Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987895 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5040 Gepost op: 4-03-2021, 17:20:58 »
Ik vind de inzending van Roemenië niks, het heeft helemaal niets unieks. Vanavond Moldavië (waarvan de snippet GEWELDIG klonk) en Nederland ::hyper::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5041 Gepost op: 4-03-2021, 17:36:59 »
Ik heb duidelijk een heel andere muzikale smaak dan velen hier ::rofl:: Roemenië vind ik juist wel iets bijzonders, iets pakkends, iets intrigrerends hebben. En die video erbij vind ik geweldig.

Daarentegen, die snippet van Moldavië. Dat wordt echt kitch van de bovenste plank volgens mij :P Maar goed, zo veel mensen, zo veel voorkeuren ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5042 Gepost op: 4-03-2021, 17:37:53 »
Ik vind het liedje van België minder dan Release Me van vorig jaar eigenlijk :-X

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5043 Gepost op: 4-03-2021, 17:44:00 »
Even een snelle update. Ben laaiend enthousiast over Ierland, want dat heeft mij toch heeft weten te verrassen met een heel goed nummer. Klinkt lekker in de oren en ik zie het zeker als een lied dat in de finale komt. Roemenië klinkt ook leuk, maar vind het nou niet heel erg speciaal. België is te veel herhaling voor mij. Hoevaak kun je night in een lied zeggen.

TOP TIER
1. Litouwen
2. Finland
3. Ierland
4. Spanje
5. Roemenië
6. Oekraïne (revamp komt nog)
MIDDLE TIER
7. Israël (revamp komt nog)
8. Noorwegen
9. Frankrijk
10. België
11. Tsjechië
LOW TIER
12. Albanië
13. Duitsland
14. Croatië
15. Slovenië
16. Cyprus

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5044 Gepost op: 4-03-2021, 19:12:13 »
Nou ben benieuwd  ::vergroot::

Edit: dit is echt on-Nederlands, maar wel goed  ::ok:: Was ik de enige die bij you no man broko mi, in eerste instantie iets met broccoli verstond?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 19:16:08 door MollenvangR »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5045 Gepost op: 4-03-2021, 19:16:22 »
De hele chat op youtube ging los op de broccoli  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5046 Gepost op: 4-03-2021, 19:25:49 »
We gaan hier niet mee winnen, althans zo voelt het.
Maar het voelt als een oprecht nummer en verbindt het Nederlands-Surinaams wel een beetje. ::bravo::

Edit: Jeangu ziet er uit als een moderne jedi.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 19:31:11 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5047 Gepost op: 4-03-2021, 19:53:28 »
Eh, hoezo is dit On nederlands en wat bedoel je daarmee :-X


En ik vond dit oprecht een super leuk nummer! Mama appelsapje met Brocoli ::rofl::

Maar beter dan grow en leuk dat het zo anders is. In het surinaams en GOSPEL ::love:: ::love:: ::love::

En het blijft lekker in je hoofd hangen, geen winst natuurlijk, maar hoog moet het wel eindigen denk ik!
chipsverslaafde <3

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5048 Gepost op: 4-03-2021, 19:57:35 »
Heel leuk dat er stukjes in Surinaams worden gezongen, ik vind het ook een unieke inzending en het heeft een leuke vibe. MAAR, ik vind dat het refrein wel héél veel wordt herhaald, en het is ook geen leuk refrein imo. Ik vind Grow leuker :-\\

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5049 Gepost op: 4-03-2021, 20:01:22 »
Nee, ik vind het tot nu toe ook een van de mindere inzendingen. Totaal anders dan andere inzendingen, maar ik denk niet dat het hoog gaat eindigen. Grow vond ik ook net iets meer songfestival ofzo. Misschien dat ik het wat vaker moet luisteren, maar momenteel nog niet zo enthausiast.

De broccoli blijft wel grappig. Zelfs nu gaat de hele chat nog los met broccoli's als Moldavië zijn inzending bekend maakt.

Overigens, hebben ze in Moldavië wel van corona gehoord?
https://www.youtube.com/watch?v=JkJW2u6V9mE
er wordt een hele party gehouden, zonder afstand en nouwelijks mondkapjes.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 20:06:48 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5050 Gepost op: 4-03-2021, 20:12:28 »
Eh, hoezo is dit On nederlands en wat bedoel je daarmee :-X
Nou wat ik ermee bedoel is dat het totaal anders is dan alle eerdere Nederlandse inzendingen die we gezien hebben. En verder vind ik het sterk geproduceerd, verrassend, origineel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5051 Gepost op: 4-03-2021, 21:09:55 »
Ik heb het ook gehoord. ::jaja::

Het is niet echt mijn smaak, maar het refrein is wel catchy genoeg om te blijven hangen, dat had ik bij het nr van vorig jaar totaal niet. Naar mijn mening zijn we er wel op vooruit gegaan. Aangezien ik van de andere landen nog bijna niks heb gehoord (alleen als ik het toevallig tegenkom, de rest komt wel in mei), geen idee hoe dit zou scoren. Maar wellicht als ik het vaker gehoord heb, dat ik daar ook wat over kan zeggen (wat ik dan denk hè ;)).

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5052 Gepost op: 4-03-2021, 21:44:00 »
Moldova was een bopje. Vond alleen de opbouw een beetje raar ::rofl::. Ze heeft er in iedergeval veel werk ingestoken.

Hier is die dan..

« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 21:54:11 door Sanmol »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5053 Gepost op: 4-03-2021, 21:55:25 »
 ::love:: ::love:: ::love::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5054 Gepost op: 4-03-2021, 22:16:41 »
Precies wat ik dacht. Ik vind Moldavië totaal niks :-X
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5055 Gepost op: 5-03-2021, 11:53:26 »
Zoals velen fans al wel hadden gedacht, Armenië heeft zich teruggetrokken voor deze editie van het songfestival.

Het is misschien onwerkelijk om je voor te stellen dat er in 'Europa' oorlog is, maar helaas is dit wel de werkelijkheid.

De vraag is echter of Azerbaijan ook ervoor gaat kiezen om niet mee te doen dit jaar, aangezien deze twee buren met elkaar in 'oorlog' zijn.

Edit: om toch met een positieve noot af te sluiten heeft Australië afgelopen middernacht hun inzending bekend gemaakt:



Edit edit: En de videoclip voor Nederland is er:


Hierin wordt de studio versie gebruikt, die als ze de staging kunnen pimpen, toch meer impact heeft dan de live versie die gisteren ten gehore werd gebracht.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 12:09:33 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5056 Gepost op: 5-03-2021, 12:39:00 »
Toch heel wat sterke liedjes toegevoegd. Vind zelf Australië echt heel sterk, maar dit is niet een lied dat is voor iedereen. Moldavië heeft een perfect middle of the road nummer. Catchy, mooie mannen en radio friendly. Verwacht geen overwinning, maar wel een top 20 plek.

TOP TIER
1. Litouwen
2. Finland
3. Australië
4. Ierland
5. Spanje
6. Roemenië
7. Moldavië
8. Oekraïne (revamp komt nog)
MIDDLE TIER
9. Israël (revamp komt nog)
10. Noorwegen
11. Frankrijk
12. België
13. Tsjechië
LOW TIER
14. Albanië
15. Duitsland
16. Croatië
17. Slovenië
18.Nederland
19. Cyprus

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5057 Gepost op: 5-03-2021, 12:39:06 »
Zoals velen fans al wel hadden gedacht, Armenië heeft zich teruggetrokken voor deze editie van het songfestival.

Het is misschien onwerkelijk om je voor te stellen dat er in 'Europa' oorlog is, maar helaas is dit wel de werkelijkheid.

De vraag is echter of Azerbaijan ook ervoor gaat kiezen om niet mee te doen dit jaar, aangezien deze twee buren met elkaar in 'oorlog' zijn.

Eventjes huilen hoor..  :\'(

Maar ik denk dat er nog wel een andere reden is dan het conflict met Azerbeidzjan. En ik verwacht dat die ook wel een inzending zullen hebben.
Momenteel is de situatie volgens mij weer een beetje als Rusland-Oekraïne. Het zijn gewoon twee aardsrivalen, waar nu zelfs op politiek vlak een 'oplossing' voor gevonden is. Vooral in Armenië is er nu nog een intern conflict waar men boos is op de president.
maargoed, ik ben ook iets minder op de hoogte dan een jaar geleden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5058 Gepost op: 5-03-2021, 13:56:52 »
En de videoclip voor Nederland is er:
https://www.youtube.com/watch?v=p4Fag4yajxk&t=51s

Hierin wordt de studio versie gebruikt, die als ze de staging kunnen pimpen, toch meer impact heeft dan de live versie die gisteren ten gehore werd gebracht.
Ik heb de live-versie niet gehoord, maar ben ik de enige die bijna in slaap valt van de productie van Perquisite?  ::nieuwsgierig::

Zo steriel geproduceerd, vind ik ...mis de groove en het gevoel. Komt he-le-maal niet over bij me, maar dat heb ik wel vaker bij hem. Een bop is het sws niet, maar...  ::nies::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5059 Gepost op: 5-03-2021, 18:27:00 »
En de stoeipoezen uit Servië draaien helemaal door:



Het is zeker beter dan Hasta la Vista, maar tja het blijft een beetje dat net niet gehalte voor mij.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?