Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 222384 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #280 Gepost op: 21-01-2018, 13:25:21 »
Art spreekt bij opdracht 2 over wolven vs de schapen.... waarom?

Misschien wel om een linkje te leggen naar de wolf in schaapskleren; Olcay met een grote wollen muts op.


*had gehoopt dat ze een enorme wollen jas aan had maar helaas*
Leuk bedacht  ::ok:: Maar lijkt me erg vergezocht  ::rofl::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #281 Gepost op: 21-01-2018, 13:58:38 »
Altijd gehoopt op een mol die het ZO durft te spelen.

Wat ik heel typerend vond was haar blik nadat Art vertelde dat ze weer de min ingingen (op 35:10). Bij bijna iedereen gingen van schaamte de koppies hangen. Bij Olcay niet, en aan het einde van het shot krijgt ze een glimlachje, kijkt even naar links naar de kandidaten en dan nog even naar, (naar het lijkt) iemand achter de schermen. Opvallend momentje!
Geen idee of ze het echt is, maar wat zou dat kicke zijn! Op een gegeven moment kan het moeilijk anders als ze ver komt en echt geen molboekje bijhoudt. Zelfs als je weet wat het is, moet je toch ook veel informatie uit je hoofd leren om de test goed te kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 14:06:10 door jokeJD »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #282 Gepost op: 21-01-2018, 14:08:14 »
Eigenlijk zit Olcay nu in een supergunstige positie voor haar en haar bondmaatje Stine. Jan gaat hoe dan ook volgende week naar haar toekomen met de vraag wanneer zij de zwarte vrijstelling in gaat zetten. Zij kan hem zo manipuleren dat hij hem bijvoorbeeld in aflevering 4 inzet tegen informatie o.i.d. en zelf zeggen "Nee IK zet hem niet in". Want zij heeft de vrijstelling toch niet dus ZIJ zet de vrijstelling niet in, maar STINE. Dan kan ze aan Stine doorspelen dat Jan zijn vrijstelling in heeft gezet en kan zij aan het eind zeggen, "IK heb hem niet ingezet, kom maar hier met de informatie Jan." Heb je wel mooi een vrijstelling weggespeeld én krijg je volgens je afspraak de informatie.

...als ze het, (zou het voorkomen, hypothetisch, in het geval dat) slim zou spelen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #283 Gepost op: 21-01-2018, 16:18:19 »
Ze heeft geen molboekje.
Klopt, ik zou dit ook geen mol"boekje" noemen  ::ohno::




Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #284 Gepost op: 21-01-2018, 17:02:13 »
Ze heeft geen molboekje.
Klopt, ik zou dit ook geen mol"boekje" noemen  ::ohno::




::rofl::

Waar komt die still vandaan? Was gisteren wat afgeleid tijdens het kijken.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #285 Gepost op: 21-01-2018, 17:07:34 »
::rofl::

Waar komt die still vandaan? Was gisteren wat afgeleid tijdens het kijken.

bij 54.32 Whiskers

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #286 Gepost op: 21-01-2018, 17:10:19 »
Altijd gehoopt op een mol die het ZO durft te spelen.

Wat ik heel typerend vond was haar blik nadat Art vertelde dat ze weer de min ingingen (op 35:10). Bij bijna iedereen gingen van schaamte de koppies hangen. Bij Olcay niet, en aan het einde van het shot krijgt ze een glimlachje, kijkt even naar links naar de kandidaten en dan nog even naar, (naar het lijkt) iemand achter de schermen. Opvallend momentje!
Geen idee of ze het echt is, maar wat zou dat kicke zijn! Op een gegeven moment kan het moeilijk anders als ze ver komt en echt geen molboekje bijhoudt. Zelfs als je weet wat het is, moet je toch ook veel informatie uit je hoofd leren om de test goed te kunnen maken.

Ik denk niet dat Sanne vorig jaar een molboekje nodig had gehad om te winnen.  :P

Maar idd... de kans dat dat lukt in deze groep is erg klein.


Ik vond Olcay erg mols in de eerste twee opdrachten van afl. 3, maar had haar vorige week al afgestreept. Nu vraag ik me af of dat wel zo'n goed idee was. Ze was namelijk indirect verantwoordelijk voor een groot min-bedrag in afl. 1. En  haar dan helemaal afschrijven vanwege de marktopdracht in afl. 2? Nah... geen goed idee.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 17:12:32 door Amethyst »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #287 Gepost op: 21-01-2018, 17:13:02 »
bij 54.32 Whiskers
Thanks!  ::ok::

Ik denk niet dat Sanne vorig jaar een molboekje nodig had gehad om te winnen.  :P

Maar idd... de kans dat dat lukt in deze groep is erg klein.


Ik vond Olcay erg mols in de eerste twee opdrachten van afl. 3, maar had haar vorige week al afgestreept. Nu vraag ik me af of dat wel zo'n goed idee was. Ze was namelijk indirect verantwoordelijk voor een groot min-bedrag in afl. 1. En  haar dan helemaal afschrijven vanwege de marktopdracht in afl. 2? Nah... geen goed idee.

Groot minbedrag in afl. 1?  ???
Groot plusbedrag (2000 euro ex de belkosten) toch? Of verdenk je haar ervan ook enorm veel gebeld te hebben?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 17:15:36 door Whiskers »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #288 Gepost op: 21-01-2018, 17:34:43 »
Altijd gehoopt op een mol die het ZO durft te spelen.

Wat ik heel typerend vond was haar blik nadat Art vertelde dat ze weer de min ingingen (op 35:10). Bij bijna iedereen gingen van schaamte de koppies hangen. Bij Olcay niet, en aan het einde van het shot krijgt ze een glimlachje, kijkt even naar links naar de kandidaten en dan nog even naar, (naar het lijkt) iemand achter de schermen. Opvallend momentje!
Ja dit viel mij tijdens de uitzending ook erg op ja. Ik houd het er maar op dat zij erg camerabewust is ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #289 Gepost op: 21-01-2018, 18:30:14 »
Thanks!  ::ok::

Groot minbedrag in afl. 1?  ???
Groot plusbedrag (2000 euro ex de belkosten) toch? Of verdenk je haar ervan ook enorm veel gebeld te hebben?

Nee, indirect. De belkosten van twee(?) van de andere teams werden waarschijnlijk indirect opgedreven door de info die Olcay (niet) doorgaf aan die teams. Wel delen dat ze naar de achterkant moesten kijken, maar info over M18 achterhouden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #290 Gepost op: 21-01-2018, 18:42:29 »
Nee, indirect. De belkosten van twee(?) van de andere teams werden waarschijnlijk indirect opgedreven door de info die Olcay (niet) doorgaf aan die teams. Wel delen dat ze naar de achterkant moesten kijken, maar info over M18 achterhouden.

Info over M18 achterhouden? Dat waren Stine en Emilio toch?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #291 Gepost op: 21-01-2018, 18:47:54 »
Info over M18 achterhouden? Dat waren Stine en Emilio toch?


Ik volg jouw denkpiste, maar ik denk dat Amethyst eerder bedoelt dat Olcay en Ruben gewoon de andere 4 groepen hadden kunnen bellen met de boodschap: "De kluis ligt op M18".

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #292 Gepost op: 21-01-2018, 18:51:18 »
Ik volg jouw denkpiste, maar ik denk dat Amethyst eerder bedoelt dat Olcay en Ruben gewoon de andere 4 groepen hadden kunnen bellen met de boodschap: "De kluis ligt op M18".
Maar dat geldt dan toch ook voor de andere teams die dat inmiddels uitgevogeld hadden? Of hebben bijv Simone en Bella dat wel gedaan (weet het even niet meer  :-[ )?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #293 Gepost op: 21-01-2018, 18:52:40 »
Maar dat geldt dan toch ook voor de andere teams die dat inmiddels uitgevogeld hadden? Of hebben bijv Simone en Bella dat wel gedaan (weet het even niet meer  :-[ )?

Nee, 6 kandidaten hebben die info en hebben die niet doorgegeven. Loes is de enige die er expliciet naar vroeg en die daarna ook doorgaf.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #294 Gepost op: 21-01-2018, 18:56:58 »
Nee, 6 kandidaten hebben die info en hebben die niet doorgegeven. Loes is de enige die er expliciet naar vroeg en die daarna ook doorgaf.
Thanks!  ::ok::
Dan vind ik dat dus geen bijzonder sterk argument, omdat het ook tegen 5 andere kandidaten ingebracht kan worden. Is dus niet iets specifieks voor Olcay (of Olcay en Ruben).

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #295 Gepost op: 22-01-2018, 13:01:01 »
Ik vindt Olcay vanaf de 2e aflevering de mol, en om de volgende redenen:


In aflevering 1 vond ze met haar maatje welliswaar 2000 euro voor de pot, maar vond het ook nodig om maar voor 1000 euro te verbellen naar Art. Ook viel het bij mij op dat ze niet zo verbaasd was -als de rest- dat ze niet in Kiev zaten. Sterker nog, ze wist niet eens waar ze op dat moment zat. Yeah right...

In aflevering 2, op de markt zal de mol direct het initiatief nemen, dit doet Olcay door de 1000 euro om te wisselen voor.... 500,- euro (oeps, sorry, ik ben niet zo handig met geld). Om uiteindelijk alle gewisselende briefjes dubbel op de vakjes te plaatsen. Welliswaar niet haar initiatief, maar ze vondt het een geweldig idee, en deed hier graag aan mee.

Rond de 8 min, toen Jean Marc zijn 'biecht' gaf na het eten, met de mededeling dat hij 'de mol' spel zo toppie vondt, fade het scherm op zwart. In onze huiskamer viel het iedereen op dat wij een silhouet te zien kregen van een vrouw persoon, hetgeen duidelijk leek op Olcay. Het gekke is, dat wanneer ik naar NPO ging, uitzendinggemist, ik deze silhouet NIET te zien kreeg, maar dat het scherm netjes na de biecht zwart werd. Via Ziggo uitzendinggemist ook teruggekeken en wat bleek, duidelijk een vrouwelijke silhouet. (Foto toegevoegd).

Verder valt het mij op dat Olcay altijd in de 3e persoonsvorm praat. "Ik heb hun maar lekker laten stuntelen..", "Ze kunnen nog niet eens een opdrachtje volbrengen", dat is raar als je zelf ook kandidaat bent.

Het plassen valt natuurlijk op, vooral als je in aflevering 2 op de grootste graafmachine zit, en lekker gaat plassen. Dat zijn een boel scheppen grind die niet verplaatst gingen worden.

In aflevering 2 trok Olcay super hoge hakken aan, hetgeen in een theater natuurlijk wel goed staat, maar lopen door de gangen wordt hier een stuk moeilijker gemaakt, natuurlijk zat ze uiteindelijk ook niet op de juiste plek.

In aflevering drie voorspelde ik al dat Olcay in de duurste auto ging zitten (dat is de 750,00), want uitgaande dat de verdubbelaar binnen zou komen kostte dit de pot 1500,00 euro. En natuurlijk net op de laatste 20 seconden had ze zich klem gereden... Goh wat sneu nou.

Wat de 2e spel kreeg zoals anderen ook al waren opgevallen geen hints waar eventueel de vrijstelling zou liggen, maar ze liep rechtstreeks erop af, en voila. De zwarte vrijstelling was gevonden. Tuurlijk was ze nu wel barmhartig om de belangrijkste vrijstelling direct af te geven, want eerlijk zullen wij alles delen. Yeah right. Eerder had ze aangegeven het niet zo erg te vinden dat kandidaten afvallen want ja, dat hoort nu eenmaal bij het spel (dit zei ze toen ron voor de 2e keer was afgevallen).

In het 3e en laatste spelletje, is de mol op zijn best op de grond. Want dan kan ze verkeerde antwoorden opschrijven, waardoor ze ook hiermee geld uit de pot kan halen. Hetgeen natuurlijk ook wel gebeurde.

Kortom, Olcay is de mol, en dat zal in aflevering 4 mogelijk nog duidelijker gemaakt worden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #296 Gepost op: 22-01-2018, 13:11:49 »
Wel een hele slechte Mol...ze doet het zo open, zo kinderlijk, zo niet Mols.
Het kan een tactiek zijn maar voor mij verschrikkelijk nep.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #297 Gepost op: 22-01-2018, 13:17:27 »
@rvanapeldoorn: Sterk betoog. Een opmerking:

In aflevering 2, op de markt zal de mol direct het initiatief nemen, dit doet Olcay door de 1000 euro om te wisselen voor.... 500,- euro (oeps, sorry, ik ben niet zo handig met geld). Om uiteindelijk alle gewisselende briefjes dubbel op de vakjes te plaatsen. Welliswaar niet haar initiatief, maar ze vondt het een geweldig idee, en deed hier graag aan mee.

Ze doet inderdaad meteen mee met het dubbel leggen van briefjes, maar op 20:04 horen we haar (als ik het goed heb dat dit Olcays stem is) wel "moet het niet één zijn?" roepen. Waarom zou Olcay dit als Mol roepen? Pas na dit moment zegt Art dat ze nog twee minuten hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #298 Gepost op: 22-01-2018, 13:29:06 »
Ja bovendien wilde Stine twintigjes gaan leggen waardoor de hele opdracht verklooid zou zijn. Toen riep Olcay NEEEE TIENTJES!!! Waardoor er alsnog veel geld in de pot kwam.

Op dag 1 belde ze trouwens niet voor 1000,= maar voor slechts 500,= (of 0, dat werd niet duidelijk). Je kon niet voor 1000,= bellen want het was OF 500 OF 1500 totaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #299 Gepost op: 22-01-2018, 13:35:47 »
Mooi overzicht @rvanapeldoorn. Ik vind het alleen zo openlijk en overduidelijk mollen, dus alleen daarom lijkt het mij dus niet. Of het programma is echt een andere tactiek gaan volgen voor de zaterdagavondkijker. Voorheen zou bijvoorbeeld het maar pakken van 1 5ooE biljet op de markt niet in beeld zijn gebracht door de montage.
Meer L