Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 990509 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4240 Gepost op: 19-05-2019, 13:34:38 »
In Den Haag is niet alleen World Forum maar ook het ADO stadion (capaciteit 15.000) een optie. 1 ding: er moet alleen een dak op het stadion gebouwd worden...

Laat de gemeente dan liever eerst investeren in een goede grasmat in plaats van een in dak zodat dat vreselijke kunstgras eruit kan :P onnodige investering zo'n dak. World Forum is een prima alternatief dan voor Den Haag al verwacht ik dat het Ahoy of de Ziggo wordt  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2019, 13:36:29 door MollenvangR-Art »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4241 Gepost op: 19-05-2019, 13:38:57 »
Voetbalstadions zijn begin mei nog in gebruik, omdat de competitie vaak nog niet helemaal is afgelopen. Ik ga ook voor Ahoy, al vrees ik dat Ziggodome ook een goeie kans maakt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4242 Gepost op: 19-05-2019, 13:42:18 »
Voetbalstadions zijn begin mei nog in gebruik, omdat de competitie vaak nog niet helemaal is afgelopen. Ik ga ook voor Ahoy, al vrees ik dat Ziggodome ook een goeie kans maakt.
Ach de KNVB schuift graag met competitierondes hebben we dit jaar gezien ;D Maar ze kunnen de thuisclub van een stadion (of het nou Vitesse of ADO is) een uitwedstrijd geven in de laatste ronde zodat het stadion beschikbaar is (alleen als een van de clubs play-offs moet spelen heb je wel een probleem, dan moeten ze uitwijken). En de competitie is dit jaar ook best vroeg afgelopen met het oog op Euro 2020. Dus praktisch gezien is daar wel wat voor te regelen. Maar ben voor zowel ADO stadion als Gelredome geen voorstander. De een moet een heel dak op en de ander ligt niet heel centraal.
« Laatst bewerkt op: 19-05-2019, 13:43:54 door MollenvangR-Art »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4243 Gepost op: 19-05-2019, 13:43:58 »
Oh ja het EK. Nja, valt de Arena in ieder geval al af voor het Songfestival ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4244 Gepost op: 19-05-2019, 13:47:48 »
Voor wie wil weten hoe het zit met de punten, hier kun je zien van wie Nederland punten heeft gekregen en aan wie wij punten hebben gegeven.

Leuk feitje: bij de televoting hebben we van ALLE landen punten gehad  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2019, 13:49:22 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4245 Gepost op: 19-05-2019, 13:48:02 »
Als ze de Arena kiezen krijg je een heel jaar gezeik over slecht geluid. Nu zingen sommige kandidaten natuurlijk ook slecht ... maar nee ik denk niet dat ze daar zin in hebben.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4246 Gepost op: 19-05-2019, 14:00:09 »
Ik was nog vergeten dat het Mecc ook ''ad hoc'' grote shows kan herbergen. Zo is het in de zomermaanden altijd een uitvalsbasis voor de concerten van Andre Rieu, waar ze bij extreem slecht weer 10.000 toeschouwers kunnen hebben.

Maar ook bijvoorbeeld een Tefaf, de tiendaagse kunstbeurs, vindt er jaarlijks plaats. Het is overigens niet alleen de toeschouwerscapaciteit die een rol speelt. Ik las ergens iets over 1400 journalisten die een week ''gehuisvest'' moeten worden.


Ik denk dat iedereen wel argumenten heeft om juist zijn of haar locatie te promoten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4247 Gepost op: 19-05-2019, 14:08:32 »
Voetbalstadions zijn gewoon te klein lijkt me en lijken me ook geen geschikte plek.
Veel voetbalstadions zijn juist groter dan al die evenementenhallen en concertzalen. In de Arena zouden 50.000 mensen passen, maar zoveel publiek is er zelfs nog nooit bij een songfestival geweest: het grootste aantal is 38.000 mensen in het stadion van Kopenhagen las ik. Een voetbalstadion lijkt me dan juist eerder te groot. Verder begreep ik dat het Ziggo Dome ook niet geschikt is omdat er ook persruimtes etc. nodig zijn, en dat kan daar niet. Dus wat dat betreft zal het vast sowieso een evenementenhal worden. Ahoy klinkt wel logisch dan idd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4248 Gepost op: 19-05-2019, 14:15:48 »
Voetbalstadions zijn wel groot genoeg idd voor de optredens, maar toch niet qua persruimtes, kleedkamers, greenrooms, en weet ik veel wat er nog allemaal meer bij komt kijken? Terwijl in Ahoy... als je ruimte hebt om 5 tennisbanen neer te plempen dan kun je dit hele circus ook wel kwijt.  :D

World Forum is trouwens wel echt te klein.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4249 Gepost op: 19-05-2019, 14:49:30 »
Voetbalstadions zijn wel groot genoeg idd voor de optredens, maar toch niet qua persruimtes, kleedkamers, greenrooms, en weet ik veel wat er nog allemaal meer bij komt kijken? Terwijl in Ahoy... als je ruimte hebt om 5 tennisbanen neer te plempen dan kun je dit hele circus ook wel kwijt.  :D

World Forum is trouwens wel echt te klein.
Ah zo :P Ik ging er vanuit dat dat soort dingen bij een stadion wel zouden kunnen, aangezien het vaker in een stadion is geweest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4250 Gepost op: 19-05-2019, 15:49:46 »
Ik vraag me serieus af of Europa Zweden en Noorwegen niet uit elkaar kan houden :-X Niet dat ik Noorwegen zelf zo'n slecht nummer vond, maar dat is omdat ik de Sami-cultuur sowieso al bewonder ::jaja:: Maar hé! Zweden ::love:: ::love:: ::love:: Één van hun allerbeste inzendingen ooit.

Enfin, Nederland heeft gewonnen ::bravo:: ::bravo:: ::feest:: Mijn stem gaat naar Maastricht, Ahoy of waar dan ook niet in Amsterdam lijkt me een puik plan ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2019, 15:52:29 door Pac »
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4251 Gepost op: 19-05-2019, 17:40:24 »
Wat een fantastisch festival dit jaar. Duncan heeft de verwachtingen meer dan waargemaakt. Aanvankelijk niet mijn favoriete nummer, het heeft moeten groeien, maar wat een fantastische uitvoering.

Het was ook heel gezellig dit jaar in de chat. Lekker commentaar leveren met andere forummers. En dat is hoe je het festival moet bekijken. Samen met andere mensen. En als je niet in de gelegenheid bent, of wat dan ook, dan is de #Huiskamer daarvoor de uitgelezen plek. Ik wil daarom ook iedereen die daarbij aanwezig was hartelijk bedanken voor de gezelligheid. Het was top  ::ok::

Maar goed, nu is het dus aan ons om een goed festival te organiseren. Ikzelf heb voor Ahoy gekozen. De Ahoy werd in de jaren negentig geregeld gebruikt voor de Nationale Finale. Dat werd toen al gezien als een soort van generale repetitie voor het geval Nederland mocht winnen. Het zag er altijd goed uit: groots, maar niet zo massaal als je tegenwoordig ziet, zoals bijv destijds in Denemarken. Maak het maar weer iets knusser.
Daarnaast herinner ik me dat de Nederlandse organisatie een jaar of tien geleden een keer zeiden dat mocht Nederland weer winnen, zouden zij het live orkest weer terugbrengen. Okay, dat was toen in de periode van Sieneke en Franka, maar toch... Ik hoop echt dat ze deze 'belofte' niet vergeten zijn en het gaan waarmaken.
En qua presentatie... ik hoop niet op Chantal Jansen of Jantje Smit, maar vrees het ergste. Wat zou het toch leuk zijn als er een rol weggelegd was voor Marlous Fluitsma. Zij presenteerde het festival in 1980, deed het niet slecht, maar was overduidelijk nerveus. Ik vind, ook al zijn we inmiddels veertig jaar later, dat zij een herkansing verdient!

Terugkomend op de chat. Omdat er meerdere stemmen waren dat het best gezellig was, kwam ik met het idee om een keer gezamenlijk naar oudere festivals te kijken. Zeker nu Nederland gewonnen heeft, moeten we zeker op de hoogte zijn van wat er in het verleden allemaal heeft plaatsgevonden.
Het idee is om een jaartal te kiezen. (Mijn voorstel voor de eerste keer is die van 1980, de laatste keer dat Nederland het organiseerde). We zoeken het op op Youtube en als iedereen er klaar voor zit, tel ik af en starten we tegelijk de video.
Lijkt het je leuk om ook mee te kijken, laat even weten op welke avonden je het best uitkomt. Voor de één zal dat zaterdagavond zijn, een ander zegt misschien zondagmiddag... Hoe meer er meekijken, hoe groter de feestvreugd.

 ::zwaai::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4252 Gepost op: 19-05-2019, 20:55:33 »
Op zich lijkt het mij een leuk idee, moeten het jaargangen zijn waarvan de inzendingen compleet op YouTube te vinden zijn?

Ik verbaas me erover hoeveel oud materiaal daar nog van terug te vinden is. Gelukkig zijn er van de oudste jaargangen minder inzendingen, omdat er toen simpelweg minder landen aan mee deden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4253 Gepost op: 19-05-2019, 21:43:14 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4254 Gepost op: 19-05-2019, 22:10:57 »
Het Sportpaleis lijkt me wel leuk en anders Wembley.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4255 Gepost op: 20-05-2019, 04:28:53 »
Ik gok op Ahoy, daar is genoeg ruimte, ook voor de pers. Het junior songfestival 2007 was ook in Ahoy.

Nu heb ik echt zo'n spijt dat ik geen geld heb ingezet op een top 5 notering voor Nederland. Daar wilde ik geld op inzetten toen Nederland na de 2e repetitie 'maar' op 21% winkans stond, maar ik snap die wedsites gewoon niet. Ik ben daar echt teveel digibeet voor. Ik had het geld wel echt goed kunnen gebruiken.

Australië heeft de 1e halve finale gewonnen door 2e te worden bij de televoters en 3e bij de jury.
Nederland heeft de 2e halve finale gewonnen door 2e te worden bij de televoters en 3e bij de jury.
Nederland heeft het songfestival gewonnen door 2e te worden bij de televoters en 3e bij de jury.
En net als in 2016 werd Sergey Lazarev 3e en heeft de winnaar de televoting en juryvoting allebei niet gewonnen.
Déjà vu.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2019, 04:38:14 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4256 Gepost op: 20-05-2019, 12:59:11 »
Daarnaast herinner ik me dat de Nederlandse organisatie een jaar of tien geleden een keer zeiden dat mocht Nederland weer winnen, zouden zij het live orkest weer terugbrengen. Okay, dat was toen in de periode van Sieneke en Franka, maar toch... Ik hoop echt dat ze deze 'belofte' niet vergeten zijn en het gaan waarmaken.
Hoe leuk ik dat ook zou vinden, dat zal niet meer gebeuren. Het is in de regels als het goed is vastgelegd dat een orkest niet meer kan. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er op het podium niet eens meer live muziek gemaakt mag worden, dus enkel nog het gezang. Alle trommels en piano's zijn dus playback...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4257 Gepost op: 20-05-2019, 13:03:30 »
Het lijkt me lastig om met een trommel te playbacken.


Net zo hard slaan, dat je het membraan niet raakt, lijkt me moeilijker dan gewoon erop los rammen...… :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4258 Gepost op: 20-05-2019, 13:18:57 »
Live muziek is al sinds 1998 niet meer toegestaan zag ik op internet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #4259 Gepost op: 20-05-2019, 14:44:40 »
Vindt het wel een vreemd verhaal dat er geen live muziek zou zijn ???
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela