Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 136242 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: The Big Escape
« Reactie #380 Gepost op: 6-04-2020, 21:36:53 »
Horror-escape was geweldig  ::bravo::
Die derde was inderdaad wat vreemd.

Dat Lucretia nog in het spel zit.  ::rofl:: Ze verliest bijna alles.

Ik ben voor Marije en Renate. Glen mag er van mij snel uit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #381 Gepost op: 6-04-2020, 22:07:45 »
Ik heb eindelijk de muziek gevonden, waar ik al een week over na heb gedacht..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb dat spel al meer dan 5 jaar niet gespeeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #382 Gepost op: 6-04-2020, 22:26:35 »
Nu nog Donnie en Glen weg en dan is het prima  ;D
Frankje Lapi

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #383 Gepost op: 7-04-2020, 08:26:41 »
De eerste escape was erg tof, zo zie ik ze graag. De ronde tafel was vooral knap van Marije, goed gespeeld. Maar wel weer suf. De derde opdracht sloeg echt helemaal nergens op, wat was dit dan? ???

Gelukkig is Qucee eruit, hij snapt er weinig van en je hebt er niks aan. Had niet verwacht dat Donnie op hem zou stemmen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #384 Gepost op: 7-04-2020, 09:37:17 »
De eerste escape was erg tof, zo zie ik ze graag. De ronde tafel was vooral knap van Marije, goed gespeeld. Maar wel weer suf. De derde opdracht sloeg echt helemaal nergens op, wat was dit dan? ???

Gelukkig is Qucee eruit, hij snapt er weinig van en je hebt er niks aan. Had niet verwacht dat Donnie op hem zou stemmen.

Hij wilde naar huis, daarom stemde Donnie op hem. Ik gun Marije of Renate de winst omdat ze beiden erg slim zijn.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #385 Gepost op: 7-04-2020, 10:18:09 »
Ik vond het weer een vage aflevering. Renate dacht dat ze weer in WIDM zat, door haar team te saboteren. En nog was ze de beste! Dat zegt inderdaad wel wat over het niveau van de rest.

De eerste escape was gaaf. De tweede en derde waren weer geen echte escapes.

Jammer hoe de eliminatie ging. Als Qucee naar huis wil, prima, maar sla dan die hele eliminatie over. Ik vraag me af hoe Donnie aan dat sleutelwoord kwam, misschien gewoon via de productie om Qucees vertrek te regelen?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #386 Gepost op: 7-04-2020, 11:47:30 »


Jammer hoe de eliminatie ging. Als Qucee naar huis wil, prima, maar sla dan die hele eliminatie over. Ik vraag me af hoe Donnie aan dat sleutelwoord kwam, misschien gewoon via de productie om Qucees vertrek te regelen?

Hij had geen sleutelwoord gewonnen, maar via Qucee en Glenn zal hij wel energie en opwekken gekregen hebben. Dan is windmolen niet zo heel ver gezocht natuurlijk. Knap dat hij dan het goede kiest, zonder het aantal letters te weten of 'wieken' te hebben.

Ik vind het wel jammer dat het kartel hier zo negatief benaderd wordt. Ok, mogelijk zijn het niet je favoriete spelers maar ze spelen gewoon maar een spel en dat stemmen hoort er gewoon bij. (ik vind Glen en Qucee best te pruimen maar ik ken ze ook niet echt hoe ze zich in andere programma's gedragen).

Ik vraag mij wel af hoe Lucretia er nog in kan zitten: zij heeft op 12 escapes nog maar 2 gewonnen, heeft 3 afleveringen geëindigd met 0 sleutelwoorden en heeft zelf weinig inbreng tijdens de spelen (dat uitbeelden verliep echt niet goed bij haar).

klaar voor de strijd

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: The Big Escape
« Reactie #387 Gepost op: 7-04-2020, 11:54:56 »
Ik vraag mij wel af hoe Lucretia er nog in kan zitten: zij heeft op 12 escapes nog maar 2 gewonnen, heeft 3 afleveringen geëindigd met 0 sleutelwoorden en heeft zelf weinig inbreng tijdens de spelen (dat uitbeelden verliep echt niet goed bij haar).
Ik denk dat Lucretia mogelijk finalist wordt.
Glen & Donnie spelen Marije, Renate & Gio eruit.
Dan zit Lucretia automatisch in de finale met Glen & Donnie.

Alleen als de vrouwen + Gio het beter doen gaat ze er mogelijk uit.
Ze gaan eerst voor Donnie, dan Glen en als laatste Lucretia.

Voor Lucretia is het is dus handiger om bij de mannen aan te sluiten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #388 Gepost op: 7-04-2020, 13:25:01 »
Dat kartel kan zelf zo weinig qua escapes. Dat is waarom ze van mij weg mogen. Als het nu slimme escape-room-spelers waren geweest was het een ander verhaal geworden. Maar Qucee, Donnie en Lucretia lieten zich allemaal overklassen door een saboterende Renate. Dan mag je van mij zo snel mogelijk weg.

Lucretia zit er gewoon nog in omdat ze zo slecht is in de escapes en geen bedreiging vormt omdat ze geen vast groepje heeft. Heel mooi te zien doordat ze apart aan een tafel zat waar het kartel ernaast liep te discussiëren over op wie ze gingen stemmen. Ze float lekker mee.

Glenn lijkt me ook nog wel een redelijk slimme speler. Het liefst zie ik nu eerst Donnie gaan (leer Nederlands praten aub) dan Lucretia, dan Gio, dan Glenn en in de finale mogen Marije en Renate het van mij uitvechten. Waarbij ik persoonlijk hoop op Renate als winnares.

« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 13:26:35 door Mollenmania »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #389 Gepost op: 7-04-2020, 13:25:57 »
Ik vind het wel jammer dat het kartel hier zo negatief benaderd wordt. Ok, mogelijk zijn het niet je favoriete spelers maar ze spelen gewoon maar een spel en dat stemmen hoort er gewoon bij. (ik vind Glen en Qucee best te pruimen maar ik ken ze ook niet echt hoe ze zich in andere programma's gedragen).

Ik ben helemaal niet negatief over dit zelfbenoemde kartel. Ze zijn best sympathiek en spelen de eliminaties goed. Alleen voor het programma vind ik sterkere escapespelers interessanter (ook bij voorgaande series zag je dat de beste spelers er het eerst uitgegooid werden, dat blijft het grootste minpunt van de opzet van The Big Escape).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: The Big Escape
« Reactie #390 Gepost op: 7-04-2020, 16:36:18 »
Misschien toch iets gaan doen met vrijstellingen, of jokers(waarmee je stemmen kunt vervalen)?
Dit in de escapes stoppen, op moeilijke te vinden plekken of extra uitdaging...
Slimme en goede zoekers krijgen hiermee een voordeel, omdat ze beloond worden voor het willen uitspelen van de escapes.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #391 Gepost op: 7-04-2020, 17:09:07 »
Dat is een heel ander programma. Lijkt mij geen goed idee  ::ohno::

#TeamRenate #TeamMarije
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #392 Gepost op: 7-04-2020, 21:00:40 »
Ik vind het best een beetje gek dat ze de prijzenpot hebben afgeschaft in seizoen 2. Weet iemand waarom ze dat hebben gedaan?

Elke aflevering in seizoen 1 werd €1000 verdeeld over de mensen die het sleutelwoord goed hadden. Als je het spel uit gaat, gaat ook al jouw geld verloren. Het bedrag waarvoor er werd gespeeld was de pot bij de laatste 3, geloof ik.

- Mensen die goed zijn in escapes kunnen meer geld verdienen waardoor er een groot nadeel is om ze weg te stemmen.
- Mensen gaan iets minder snel sleutelwoorden delen om meer geld op hun naam te hebben staan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: The Big Escape
« Reactie #393 Gepost op: 8-04-2020, 12:26:02 »
Net de aflevering teruggekeken. De horror escape was echt  ::ok:: ::ok:: ::bravo:: geweldig gemaakt. De andere 2 escapes waren meer spelletjes dan echte escapes, maar op zich vind ik dat niet erg dat ze iets meer naar een mix zijn gegaan van spellen en escapes. Ik vind die ronde tafel opdracht ook altijd wel een leuke mindgame, mits deze gelaagd is (zoals met die Ipod eerder dit seizoen). Daar komen de bondjes ook vaak bovendrijven.

Wat ik dan jammer vind (en dat was vorig seizoen ook al) is dat sommige spelers expres de boel gaan saboteren/denken dat ze weer in Wie is de mol? zitten. En wat ik ook jammer vind is dat er een aantal 'meelifters' in de groep zitten die zelf heel weinig toevoegen aan escapes, wat ten koste gaat van goede spelers. Zelf hoop ik dan nu ook dat Donnie en Lucretia de eerstvolgende afvallers gaan zijn. Glen zit wel in het kartel, maar voegt op zich nog wel wat toe aan het spel.


Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: The Big Escape
« Reactie #394 Gepost op: 10-04-2020, 13:12:39 »
QuCee wist niet wie de nachtwacht heeft geschilderd. Wat een afgang, ik ben blij dat hij eruit is. Ik geloof ook echt niet dat beide mannen kleurenblind zijn, bij het ontmantelen van de raket een paar afleveringen geleden (waar ook kleurtjes onderdeel van waren) hoorden ik ze nergens over. Ik denk dat ze zagen dat die pottenopdracht niks voor hen was.

En Renate in Wie is de Mol  ::rofl:: wat een ergernis. Toch is ze wel echt een van de beste.., ik hoop op een final3 met Renate, Gio en Marije

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: The Big Escape
« Reactie #395 Gepost op: 10-04-2020, 19:26:44 »
Ik heb echt zitten schreeuwen naar de tv ::rofl::

het was zo spannend en dom dat ze niet toen ze zagen dat ze het fout had op marije gingen

Was een vette escape en een dom spel wat niet in dit programma hoort.

En jammer dat quccee weg is man bro hij is een held ::love::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #396 Gepost op: 13-04-2020, 21:44:25 »
Omg  ::bravo:: eindelijk!

Hilarisch die Lucretia, hoe nonchalant zij 'Dat had ik niet verwacht' zegt nadat ze te horen krijgt het juiste sleutelwoord gegeven te hebben  ::rofl:: queen  ::love::

Renate the bitch is back  ::love:: Donnie was Dick Jol/Inge Ipenburg 2.0 in haar ogen, I loved it  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #397 Gepost op: 13-04-2020, 21:44:44 »
Yes! Doei Donnie! ::joehoe::

Helaas een aflevering zonder echte escape rooms. Ook de ronde tafel was ongelooflijk saai. ::niet-ok::
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #398 Gepost op: 13-04-2020, 22:20:26 »
Vreselijke aflevering qua escapes, dieptepunt is bereikt. Wel mooi dat Donnie eruit is, volgende week Lucretia?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #399 Gepost op: 13-04-2020, 23:01:41 »
Qua escapes was het inderdaad echt niets, toffe spelen maar geen escapes (behalve de ronde tafel. Eerste keer dat die mij echt tegenviel).

Donnie, ik had niets met hem of tegen hem dus het maakt mij echt zoveel niet uit dat die weg is.

Normaal gezien halen Renate, Marije en Gio wel samen de finale tenzij er iets vreemds gebeurd .

en Lucretia, is er al ooit iemand geweest die statistisch zo weinig escapes won. Ik denk 2 ofzo
klaar voor de strijd