Auteur Topic: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje  (gelezen 11688 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #40 Gepost op: 10-09-2018, 18:59:26 »
Ja
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #41 Gepost op: 10-09-2018, 19:03:43 »
Ja

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #42 Gepost op: 10-09-2018, 19:20:11 »
JA
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #43 Gepost op: 10-09-2018, 19:31:50 »
Wel duidelijk denk ik  :P
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #44 Gepost op: 10-09-2018, 19:41:22 »
Ja

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #45 Gepost op: 10-09-2018, 19:45:20 »
Sorry ik was even weg. Dan ga ik Robbie en Lan nu een PM sturen. Wordt vervolgd....

Robbie en Lan zijn buiten de groep geplaatst. Zij mogen niet meer over deze opdracht communiceren met andere deelnemers. De opdracht gaat uiterlijk morgenavond om 19:00 uur verder.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2018, 19:48:41 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #46 Gepost op: 10-09-2018, 19:51:18 »
 :-X

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #47 Gepost op: 11-09-2018, 15:36:02 »
Robbie en Lan hebben beiden individueel een dilemma voorgelegd gekregen. Zij moesten namelijk kiezen tussen a) een bepaalde troef, b) een hint naar hun duopartner of c) €100,-. Aan jullie de taak om in te schatten welke keuze beide kandidaten gemaakt hebben. Als de meerderheid de juiste keuze maakt, verliest de betreffende kandidaat zijn of haar inzet. Maar let op: als de meerderheid de verkeerde keuze maakt, krijgt de kandidaat niet alleen zijn of haar inzet, maar ook die troef, of ze die nu gekozen hadden of niet.

Iedere kandidaat die individueel de juiste keuze maakt, ontvangt ook €50. (Je kan dus in totaal €100 verdienen met deze opdracht.)

Jullie mogen in dit topic of in pm met elkaar overleggen tot donderdag 20:00 uur. Daarna mag er niet meer over deze opdracht gepraat worden totdat iedereen zijn keuze gemaakt heeft. Je keuze maak je door naar mij te pm’en wat jij denkt dat Robbie en Lan gekozen hebben. Dit kunnen twee verschillende dingen zijn. Pm’en mag tot vrijdag 18:00 uur, maar mag ook al voor de deadline van het overleggen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #48 Gepost op: 11-09-2018, 16:35:21 »
Wisten Robbie en Lan dat zij ook de troef krijgen, als ze iets anders hebben gekozen, als wij het fout raden?

Edit: en wat als er geen meerderheid is, als 5 van ons A denken en 5 B en niemand C bijvoorbeeld?
« Laatst bewerkt op: 11-09-2018, 16:37:12 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #49 Gepost op: 11-09-2018, 16:41:47 »
Wat Robbie en Lan wel of niet wisten, mag je aan hen na afloop van deze opdracht vragen ;)

Ik heb echt een meerderheid op het goede antwoord nodig. Gelijk is geen meerderheid, dus dan krijgen Robbie en Lan hun inzet.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #50 Gepost op: 11-09-2018, 17:17:53 »
Wisten Robbie en Lan dat zij ook de troef krijgen, als ze iets anders hebben gekozen, als wij het fout raden?

Wat Robbie en Lan wel of niet wisten, mag je aan hen na afloop van deze opdracht vragen ;)

Ik vroeg me ook af wat Robbie en Lan al wisten op voorhand.

Nu goed, ideeën mensen?
2024: wie is de Mol?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #51 Gepost op: 11-09-2018, 17:31:12 »
Ik denk dat Robbie en Lan niet wisten dat wij de kans kregen om hun gekozen voordeel ''af te pakken''. Als ze dat wel weten, wordt het namelijk een spelletje van omgekeerde psychologie. Als ze dat niet wisten, kunnen wij tenminste nog beredeneren wat die 2 het liefst zouden kiezen.

Ik heb zelf het gevoel dat een hint naar de duopartner een goede keus is als Robbie en Lan aan de lange termijn denken, zonder te weten wie je partner is kun je het spel niet winnen. Voor de korte termijn kun je kiezen voor de 100 euro. Dit geeft meer zekerheid dat je ronde 1 overleeft. Zelf zou ik niet gauw voor een troef kiezen in deze situatie denk ik.

Ik vraag me dus vooral af of Robbie en Lan het liefst in het begin niet willen afvallen of echt al denken aan het winnen van het spel. Wat denken jullie? Ik zie Robbie wel graag de hint naar de duopartner nemen. Lan kan ik een stuk slechter inschatten.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #52 Gepost op: 11-09-2018, 17:35:42 »
Ik denk dat Robbie en Lan niet wisten dat ze sowieso de troef zouden krijgen. Dan zou de mindf*ck van de opdracht er een beetje af zijn, toch? Waarom zouden ze nog voor de keuze ‘troef’ gaan als ze die sowieso krijgen? en met sowieso bedoel ik dan: als ze hun inzet niet verliezen :)

Ik denk dat Lan voor de troef of voor de hint ging. Hij had met de groene bal van Lingo al wat geld in de pocket. En met de troef of hint zorg je er dan weer voor dat dat geld ook echt naar jouw team gaat.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat Robbie voor het geld of voor de hint is gegaan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #53 Gepost op: 11-09-2018, 17:39:49 »
Waarom zou je uberhaupt voor een troef gaan though, sowieso als je dan ook niet weet welke troef. 1 van de troeven is vragen beantwoorden voor een hint, maar je kan de hint ook gewoon zo krijgen zonder de vragen. De kraak en het verplicht spreiden ding zijn op dit moment nog niet ultiem omdat er niet heel veel geld in het spel zit op het moment en het beraad is tricky omdat je dan een meerderheid stemmen moet hebben.  Ik denk dat ze sowieso geen troef hebben gekozen ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #54 Gepost op: 11-09-2018, 17:42:25 »
Even voor de goede orde, Robbie en Lan wisten wel om welke troef het ging. Dat staat misschien een beetje vaag in de tekst.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #55 Gepost op: 11-09-2018, 17:46:26 »
Ik denk niet dat 1 van beide voor de troef gegaan is.
(om wat D*N zegt)

Als je nu kijkt naar het spel, gaat het om overleven en dat kan met meer geld.

Ik volg Bjorrn wel dat Robbie de tip kan gekozen hebben (die kent de meeste forummers wel).
Lan zie ik wel voor het geld gaan.

klaar voor de strijd

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #56 Gepost op: 11-09-2018, 18:09:10 »
Ik denk dat Robbie en Lan niet wisten dat wij de kans kregen om hun gekozen voordeel ''af te pakken''. Als ze dat wel weten, wordt het namelijk een spelletje van omgekeerde psychologie. Als ze dat niet wisten, kunnen wij tenminste nog beredeneren wat die 2 het liefst zouden kiezen.

Ik bedenk me net wel iets. De opdracht heet inschattingsfoutje dus Robbie en Lan kunnen wel weten dat wij het moeten inschatten en dat het dus in hun voordeel werkt als ze iets onverwachts kiezen  ::rofl::

Ik denk trouwens dat het feit dat ze de troef bovenop hun eigenlijke inzet kunnen verdienen wel een teken dat de troef misschien wel door geen van beiden gekozen is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #57 Gepost op: 11-09-2018, 18:21:39 »
Ik denk dat ze sowieso geen troef hebben gekozen ::ohno::.

De troeven zijn in deze fase van het spel inderdaad niet echt waardevol.
Dus geld of een hint.   ???


Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #58 Gepost op: 11-09-2018, 18:31:47 »
De troeven zijn in deze fase van het spel inderdaad niet echt waardevol.
Dus geld of een hint.   ???

Ik heb het gevoel dat het echt een beetje een toss up is tussen geld of een hint. Ik weet niet waarop we kunnen baseren wat ze gepakt hebben.
Misschien is het daarom een slim plan om met z'n alle te voorspellen dat ze beide de hint gekozen hebben?
Dan verzekeren we dat er nog geen hint in het spel komt. Dat geld moeten ze toch spreiden over andere mensen, een hint is volledig voor hunzelf.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [TW18] Opdracht 1.3 - Inschattingsfoutje
« Reactie #59 Gepost op: 11-09-2018, 18:36:33 »
Dat vind ik wel een slim plan