Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 991032 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3160 Gepost op: 15-05-2017, 17:56:11 »
Weer ouderwets een Nationaal Songfestival houden is juist geen goed idee. Juist de winnaars van het Nationale Songfestival haalden de finale van de Eurovisie niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3161 Gepost op: 16-05-2017, 11:14:55 »
Iris Kroes is er ook als optie  ::jaja::. De harp geeft een liedje natuurlijk wel gelijk een magisch gevoel dus who knows ;D

Iris Kroes in combinatie met Armin van Buuren wellicht?  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3162 Gepost op: 16-05-2017, 11:26:31 »
Iris Kroes in combinatie met Armin van Buuren wellicht?  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Ik weet niet of haar harp dat wel aankan ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3163 Gepost op: 16-05-2017, 11:26:48 »
Wij hebben de laatste 5 jaar als België telkens iemand gestuurd die bekend was geworden via the voice.

De Waalse inzendingen waren telkens zonder voorronde en eindigden 12de en 2de 4de op het festival.

De  Vlaamse waren telkens met een vooronde en eindigde 1x in de halve finale en 1x tiende.

Kortom: geen voorronde en iemand kiezen die al wat ervaring heft met zo'n wedstrijden is een goede formule
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3164 Gepost op: 16-05-2017, 11:36:10 »
Het nadeel van een nationaal songfestival is ook dat er extra druk op zit voor de artiesten, vooral als deze al een naam voor zichzelf hebben gemaakt. Stel dat ze dan het nationaal songfestival niet doorkomen. Daardoor krijg je dat er allemaal acts zich gaan opgeven die het net niet zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3165 Gepost op: 16-05-2017, 11:48:59 »
Wij hebben de laatste 5 jaar als België telkens iemand gestuurd die bekend was geworden via the voice.
Hebben wij nu 2 keer gedaan.

1) Joan, de indiaan, Franka, werd geen succes. Zij had ook deelgenomen aan The Voice. Zij kwam via de nationale voorrondes op het festival terecht. De laatste keer in een reeks van 8 jaar geen finale halen. Toen was het ook de laatste keer dat we voorrondes deden.

2) O'G3ne won in 2014 The voice, maar kenden we ook al van Junior Eurovisie Songfestival 2007. (eerste keer dat een junior deelnemer van ons naar het echte ging).

Daarna over naar interne benoeming 4 van de 5 keer een finale gehaald.
2013: Anouk, 9e
2014: Ilse + Wayolon: 2e (zonder Conchita gewoon de winnaar)
2015: Trijntje geen finale
2016: Douwe Bob 11e (bekend via ander programma: de beste Singer Songwriter van Nederland)
2017: O'G3ne: ook 11e

Sinds we intern zijn gaan zoeken gaat het beter. Dus doe maar geen voorrondes. Ik herriner me de voorrondes van 2010 waar Sieneke gekozen werd, was een sof was dat... beschamende vertoning.

Wat overigens wel grappig is datzowel Anouk, als Ilse, Waylon en Trijntje allemaal een keer coach waren of nog steeds zijn in The Voice ;D En Douwe Bob volgend seizoen in de junior versie meedoet. Iedereen heeft dus een link met dat programma :P

Een nationale voorronde zou ik dus niet doen. In Nederland krijg je dan 9 v/d 10 keer toch prut. Tenzij je 1 artiest 5 nummers laat schrijven (hoewel met de 3J's ook geen succes), maar niet met een open inschrijving zoals Zweden. Dan krijg je dat types als Zanger Rinus zich ook geen inschrijven. In Zweden werken nationale voorrondes wel, omdat het publiek toch altijd stemt/zoekt naar gelikte catchy/pop/Avicci achtige songs. En dat heeft het Nederlands publiek totaal niet.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2017, 11:55:26 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3166 Gepost op: 16-05-2017, 11:55:19 »
Ben het eens met D*N. Geen voorronde is beter voor gevestigde artiesten.

Van Velzen? Valt wel op  :-X

You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3167 Gepost op: 16-05-2017, 12:14:10 »
Een nationale voorronde zou ik dus niet doen. In Nederland krijg je dan 9 v/d 10 keer toch prut. Tenzij je 1 artiest 5 nummers laat schrijven (hoewel met de 3J's ook geen succes), maar niet met een open inschrijving zoals Zweden. Dan krijg je dat types als Zanger Rinus zich ook geen inschrijven. In Zweden werken nationale voorrondes wel, omdat het publiek toch altijd stemt/zoekt naar gelikte catchy/pop/Avicci achtige songs. En dat heeft het Nederlands publiek totaal niet.
Ik zie het wel werken als we net als nu het intern beslissen welke artiest gaat en dat die artiest dan meerdere nummers aandraagd waar mensen op kunnen stemmen. Zo heb je toch nog wat invloed en is er geen drempel voor de grote artiest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3168 Gepost op: 16-05-2017, 13:55:23 »
Ik zie het wel werken als we net als nu het intern beslissen welke artiest gaat en dat die artiest dan meerdere nummers aandraagd waar mensen op kunnen stemmen. Zo heb je toch nog wat invloed en is er geen drempel voor de grote artiest.

Is in België ook al gebeurd.
Tom Dice in 2010 (6de plaats) en Iris in 2012 (eruit in de halve finale)
klaar voor de strijd

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3169 Gepost op: 16-05-2017, 20:18:03 »
Is in België ook al gebeurd.
Tom Dice in 2010 (6de plaats) en Iris in 2012 (eruit in de halve finale)

Ooooh Tom Dice.  ::love:: Wat een leukerd met een prachtig liedje was dat.

Is België sowieso niet meer succesvol dan Nederland in Eurovisie? Volgens mij zijn ze wel vaker laatste geworden maar ook vaak hoog geëindigd. Of lijkt dat maar zo door de afgelopen jaren?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3170 Gepost op: 17-05-2017, 09:55:07 »
Inderdaad, de laatste jaren doet België het beter. Ik denk ook, dat als je alles jaren bij elkaar zou optellen, dus vanaf 1956, dat Nederland zeker hoger zou staan. Als je bijv. kijkt naar wie er boven de ander is geëindigd krijg je volgende:
Nederland boven België: 1957,59,61,65,69-75,79-81,83,87-89,92-93,96,98-00,04-05,07-09,12,14
België boven Nederland: 1958,60,63,66-68,76-78,82,84,86,90,03,06,10-11,13,15-17
Gelijk geëindigd: 1956,62,64
Nederland deed niet mee: 1985,91,95,02
België deed niet mee: 1994,97,01

Oftewel: Nederland 31 maal, België 21 maal de beste...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3171 Gepost op: 17-05-2017, 23:24:52 »
Ha wat grappig die stand-in! Goed gezongen inderdaad, met name het stukje waar ze de hoogte in gaat. Jammer dat ze dat niet doorpakt in het laatste refrein zoals Blanche dat deed.
🜃

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3172 Gepost op: 18-05-2017, 12:19:07 »
Leuk die stand-in. Vind het wel een stuk minder speciaal dan Blanche. Zij heeft iets magisch in haar stem  ::love::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3173 Gepost op: 19-05-2017, 01:17:50 »
Kan iemand mij vertellen waarom Duitsland zo laag is geëindigd? Ik vind het liedje een van de beste, maar las wel dat het plagiaat is. Is dat dan de enige reden? Zang was toch ook wel in orde?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3174 Gepost op: 19-05-2017, 10:43:40 »
Het liedje was zeker okay, alleen was de zang zeker op zaterdag zeer matig. Dat heb ik zelfs van Duitsers gehoord. Ik had het overigens ook een stuk hoger verwacht.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3175 Gepost op: 19-05-2017, 12:44:01 »
Ze had ook best een irritante stem  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3176 Gepost op: 19-05-2017, 13:12:40 »
Nee die gescheurde jurk dan. Haar haar was het enige coole. Vond ik Frankrijk's look toch een stuk beter  ::love::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3177 Gepost op: 19-05-2017, 13:37:19 »
Duitsland vond ik niet heel denderend klinken eerlijk gezegd. Ik was eigenlijk verbaasd dat Polen echt heel laag eindigde, ze was inderdaad niet zo sterk als de halve finale en repetities en ik vond haar er heel moe uitzien, misschien toch te veel last gehad van het ziek zijn aan het begin van die week  :-\\. Wat mij ook verbaasde was dat Oostenrijk gewoon 0 punten had bij het publiek. Zelfs Spanje heeft bij het publiek punten gehaald en laten we eerlijk wezen, dat was echt geen goed optreden en geen goed nummer.  ???

Blanche heeft een erg goed optreden gegeven in de finale  ::ok::. Haar nummer, die van Polen, Macedonië, Servië, Bulgarije, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Wit-Rusland luister ik ook nog steeds.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3178 Gepost op: 19-05-2017, 13:59:15 »
Oh nou dan hoor ik dat kennelijk niet. Ik vond Duitsland gewoon best oke.

Spanje kreeg zijn enige punten van Portugal, dus in feite gewoon 0 punten voor het optreden. En terecht.

Oostenrijk vond ik zelf irritant en nietszeggend, ik snap die 0 punten wel.

Frankrijk was inderdaad zeer knap gedaan  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2017, 14:00:48 door Mollenmania »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #3179 Gepost op: 19-05-2017, 14:40:01 »
Blanche heeft een erg goed optreden gegeven in de finale  ::ok::. Haar nummer, die van Polen, Macedonië, Servië, Bulgarije, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Wit-Rusland luister ik ook nog steeds.
Blanche luister ik ook nog weleens. De enige andere die ik nog verder luister is Roemenië!
Ich bin ein Bärliner!