Auteur Topic: [pool] Tour de France 2017  (gelezen 76936 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #100 Gepost op: 1-07-2017, 12:24:20 »
KD is favoriet!

Sterkste combi die ik tot nu toe heb gezien  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #101 Gepost op: 1-07-2017, 12:28:54 »
Inderdaad een sterke ploeg! Colbrelli had ik helemaal over het hoofd gezien...Maar goed, ik ben tevreden met mijn team. Als ik mijn derde helper weer weet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #102 Gepost op: 1-07-2017, 12:32:32 »
Mijn ploeg lijkt erg op de andere hierboven.

Kopmannen: Froome en Sagan

Beschermde renners: Colbrelli, Groenewegen, Roglic, Meintjes


Lijkt ook erg op mijn ploeg! Ik heb alleen De Gendt ipv Colbrelli.

Het is duidelijk van ik het van De Gendt moet hebben deze Tour! Als hij het net zo goed doet als vorig jaar, maak ik kans  ::hypocriet:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #103 Gepost op: 1-07-2017, 13:05:50 »
Ik was al bang dat de ploegen heel erg op elkaar gingen lijken en ik ben daarom voor een grote gok gegaan (met mijn kopman)........ Tot het laatst getwijfeld, maar uiteindelijk niet voor Sagan (!) gekozen.

Froome - Porte
Groenewegen - Roglic - Meintjes - Buchmann
Bevin - Sütterlin - Boudat

Fuglsang
Latour - Sepulveda
Laporte - Kozhotayev


Hopelijk rijdt Porte een goede proloog en draait hij vanaf het begin bovenin het klassement mee. Roglic idem dito. Als jongeren Meintjes en Buchmann. C-sprinters Boudat en Bevin (kan ook wel een beetje tijdrijden). Sütterlin voor de proloog (verder zat er wel heel weinig bij de helpers; Martin kon, maar ze hem niet hoog eindigen in het jongerenklassement en voor de bollen zijn er ook teveel concurrenten denk ik.
Waarom niet Sagan? Een grote gok, absoluut. Maar gokje dat hij nu niet in geel komt en dat de sprintuitslagen (vooral in de eerste Tourweek) gevarieerder zijn. En om toch nog wat onderscheid te krijgen met andere ploegen.


Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #104 Gepost op: 1-07-2017, 13:17:05 »
Voor volgend jaar toch misschien kijken of er iets minder kopmannen kunnen zijn en iets meer beschermd. Iedereen heeft dezelfde kopman, wat al die andere renners uitsluit (oke, ik heb zelf dan een andere, maar dat was juist om een verschilletje te maken). Qua beschermd blijft er daardoor ook maar heel weinig over en heeft iedereen eigenlijk maar 1 andere, en bij de helpers was het al helemaal prut, en dan nog zijn er maar 1 of 2 verschillen. Daardoor heb je op een ploeg van negen maar 2-3 renners verschillend van elkaar (waarvan niet eens 1 kopman, maar 1 beschermd en dan nog 1 of 2 krabbelaars). Dit is nu het probleem, maar was ook al zo de afgelopen 2 jaren.

Dit is overigens absoluut geen kritiek op de organisatie! Dit is en blijft de leukste tourpool die er is en ik vind het altijd fantastisch om ook in de helpers-categorie nog geschikte renners te vinden! Maar het zou de diversiteit in samenstelling van ploegen denk ik ten goede komen als het ondersegment van de kopmannen terugschuift naar beneden (bijvoorbeeld Orica dit jaar: 4 renners als kopman!).

(PS: Het helpt natuurlijk ook niet mee dat Froome en Sagan al jaren domineren, ook in deze pool; dat maakt het niet aantrekkelijk om iemand anders te kiezen).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #105 Gepost op: 1-07-2017, 13:30:07 »
Ik zal het hier ook nog even uitleggen. (Niet omdat ik het als kritiek opvat, maar omdat ik na 10x hetzelfde verhaal lezen het 1x duidelijk wil uitleggen zodat t dan helder is waar t vandaan komt).

Wij 'lenen' deze pool altijd. We nemen de namenlijst over inclusief waardes en soort renner (kopman, beschermde, helper). Zo ook dit jaar - alleen de soort renner stond er dit keer niet bij.

Ik heb dus vorige week zaterdag aan alle renners een naampje moeten hangen. En daar heb ik puur voor naar de waardes gekeken. In mijn optiek waren er nooit beschermde renners boven de 22 miljoen, dus iedereen daarboven heeft automatisch het predikaat kopman gekregen.
Ik ben niet aan de waardes gaan sleutelen - omdat ik in theorie dan renners die ik graag wil goedkoper had kunnen maken - en ik wil die schijn niet tegen me hebben. Daarnaast was het zo'n lijst, dat ik niet naar het totaal gekeken heb.

Ik vind het heel vervelend, maar ik loop nu zelf tegen hetzelde probleem aan: teveel kopmannen en daardoor te weinjg variatie bij de beschermde renners. Eenmaal ingevoerd is er niets meer aan te doen. Gelukkig waren we wel zo slim om het budget naar beneden bij te stellen.

Maar goed we hebben nu wat extra wielerkennis in het Actieve Leden korps zitten, dus ik geloof dat het helemaal goed komt voor volgend jaar ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 13:32:06 door Daisy »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #106 Gepost op: 1-07-2017, 13:31:58 »
Ik denk even hardop:

Is het een idee om 1 kopman per ploeg aan te wijzen komend jaar, 2 beschermers per team en de rest helpers?
Dat houdt wel in dat er hele dure beschermde renners per ploeg komen.

Wat de diversiteit ook ten goede kan komen wellicht: 3 kopmannen kiezen? Dat je team uit 10 renners bestaat? Moet het budget natuurlijk iets omhoog. Maar überhaupt geen idee of dit technisch mogelijk is.

Ik vind het heel vervelend, maar ik loop nu zelf tegen hetzelde probleem aan: teveel kopmannen en daardoor te weinjg variatie bij de beschermde renners. Eenmaal ingevoerd is er niets meer aan te doen. Gelukkig waren we wel zo slim om het budget naar beneden bij te stellen.

Maar goed we hebben nu wat extra wielerkennis in het Actieve Leden korps zitten, dus ik geloof dat het helemaal goed komt voor volgend jaar ::jaja::

Was ook een prima oplossing hoor Daisy  ::hug::
En budget naar beneden is inderdaad ook een prima beslissing geweest  ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 13:42:25 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #107 Gepost op: 1-07-2017, 13:49:24 »
Ik zal het hier ook nog even uitleggen. (Niet omdat ik het als kritiek opvat, maar omdat ik na 10x hetzelfde verhaal lezen het 1x duidelijk wil uitleggen zodat t dan helder is waar t vandaan komt).

Helder! Ik ben ook alleen maar aan het nadenken hoe we het komend jaar gevarieerder en spannender kunnen maken (Een soort Marco van Basten, maar dan voor de Tourpool  ;)). Super dat je weer die tijd erin hebt gestoken  ::bravo::


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #108 Gepost op: 1-07-2017, 14:04:46 »
Volgens verschillende buienradars gaat het op 5 uur regenen in Düsseldorf. Alle favorieten rijden dus in de regen. Ook Roglic  ;D

Vroege starters die aardig kunnen tijdrijden:
- Kiryenka
- Bevin
- De Gendt
- Offredo
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #109 Gepost op: 1-07-2017, 14:07:18 »
Kiryenka is van die 4 met afstand volgens mij de beste tijdrijder...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #110 Gepost op: 1-07-2017, 14:12:47 »
Ik vergeet er nog één. Fabio Felline  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #111 Gepost op: 1-07-2017, 14:16:42 »
(PS: Het helpt natuurlijk ook niet mee dat Froome en Sagan al jaren domineren, ook in deze pool; dat maakt het niet aantrekkelijk om iemand anders te kiezen).

Zeker. En hoe ze ook proberen om de route onaantrekkelijk voor Sagan te maken, vorig jaar pakte hij weer belachelijk veel punten. Denk dit jaar minder, maar hij zal alsnog wel een solide consistente keuze zijn.

Maar goed we hebben nu wat extra wielerkennis in het Actieve Leden korps zitten, dus ik geloof dat het helemaal goed komt voor volgend jaar ::jaja::

Ik kwam er ook pas effectief 3 dagen geleden achter dat de tour begint, dus heb dit jaar ook niet opgelet of er nog iets veranderd moest worden :-\\

Zeker met Nieky erbij kunnen we volgend jaar wel meerdere verschillende oplossingen bedenken - tevens rekening houdend met wat er technisch mogelijk is.
Maar volgens mij hebben alle teams toch 30 renners, waaruit per team de 9 deelnemers worden samengesteld?
Dan kunnen we ook bv doen dat consistent de 2-3 duurste rijders als kopman worden gezien; de 7-8 opvolgenden als beschermd, en de 20 goedkoopste als helpers.
Dan ga je misschien wel hebben dat een Sky helper misschien duurder is dan een Wanty kopman, maar soit ;D


Anyway, we kunnen vast tzt nog wel 5 oplossingen verzinnen, dus komen er vast wel uit volgend jaar. ::ok::


Volgens verschillende buienradars gaat het op 5 uur regenen in Düsseldorf. Alle favorieten rijden dus in de regen. Ook Roglic  ;D

 :\'( :\'( :\'(

De tour pool al verloren voor hij is begonnen :(
 ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #112 Gepost op: 1-07-2017, 14:17:23 »
Misschien een stomme vraag, maar wanneer komen de ploegen van de verschillende deelnemers hier online? Dan weet ik eindelijk weer wie mijn derde helper ook al weer is... :-X
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #113 Gepost op: 1-07-2017, 14:18:45 »
Misschien een stomme vraag, maar wanneer komen de ploegen van de verschillende deelnemers hier online? Dan weet ik eindelijk weer wie mijn derde helper ook al weer is... :-X

Eerst moeten alle niet actieve renners eruit gehaald worden o.a. dus kan even duren. Onze technische man heeft niet altijd tijd. ;) Dus kan ook morgen worden

Iemand een linkje naar de complete startlijst voor vanmiddag?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #114 Gepost op: 1-07-2017, 14:39:28 »
Kopmannen: Froome en Sagan
Froome was al vanaf het begin zeker. Hij heeft inderdaad nog niet heel veel laten zien dit jaar, maar dat hebben de meeste andere favorieten ook niet. Quintana had ik nog aan gedacht als tweede kopman, maar gezien het parcours met slechts 3 finishes bergop geef ik hem iets minder kans. Daarnaast zaten er bij de beschermde renners relatief weinig sprinters. Kittel was ook een mogelijkheid, evenals Matthews, maar Sagan is een van de sprinters die er eigenlijk altijd wel voor gaat, met het oog op de puntentrui.

Beschermde renners: Groenewegen, Mollema, Meintjes en Sepulveda
Groenewegen was snel gekozen toen ik hem bij de beschermde renners zag. Meintjes was ook snel gekozen aangezien hij een absoluut talent is, en zeker kans maakt op de witte trui. Jammer dat Yates kopman was, anders had ik hem ook graag erbij gedaan. In eerste instantie had ik verder Buchmann en Bennett, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor Mollema. Hij zal in eerste instantie Contador moeten helpen, maar mocht het met Contador minder gaan, kan Mollema gewoon goed zijn rol overnemen. Sepulveda was goedkoop en is ook zeker een rijder die lang bergop mee moet kunnen gaan.

Helpers: G. Martin, Teunissen en Brajkovic
G. Martin kon ik gewoon niet laten, die moest erbij. Wordt door velen als de beste renner van Wanty gezien. Teunissen was goedkoop, en aangezien ik weinig geld had... Brajkovic ben ik eigenlijk altijd fan van geweest...

Reserves: Van Keirsbulck, Bole, Zubeldia, Gesbert, Boudat
Tsja, goedkoper kon ik ze niet vinden...
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 15:11:28 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #115 Gepost op: 1-07-2017, 14:43:39 »
    Janez Brajkovic     ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #116 Gepost op: 1-07-2017, 14:56:22 »
Update: Het blijft volgens Marco Verhoef toch droog  ;D

Levert hilarische taferelen op voor Scoritopool waar Daisy, Lukie en ik nu non-stop team wisselen  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #117 Gepost op: 1-07-2017, 14:58:50 »
Alle renners die niet meedoen heb ik verwijderd (ook uit de gekozen ploegen). De ploegen die niet compleet waren heb ik zo veel mogelijk aangevuld met reserves. Alle overzichten zijn nu zichtbaar.

Veel succes allemaal met de pool dit jaar!
Geniet nooit met mate...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #118 Gepost op: 1-07-2017, 15:01:00 »
top test ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [pool] Tour de France 2017
« Reactie #119 Gepost op: 1-07-2017, 15:12:24 »
Ich bin ein Bärliner!