Auteur Topic: waarom kan ik niet op de chat?  (gelezen 6141 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
waarom kan ik niet op de chat?
« Gepost op: 31-05-2003, 22:53:40 »
Hoi, Ik dacht net, kom laat ik eens ff chatten.
Had ik al eens eerder gedaan en toen waren er geen problemen. Nu wil ik de speciaal voor kyranda chat openen en dan zegt ie dat mijn naam al in gebruik is door iemand anders....

Wat nu?







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2003, 23:04:03 »
probeer een andere naam??








Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2003, 23:08:26 »
Gewoon blijven proberen Dopey! Andere versies proberen, bij mij doet ie het ook wel eens niet. Zou leuk zijn eens met je te chatten  :D







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #3 Gepost op: 1-06-2003, 01:15:40 »
Dopey, waarschijnlijk sta jezelf nog ingelogd met je eigen nickname, en versper je zelf de weg naar de chat, nu je via kyrandia binnen probeert te komen. Die twee namen zijn overigens gekoppeld, maar dat weet ik ook alleen maar van mensen die mij wegwijs hebben gemaakt op de site. Zo'n techneut ben ik niet hoor. :P

Maar in een PM heb ik je een "achterdeurtje" gegeven, waardoor je sowieso op de chat terecht kan. Dan kan deze site zo dood zijn als een pier, digitaal gesproken dan, je kunt onafhankelijk daarvan blijven chatten. Kweet alleen niet hoe je van daaruit bij de NL-DEMOL terecht komt, ik ken het kanaalnummer daar niet van. :'( :'(

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Groetjes

Bodejosm43








Offline alathea

  • Forumlid
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2003, 12:10:20 »
ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb toch ook wel een probleem.
Vannacht kon ik nog chatten en nou zegt ie dat ie vol zit.
Als ik het zo zie, zit ie nog niet vol. Ook die andere links werken niet.
Hellup

(moet ik nou al weer afkicken?)
It's not  that easy beeing green

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2003, 13:01:20 »
't gekke is dat'ie dat soms inderdaad niet doet en soms weer wel...vreemd. Via mIRC zou't in elk geval moeten lukken.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2003, 15:58:21 »
Maar kan het dan te maken hebben met een maximum aantal chatters PER KANAAL? Ik bedoel: in de url van de chat staat een kanaal 23 genoemd, dat blijft hetzelfde, zowel voor de #huiskamer, de #pr als de #er - chat.

Vaak zie je dus in alledrie de kanalen dezelfde namen staan, terwijl ze in twee van de drie gevallen dus niets zeggen, en  je dus kunt volstaan met de aanwezigheid in 1 chatroom (je bent in dat laatste geval dus niet aanwezig
in die andere kanalen). Of maakt het in dit geval niets uit. Er is toch een limiet aan het aantal chatters per kanaal, mijn vraag is in feite: tel je niet dubbel, of driedubbel als je in meerdere kanalen tegelijk zit?

Van mij mag iedereen chatten waar hij of zij wil, maar als dit laatste een oorzaak is van de ontoegankelijkheid van de chat op bepaalde momenten, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld iets te doen aan die limiet? Als dat technisch mogelijk is, of is daar door de crew hier niet aan te sleutelen?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2003, 16:24:51 »
Hoi, Ik dacht net, kom laat ik eens ff chatten.
Had ik al eens eerder gedaan en toen waren er geen problemen. Nu wil ik de speciaal voor kyranda chat openen en dan zegt ie dat mijn naam al in gebruik is door iemand anders....

Wat nu?

Log je in op de chat via de uitgebreide interface?
Mijn naam staat daar ook geregistreerd en de eerste melding die je krijgt onder de knop nickserv is:

This nickname is registerd and protected, bla bla,
please choose a different nick.

Maar dat maakt niet uit, want als je op de knop #huiskamer (helemaal onderin) kun je toch chatten in de huiskamer!

Maar mischien is dit het probleem helemaal niet, in dat geval: sorry. :)

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #8 Gepost op: 13-11-2003, 07:23:49 »
Log je in op de chat via de uitgebreide interface?
Mijn naam staat daar ook geregistreerd en de eerste melding die je krijgt onder de knop nickserv is:

This nickname is registerd and protected, bla bla,
please choose a different nick.

Maar dat maakt niet uit, want als je op de knop #huiskamer (helemaal onderin) kun je toch chatten in de huiskamer!

Maar mischien is dit het probleem helemaal niet, in dat geval: sorry. :)

als de gene die de nicknaam heb laten vast leggen komt
en jij aan het chatten met zijn nicknaam bent
dan wordt je door hem uit de chatgezet
omdat hij zijn nicknaam terug wil

als je mijn nicknaam misbruikt gaat het nog wat verder
ik hoef er zelfs niet mee tewillen chatten
je krijgt bij mijn nicknaam 60 sec de tijd tebewijzen dat je ook echt jeroen234 bent daarna zal mijn nickname jeroen234 veranderen in een gastnick

waarom is dat nou ?
als ik bewijs wie ik ben dan krijg ik in de chatroon van #etw waar de peter-paul chat is de @
en kan ik alles veranderen en iedereen er uitzetten of de chatroom sluiten enz

zou dus niet best zijn als iedereen zomaar mijn nick daarvoor zou kunnen gebruiken

Maar kan het dan te maken hebben met een maximum aantal chatters PER KANAAL? Ik bedoel: in de url van de chat staat een kanaal 23 genoemd, dat blijft hetzelfde, zowel voor de #huiskamer, de #pr als de #er - chat.

Vaak zie je dus in alledrie de kanalen dezelfde namen staan, terwijl ze in twee van de drie gevallen dus niets zeggen, en  je dus kunt volstaan met de aanwezigheid in 1 chatroom (je bent in dat laatste geval dus niet aanwezig
in die andere kanalen). Of maakt het in dit geval niets uit. Er is toch een limiet aan het aantal chatters per kanaal, mijn vraag is in feite: tel je niet dubbel, of driedubbel als je in meerdere kanalen tegelijk zit?

Van mij mag iedereen chatten waar hij of zij wil, maar als dit laatste een oorzaak is van de ontoegankelijkheid van de chat op bepaalde momenten, is het dan niet handiger om bijvoorbeeld iets te doen aan die limiet? Als dat technisch mogelijk is, of is daar door de crew hier niet aan te sleutelen?

er is een limiet per room in testellen als een room meer als de limiet krijg dan wordt je niet toegelaten tot de chat
maar meestal ligt die limiet heel hoog

maar je kan zeggen dat het bij 500 chatters een puinhoop wordt
em dat er dus niet meer als ... in mogen

zit je in #huiskamer #er #pr #henk-jan #michelle #vincent #etw (voor peter paul) #citta enz.
dan telt dat in iedere room als 1 chatter

is de limiet van #pr bv 25 en #etw bv 200
kunnen er dus dus nog 24 mensen in #pr als jij alleen zit daar
en nog 199 in #etw
« Laatst bewerkt op: 13-11-2003, 07:41:15 door jeroen234 »
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2003, 20:09:25 »
als de gene die de nicknaam heb laten vast leggen komt
en jij aan het chatten met zijn nicknaam bent
dan wordt je door hem uit de chatgezet
omdat hij zijn nicknaam terug wil

als je mijn nicknaam misbruikt gaat het nog wat verder
ik hoef er zelfs niet mee tewillen chatten
je krijgt bij mijn nicknaam 60 sec de tijd tebewijzen dat je ook echt jeroen234 bent daarna zal mijn nickname jeroen234 veranderen in een gastnick

waarom is dat nou ?
als ik bewijs wie ik ben dan krijg ik in de chatroon van #etw waar de peter-paul chat is de @
en kan ik alles veranderen en iedereen er uitzetten of de chatroom sluiten enz

zou dus niet best zijn als iedereen zomaar mijn nick daarvoor zou kunnen gebruiken

Nee, maar Dopey is geen operator dus dat is daar niet van toepassing op.  :-\

Ik krijg dus wel eerst die melding dat mijn naam geregistreerd is, en als ik via die uitgebreide interface binnnenkom is dat krijg ik dus de melding 'choose a different nick' ed.
Tzou kunnen dat je daarom denkt dat je niet kan chatten, maar als je vervolgens gewoon bv op de #huiskamer knop klikt, kun je wel chatten ook al is je wachtwoord niet geverifieerd...

Maar ik weet niet of dat Dopey's probleem was...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #10 Gepost op: 16-11-2003, 09:34:07 »
Dit probleem speelde dus eind mei/begin juni. Voor zover ik mij kan herinneren kwam dopey niet meer onder haar eigen nickname binnen, omdat die naam toen al ''bezet'' was. Ik meen dat het zo was gegaan: ze had ingelogd in de ene chatroom, wilde toen vanuit de site naar de andere chatroom gaan, en dat ging dus niet onder haar eigen nickname.

Door een volgnummer aan haar naam toe te voegen, lukte het WEL de chat binen te komen. Het had ook anders gekund, door de naam dopey eruit te gooien zodat die weer vrij kwam. Maar ik meen me te herinneren dat dat toen gevraagd werd, en dat toen geen enkele chat-operator aanwezig was.

DEZE chat heeft geen limiet, echter wel een mogelijkheid die in te stellen, zoals ik heb begrepen. Persoonlijk vind ik 50 al aan de hoge kant, ik kom weleens in  andere kanalen van blitzed.org, en dan zie ik dat die kanalen sowieso gevuld zijn met tientallen mensen die niets zeggen.

Ik vind het zelf heel vreemd, als je een chat binnengaat, en je blijft daar hangen om vervolgens niets te zeggen. Je gaat chatten om met anderen te praten, niet om samen te zwijgen.

Ik weet wat bertha bedoelt: stoor je niet aan de mensen die niets zeggen, praat gewoon met mensen die dat WEL doen. In feite kan ik dat wel begrijpen. En zolang er geen limiet is bereikt, als die al is ingesteld, zit je elkaar ook niet echt in de weg. Alleen, dan gaat het om het overzicht ZELF: er kan maar een beperkt aantal namen op dat overzicht, en als de aktieve chatters allemaal verspreid in dat overzicht staan, moet je toch steeds even gaan scrollen, om te zien of er bekenden tussen zitten.

De #huiskamer zal met mensen die hier al langer zaten, niet snel gevuld worden, de meeste namen die je echter ziet, zijn mensen die voor #pr komen. Niet dat ik iets op die mensen tegen heb hoor, maar het is een kleine moeite om dan vervolgens ook naar #pr te gaan en niet te blijven hangen in een chatroom waar je niets zegt. Dat kun je zelf gemakkelijk doen.

Het is meer een praktisch probleem, dan een technisch probleem. Is het eigenlijk wel een probleem? Meer een kwestie van opvatting, lijkt me.

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #11 Gepost op: 16-11-2003, 18:30:21 »
omdat binnen kort je via www.planetrace.org kan chatten met de afgevallen kandidaten en we die info ook op planetrace.nl en www.planet.nl/planetrace laten zetten heb ik een chat nodig die ook werkt bij grote groepen mensen

eerste wat mij op viel was het verschil in hoe de chat werkte met de normale en met de uitgebreide chat

ben dus maar eens wezen infomeren bij onze vrienden in amerika waar onze chats onder andere draaien

wat wij de normale chat noemen en welke je een melding geeft van server full terwijl de uitgebreide dat dan niet doen komt door dit

de normale chat is een prg dat draait op een pc de uitgebeide versie draait op je eigen pc

de normale chatversie kan maar een bepaalt aantal mensen aan
meer als dat zou de pc telangzaam maken

vandaar dat als dat aantal berijkt is je niet meer via die manier kan chatten

wil je dus iets doen zo als ik wil veel mensen laten chatten en altijd bereikbaar moet je dus de uitgebreide chatversie kiezen

die zal altijd werken
let wel op dat er van iedere nicknaam maar 1 tegelijk op de server kan zijn

ik kan bv met jeroen234 via de uitgebreide chat op #etw zitten
maar kan dan niet via de normale chat ook op #pr zitten

als ik dat wil moet ik een andere nicknaam voor die 2de chat kiezen

su6
Jeroen
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:waarom kan ik niet op de chat?
« Reactie #12 Gepost op: 16-11-2003, 19:39:36 »
Het programma MIRC lost dit eigenlijk probleemloos voor iedereen op. Mirc is zo'n chatprogramma dat onafhankelijk van de site draait, maar er voor het gemak wel aan is gekoppeld. Wat dus niet noodzakelijk is om ermee aan de slag te gaan.

Door nu bij het binnenkomen in de chat meteen het kanaal af te sluiten waar je NIET wil zijn, maak je het voor anderen mogelijk om OOK de chat binnen te komen, indien het erg druk is. Dat kun je doen, door niet op het rode vlakje rechtsboven, maar op het kleine kruisje daar pal onder te klikken.

Het zit namelijk zo: die normale chat kun je via de site (eigenlijk dus via blitzed.org) bereiken. Maar ook via Mirc of de uitgebreide versie Borgirc. Het zou gek zijn, als het kanaal vanuit de site beperkingen kent, en dat je vanuit mirc/borgirc geen strobreed in de weg gelegd wordt.

Het probleem uit mei/juni waarover ik het in mijn eerdere berichtje had, bevestig jij in feite met je uitleg.

Echter: bij mijn weten is het niet mogelijk om in de ene chatroom de ene nickname te hanteren en in een andere chatroom je alternatieve naam. Ik heb dit eens uitgeprobeerd, en gekeken wat er gebeurde: wijzigde ik mijn nickname in de ene room, dan werd die in de andere room(s) waar ik aktief was, automatisch mee gewijzigd.

Je kunt, als je in meerdere rooms aktief bent, wel gemakkelijk switchen van de ene room naar de andere, dat kun je (afhankelijk van het chatprogramma waar je mee werkt) bovenin je scherm (bij mirc en de simpele interface via de site) of onderin je scherm (bij de uitgebreide interface) zelf ''besturen''. Op dezelfde manier kun je de rooms waarbinnen je niet (meer) aktief bent, gewoon afsluiten.