Auteur Topic: [MO18] Afl.5.3 [Anchorage Ted Stevens International Airp.] Waar gaan we heen 2.0  (gelezen 48854 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Alaska - Canada - Washington - Oregon - Californië - Mexico - Guatemala - El Salvador - Honduras - Nicaragua - Costa Rica - Panama - Colombia - Ecuador - Peru - Chili - Argentinië

Welke hiervan zijn bekend om aardbevingen?
Ik weet in ieder geval dat Californië er problemen mee heeft (San Andreas bruiklijn),
Mexico heeft er last van, nog recent. Chili heeft een bekend aardbevingsprobleem.

Dus ik zou zeggen dat de bestemming tussen die drie ligt; we moeten met volgende tips kunnen deduceren, de volgende mogelijke stop met aardbevingen is pas Californië.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
1: In deze stad vindt jaarlijks het grootste rodeo-festival van het land plaats.
2: In het Maritime Museum of the Atlantics in deze stad is een permanente tentoonstelling over de Titanic.
3: De hoofdstad en grootste stad van New Foundland and Labrador.
4: Ivo van Damme won hier zilver op de 800m en 1500m.
5: Deze stad ligt aan de Yukon-River.
6: Deze stad staat bekend als de 'Automotive Capital of Canada', ligt aan de grens van de 'Automotive Capital of the USA'.
7: De hoofdstad van Saskatchewan
8: De grootste mall van Noord-Amerika is in deze stad te vinden.
9: De Blue Jays uit deze stad hebben tweemaal de MLB-titel gewonnen. == Toronto.
10: Deze stad ligt aan de zuidpunt van Vancouver Island.
11: De prinsesjes waren tijdens de Tweede Wereldoorlog tijdelijk naar deze stad gestuurd.
12: Het Springs Hotel in deze stad is misschien wel het bekendste hotel van Canada.
13: Aan de andere kant van de staatsgrens in Michigan ligt een stad met exact dezelfde naam.
14: Deze stad is The Gateway to the West.
15: De oude stad van deze stad staat al sinds 1985 op de werelderfgoedlijst van de UNESCO.


Banff
Calgary
Charlottetown
Edmonton
Halifax
Hamilton
Iqualuit
Moncton
Montreal
Niagar Falls
Ottawa
Quebec City
Regina
Saskatoon
Saulte Ste. Marie
St. John
St. John's
Thunder Bay
Toronto
Vancouver
Victoria
Whitehorse
Windsor
Winnipeg
Yellowknife
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Waar is BB als je hem nodig hebt?  :-\\
Frankje Lapi

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ecuador had vorig jaar ook een
Alaska - Canada - Washington - Oregon - Californië - Mexico - Guatemala - El Salvador - Honduras - Nicaragua - Costa Rica - Panama - Colombia - Ecuador - Peru - Chili - Argentinië

Welke hiervan zijn bekend om aardbevingen?
Ik weet in ieder geval dat Californië er problemen mee heeft (San Andreas bruiklijn),
Mexico heeft er last van, nog recent. Chili heeft een bekend aardbevingsprobleem.

Dus ik zou zeggen dat de bestemming tussen die drie ligt; we moeten met volgende tips kunnen deduceren, de volgende mogelijke stop met aardbevingen is pas Californië.
Mee eens. Zal tussen Californië en Chili inliggen. Argentinië is het volgens mij niet. Heb ik in ieder geval nooit van gehoord dat daar veel aardbevingen zijn (en ik ben er geweest).

Ik weet dat in Ecuador twee jaar geleden (2016) ook een hele grote aardbeving gehad. Waren best veel doden en gewonden ed. 

Offline Lan

  • Forumlid
Oh dit klinkt leuk. Ik zit nog even op mijn werk met bagger internet dus ik probeer vanavond nog even te helpen.  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Waar is BB als je hem nodig hebt?  :-\\
Ssst... die komt nog terug. Hij wacht op jullie in...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Oké, we moeten weer drie keer dikdrukken, we hebben amper antwoorden en de deadline is dodelijk tot morgenochtend 8:30. Wie gaat er nog wat toevoegen? Anders ga ik wat gokken doen en druk ik 'm dik en hoop ik dat meerderen dat doen. Niet geschoten = altijd mis.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Heb 11 laatst met Geschiedenis gehad maar daar let ik nooit op  ::rofl:: denk dat het Hamilton of Ottawa was maar don't blame me als het fout is  ::ohno::

edit: ik zou dan voor Hamilton gaan. Ik ga nu slapen want moet weer vroeg in het vliegtuig zitten. Ben er morgen nog wel heel ff.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2018, 22:26:50 door FrankLapidus »
Frankje Lapi

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
1: In deze stad vindt jaarlijks het grootste rodeo-festival van het land plaats. ==
2: In het Maritime Museum of the Atlantics in deze stad is een permanente tentoonstelling over de Titanic. ==
3: De hoofdstad en grootste stad van New Foundland and Labrador. ==
4: Ivo van Damme won hier zilver op de 800m en 1500m. == Montreal (Olympische zomerspelen, kan me niet herinneren dat die in één van de andere genoemde steden is gehouden.)
5: Deze stad ligt aan de Yukon-River. ==
6: Deze stad staat bekend als de 'Automotive Capital of Canada', ligt aan de grens van de 'Automotive Capital of the USA'. ==
7: De hoofdstad van Saskatchewan ==
8: De grootste mall van Noord-Amerika is in deze stad te vinden. ==
9: De Blue Jays uit deze stad hebben tweemaal de MLB-titel gewonnen. == Toronto.
10: Deze stad ligt aan de zuidpunt van Vancouver Island. == Victoria
11: De prinsesjes waren tijdens de Tweede Wereldoorlog tijdelijk naar deze stad gestuurd. ==
12: Het Springs Hotel in deze stad is misschien wel het bekendste hotel van Canada. ==
13: Aan de andere kant van de staatsgrens in Michigan ligt een stad met exact dezelfde naam. ==
14: Deze stad is The Gateway to the West. ==
15: De oude stad van deze stad staat al sinds 1985 op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. == Quebec City (Old Quebec)


Banff
Calgary
Charlottetown
Edmonton
Halifax
Hamilton
Iqualuit
Moncton
Montreal
Niagara Falls
Ottawa
Quebec City
Regina
Saskatoon
Saulte Ste. Marie
St. John
St. John's
Thunder Bay
Toronto
Vancouver
Victoria
Whitehorse
Windsor
Winnipeg
Yellowknife
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik heb geen idee welke antwoorden anders moeten, we gaan hier dus sowieso geen hint krijgen.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik weet er echt geen een. Dus doe maar wat.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zou je random kunnen antwoorden en dan hamilton/ottawa vij de prinsesjes doen? Ik quote jouw dikdruk dan want ik zit nu op mobiel.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik zit ook op mobiel maar kan wel wat proberen. Tenzij iemand anders nog een idee heeft?

Edit: ik zou dan voor Niagara Falls gaan bij stad aan andere kant van grens hetzelfde. Is wel vaker dat bij een waterval of iets zo'n stad dezelfde naam heeft denk ik.

Ik neem tenminste aan dat t een typefout is van LdHmolletje en hij Niagara Falls bedoelt met Niagar falls..
« Laatst bewerkt op: 6-05-2018, 22:55:22 door Kaaasje »

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik kan RN op mobiel gewoon niet waarderen  ::rofl:: ik typ sneller dan die letters registreert
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lan

  • Forumlid
3 is St John of St John's.

13 zou ik Sault Saint Marie nemen, ik weet dat die plek ergens in het noorden van de VS zit bij Ticket to Ride  ::rofl::


Offline Convans

  • Forumlid
Doe maar iets, hier weet ik niets van

Offline Nvy

  • Forumlid
2. Lijkt me een kustplaats. Zou dat Halifax kunnen zijn?
11. Is volgens mij Ottawa.

Verder weet ik echt niets  ::ohno::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb geen idee, dus ik heb maar wat gedaan want de tijd dringt. Dik drukken?

1: In deze stad vindt jaarlijks het grootste rodeo-festival van het land plaats. == Winnipeg
2: In het Maritime Museum of the Atlantics in deze stad is een permanente tentoonstelling over de Titanic. == Thunder Bay
3: De hoofdstad en grootste stad van New Foundland and Labrador. == St. John
4: Ivo van Damme won hier zilver op de 800m en 1500m. == Montreal
5: Deze stad ligt aan de Yukon-River. == Iqualuit
6: Deze stad staat bekend als de 'Automotive Capital of Canada', ligt aan de grens van de 'Automotive Capital of the USA'. == Windsor
7: De hoofdstad van Saskatchewan == Saskatoon
8: De grootste mall van Noord-Amerika is in deze stad te vinden. == Vancouver
9: De Blue Jays uit deze stad hebben tweemaal de MLB-titel gewonnen. == Toronto.
10: Deze stad ligt aan de zuidpunt van Vancouver Island. == Victoria
11: De prinsesjes waren tijdens de Tweede Wereldoorlog tijdelijk naar deze stad gestuurd. == Ottawa
12: Het Springs Hotel in deze stad is misschien wel het bekendste hotel van Canada. == Yellowknife
13: Aan de andere kant van de staatsgrens in Michigan ligt een stad met exact dezelfde naam. == Niagar falls
14: Deze stad is The Gateway to the West. == Edmonton
15: De oude stad van deze stad staat al sinds 1985 op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. == Quebec City
« Laatst bewerkt op: 7-05-2018, 07:56:53 door Kaaasje »

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ja, druk maar. De enige die ik weet is Ottawa met Juliana.

Offline Convans

  • Forumlid


1: In deze stad vindt jaarlijks het grootste rodeo-festival van het land plaats. == Winnipeg
2: In het Maritime Museum of the Atlantics in deze stad is een permanente tentoonstelling over de Titanic. == Thunder Bay
3: De hoofdstad en grootste stad van New Foundland and Labrador. == St. John
4: Ivo van Damme won hier zilver op de 800m en 1500m. == Montreal
5: Deze stad ligt aan de Yukon-River. == Iqualuit
6: Deze stad staat bekend als de 'Automotive Capital of Canada', ligt aan de grens van de 'Automotive Capital of the USA'. == Windsor
7: De hoofdstad van Saskatchewan == Saskatoon
8: De grootste mall van Noord-Amerika is in deze stad te vinden. == Vancouver
9: De Blue Jays uit deze stad hebben tweemaal de MLB-titel gewonnen. == Toronto.
10: Deze stad ligt aan de zuidpunt van Vancouver Island. == Victoria
11: De prinsesjes waren tijdens de Tweede Wereldoorlog tijdelijk naar deze stad gestuurd. == Ottawa
12: Het Springs Hotel in deze stad is misschien wel het bekendste hotel van Canada. == Yellowknife
13: Aan de andere kant van de staatsgrens in Michigan ligt een stad met exact dezelfde naam. == Niagar falls
14: Deze stad is The Gateway to the West. == Edmonton
15: De oude stad van deze stad staat al sinds 1985 op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. == Quebec City