aan tafel hoorde ik dat een enkeling het allemaal op elkaar vond lijken, maar dat kan ik niet geloven dat zij dat menen. Hmm, dan die 3? Is het goed dat ik die even naar het einde schuif? Die is dan wel erg lastig. Nummer 4 is simpel, dat is brandnetelthee, en ook nummer 5 is makkelijk, dat is witte thee. Maar dan nog die nummer 3. Earl Grey? Ceylon? Darjeeling? Geen idee. Ceylon zullen we maar zeggen..."

Starlight: "Tja, darjeeling, Ceylon, Earl Greythee. Het is voor mij een pot nat. Ik plaats die theesoorten onder de noemer 'gewone' thee. Nee, dan die vruchtentheesmaken. Kijk, dat is pas echte thee!"

Nadat iedereen weer bij elkaar gekomen was en ze de bevindingen met elkaar hadden uitgewisseld werden ze opgehaald door LdHmolletje. "Zo kandidaten, ik hoop dat het gesmaakt heeft. Ik zie jullie vanavond wel voor de uitslag." In de bus terug was het gekibbel niet van de lucht. "Jeetje, Swifty en Molcrazy, als er een thee simpel was, was het die perenthee wel." Swifty van haar kant gaf een sneer na: "En dan had jij zeker die simpele darjeeling niet goed?"

Ook bij de theeplukkers liep de tijd op zijn einde. Iedereen vond nog wat geld, Lucy was tevreden, en Spechteke...

Spechteke: "Ja, ineens zag ik ergens van bovenaf een paar snippers naar mij toe komen waaien. Toen ik goed keek bleken het meerdere briefjes geweest te zijn die verscheurd waren. Waaronder een briefje van 100 Euro..."

Nadat de toeter was gegaan liepen ze allemaal naar de uitgang en werden ze opgevangen door Mollenvanger-MV opgevangen. Hij nam het woord: "Zo, geef mij maar het geld dat jullie hebben gevonden. Vanavond de uitslag. Tot dan." In de bus terug was het hier een stuk rustiger. De beide dames zaten achter in de bus, Spechteke was in slaap gevallen en Wouterv en Lama1997 praatten na: "Nou, dat liep toch best lekker, volgens mij heb ondanks die domme val toch wel het nodige geld gevonden," aldus Lama1997.

Lama1997: "Oke, het was inderdaad wel erg dom van mij om te struikelen. Kijk, ik heb later nog terug gekeken op dit plek, en er lag een grote stronk die ik blijkbaar over het hoofd had gezien. Minder slim was natuurlijk om ook de geldbriefjes ertussen te stoppen. Hopelijk is het niet te veel geld geweest wat ik daarmee ben verloren."

Die avond zaten alle kandidaten gezellig bij elkaar, en bespraken de zaken van de dag. Op dat moment kwamen de presentatoren het woord. TimvDons begon: "Zo kandidaten, dat was een lekker dagje. De ene groep heeft een heerlijke theeproeverij gehad, en de andere heeft de plaatselijke bevolking een handje geholpen met het plukken van thee. Misschien kunnen we daar een glaasje thee op heffen?" LdHmolletje ging daarna verder: "Zo moeilijk is dat toch niet? Jullie hadden slechts 20 smaken die jullie moesten onthouden. 20, meer niet. Dan zou het toch makkelijk moeten zijn om daar 5 van terug te herkennen. Nou, niet dus. Ik zal jullie maar uit jullie lijden verlossen met de juiste antwoorden. Thee nummer 1 was oolong...

D*N: "Kijk, dat was toch simpel, die mag niemand fout hebben wat mij betreft. Maar ja, eigenlijk al die thee was makkelijk. Dat krijg je als je regelmatig thee drinkt! En als je gewoon bij het voorproeven goed proeft, in tegenstelling tot sommige anderen."

Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #31 Gepost op: 16-02-2017, 19:10:23 »
...thee nummer 2 was appelthee, thee nummer 3 was toch echt darjeeling, thee nummer 4 de heerlijke brandnetelthee en de laatste thee was een witte thee. Dan eens naar het geld kijken. Jullie hadden 1250 Euro kunnen verdienen. Hadden ja, het is slechts 650 Euro geworden." Mollenvanger-MV nam vervolgens het woord over. "Ja, de plaatselijke theeboeren waren blij met jullie hulp. Het ging misschien niet allemaal van een leien dakje, maar al bij al hebben jullie toch maar mooi 10 kilo theeblaadjes geplukt. Dat is toch mooi 30 Euro... En dan nog de waardevollere briefjes. De een bracht wat meer binnen dan de ander maar toch. De topvinder bleek Miek1999 te zijn! Hoewel er meerder briefjes van 100 Euro lagen bleek zij de enige te zijn die een heel briefje had gevonden. In totaal heeft ze een mooie 205 Euro binnengehaald. Spechteke was ook niet slecht met een paar briefjes van 50 Euro, en 165 Euro in het totaal. Lucy had weliswaar de meeste briefjes, maar slechts 2 van 20 Euro en de rest kleiner. Maar toch, 160 Euro is niet slecht. Wouterv en Lama1997 dan... Verrassend, ondanks jullie malheur hebben jullie exact evenveel binnen gehaald! Allebei 95 Euro... Dat maakt dan 30 Euro voor de thee, en 720 Euro in het veld... Ook dat had heel wat hoger kunnen zijn. Penningmeester, hier zijn 1400 Euro!"

Wouterv: "Dit was nou eens een leuke opdracht. Man, wat een mooie omgeving, we hebben de plaatselijke bevolking geholpen, en op de koop toe nog best wel veel geld binnen gehaald!"
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #32 Gepost op: 16-02-2017, 19:22:30 »
Ik wordt wel weer slecht neergezet, zo hè! ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #33 Gepost op: 16-02-2017, 19:26:42 »
Sinds wanneer is zwarte thee een aparte theesoort? :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #34 Gepost op: 16-02-2017, 19:35:12 »
bestaat er witte thee? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #35 Gepost op: 16-02-2017, 19:36:43 »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2017, 19:57:24 »
OH, ik had het verkeerde doorgestuurd....

Sorry spelleiders
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2017, 20:01:08 »
En dan wordt ik neergezet als de persoon die de opdracht niet snapt ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2017, 20:03:24 »
En terecht.
Als je zo'n vragen stelt en niet weet wat je met de thé moet doen  ::rofl::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.2 [Maokong] De theeplantage
« Reactie #39 Gepost op: 16-02-2017, 20:14:41 »


Wel jammer, ik dacht even een joker te vinden, maar het bleek een gewoon stukje hout te zijn."


Thank you very much... not   ;)
klaar voor de strijd