Auteur Topic: [MO18] - Moltalk 2018  (gelezen 107572 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #360 Gepost op: 18-06-2018, 09:31:52 »
Fijn om te horen dat jullie genoten hebben.
Welke opdracht hadden jullie graag willen spelen die jullie nu niet hadden kunnen spelen en waarom?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #361 Gepost op: 18-06-2018, 11:50:57 »
Welke opdracht hadden jullie graag willen spelen die jullie nu niet hadden kunnen spelen en waarom?

Ik moet nu toch gewoon in character blijven en een typisch antwoord geven: geen een. Ik ben blij met wat ik had mogen meemaken, en ik was toch echt niet van de opdrachten, de laatste drie heb ik dan ook helemaal niet meer gevolgd. Dat met die Salsa bijvoorbeeld, lijkt me verschrikkelijk om te doen. Ik hou dan toch meer van de quizachtige opdrachten.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #362 Gepost op: 18-06-2018, 11:57:15 »
Ik moet nu toch gewoon in character blijven en een typisch antwoord geven: geen een. Ik ben blij met wat ik had mogen meemaken, en ik was toch echt niet van de opdrachten, de laatste drie heb ik dan ook helemaal niet meer gevolgd. Dat met die Salsa bijvoorbeeld, lijkt me verschrikkelijk om te doen. Ik hou dan toch meer van de quizachtige opdrachten.

En wat zou je antwoorden als je niet in character blijft?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #363 Gepost op: 18-06-2018, 12:43:48 »
Ik zou de salsa best leuk vinden maar dat neemt veeeeeel te veel tijd in beslag als je het goed wil doen. Zoek de kluis had ik leuk gevonden want dat zijn veel verschillende opdrachten.
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #364 Gepost op: 18-06-2018, 12:46:39 »
Zoek de kluis had ik leuk gevonden want dat zijn veel verschillende opdrachten.
Vond je die opdracht ook finalewaardig? Of had die beter in een andere aflevering kunnen zitten? :P

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #365 Gepost op: 18-06-2018, 13:36:10 »
En wat zou je antwoorden als je niet in character blijft?

Dan zou het zo anders ook niet zijn.Ik vond vooral de opdrachten in aflevering 9 leuk, wat kleinere, simpele opdrachten, vooral Match and Win, daar zit toch veel psychologie in.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #366 Gepost op: 18-06-2018, 16:24:43 »
Vond je die opdracht ook finalewaardig? Of had die beter in een andere aflevering kunnen zitten? :P

Was zeker finalewaardig omdat het uit veel onderdelen bestond, en daarnaast was het een goede opdracht om met 3 te spelen.
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #367 Gepost op: 18-06-2018, 17:02:21 »
Was zeker finalewaardig omdat het uit veel onderdelen bestond, en daarnaast was het een goede opdracht om met 3 te spelen.
Ben je uiteindelijk nog vrienden geworden met Convans? :)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #368 Gepost op: 18-06-2018, 18:15:20 »
Ben je uiteindelijk nog vrienden geworden met Convans? :)

Haha, Convans en ik konden het achter de schermen best goed vinden hoor. We hadden zo nu en dan wel eens PM contact en toen bleek echt wel dat er geen sprake was van haat. Af en toe moest het spel gewoon even op scherp gezet worden en tja, daar hadden jullie ons voor  :P
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #369 Gepost op: 18-06-2018, 19:15:51 »
Nog 50 minuten tot de definitieve ontknoping, maar omdat jullie al lang genoeg gewacht hebben, schakelen we weer terug naar de Ciudad Perdida. Want we hebben de cliffhanger in meerdere delen opgenomen.

=== Flashback ===


De ontknoping - Ciudad Perdida

*MV-Art*

HIDM, Kaaasje en Lan,

Het spel is gespeeld. We hebben een winnaar, een verliezer en een mol die al die weken allerlei streken heeft uitgehaald. Maar wie is nu eigenlijk wie? Het moment is aangebroken om te ontdekken wie welke rol had tijdens dit spel.

HIDM,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Kaaasje,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lan,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 18-06-2018, 19:17:54 door MollenvangR-Art »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #370 Gepost op: 18-06-2018, 19:34:26 »
Tim, Lama,

Maak je klaar...

euh, ik bedoel: het woord is de rest van de avond bij Moltalk - De live finale, aan jullie  ::bravo:: ik ben weg ::zwaai::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #371 Gepost op: 18-06-2018, 19:35:42 »
Een hartelijk applaus voor MollenvangR-Art dames en heren.

Graag wil ik onze finalisten verwelkomen: HIDM, Kaaasje en Lan ::bravo::

De ontknoping nadert en we krijgen steeds meer te horen.
Neemt de spanning bij jullie toe afvallers en finalisten?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #372 Gepost op: 18-06-2018, 19:42:32 »
Mwah, ik kan nu nog maar twee dingen zijn en dat zijn de leukste twee rollen, dus voor mij valt het mee  ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #373 Gepost op: 18-06-2018, 19:44:53 »
Als enige finalist die nog niet zeker weet wie de winnaar en wie de mol is, neemt de spanning wel toe ja. ::jaja::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #374 Gepost op: 18-06-2018, 19:45:47 »
Als HIDM online is, mag hij ook nog antwoorden.

Wat was voor jullie het hoogtepunt van de serie?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #375 Gepost op: 18-06-2018, 19:56:42 »
Ooh dat is een lastige vraag want ik heb gewoon enorm genoten van het hele spel spelen ::bravo::
Maar dat is jullie vast nog niet opgevallen :P

Ik ben er af en toe ook wel een beetje obsessief (iets te veel) mee bezig. Zo heeft m'n man in het begin wel een paar keer gezegd "ben je nou al weer meer dat stomme spelletje bezig" (niet dat hij het per se stom vind hoor, maar meer van dat ik er nu al weer mee bezig was...). Op een gegeven moment werd dit wel wat minder, maar stiekem is ie vast blij dat het nu afgelopen is..

Ik vond er fantastische opdrachten tussen zitten die mooi in balans waren met verschillende elementen. Ik weet bijvoorbeeld vrij weinig van muziek maar het puzzelen met letters naar het antwoord Grammy Awards heb ik letterlijk op de wc van m'n werk opgelost ::rofl:: Puzzelen is sowieso wel mijn ding ::jaja:: Daarom vond ik juist de bingo opdracht leuk toen we g klkrs lttr mcht gbrk. Ht s k srt v pzzl. Alleen jammer dat toen de woorden niet meer telden die we gevonden hadden. Maar goed.

Maar het leukste denk ik toch wel is niet alleen de spellen en opdrachten maar alles wat ook achter de schermen om gaat. Dus het kletsen met de andere deelnemers en de mindfuck erbij met het idee dat je ook nog wel eens tegen de mol zou kunnen praten. De onzekerheid die daar dan weer bij hoort. Leuk voorbeeld misschien is dat ik wel met Nys aan het kletsen was maar ik hem nooit echt vertrouwde. Heel gek natuurlijk want verder zat niemand op hem als mol ::) Maar ik had dus net besloten hem soort van te vertrouwen en na mijn groene scherm PMde ik hem dat ik vertrouwde dat hij de mol niet was want ik zat er nog in.. en toen kreeg ik terug dat het klopte want zijn scherm was rood ::rofl::

Ik vond het bijvoorbeeld ook hilarisch hoe Frank met een voorstel kwam over z'n executiekaart die gewoon totaal ongeloofwaardig was om meerdere redenen. Ik had natuurlijk ook gewoon oneerlijk kunnen zijn en hem zomaar een sleutelwoord kunnen geven (daar vroeg hij namelijk om in ruil voor een rare semi-vrijstelling) maar toen was ik misschien nog iets te eerlijk en niet echt hoe ik het spel wilde spelen :P

Maar gewoon het praten met de andere deelnemers buiten de opdrachten om, het delen van informatie en daarin dan ook nog de juiste balans zoeken tussen wat wil ik delen, wat wil ik niet delen en waar ben ik eerlijk? En het speuren naar de mol natuurlijk.

Okay misschien niet een duidelijk hoogtepunt, sorry. En ik ben (zoals gebruikelijk) ook niet echt kort van stof...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #376 Gepost op: 18-06-2018, 19:58:52 »
Dat hebben we inderdaad gezien aan je biechten.

Heb je ook nog een dieptepunt?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #377 Gepost op: 18-06-2018, 20:06:42 »
Dieptepunt niet echt een heel erg dieptepunt maar ik ben wel een paar keer enorm gefrustreerd geweest met hoe dingen liepen. Bijvoorbeeld omdat ik regels anders interpreteerde of door andere omstandigheden. Ik was bijvoorbeeld enorm gefrustreerd bij de Hunger Games dat ik heel lang niet wist of Lan nou dood was of niet omdat ik mijn hele strategie er op aan had gepast en ik nu toch steeds op m'n werk moest blijven kijken of er al een uitslag was. En dat terwijl ik juist een strategie had bedacht (door de onzichtbaarheidsspray die ik had gehad) hoe ik de hele dag zonder zorgen op m'n werk kon zijn zonder het spel te hoeven checken. Maar goed, dat is uiteindelijk ook goed gekomen. Soms ook gefrustreerd omdat ik zelf niet online kon zijn of andere waar je mee wil communiceren niet, etc. Maar over het algemeen vergeef en vergeet ik dit snel.

Oh hoe kan ik het vergeten, ik baalde enorm dat ik met het ijsberen spel eigenlijk niet echt heb mee kunnen doen :( Dat heb ik toen ook wel geuit geloof ik :P Ik houd van dat spelletje! Maar zag ook wel in waarom ik er aan zou gaan de eerste nacht...

En als ik nu de verkeerde mol zou hebben aangewezen zou dat ook wel een dieptepunt zijn :P
(Hoewel ik het ook wel weer hilarisch zou vinden hoe de laatste kandidaten er dan uit zijn gegaan)

Offline Lan

  • Forumlid
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #378 Gepost op: 18-06-2018, 20:07:45 »
Ik denk dat überhaupt mee mogen doen voor mij wel het hoogtepunt was. Alle rondes die ik er na de eerste in mocht zitten waren een soort cadeautje en een bewijs dat ik niet zo dramatisch slecht bezig was als ik zelf dacht. Qua opdrachten was voor mij de gun-opdracht wel een van mijn favorieten, veel mensen (ik zelf ook) vonden dat er wel heel veel te verdienen was, maar het gaf mij wel een vrijbrief om heerlijk te konkelen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO18] - Moltalk 2018
« Reactie #379 Gepost op: 18-06-2018, 20:10:45 »
Interessant ::vergroot::

De secondes tikken weg. Van welke afvaller vonden jullie het het ergst/spijtigst etc. dat hij/zij afviel?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela