Auteur Topic: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom  (gelezen 4569 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #20 Gepost op: 5-10-2018, 18:29:29 »
In het echt wel leuk denk ik :-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #21 Gepost op: 5-10-2018, 18:32:19 »
In het echt wel leuk denk ik :-)
Ja, dan is er in ieder geval een mogelijkheid om met dingen te gooien ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #22 Gepost op: 5-10-2018, 18:36:31 »
Hahaha jaa ik print wel een keer eea voor spelletjesdag
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #23 Gepost op: 5-10-2018, 18:38:54 »
Ja, dan is er in ieder geval een mogelijkheid om met dingen te gooien ;D
::rofl::

* note to self: ga niet in de kamer waar D*N zit

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #24 Gepost op: 5-10-2018, 18:40:02 »
In het echt wel leuk denk ik :-)

Ja dit moeten we zeker eens doen :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #25 Gepost op: 5-10-2018, 19:31:29 »
Ja tof!


Ben benieuwd hoe het konkelen onderlig gaat als je echt bij elkaar zit ;D
Het was wel moeilijk in t begin. Ik zou t nu echt heel anders aanpakken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #26 Gepost op: 5-10-2018, 19:44:55 »
Ik ben benieuwd hoe het is om een van jullie rollen te zijn.
Als privédetective gaat het spel wel redelijk anders denk ik namelijk ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #27 Gepost op: 5-10-2018, 19:59:29 »
Ja té makkelijk als iedereen je de winst gunt ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #28 Gepost op: 6-10-2018, 20:35:00 »
Dit spel wil ik ook wel eens live op een spelletjesdag spelen ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #29 Gepost op: 6-10-2018, 22:34:16 »
wel zonder echte bom dan....
Wit is ook een kleur!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #30 Gepost op: 6-10-2018, 22:35:38 »
 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2018, 18:42:07 »
Had weinig tijd de afgelopen dagen, maar nu de Eliminatie toch niet zo spannend is voor mij wil ik voor De_witte en anderen die het wilden volgen wel een beetje vertellen hoe het er bij mij toe ging.


D*N, Molino, Robbie en ik zaten in een kamer. Een nieuw spel voor ons, dus wat is de beste tactiek? Ik roep direct dat D*N de leider is. De meest actieve speler, en ik heb geen zin om zelf leider te zijn. Ik gooi een balletje op en vraag of het de anderen een goed idee lijkt om gewoon open te delen wie we zijn. Molino en Robbie vinden dat prima. Nadat Robbie zichzelf heeft bekendgemaakt doe ik dat ook, en dan zegt Molino dat het balen is dat hij en ik in 1 kamer zitten, want hij is Moby, en hij en ik hebben tegenstrijdige belangen. D*N wil niet zeggen wat hij is. Het blijft daarna stil in onze kamer. Wel wordt er wat in hoekjes gefluisterd blijkbaar. Niet met mij...

Vlak voor de deadline roept D*N dat hij aftreedt en Molino als leider benoemt, en direct na de deadline verplaatst Molino D*N naar de andere kant. Wij krijgen Bjorrn op bezoek. Ik vraag hem open in de kamer wat hij wil vertellen, en hij is blij dat er wordt gesproken hier, want dat was aan de andere kant niet gebeurd, zegt hij. Maar hij verklapt nog geen geheimen van de andere kant.
Ik wil niet weer verrast worden door een move bij de deadline, dus ik gooi me ook in het gefluister. Niet met Molino natuurlijk, maar wel met Robbie en Bjorrn. Robbie is de martelaar, en Bjorrn de privedetective. Ik deel met Bjorrn wat ik weet over Molino, en in ruil vertelt hij dat Hans en Wouter Koning en Prinses zijn en graag samen willen blijven in de ruimte waar niet de bommenwerper is. Dat zijn ze nu wel, want Lan is de bommenwerper, en niet Moby zoals Lan zelf zegt, want dat is Molino.
Hmm, nu gaat D*N daar natuurlijk vertellen dat dat niet klopt. Dan willen ze vast graag Lan kwijt. Bjorrn hoort van Robbie de rol van D*N, die ik nog niet wist, en daarmee is hij zeker van de winst. Hij wil mij wel helpen, maar ook Robbie.
We hopen dat Lan onze kant opgestuurd wordt, want dan kunnen we hem de laatste ronde terugsturen. We besluiten dat het handig is nu alvast Molino weg te sturen, want hij moet in dezelfde ruimte eindigen als Lan om mij te laten winnen. Molino is de leider, dus die zet ik eerst af door een stemming te regelen. Robbie en Bjorrn stemmen allebei op mij, ik ben dus de nieuwe leider, en ik stuur Molino weg.

Het blijkt dat D*N teruggestuurd wordt door de mensen daar. Dat is slecht nieuws voor mij. Of Lan komt straks in de laatste ronde, dan is het bij ons boooom en verlies ik, en wint Molino. Of Molino wordt teruggestuurd en dan verliezen we allebei.
Het blijkt dat D*N erg graag terug wil naar de andere kamer. Ik ben te loslippig tegen D*N, ik vertel dat ik waarschijnlijk het Beraad ga inzetten bij de Eliminatie, en hij gebruikt die info om Bjorrn onder druk te zetten. Hij wil dat Bjorrn leider wordt en dan hem terugstuurt. Bjorrn is er zeker van dat straks Lan wordt gestuurd, dat is in het belang van de andere drie daar, en we bedenken een plannetje om Molino geen winst te geven: ik moet teruggestuurd worden. Ik ben op dit moment de leider, dus Bjorrn ontketent de revolutie en wil de macht overnemen. Ik doe nog alsof ik het stom vind, maar D*N vertrouwt ons duidelijk niet. Terecht, want Bjorrn stuurt niet hem terug, maar mij. Ik niet winnen, dan Molino ook niet ;D En zo winnen dus alleen Hans en Wouter (die het prima voor elkaar hadden in de andere kamer samen) en Bjorrn.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2018, 18:57:34 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TW18] Opdracht 4.2 - Two Rooms and a Boom
« Reactie #32 Gepost op: 7-10-2018, 18:55:40 »
Ik zal ook even zeggen hoe het in onze kamer eraan toe ging:

Als eerste zaten Hans, Bjorrn, Lan en ik samen.

Bjorrn maakt Hans de leider en wil al heel snel rollen delen.
Zo komen we te weten dat Bjorrn de privé-detective is.
Voorts komen Hans en ik te weten dat wij koning en prinses zijn en daardoor hetzelfde doel hebben.
Lan wil niet zo snel zijn rol delen, maar Bjorrn zegt ons dat Lan Moby is. Bjorrn maakte een afspraak met Hans waardoor Bjorrn naar de andere kamer mag.

Zelf krijgen wij D*n op bezoek. D*N blijkt de koningin te zijn en wilt dus met ons winnen. Hij deelt alle andere rollen met mij en Hans. Nu blijkt dat of Bjorrn liegt of D*N liegt. Hans en ik beslissen al snel om Lan sowieso tot de laatste ronde te houden, zo kunnen wij hem als hij de bommenwerper is, de laatste ronde wegsturen zonder hem terug te krijgen. D*N stelt voor dat Hans zijn leiderschap opgeeft en naar de andere kamer gaat. Maar dit vond Hans toch te riskant.  Uiteindelijk wordt D*N teruggestuurd.

Toen kregen we Molino. Ik benader Molino en wij delen onze rollen. Molino bleek Moby te zijn. Hierdoor weten we dat D*Ns verhaal klopte en sturen we Lan op naar de kelder. Uiteindelijk kregen wij Swify, die hiermee zorgde dat Molino geen geld kreeg.

klaar voor de strijd