Hahaha, dankje Gupp! Awel, ik zal mijn redenering eens uit de doeken doen. Na veel getwijfel besloot ik dus een derde antwoord erbij te nemen, omdat ik bang was dat jullie anders de volgende ronde zouden hebben gewonnen. Ik moest risico nemen. Maar welk woord.
Er vielen er al een heleboel weg, en er bleven er vier over, die ik op de een of andere gekke manier nog kon koppelen aan de hints die Bjorrn me had gegeven: lichaamsdeel en kleurenblind (bergklimaat en oorlogsschuld dacht ik wel te hebben opgelost).
De vier die overbleven, waren: Nail, Bermuda, Jupiter en Iron. Want Nail als lichaamsdeel (maar, dacht ik, dan zou i.c.m. Thumb de hint toch wel Vinger zijn geweest?), Jupiter als veelkleurige planeet > kleurenblind

, Iron als ja... een belangrijke stof in je lichaam o.i.d., of dat je bij een tekort aan ijzer hogere kans op kleurenblindheid hebt, weet ik het. Je brein maakt echt rare kronkels op zo'n moment.

Deze drie vond ik niet heel aannemelijk, want Bermuda was veel aannemelijker. Bermuda is een zomerbroek > zomers > veel vrolijke kleurtjes > kleurenblind. En: zomerbroek > broek doe je aan je benen > en wat zijn je benen?! Juist, een lichaamsdeel!
Dit is serieus waar ik me op heb gebaseerd.

En zó blij dat het goed heeft uitgepakt.