Portugal Héber: "Hallo allemaal! Wij, Matias Damásio en Héber Marques, gaan de punten van Portugal bekend maken. Allereerst nemen we een kijkje bij de jury, die een top 10 maakte, na vier verschillende luisterrondes."
Matias: "De eerste van de vier rondes was alles om de beurt luisteren. 17 liedjes kregen de beoordeling #MogelijkPunt en 11 liedjes kregen #GeenKansOpPunt.
De 17 liedjes die mogelijk een punt kregen werden allemaal nog een keer geluisterd. Weer kreeg elk liedje een beoordeling: #Geweldig, #PuntjeWaard of #TochMaarNiet.
Liedjes met #Geweldig werden de 10- en 12-punters. 6 nummers werden toch maar niet gekozen en 11 nummers zaten in nog de race."
Héber: "De derde ronde was alles nog een keer luisteren. Deze keer in een volgorde zetten. Één liedje zou de beoordeling #NetNiet krijgen, de rest werd punten van 1 tot en met 12 toegediend."
Matias: "De vierde ronde was alles nog een keer luisteren, maar dan op volgorde, van 1 punt naar 12 punten. Zo nodig schoven een paar liedjes een paar plekken omhoog of omlaag. En zo was een eindstand geboren."
Héber: "Maar welk land was die nummer 11, de NetNiet? Dat was..."
United States
Héber: "En dan, het eerste punt gaat naar..."
Switzerland! Een leuk liedje dat lekker in je hoofd blijft hangen.
"En het tweede punt is voor..."
Colombia! Heerlijk nummer!
Matias: "3 punten dan, die zijn voor..."
Canada! De zangeres heeft gewoon een hele bijzondere stem, en maakt het nummer herkenbaar en speciaal.
"4 punten gaan naar..."
Iceland! De Engelse ondertiteling is zeker een toevoeging. De clip is heel speciaal, omdat je mensen, dieren en natuur ziet. Het is muziek waarbij je heerlijk weg kan dromen en verdiend deze punten heel erg!
Héber: "En dan, we zijn bijna op de helft! 5 punten zijn voor..."
Israël! Dit is een heel goed voorbeeld van een leuke zomerhit!
"We zijn nu over de helft. 6 punten geven wij aan..."
Ireland! Dit is een typisch songfestivalnummer. Blijft in je hoofd zitten en ik denk niet dat ik dit nummer ooit nog zal vergeten.
Oh my god, it's good to be alive!
Matias: "Dan begint het nu pas écht spannend te worden. 7 punten gaan naar..."
France! Leuk nummer! Vrolijk, en het de zangeres heeft een prettige stem waar ik vrolijk van wordt.
"En de top 3. 8 punten gaan er vanuit Portugal naar..."
Sweden! Topnummer, zo eentje dat je probeert mee te zingen en dagen in je hoofd kan zitten zonder dat je je er aan ergert!
Héber: "Dan zijn de 10 punten voor..."
Italy! Dit is een liedje dat ik voor altijd zal herkennen. Een bijzondere clip en een fijn liedje. Top!
Matias: "En dan de belangrijkste punten. 12 punten."
Héber: "Our finally twelve points go to..."
Germany! Geweldig liedje. Kan er eeuwen naar luisteren
Toptoptop
Dat waren de punten van Portugal! Bedankt vanuit Lissabon!