Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Berlin 2018  (gelezen 85561 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #800 Gepost op: 26-04-2018, 22:51:37 »
Tijd om hier eens naar te kijken  ::)
Citaat
Plek 1-5: Lukie4, Starlight, HDD, FrankLapidus, MV-Art
Plek 6-10: Gupp, Duncton, radjon, Miek1999, Wouterv, B&W
Plek 11-20: D*N, Nieky, Daisy, Silvermaiden, Kaaaasje, Brtdm, KD., Voske2704, LdHmolletje
Plek 21-30: HappyDutchman, MM, grasisgroen, Meezter, molduck, putyourHANSup!
Lager dan 30: Molière

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 22:55:22 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #801 Gepost op: 26-04-2018, 22:55:24 »
Op welke basis geeft eigenlijk iedereen hun punten?

Persoon luister ik naar elk lied en maak dan 2 ranglijsten:
punten of geen punten.

Bij de tweede keer luisteren (enkel naar lijst dat punten krijgt)
maak ik dan een ranglijst naar wat ik het beste vind tot wat ik minder vind.

klaar voor de strijd

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #802 Gepost op: 26-04-2018, 23:00:53 »
Ik heb het deze keer anders gedaan dan de vorige keer. Ik beoordeelde de landen iedere keer in drie categorieën: Goed, deels goed deels slecht en Slecht. Daarnaast gaf ik het ook een cijfer van 1 tot 10.

Na de eerste keer luisteren vielen de Slechte liedjes af.

Na de tweede keer vielen de liedjes af die niet minstens één keer in de categorie 'goed' waren gekomen.

Na een derde keer luisteren had ik een ranglijst op basis van gemiddeldes, die ging ik nog een keer afluisteren, en kijken of ik vond dat het klopte en ik ging het verbeteren, waardoor ieder nummer weer beter is dan het nummer met 1 punt minder.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #803 Gepost op: 26-04-2018, 23:02:39 »
Ik luister eerst alles in een keer volledig achter elkaar en geef dan een cijfer en een aantekening of deze kans maakt op punten.

Voor de top 10 luister ik de kanshebbers nog wat vaker en degenen buiten de top 10 nog eens kort, om de gemiste liedjes nog mee te nemen in mijn overweging.

Ik heb mijn papiertje nog hier naast mij liggen.
Degenen die ik direct heb aangekruist waren:
Canada, Oekraïne, Zwitserland, Colombia, Finland, Zweden en USA.
vervolgens daar aan toegevoegd:
Duitsland, Italië en Australië.

Italië en Australië hebben in de loop der tijd hun plek afgestaan aan UK en Noorwegen. (na meermaals te hebben gewisseld)

volgorde van top 10 zelfs op het laatste moment nog aangepast.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 23:07:19 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #804 Gepost op: 26-04-2018, 23:03:38 »
Ik was degene die als eerste mijn punten ingediend heb (na 20 uur ofzo al). Heb ze tweemaal geluisterd en had er 14 die ik puntenwaardig vond, dan nogmaals geluisterd en een rangschikking gemaakt. Sta toch 8ste op de toondoofliist, dus snel indienen is zeker niet slecht  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2018, 23:21:26 door Convans »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #805 Gepost op: 26-04-2018, 23:05:29 »
Ik luister elk lied eerst een keer en zet dan gelijk punten in mijn beoordelingsschema op verschillende gebieden (bijv. zang, creativiteit, muziek, etc.) met eventuele pluspunten (weinig views, playlist potential, leuk introtekstje, etc.). Zo doe ik dat per lied 1 keer geluisterd te hebben.
Daarna neem ik er even afstand van en luister ik ongeveer een week later nogmaals naar alle liedjes. Ik verander dan hier en daar nog wat in de punten, maar deze keer was ik vrij tevreden over mijn eerste beoordelingen.
Dan schrijf ik feedback op en luister ik ze weer wat later nogmaals allemaal wat korter om te checken of ik nog iets wil veranderen. Uiteraard luister ik tussendoor natuurlijk wel geregeld mijn favorieten extra. ::bravo::
Maar dat is dus een beetje hoe ik het doe, werkt prima voor mij en levert veel plezier met mezelf en mijn hoofd op... ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #806 Gepost op: 26-04-2018, 23:10:12 »
Ik geef cijfers op basis van opgestelde criteria, die voornamelijk gebaseerd zijn op of ik een nummer vaker zou luisteren. In de praktijk betekent dat dat vrijwel alles tussen de 5 en de 8.5 scoort. Hoger dan dat deel ik eigenlijk nooit uit, lager dan dat komt wel soms voor ;D

Verder luister ik in principe alles 2x, want alles verdient een 2e kans. Gebeurt vaak dat een liedje bij de 2e keer ineens stukken beter is, of juist stukken irritanter ;D Daarna luister ik de liedjes die nog kans maken op punten nog 1 of soms 2 keer, en als bijvoorbeeld meerdere liedjes een 7 hebben, probeer ik dat nog iets te finetunen (bijv. de ene een 7.1 en andere een 6.9). Op basis daarvan maak ik m'n top 10, en die luister ik ook nog 1 of 2 keer om te kijken of ik het er nog steeds mee eens ben voor ik het instuur.

...vandaar dat ik altijd als één van de laatsten m'n punten instuur dus ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #807 Gepost op: 26-04-2018, 23:13:05 »
3 criteria om overigens als kanshebber te worden aangestreept zijn bij mij:
-vind ik het jammer als het lied voorbij is?
-zou ik het nogmaals willen luisteren?
-is het origineel genoeg? (dus niet iets wat ik al ken)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #808 Gepost op: 26-04-2018, 23:22:17 »
Jammer dat het alweer voorbij is! Mollenmania, hdd, Pac, Kaaasje en LdH bedankt voor de punten voor Burkina Faso  ::bravo::

Ik luister de liedjes en geef meteen commentaar en een cijfer. Daarna nog een keer luisteren bij de liedjes die erg dicht bij elkaar liggen qua punten. En soms gewoon de afspeellijst opzetten terwijl ik bezig ben en kijken welk nummer de aandacht trekt.
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #809 Gepost op: 26-04-2018, 23:25:36 »
Ohja, de top 10-checks waar Starlight het over heeft voer ik ook een aantal keer uit. Van onder naar boven en ook van boven naar onder. Alles om er maar zeker van te zijn dat ik het eens ben met mijzelf! ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #810 Gepost op: 26-04-2018, 23:38:01 »
als ik mee doe punten op basis van
tekst (liefdesliedjes scoren minder )
genre (ben meer fan van rock dan van zeiknummers als fix you)
muziek kwaliteit
zang kwaliteit
min bonus (bijvoorbeeld: te bekend, irritant piepje o.i.d)
plus bonus (bijvoorbeeld: eigen taal, tekstje vooraf)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #811 Gepost op: 26-04-2018, 23:45:00 »
Ik geef een tamelijk exact cijfer inclu decimaal.
Dan luister ik kanshebbende nummers (stuk of 12-15) nogmaals, geef weer een cijfer (dat vrijwel nooit meer dan 0.3 punt van de eerste af zit); middel de cijfers; en voila, ik heb een volgorde.

Fab: Merci voor het organiseren ::bravo::



Iedereen bedankt voor de punten, toch nog een prachtigmooie score door die late klappers 8) ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #812 Gepost op: 27-04-2018, 00:08:14 »
Het minst toondoof (sorry Molière ik gebruik dit woord nog 1 keer ::sorry::) dan...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Haha, geen probleem hoor. Zeker niet als ik ook nog bovenaan dat lijstje sta. Neem mijn posts verder met een korreltje zout ;)

Over mijn puntenverdeling: ik verdeel de nummers eerst onder in vijf categorieën (van zeer goed naar onvoldoende) en zet ze meteen ook in een ranglijst. Bij de tweede luisterbeurt luister ik die ranglijst van beneden naar boven en check ik of ik het ene nummer echt beter vind dan het nummer daaronder. Levert af en toe nog wat verschuivingen op, maar niet heel veel.

Verder is het gewoon een kwestie wat bij mij het fijnst in het gehoor ligt. Ik hou daarbij niet echt rekening met originaliteit of andere dingen. Alleen algemeen bekende namen en nummers leveren bij mij sowieso geen punten op en landen als de VS en VK wegen wat zwaarder omdat daar nou eenmaal veel meer is te vinden dan in bepaalde andere landen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #813 Gepost op: 27-04-2018, 00:11:23 »
Van harte gefeliciteerd, Sander!!!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::ok::

En bedankt voor de uitstekende organisatie van deze ontzettend leuke competitie, Fabiann! ::ok:: ::ok:: ::ok::

En ik wil ook nog de landen bedanken die Oekraïne punten hebben gegeven nadat ik mijn punten bekend heb gemaakt (en die ik daarom nog niet in die post heb bedankt): Letland, Saoedi-Arabië en Italië! Altijd leuk als anderen ook plezier beleven aan een nummer. :)

Voor de volledigheid de lijst van minst divergent naar meest divergent:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toch nog op een podium!  :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #814 Gepost op: 27-04-2018, 00:13:30 »
Pffff

Wordt fix you er ook nog bijgehaald ;)
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #815 Gepost op: 27-04-2018, 00:17:10 »
Pffff

Wordt fix you er ook nog bijgehaald ;)

Ik ben benieuwd naar jouw muzieksmaak  ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #816 Gepost op: 27-04-2018, 00:26:31 »
Ik luister alle liedjes één keer - en als ik ze leuk vind vaker - en geef ze dan een cijfer. Die geef ik op gevoel en zo nauwkeurig als ik zelf wil. Slowakije had bijvoorbeeld een 7,709, Oostenrijk een 7,499135.

Ondertussen denk ik ook na over welk liedje de twaalf punten verdiend, dit moet een nummer zijn dat er uitspringt en niet zomaar een die toevallig het best in het gehoor ligt. Dan heb ik meestal wel een land (of twee) die ik een puntje waard vind, ook al is het cijfer lager. Zoals dit jaar Indonesië. Hulde ::bravo:: Verder heb ik zoiets als een 'eigentaalbonus' waar ik me vaak weinig van aantrek, maar gecombineerd met een 'je-noemt-De Mol'-bonus levert het Mexico toch twee punten op.

Originaliteit helpt (zie punten voor Noord-Korea en Burkina Faso) en de rest deel ik in op basis van de cijfers.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2018, 00:30:28 door Pac »
...óf niet!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #817 Gepost op: 27-04-2018, 00:58:23 »
Ik reageer morgen uitgebreid. Gefeliciteerd Sander  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #818 Gepost op: 27-04-2018, 09:40:12 »
4e op de niet toon doof lijst.  ::bravo::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet's Song Contest Berlin 2018
« Reactie #819 Gepost op: 27-04-2018, 10:02:13 »
Leuk om te lezen hoe jullie je punten verdelen!

Ik maakte eerst een lijst met ‘Mogelijk punt’ en ‘geen punt’
De mogelijke puntjes heb ik opnieuw geluisterd en in een volgorde gezet
Ik heb afgevallen nummers opnieuw geluisterd en heb toch nog nummers toegevoegd (hierdoor kregen Noorwegen en Oekraïne toch nog punten!)
En ik heb de volgorde zo’n 20 keer geluisterd en uiteindelijk de punten ingestuurd!

Maar ik denk dat ik volgend jaar ook wel iets met cijfers ga doen. Een beoordeling op nummer, zang, originaliteit en minder meewegende dingen als eigen taal, tekstje, clip, etc.

Het was inderdaad tot het eind spannend. :D

Toen ik donderdagochtend vertrok naar Verona stond overigens United Kingdom bovenaan met 58 punten, gevolgd door Switzerland (55) en New Zealand (52). Nederland had toen altijd nog ::art:: punten.
Wow, ik stond bovenaan!