Auteur Topic: [MO18] - Moltalk 2018  (gelezen 107954 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #160 Gepost op: 13-04-2018, 19:05:39 »
Gelukkig was die spelletjesdag helemaal in het begin, toen we nog op het Nederlandse Spoor bezig waren. Als het een paar weken later was geweest, was het veel lastiger geweest. Maar die middag kreeg ik het ook al aardig benauwd toen Lucy beweerde de Mol wel een vrouw zou zijn, en los daarvan ook nog eens zei dat mijn groepje verdacht was, pffff.... Het heeft mijn spel niet verder beïnvloedt denk ik. Maar het was wel ff pittig!
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #161 Gepost op: 13-04-2018, 19:08:57 »
Gelukkig was die spelletjesdag helemaal in het begin, toen we nog op het Nederlandse Spoor bezig waren. Als het een paar weken later was geweest, was het veel lastiger geweest. Maar die middag kreeg ik het ook al aardig benauwd toen Lucy beweerde de Mol wel een vrouw zou zijn, en los daarvan ook nog eens zei dat mijn groepje verdacht was, pffff.... Het heeft mijn spel niet verder beïnvloedt denk ik. Maar het was wel ff pittig!

Je hebt vaker gezegd dat je altijd vind dat je naar een spelletjesdag moet gaan als je meedoet met een spel.
Toch nog licht getwijfeld omdat je de mol was?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #162 Gepost op: 16-04-2018, 14:11:08 »
[RECLAMEBLOKJE]

Wie is de mol 2018 & Moltalk 2018 worden mede mogelijk gemaakt door:
TvD Aviation Photographics, voor uw dagelijkse luchtvaartfoto's.



Wilt u dagelijks de mooiste luchtvaartfoto's voorbij zien komen, dan bent u bij TvD Aviation Photographics aan het goede adres.
Neem eens een kijkje op de Flickr- of Facebookpagina (vergeet niet de liken / te volgen ;) )


Druk op het logo voor het linkje  ;D

[EINDE RECLAMEBLOK]
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #163 Gepost op: 16-04-2018, 14:21:07 »
Meld dit bericht aan de moderator, verleidelijke knop nu  ::) :P (net als bij die Russische, of weet ik wat voor vage topic openers soms).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #164 Gepost op: 16-04-2018, 14:27:01 »
Meld dit bericht aan de moderator, verleidelijke knop nu  ::) :P (net als bij die Russische, of weet ik wat voor vage topic openers soms).

 ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #165 Gepost op: 16-04-2018, 14:54:00 »
Ach, we kunnen misschien nog gebruik maken van zijn foto's...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #166 Gepost op: 16-04-2018, 19:28:06 »
Sluikreclame mag eigenlijk niet hè ;)
We zullen het door de vingers zien. ;)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #167 Gepost op: 16-04-2018, 19:29:13 »
Sluikreclame mag eigenlijk niet hè ;)
We zullen het door de vingers zien. ;)

 ::bravo:: ::bravo:: ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #168 Gepost op: 16-04-2018, 19:59:57 »


Het is 20:00 uur! Tijd voor de tweede aflevering van Moltalk!  ::bravo:: ::bravo::

We stellen alvast de eerste gast voor van deze week. Niet alleen werd er gejaagd op de mol, maar ook op een kandidaat X! Uiteindelijk werd kandidaat X ontmaskerd en hij maakte hiermee het deelnemersveld compleet. Helaas was de deelname maar van korte duur. Mensen, een applaus voor SpacyColours! ::bravo:: ::bravo::

SpacyColours, ik zal even met de deur in huis vallen: Wat ging er als eerste door je heen toen je het gevreesde rode scherm zag?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #169 Gepost op: 16-04-2018, 21:39:19 »
Dank u! Dank u! Ja... dank u! Haha, bedankt! Ja, jongens... stop maar met klappen, haha, bedankt! Dank jullie! Ja! Genoeg applaus nu, bedankt! Ja dank u! Oké! Dank u wel!

Het eerste wat door mij heen ging toen ik mijn rode scherm te zien kreeg... ongeloof. Onbegrip. Ik had van te voren toch zoiets van "ach, er doen twaalf mensen mee. Zelfs als ik de test niet top gemaakt heb, zal er vast wel eentje zijn die het nog slechter of slomer heeft gedaan." Niet dus.

Maar het meest frustrerende is nog dat je eruit ligt, maar je niet weet waarom. Wat heb ik verkeerd gedaan? Heb ik te weinig gespreid? Te veel gespreid? Zat ik helemaal fout, of zat ik niet goed genoeg? Was ik te langzaam? Wat heeft de rest ingevuld? Vragen, maar geen antwoorden.

Afijn, ik heb in elk geval één slimme move gedaan. Namelijk 10 dukaten op mezelf als afvaller ingezet. Dus daar mag de winnaar me dankbaar voor zijn. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #170 Gepost op: 16-04-2018, 21:48:04 »
Dank u! Dank u! Ja... dank u! Haha, bedankt! Ja, jongens... stop maar met klappen, haha, bedankt! Dank jullie! Ja! Genoeg applaus nu, bedankt! Ja dank u! Oké! Dank u wel!

Het eerste wat door mij heen ging toen ik mijn rode scherm te zien kreeg... ongeloof. Onbegrip. Ik had van te voren toch zoiets van "ach, er doen twaalf mensen mee. Zelfs als ik de test niet top gemaakt heb, zal er vast wel eentje zijn die het nog slechter of slomer heeft gedaan." Niet dus.

Maar het meest frustrerende is nog dat je eruit ligt, maar je niet weet waarom. Wat heb ik verkeerd gedaan? Heb ik te weinig gespreid? Te veel gespreid? Zat ik helemaal fout, of zat ik niet goed genoeg? Was ik te langzaam? Wat heeft de rest ingevuld? Vragen, maar geen antwoorden.

Afijn, ik heb in elk geval één slimme move gedaan. Namelijk 10 dukaten op mezelf als afvaller ingezet. Dus daar mag de winnaar me dankbaar voor zijn. ;D

Daarmee heb je de mol toch nog een hak gezet. Hoe vond je het om Kandidaat X te zijn?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #171 Gepost op: 16-04-2018, 21:53:42 »
Dat vond ik geweldig. ::bravo:: Hoewel het soms een beetje ongemakkelijk voelde om te moeten toekijken hoe men naar mij op zoek was, heb ik er erg om moeten lachen, en ben ik blij dat die opdracht gelukt is. ;D

Toen er gezegd werd dat ik de keuze had om mezelf te openbaren en ik dat niet had gedaan, riep dat meteen veel vragen op. Achteraf gezien had ik dat hele kandidaat X-gebeuren wat meer moeten uitbuiten. IK had al een streepje voor op de rest qua verdachtheid.

Ik heb overigens wel daadwerkelijk één keer geprobeerd een beetje te mollen. Of dat goed ging? Nou, laat ik het zo zeggen, ik heb er per ongeluk een opdracht mee gered. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #172 Gepost op: 16-04-2018, 21:58:19 »
Dat vond ik geweldig. ::bravo:: Hoewel het soms een beetje ongemakkelijk voelde om te moeten toekijken hoe men naar mij op zoek was, heb ik er erg om moeten lachen, en ben ik blij dat die opdracht gelukt is. ;D

Toen er gezegd werd dat ik de keuze had om mezelf te openbaren en ik dat niet had gedaan, riep dat meteen veel vragen op. Achteraf gezien had ik dat hele kandidaat X-gebeuren wat meer moeten uitbuiten. IK had al een streepje voor op de rest qua verdachtheid.

Ik heb overigens wel daadwerkelijk één keer geprobeerd een beetje te mollen. Of dat goed ging? Nou, laat ik het zo zeggen, ik heb er per ongeluk een opdracht mee gered. ;D

 ::rofl:: Ondervond je ook nadelen aan het Kandidaat X zijn?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #173 Gepost op: 16-04-2018, 22:12:43 »
::rofl:: Ondervond je ook nadelen aan het Kandidaat X zijn?
Ik denk dat het in de eerste opdracht wel een nadeel was met het invullen van die lijstjes, want ik denk niet dat iemand mij bovenaan zijn lijstje heeft gezet waardoor ik dus geen kans maakte op één van de goodies.

Maar het grootste nadeel was voor mij denk ik het feit dat ik nog niemand kende op het forum überhaupt, en ook met de Mol Online nog totaal niet bekend was. Ik moest echt in mijn eerste weken (tevens mijn laatste >:() veel ontdekken. Dat ik niet mijn volledige inschrijflijst, inclusief mijn antwoord op de vraag of ik de mol wilde zijn, naar een andere kandidaat moest sturen bijvoorbeeld. Hoewel die actie voor diegene wel juist verwarring leek te schoppen, dus achteraf was dat niet zo erg. En er zijn achteraf gezien nog andere keuzes die ik had kunnen maken maar ja... dat is natuurlijk nu makkelijk praten.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #174 Gepost op: 16-04-2018, 22:18:49 »
Ik denk dat het in de eerste opdracht wel een nadeel was met het invullen van die lijstjes, want ik denk niet dat iemand mij bovenaan zijn lijstje heeft gezet waardoor ik dus geen kans maakte op één van de goodies.

Maar het grootste nadeel was voor mij denk ik het feit dat ik nog niemand kende op het forum überhaupt, en ook met de Mol Online nog totaal niet bekend was. Ik moest echt in mijn eerste weken (tevens mijn laatste >:() veel ontdekken. Dat ik niet mijn volledige inschrijflijst, inclusief mijn antwoord op de vraag of ik de mol wilde zijn, naar een andere kandidaat moest sturen bijvoorbeeld. Hoewel die actie voor diegene wel juist verwarring leek te schoppen, dus achteraf was dat niet zo erg. En er zijn achteraf gezien nog andere keuzes die ik had kunnen maken maar ja... dat is natuurlijk nu makkelijk praten.

Inderdaad. Maar ik merk aan je dat je geen spijt gehad heb van je deelname?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #175 Gepost op: 16-04-2018, 22:38:43 »
Absoluut niet. Ik heb altijd al eens aan een professioneel mol-spel willen meedoen en zo kan ik dit wel noemen. Ik ben echt onder de indruk van hoe goed dit is georganiseerd en hoe creatief de opdrachten zijn bedacht. Stiekem hoopte ik nog even dat jullie alle toffe opdrachten aan het begin deden en dan de rest van het seizoen alleen maar saaie kut-opdrachten zodat ik niets leuks had moeten missen, maar helaas, ook aflevering 2 is alweer episch. >:( Complimenten aan het team! ::bravo::

Oh ja. Ik wilde toch nog even terugkomen op mijn mislukte mol-actie. Ik ben nu toch al de sukkel van het seizoen dus dan kan dit er ook nog wel bij. ::schaam::

In de opdracht "Waar gaan we heen?" was ik er honderd procent van overtuigd dat het antwoord Texas moest zijn. "Republikeinen"? George Bush woont in Texas. "Goud?" We zullen wel naar Eldorado gaan. "Ster?" Ja duh, de Lone Star State. De rest leek ook overtuigd, dus ik dacht... mooi moment om even iets geks te doen, ze zullen waarschijnlijk toch wel voor Texas gaan dus het zal niet veel uitmaken. ::trots:: Dus ik dacht, ik roep Alaska, omdat daar ook goud ligt. Nou ja... ::) je bent een mol of je bent het niet. ::pinokkio:: Ik was het dus duidelijk niet. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #176 Gepost op: 16-04-2018, 22:46:19 »
Bedankt voor het compliment! ::bravo:: En je was niet het sukkeltje hoor, we vonden je een geweldige kandidaat  ::bravo::

En een leuke anekdote over je "molactie" ::rofl::

Wat vind je eigenlijk van het deelnemersveld? :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #177 Gepost op: 16-04-2018, 23:05:19 »
Oké, bedankt. ::tandpastasmiley::

Erg leuke groep. Ik heb nog niet genoeg tijd gehad om ze allemaal beter te leren kennen, maar wat ik uit de vragenlijsten in elk geval kon opmaken is dat het een erg diverse groep deelnemers is. Mannen, vrouwen en ik. Nederlanders, Belgen, iemand uit Duitsland, iemand uit Ghana, iemand uit Noorwegen. Verschillende leeftijden. Leden van het eerste uur, complete nieuwelingen. En ik kan alleen maar zeggen - ondanks mijn fanatisme zijn zij allemaal wel door - dat het een hele slimme, sterke groep deelnemers is. Iedereen heeft zijn of haar groene scherm verdiend en ik gun iedereen het om er met de winst vandoor te gaan. :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #178 Gepost op: 16-04-2018, 23:25:42 »
Dat zijn hele mooie woorden Spacy!  ::bravo:: Je pakt het ook nog eens heel sportief op!

Welke opdracht in aflevering had je heel graag willen spelen? :)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #179 Gepost op: 17-04-2018, 00:20:33 »
Allemaal! Zoeken naar locaties aan de hand van foto's is echt iets voor mij, maar die opdracht met die live cams vind ik ook geniaal bedacht.

Maar ik probeer het inderdaad gewoon positief te bekijken. Ik heb even mee kunnen doen, maar ik kan het nu ook lekker ontspannen als kijker verder volgen. Zoals ik in mijn biografie in opdracht 0.1 al zei, ben ik altijd (véél te ::hypocriet::) fanatiek met dit soort spellen. Dus het voordeel van er zo vroeg uit liggen is dat ik het nu ook wat meer uit m'n hoofd kan zetten. ::schaam::

Dit klinkt misschien heel lullig maar ik kan niet wachten op het moment dat de tweede persoon afvalt. :-[ Dan zit er iemand in hetzelfde schuitje als ik namelijk. Dat zal het voor mij weer wat draaglijker maken. ;D
Sky might be falling but remember you can fly