Auteur Topic: etappe 3 cp 16  (gelezen 12884 keer)

Offline lampie

  • Forumlid
  • digging for gold
Re: etappe 3 cp 16
« Reactie #20 Gepost op: 19-11-2003, 21:54:06 »
volgende hint is binnen

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: etappe 3 cp 16
« Reactie #21 Gepost op: 19-11-2003, 22:15:21 »
Laat ik dan toch nog een duit in het zakje doen:

Hint 1 (horloge) is van het merk Fossil.

Fossil slaat dus waarschijnlijk op fossiele brandstof of op fossielen.  ::ok::



Btw: Fossil heeft prachtige sieraden vind ik (en nee: ik heb geen aandelen, en mijn vrienden en familie ook niet)

« Laatst bewerkt op: 20-11-2003, 08:32:10 door lukiam »

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Etappe 3 cp 16
« Reactie #22 Gepost op: 20-11-2003, 01:07:13 »
deze wordt zodra dat kan samen gevoegt met cp 16
tot die tijd gaat er een slotje op

helaas is effe niet anders door probleemn is slotjes zetten het enige dat mapel en ik hier kunnen

jeroen
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline lukiam

  • Forumlid
Re: etappe 3 cp 16
« Reactie #23 Gepost op: 20-11-2003, 08:33:58 »
Shell Cemetary = Susan Hoi

Susan Hoi (Fossil Shell Beach)


The shell graveyard at Ban Laem Pho was once a large freshwater swamp, home to a kind of snail. Over eons dating from the Tertiary Age, about 40 millions years ago, these snails lived and died by the million, to the extent that the dead snails formed a layer upon which existed the living. Eventually, weather changes precipitated the swamp's disappearance, but by then the layer of fossilized snail shells was forty centimeters thick, resting on ten centimeters of lignite below which is the subsoil. Because of geographic upheaval, this Shelly limestone is now distributed in great broken sheets of impressive magnitude on the seashore at Laem Poh.



Bron: http://www.thaihotelslinks.com/krabi/a_muang.php#Susan_Hoi


Offline Marretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re: etappe 3 cp 16
« Reactie #24 Gepost op: 20-11-2003, 17:44:47 »
Shell Cemetery verklaard.
Hints uitgelegd.
Foto gemaakt met  Digital IXUS 400

Na Phi Phi Le was het volgende checkpoint Shell cemetry. Hiervoor hebben we weer drie hints online gzet, ruimschoots voldoende want binnen afzienbare tijd werd het ontdekt door een gids.

Hint nummer een: een afbeelding van een Fossil horloge met daarbij de tekst ‘wat gaat de tijd toch langzaam’
Dit verwees naar de fossielen die daar zijn ontstaan uit een moeras dat daar 45 miljoen jaar geleden lag.
 
Hint nummer twee: een afbeelding van een slak, met daarbij de tekst ‘dit heeft lang genoeg geduurd’ Deze fossielen zijn van slakken, en dat heeft lang genoeg geduurd.
Hint nummer drie: gaf de plaats symbolisch weg, een schlep met een kruis erop. Een kruis geeft vaak een begraafplaats aan, gecombineerd met de schelp maakt het een schelpenbegraafplaats; Shell Cemetery.

Bron:http://www.planetrace.nl/main.php