Auteur Topic: Michael Jackson  (gelezen 2113 keer)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Michael Jackson
« Gepost op: 23-11-2003, 10:31:14 »
Ik zou jullie mening weleens willen horen over Michael Jackson en wat er zich nu afspeelt rond zijn persoontje.

Ik heb gisteren vrij veel naar de radio geluisterd (radio 3) en steeds maar weer kwamen er grappen en beweringen over Michael Jackson voorbij.
Natuurlijk, hij is een pedofiel, dat heeft hij zelf toegegeven. Dat weet iedereen over de hele wereld. En daar kan en mag iedereen van denken wat ie wil.
Nu heeft iemand hem in verband daarmee beschuldigd en hij moest zich melden bij de politie en een dwangsom betalen van 3 miljoen dollar. Dat is ook allemaal niet zo lekker.

Ik heb zelf een kindje en ben dus ook niet blij met pedofielen in mijn omgeving.

Maar wat mij nu verbaasd en waar ik me aan erger is dat hij al 'veroordeeld' is voor er ook maar een rechtzaak geweest is. Iemand hoeft maar met de vinger naar hem te wijzen en te roepen dat hij iets 'gedaan' heeft of hij is aan de beurt.
En dat hij dan in Amerika gelijk zo'n hoge dwangsom moet betalen verbaast me nog niet eens.
Maar hier in Nederland, op de radio dan, worden er dus de meest absurde grappen over gemaakt en is het zo'n beetje het gesprek van de dag.
Ik vind dat persoonlijk niet helemaal eerlijk, omdat hij dus nog niet eens veroordeeld is. En om daar dan nou de hele dag grappen over te gaan lopen maken.

Op die manier ben je ook gewoon al veroordeeld voor het leven of je nou wel of niet weer de fout bent in gegaan.
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Michael Jackson
« Reactie #1 Gepost op: 23-11-2003, 11:16:06 »
Tja, het is actualiteit. En waar actualiteit is, zijn grappen over de actualiteit. Er wordt geen grap gemaakt over een Pedofiel, maar over een wereldberoemde zanger wiens neus er bijna van af valt die altijd heeft geroepen dat hij geen pedofiel is en die er voor opgepakt wordt. Als je bekend bent, dan gebeuren dat soort dingen. Beter ervoor zorgen dat je gewoon GEEN pedofiel ben.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Michael Jackson
« Reactie #2 Gepost op: 23-11-2003, 11:26:22 »
De aanklager is dezelfde als 10 jaar geleden. Het is een gekozen volksvertegenwoordiger die blijkbaar weer stemmen nodig heeft. Het is m.i. erg ranzig om op deze manier de zaak in de publiciteit te brengen, je kunt je er namelijk nooit tegen verdedigen. Het maakt nu ook niet meer uit of Jackson schuldig of onschuldig is, net als in de meeste zedenzaken. Als je naam eenmaal in dat verband genoemd is "ben je weg".
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Michael Jackson
« Reactie #3 Gepost op: 23-11-2003, 12:48:45 »
ja ik weet niet, mijn gevoel zegt dat het een pervert is. maar das niet rechtsgeldig  ;D
gister kopspijkers gezien? toen er gevraagd werd aan "willem van hanegem" over micheal jackson, dat ie zei: " owja das toch die van trillert"  ;D ;D ;D moest ik erg om lachen..

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Michael Jackson
« Reactie #4 Gepost op: 23-11-2003, 16:30:51 »
Ik weet niet wat er waar van is, maar iedereen is in principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik heb wel medelijden met MJ. Die man heeft in zijn jonge leven volgens mij te veel in de schijnwerpers gestaan en heeft zo moeten leven naar een ideaal van anderen EN heeft volgens mij ook maar weinig liefde gekend EN heeft IQ-wise niet vooraan gestaan bij het uitdelen, dat het eigenlijk niet zo gek is dat hij zulke rare ideeeen heeft.

Degene die aangeklaagd moeten worden, mocht het waar zijn wat men beweert, zijn de ouders van die jonge kinderen, want het zal wel erg goed voor hun aanzien, ego en portemonnee geweest zijn dat zoonlief bij MJ mocht logeren op Neverland .... tot dat blijkt dat MJ rare dingen gedaan zou hebben.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Michael Jackson
« Reactie #5 Gepost op: 23-11-2003, 19:36:29 »
Dit is compleet nieuw voor mij,M.J die toegegeven zou hebben dat hij pedofiel is?
Volgens mij heeft hij dit juist altijd ontkend.
Buiten dat..ik snap idd niet wie z'n kinderen daar nog laat logeren nav alle geruchten die er over hem circuleren.

 

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Michael Jackson
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2003, 11:20:30 »
Dit is compleet nieuw voor mij,M.J die toegegeven zou hebben dat hij pedofiel is?
Volgens mij heeft hij dit juist altijd ontkend.
Buiten dat..ik snap idd niet wie z'n kinderen daar nog laat logeren nav alle geruchten die er over hem circuleren.

 


hij heeft niet toegegeven dat hij pedofiel is, maar jij heeft wel toegegeven dat er regelmatig kinderen slapen in zijn bed met hem.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Michael Jackson
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2003, 13:22:27 »
Ik vind 't verschrikkelijk als deze verhalen waar zijn hoor, maar heeft niemand er nog aan gedacht dat dit hele gedoe misschien 'n vooropgezette promotiestunt is? Hij heeft net 'n nieuw album en DVD uit en die verkoopt na de arrestatie en 't gedoe eromheen ineens geweldig goed. Er gaat dus al 'n gerucht dat dit gedoe misschien van te voren opgezet is door 't managent van Michael om z'n CD en DVD te promoten. Mensen krijgen immers medelijden met Michael door dit voorval en zijn dan misschien eerder geneigd zijn album of DVD te kopen. Bovendien komt hij nu veel in 't nieuws, waardoor er gewoon ook veel aandacht uitgaat naar zijn album en DVD. De beschuldigingen lijken de verkoop van z'n album+DVD dan voorlopig ook alleen maar goed te doen.  :-\

Ik vind 't trouwens 'n vreselijke manier van promoten als dit gerucht waar blijkt te zijn.  >:(
« Laatst bewerkt op: 24-11-2003, 13:26:10 door Han13 »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Michael Jackson
« Reactie #8 Gepost op: 24-11-2003, 13:23:34 »
Het lijkt of er een wereldwijde klopjacht op Michael Jackson is begonnen en dat moet voor de betrokkene geen pretje zijn.

Ik vind MJ in de eerste plaats een zielig figuur. Door enerzijds een verschrikkelijke jeugd (vader die geweld met een hoofdletter schreef) en door anderzijds sinds zeer jeugdige leeftijd in de spotlights te hebben gestaan, is er een en ander misgelopen in zijn vertimmerd kopje. Wereldvreemd is ie zeker (volgens mij begint ie z'n dag met... 'er was eens'). Zijn 'schijn'huwelijken en -relaties, z'n kinderen, het lijkt gewoon op een slechte soap.

Of hij nu pedofiel is of daden heeft verricht die strafrechtelijk zijn, daar moet een rechtbank over beslissen. Maar als dat zo is, beschouw ik hem nog eerder als hulpbehoevende dan als crimineel. Begrijp me niet verkeerd, als vader van 3 kinderen HAAT ik alles wat ook maar in de richting van pedofilie zou kunnen gaan. Ik vrees ook dat Michael zover 'gone' is, dat hier nog weinig hulp gaat baten. Maar het 'gerucht' dat hij een bijzondere interesse voor kinderen heeft, doet al zolang de ronde dat ontkennen eigenlijk niet meer kan. En dat pleit dan weer niet voor de ouders die hun kinderen lieten verblijven bij Jackson. Lijkt me hypocriet om dan achteraf moord en brand te schreeuwen.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2003, 13:25:26 door lebon simon »

Offline CadYo

  • Forumlid
Re: Michael Jackson
« Reactie #9 Gepost op: 24-11-2003, 13:46:05 »
Hear! Hear! Simon, helemaal mee eens!

Bovendien, toen ik MJ bij dat interview zag een paar maanden geleden viel het me op dat hij zich gedraagt als een kind van een jaar of negen.
Zo ongelooflijk kinderachtig zoals hij bezig was met dat ijsje bij zo'n ijs-karretje.
Ik schrok er eigenlijk van, omdat het me toen pas opviel dat hij zich gedraagt en ook praat als een kind van ongeveer een jaar of tien, of eigenlijk nog jonger (ik wil kinderen van tien niet beledigen)  ;)

Inderdaad een zielige figuur die ik eerder hulpbehoevend zou willen noemen dan crimineel.

Groetjes, Cad.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2003, 13:48:45 door CadYo »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Michael Jackson
« Reactie #10 Gepost op: 24-11-2003, 13:48:21 »
Hear! Hear! Simon, helemaal mee eens!

Bovendien, toen ik MJ bij dat interview zag een paar maanden geleden viel het me op dat hij zich gedraagt als een kind van een jaar of negen.
Zo ongelooflijk kinderachtig zoals hij bezig was met dat ijsje bij zo'n ijs-karretje.
Ik schrok er eigelijk van, omdat het me toen pas opviel dat hij zich gedraagt en ook praat als een kind van ongeveer een jaar of tien of eigenlijk nog jonger, want anders zou ik kinderen van tien beledigen  ;)

Inderdaad een zielige figuur die ik eerder hulpbehoevend zou willen noemen dan crimineel.

Groetjes, Cad.

best wel mee eens hoor, maar ook de hulpbehoevenden kunnen foute dingen doen...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Michael Jackson
« Reactie #11 Gepost op: 24-11-2003, 13:53:14 »
Ik kan hier weinig aan toevoegen.

Toch zet ik hier neer, hoe ik hierover denk. Pedofilie is NOOIT goed te praten. Wie je ook bent: je hoort als volwassene van kinderen af te blijven, voor zover het handelingen betreft die vallen onder het begrip pedofilie.

Aan de andere kant: zoals door verschillenden hier gezegd: je bent pas echt schuldig, als een rechtbank zich daarover heeft uitgelaten, en nog belangrijker: als het vonnis definitief is. VOOR die tijd kan de publieke opinie wel tegen je zijn, en je als het ware publiekelijk hebben veroordeeld, maar dat kan dus ook niet door de beugel.

Persoonlijk vind ik Michael Jackson een eng mannetje, met zijn voortdurende verbouwingen aan zijn gezicht. Als je je neus laat veranderen, omdat die er te negroďde uit zou zien, dan hoop je daarmee te bereiken, dat het blanke deel van de bevolking je daarna zal accepteren. Acceptatie ligt echter niet aan de vorm van je neus of je huidskleur, het zou op je karakter gebaseerd moeten zijn.

Dit staat volstrekt los van de persoon Michael Jackson. Ik heb net als zovele anderen ook die balkon-scene gezien. Los van de achtergrond daarvan: dat hoort niet, dat mag je een kind niet aandoen. Zoals gezegd: wie je ook bent. Dat zijn echter ZICHTBARE misdragingen. Die andere beschuldigingen zijn vooralsnog slechts verhalen. Zijn degenen die hem nu publiekelijk daarop veroordelen, bij die handelingen aanwezig geweest?

Sommigen misschien wel, anderen lezen de verhalen in de krant, of in de boulevardpers. Hoewel ik mijn persoonlijke mening over Michael jackson wel heb, moet een eventuele veroordeling niet op grond van de publieke opinie plaatsvinden, maar in de rechtszaal. Als er tenminste na het proces aanleiding voor is. Is dat laatste het geval, dan moet hij ook niet gespaard blijven.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Michael Jackson
« Reactie #12 Gepost op: 24-11-2003, 19:32:42 »
Ik vind dat hij zolang niet bekend niet veroordeelt mag worden. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat Jackson veel van kinderen houdt, dus waarschijnlijk pedo is. Natuurlijk is er dan ook snel een slaatje uit te slaan, komt allemaal ook wel weer heel toevallig na vorig jaar die documentaire en nu de release van de DVD.

Ik denk dat als iemand pedofiel is dat hij daar niet zoveel aan kan doen (de een valt op mannen, de ander op vrouwen en de ander op kinderen) klinkt heel cru, maar zo ligt het waarschijnlijk. Ondanks dat iemand pedofiel is, vind ik het wel ongeoorloofd dat je dan ook sex hebt met zo'n kind. Zo'n kind kan zich niet verweren en je doet het veel schade aan. Maar een feit op zich dat iemand pedo is, is denk niet echt een reden om iemand aan te vallen. 

Wat ik wel ongeoorloofd aan M.Jackson vind is het feit dat hij zijn kinderen van de buitenwereld onttrekt en ze 'voor zichzelf wil houden'. Jackson lijkt door z'n rijkdom niet in te zien dat hij niet alles kan kopen. Een kind is geen bezit, maar een persoon. Die kinderen worden nog veel verknipter als Micheal Jackson zelf.  :-\

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Michael Jackson
« Reactie #13 Gepost op: 24-11-2003, 19:49:40 »
Natuurlijk is er een verschil tussen passief pedofiel zijn, en het plegen van (zoals de wet dat noemt) ontuchtelijke handelingen met minderjarigen. Het eerste hoeft niet automatisch het tweede in te houden. of anders gezegd; als je pedofiel bent, wil dat niet zeggen dat je je daarom automatisch schuldig maakt aan misbruik van kinderen.

Aan de andere kant: het gebeurt maar al te vaak dat dit gedrag, ZO HET AL PLAATSVINDT, zoveel mogelijk goed wordt gepraat, en dat vind ik verkeerd.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Michael Jackson
« Reactie #14 Gepost op: 24-11-2003, 20:08:53 »
Ik denk dat als iemand pedofiel is dat hij daar niet zoveel aan kan doen (de een valt op mannen, de ander op vrouwen en de ander op kinderen) klinkt heel cru, maar zo ligt het waarschijnlijk. Ondanks dat iemand pedofiel is, vind ik het wel ongeoorloofd dat je dan ook sex hebt met zo'n kind. Zo'n kind kan zich niet verweren en je doet het veel schade aan. Maar een feit op zich dat iemand pedo is, is denk niet echt een reden om iemand aan te vallen. 

Ik heb laatst die uitzending van Oprah gezien over die pedofiel. Hij woonde naast mensen met kinderen en heeft de hele buurt verteld wat er met hem aan de hand is. Men gaat met hem om als een normaal persoon, houdt de kinderen in principe niet bij hem weg, maar zorgt er wel voor dat hij niet alleen met ze is... zo wil hij het ook graag en zo gaat het goed.

MJ laat kinderen in zijn bed slapen. Niet elke volwassene die met kinderen in een bed slaapt doet er rare dingen mee. Tja en als hij inderdaad zo denkt als een 8-jarige (wat ik dus denk)is dat dus niet eens zo raar. Hij moet wel weten dat doktertje spelen er niet meer inzit en dat er grenzen zijn.

Ik heb laatst een stukje gezien van een interview met MJ waarin hij inderdaad zegt dat kinderen in zijn bed slápen. Naar zijn eigen idee is hij gewoon erg lief tegen ze en geeft ze die liefde die hij nooit gehad heeft als kind.
Een andere man zei dus ook dat ze MJ nooit alleen lieten met kinderen, juist om dit soort dingen te voorkomen, waarschijnlijk omdat MJ niet weet waar zijn grenzen liggen
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Michael Jackson
« Reactie #15 Gepost op: 25-11-2003, 10:03:02 »
MJ laat kinderen in zijn bed slapen. Niet elke volwassene die met kinderen in een bed slaapt doet er rare dingen mee. Tja en als hij inderdaad zo denkt als een 8-jarige (wat ik dus denk)is dat dus niet eens zo raar. Hij moet wel weten dat doktertje spelen er niet meer inzit en dat er grenzen zijn.

Ik heb laatst een stukje gezien van een interview met MJ waarin hij inderdaad zegt dat kinderen in zijn bed slápen. Naar zijn eigen idee is hij gewoon erg lief tegen ze en geeft ze die liefde die hij nooit gehad heeft als kind.
Een andere man zei dus ook dat ze MJ nooit alleen lieten met kinderen, juist om dit soort dingen te voorkomen, waarschijnlijk omdat MJ niet weet waar zijn grenzen liggen

iedere volwassene zou wel beter moeten weten. als je zo de schijn tegen je hebt, moet je dus geen kinderen in je bed alten slapen, hoe goed je het ook met ze voor hebt. ik snap die ouders ook niet..  ::)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Michael Jackson
« Reactie #16 Gepost op: 25-11-2003, 10:45:32 »
Ik vind 't verschrikkelijk als deze verhalen waar zijn hoor, maar heeft niemand er nog aan gedacht dat dit hele gedoe misschien 'n vooropgezette promotiestunt is? Hij heeft net 'n nieuw album en DVD uit en die verkoopt na de arrestatie en 't gedoe eromheen ineens geweldig goed.

Lekkere promotiestunt: jezelf wereldwijd als pedofiel laten profileren....
Dat geloof je toch zelf niet Han.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Michael Jackson
« Reactie #17 Gepost op: 25-11-2003, 15:18:21 »
Lekkere promotiestunt: jezelf wereldwijd als pedofiel laten profileren....
Dat geloof je toch zelf niet Han.

Nou, met Wacko Jacko weet je 't maar nooit.  :-\

Maar goed, zoals ik ook al schreef vind ik 't zelf ook 'n zeer vreemde promotiestunt mocht 't zo zijn, maar 't resultaat van de beschuldigingen liegt er momenteel gewoon niet om: z'n DVD wordt hartstikke goed verkocht. En toch begrijp ik dat eigenlijk helemaal niet. Je zou toch zeggen dat de verkoop juist achteruit zou gaan als hij zo slecht in 't nieuws komt?  ???  Blijkbaar kan zelfs zulk slecht nieuws over 'n bekend persoon toch wat positiefs opleveren.  :-[

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Michael Jackson
« Reactie #18 Gepost op: 25-11-2003, 15:58:12 »
de houding van veel mensen is "het is een rare snuiter maar hij maakt wel goede muziek".
Deze mensen zal het verder worst wezen wat hij allemaal uitspookt, de muziek die deugt en de clips die deugen dus die dvd kopen ze toch.
Plus dat je nog versteld zal staan van de berg fans die MJ nog steeds heeft, en die ook hondstrouw zijn aan hem. Misschien nog wel meer doordat hij elke keer zo oneerlijk in het nieuws komt.

Als je dat allemaal bij elkaar optelt, dan vind ik die verkoopcijfers van zijn dvd wel verklaarbaar.

Ik was vroeger ook fan van hem, nu niet meer zo, de laatste paar cd's zijn mijn smaak niet helemaal. Ik koop ze nog wel, gewoon omdat ik alles heb, dus dan wil je up to date blijven. Maar Invincible heb ik bv geloof ik 3x gedraaid.


we're back :(