Auteur Topic: Serie A Fantacalcio  (gelezen 3718 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Serie A Fantacalcio
« Gepost op: 29-07-2018, 12:55:50 »
Hoi! Ik wil eens even peilen of er hier misschien belangstelling is voor een leuk nieuw spel: Serie A Fantacalcio.

Nu snap ik natuurlijk dat de meesten hier niet zulke fans zijn van het Italiaanse voetbal als ik, maar dit spel is echt een ontzettend verslavende manier om het te volgen. Met C. Ronaldo bij Juventus zijn er hier wellicht wat meer mensen geïnteresseerd in de Serie A? En alle informatie die je nodig hebt (selecties, verwachte opstellingen, behaalde punten per speler in het vorige seizoen, etc.) is voor iedereen online te vinden (ik kan links geven naar nuttige websites).

Veel mensen zullen wel bekend zijn met een vorm van Fantasy Football, maar er zijn een aantal aspecten die Fantacalcio in mijn ogen extra leuk maken. Met name: alle spelers zijn uniek (dus geen overlap tussen teams) en je speelt iedere speelronde een direct duel tegen een andere deelnemer.

In het kort:
- Het spel wordt gespeeld in een competitie met 8, 10 of 12 mensen. Iedere ploeg bestaat uit 25 voetballers: 3 keepers, 8 verdedigers, 8 middenvelders en 6 aanvallers. Alle voetballers zijn uniek: er is dus bijvoorbeeld slechts één team met Ronaldo. Voor iedere speelronde stel je 11 voetballers op.
- Ieder team begint met een fictief budget van 500 miljoen. Aan het begin van de competitie, na het sluiten van de transferperiode, is er een veiling (per chat). Hierin worden de spelers één voor één per opbod verkocht, totdat iedereen een ploeg heeft van 25 voetballers. Doordat alle spelers uniek zijn en je budget beperkt is, zal niemand een ploeg hebben die uitsluitend bestaat uit sterren. Iedereen zal ook noodgedwongen onbekendere spelers van kleinere ploegen moeten kopen om de selectie rond te krijgen. Na de wintertransferperiode is er weer een veiling waarbij je wat spelers kunt vervangen.
- Vervolgens stel je voor iedere speelronde 11 spelers op. Hiervoor gebruiken we een speciale website. Je kunt kiezen uit verschillende opstellingen. Iedere speelronde speel je een wedstrijd direct tegen een andere deelnemer: je moet dus vooral méér punten zien te halen dan de ander.
- De puntentelling gaat in een paar stappen. Je krijgt punten voor iedere voetballer die je hebt opgesteld in je elftal. De punten komen overeen met de beoordeling van de sportkrant Gazzetta dello Sport. Daarbij worden bonussen opgeteld voor goals (3 punten) en assists (1 punten). En ook punten afgetrokken voor kaarten, eigen doelpunten en gemiste penalty's. Alle punten voor individuele spelers worden dan bij elkaar opgeteld: bijvoorbeeld 66 punten. Dit wordt dan via een tabel omgerekend naar het aantal 'doelpunten' dat je scoort in de competitie: 66 punten is bijvoorbeeld 1 doelpunt, 80 punten is 3 doelpunten. En dit bepaalt dan weer de uitslag van je duel met een andere deelnemer: 1-3.

Oké, dit is een heel korte uitleg: als er voldoende belangstelling is zal ik alle regels natuurlijk in detail uitleggen en ook links geven naar nuttige websites. Maar mijn vraag voor nu is: zijn er mensen die het leuk lijkt hieraan mee te doen?  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #1 Gepost op: 29-07-2018, 21:08:26 »
Leuk, count me in KD! Italiaans voetbal heb ik altijd wel leuk gevonden en is de laatste jaren echt niet meer zp saai (0-0's) em verdedigend als nog steeds wordt gedacht. Verder ook leuk dit jaar dat echt traditieclub Parma weer terug is. En CR7 naar Juve, zal ook veel meer interesse wekken ja.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #2 Gepost op: 30-07-2018, 13:35:54 »
Leuk!  :) Hopelijk melden er zich nog meer geïnteresseerden.

Inderdaad, er zijn zat doelpuntrijke wedstrijden de laatste jaren. Ik heb afgelopen week mijn zesde seizoenskaart voor Fiorentina gekocht en heb de afgelopen jaren al aardig wat pareltjes gezien. Wat te denken van deze, van een jaar geleden: hoezo catenaccio?  ;D



(edit: klik om op Youtube te kijken, insluiting werkt niet)
« Laatst bewerkt op: 30-07-2018, 13:37:26 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #3 Gepost op: 30-07-2018, 13:38:48 »
Het klinkt in ieder geval leuk! Al weet ik eerlijk gezegd maar heel weinig van het Italiaanse voetbal.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #4 Gepost op: 30-07-2018, 15:04:38 »
Maakt niet uit, gewoon meedoen! Ik ben net zo goed afhankelijk van de websites met voorspelde opstellingen, zoals deze. Ik weet anders ook echt niet wie de linksback is van Parma. En daarnaast de site met de punten die spelers vorig jaar hebben behaald. Op basis daarvan heeft iedereen dezelfde informatie. Ik zal daarnaast nog wat tips posten als we inderdaad genoeg mensen hebben om het te spelen. :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Nog wat mooie goals van afgelopen seizoen voor de liefhebber.  :)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-07-2018, 15:19:02 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #5 Gepost op: 1-08-2018, 14:28:06 »
Ik vrees dat ik deze pool ga overslaan. ::sorry::

Deels omdat ik niet zo ben van pools waarbij je elke ronde handelingen moet doen en steeds moet blijven opletten wat je gekozen teamgenoten doen (zoals tourpools waarbij je elke etappe renners moet opstellen); en deels doordat stevig voorwerk voor de aanvankelijke veiling nodig is.

Beide kunnen natuurlijk ook willekeurig, en zonder enige kennis, maar dat ligt niet zo in m'n aard bij pools. Nog los van dat ik altijd langer bezig ben met dingen uitzoeken dan ik plan ;D




Los van dat hoop ik voor je dat er genoeg andere gegadigden zijn ::bravo:: Ik wil geenszins negatief doen, maar slechts mijn absentie toelichten ipv stilletjes laten lijken dat ik 't topic niet had gezien ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #6 Gepost op: 7-08-2018, 22:29:03 »
En is er nog animo KD? (misschien via pm mensen zich aangemeld?) Of blijft het voorlopig bij LDH, jijzelf en ik?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #7 Gepost op: 8-08-2018, 11:59:53 »
Ik heb helaas geen PMs ontvangen.  :( Jammer, want het zou echt leuk zijn als er wel voldoende animo was. Voel je vrij mensen te benaderen van wie je denkt dat ze mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #8 Gepost op: 8-08-2018, 15:24:14 »
Ik wil wellicht ook wel :)
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #9 Gepost op: 9-08-2018, 09:53:24 »
Ik wil wellicht ook wel :)

Leuk!  ::ok:: Hopelijk melden er zich nog een paar.  :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #10 Gepost op: 9-08-2018, 11:37:22 »
Leuk!  ::ok:: Hopelijk melden er zich nog een paar.  :D
Nog zo'n 10 dagen tot de start van de Serie A. Zou mooi zijn als het lukt. Heb je een minimum? 6? 8? Telminator misschien eens vra... oh wacht  :-X :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #11 Gepost op: 9-08-2018, 12:45:44 »
Nog zo'n 10 dagen tot de start van de Serie A. Zou mooi zijn als het lukt. Heb je een minimum? 6? 8? Telminator misschien eens vra... oh wacht  :-X :P

6 is een absoluut minimum, maar 8 of 10 zou wel echt veel leuker zijn. Met slechts 6 kun je een ploeg namelijk volledig vullen met topspelers, terwijl het juist leuk is om een mix van bekende en minder bekende spelers te hebben. :)

Ik heb Telminator al gevraagd: hij is namelijk al sinds de middelbare school een goede vriend van me en is dan ook ooit via mij hier op het forum terechtgekomen. ;) Hij is alleen wat terughoudend omdat hij zegt dat hij slecht is in spellen waarvoor je wekelijks iets moet doen. :( Ik zal nog wel een poging wagen.  ;)

Overigens ben ik zelf vanaf zondag drie weken op vakantie. Dus idealiter zouden we de veiling kort daarna doen, bijvoorbeeld op 3, 4, 5 september. Of eventueel de week erop (want er is dan een weekend interlandvoetbal). We hebben een avond nodig waarop iedereen online kan zijn voor de veiling.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #12 Gepost op: 9-08-2018, 12:52:49 »
iedere week wat doen is ook mijn handicap.zo gauw ik niet meer in de top 3 sta verlies ik mijn interesse. Heb ik gezien bij scorito de laatste seizoenen
ik ga het niet doen.
wel leuk initiatief ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #13 Gepost op: 9-08-2018, 12:57:15 »
Hij is alleen wat terughoudend omdat hij zegt dat hij slecht is in spellen waarvoor je wekelijks iets moet doen.

Dan is het weer eerlijk ;)
You'll never walk alone

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #14 Gepost op: 9-08-2018, 13:26:39 »
Telminator is dan ook ooit via mij hier op het forum terechtgekomen. ;)

 ::) Dan weten jullie wie je de schuld moet geven  ::)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #15 Gepost op: 9-08-2018, 14:32:36 »
::) Dan weten jullie wie je de schuld moet geven  ::)
::rofl:: ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #16 Gepost op: 9-08-2018, 15:00:28 »
::) Dan weten jullie wie je de schuld moet geven  ::)

::sorry::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #17 Gepost op: 9-08-2018, 19:59:47 »
Ik stort me weer op scorito, iedereen die dit gaat spelen veel succes. ::ok::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Serie A Fantacalcio
« Reactie #18 Gepost op: 9-08-2018, 23:26:41 »
De Serie A laat ik aan me voorbij gaan... wordt teveel van het goede  ;D

Maar speel uiteraard wel mee met de Toto Eredivisie!
Na twee Top-3 klasseringen wordt het nu eens tijd voor het hoogste podium  ::rofl::