Auteur Topic: [MO18]Aflevering 3, opdr.3.1 [Mount Roberts Tramway, Juneau] De Escape Cable Car  (gelezen 16428 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Het vervolg van deze opdracht komt later deze avond ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!

Wat extra regels:
* De puzzel wordt eerst gestuurd naar de betreffende puzzelaar. Pas wanneer die dikgedrukt een bericht stuurt dat hij hulp nodig heeft, wordt een tweede persoon toegevoegd aan de betreffende PM-groep. etc.
* Communicatie met andere teams is niet toegestaan.
* Communicatie met het Oren en ogenteam gebeurd via een speciale PM-groep. Er mag ALLEEN met de genoemde emoticons gepost worden. Elke emoticon mag maximaal 3x per pm gebruikt worden. Dus max 12 emoticons. Bij elke bericht waar iets anders in staat dan een emoticons, verdwijnt er geld uit de pot. (m.u.v. vragen/de code dikgedrukt posten in de PM.) (Let op, wanneer de eerdere genoemde regel wordt overtreden, gaat er €250,- van het te verdienen bedrag af).
* Bij communicatie tussen het oren/ogenteam en het andere team heeft het oren/ogenteam 1 PM om de code door te sturen. Pas wanneer het andere team een code gegokt heeft, en dit is fout, mag het oren/ogenteam opnieuw een PM sturen met de code (alleen met emoticons natuurlijk). Indien er meer pm's komen, gaat er 250 euro per extra pm van het te verdienen bedrag af. Het puzzelteam mag wel, wanneer zij de code doorgeven aan het oren/ogenteam zoveel mogelijk PM's sturen* Wanneer de goede code door het andere team is gegeven, wordt de nieuwe puzzel via de PM gestuurd.
* Alle spelleiders dienen in de PMgroep aanwezig te zijn.
* Beslissingen van de spelleiding is binden mbt wel/niet naleven spelregels.

Dit is de volgorde van de boxen:
Wagon 1:
Box 1: is open - bevat puzzel met oplossing voor het openen van box A
Box 2 is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van box B
Box 3 is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van box C
Box 4 is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van deur van de andere wagon

Wagon 2:
Box A is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van box 2
Box B is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van box 3
Box C is dicht - bevat puzzel met oplossing voor het openen van Box 4 plus de deur van de andere wagon.

Communicatie
Voor deze opdracht gelden strenge regels m.b.t. communicatie. Communicatie tussen teams onderling is ten strengste verboden. Communicatie is dus alleen per team toegestaan. Deze communicatie gebeurd via de speciale PM-groep (let op, in deze groep moeten ook de spelleiders toegevoegd zijn). In dit topic mogen alleen vragen gepost worden. Overtreding van deze regel(s) hebben consequenties. Meer daarover hieronder. De PM-groepen worden door de spelleiding gemaakt.

De volgende PM-groepen zijn er:
* PMgroep team 1 = vrije communicatie met elkaar (alleen teamleden team 1) is toegestaan.
* PMgroep team 2 = Vrije communicatie met elkaar (alleen teamleden team 2) is toegestaan.
* PMgroep team Oren/ogen = vrije communicatie met elkaar (alleen teamleden oren/ogen
* PMgroep Team 1/Team oren & ogen = Communicatie alleen met emoticons/dikdrukke code door teamlid team 1
* PMgroep Team 2/Team oren & ogen = Communicatie alleen met emoticons/dikdrukke code door teamlid team 2
* Puzzel PMgroep. In deze PMgroep bevinden zich de spelleiding, de puzzelaar én eventueel in een later stadium extra teamleden indien dat gevraagd wordt.

Geld
Het totale bedrag dat bij opdracht te verdienen is, is €2.500,-. Dit bedrag verdienen jullie alleen als beide teams voor de deadline uit de wagons zijn. Echter per keer dat jullie hulp vragen aan een teamgenoot, gaat er €250 euro van het te verdienen bedrag af. Communicatie gaat altijd via de PM. Elk team heeft haar eigen PM-groep. In het topic mogen alleen vragen gepost worden + de spelleiding die updates geven. Wordt deze regel overtreden? €25,- per keer uit de pot. Hetzelfde geldt voor meer emoticons dan teogestaan posten. Dat kost €250,- per keer. Hetzelfde geldt voor het oren/ogen team. Wanneer zij meer dan 1 PM sturen, kost dit ook €250,-. Wees creatief en wees gewaarschuwd.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 20:46:44 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Alvast de regels. Jullie pmgroep met aparte regels zal ik na het avondeten gaan versturen, al kan het ook zijn dat het pas komt als ik vanavond weer thuis ben.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Zouden we nu al instructies als team moeten hebben gehad?  Want dan is er denk ik iets mis gegaan...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Zouden we nu al instructies als team moeten hebben gehad?  Want dan is er denk ik iets mis gegaan...

Nog niet. Er is een foutje ingeslopen. Die passen we eerst aan en dan komen de groepen. Stay tuned.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mag ik je vragen om wat fatsoenlijker te reageren? Dit is niet de eerste keer dat je een krachtterm als deze gebruikt naar je medekandidaten.

Sorry, ik zal voortaan het woord 'Uilskuikens' gebruiken.
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Sorry, ik zal voortaan het woord 'Uilskuikens' gebruiken.
Daar gaat weer een telefoon...


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Okay top!  Eerste zin was wat verwarrend :)

Ik heb nog wat vragen maar wacht wel eerst de instructies af want misschien is het dan al wel duidelijk. :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Okay top!  Eerste zin was wat verwarrend :)

Ik heb nog wat vragen maar wacht wel eerst de instructies af want misschien is het dan al wel duidelijk. :)

Dat had ook niet gekopieerd moeten worden. ;)

Normaal gesproken zouden eerst de pm-groepen gemaakt worden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Verwacht de start van de opdracht binnen 60 minuten
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Verwacht de start van de opdracht binnen 60 minuten
En dit is dikgedrukt, dus definitief. De kandidaten mogen je hier nu aan houden Tim ;D  ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
En dit is dikgedrukt, dus definitief. De kandidaten mogen je hier nu aan houden Tim ;D  ::ok::

 ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Maar 35 minuten ;D

Zoals al vermeld is er helaas een kleine fout in de spelregels geslopen. Hierbij de toevoeging van de spelregels. Deze worden ook nog in het algemene regels post toegevoegd. Mijn excuses, ik dacht dat ik deze aanpassing al gedaan had, maar helaas.

De aanpassing:
* Bij communicatie tussen het oren/ogenteam en het andere team heeft het oren/ogenteam 1 PM om de code door te sturen. Pas wanneer het andere team een code gegokt heeft, en dit is fout, mag het oren/ogenteam opnieuw een PM sturen met de code (alleen met emoticons natuurlijk). Indien er meer pm's komen, gaat er 250 euro per extra pm van het te verdienen bedrag af. Het puzzelteam mag wel, wanneer zij de code doorgeven aan het oren/ogenteam zoveel mogelijk PM's sturen
* Echter is het niet toegestaan om elke emoticon meer dan 3x te gebruiken per PM. Indien een emoticon vaker gebruikt wordt, volgt ook een boete van €250.
* Degene die de puzzel oplost, communiceert met het oren/ogenteam. Echter mag de rest wel meekijken. Meepraten is niet toegestaan.

--
Ik ga nu de PM sturen en LdH vragen om de openingspost aan te passen ::jaja::
Daarna geef ik het startsein ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 21:31:43 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
We zijn begonnen ::bravo::

Edit: Deadline voor deze opdracht is donderdag 23:59
« Laatst bewerkt op: 23-04-2018, 19:48:38 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
23 april 2018 - 20.42, we gaan voor het eerst communiceren
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
De spelregels zijn aangepast!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
We moeten dit soort opdracht niet te vaak doen.
Ik heb ondertussen al ruim 125 PM ontvangen ::rofl::

Met betrekking tot deze opdracht:
* De eerste code is doorgeseint van Team 1 via team Oren/Ogen naar team 2.
* Team 2 probeert deze op dit moment te achterhalen
* Ik wilde rond 22.15 naar bed, maar dat is niet gelukt
* Ik ga nu wel naar bed. Ik zie dat Lama, nog online is. Die kan jullie eventueel verder helpen. Anders zijn Ldh en ikzelf morgenochtend weer aanwezig.

Tot zover ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Een update van deze opdracht
* Team 2 heeft de code nog niet gekraakt en is daar nog steeds mee bezig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De code van groep 1 of de puzzle?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
De code van groep 1 of de puzzle?

De code. Er is nog geen puzzel verstuurd.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela