Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 134096 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #240 Gepost op: 27-01-2019, 00:29:46 »
Pff, ik moet alles weer opnieuw kijken... ::)
🜃

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #241 Gepost op: 27-01-2019, 02:31:38 »
Ik blijf bij Jamie, hoewel ik Sinan, Rick Paul en Merel ook zeker niet wegstreep.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #242 Gepost op: 27-01-2019, 02:49:29 »
Rick Paul  ::jaja::

Schot voor de boeg, daarna even een omweg naar Evelien afl 1 & 2. En vanaf 2 kom ik toch weer bij hem..

Jamie was ook erg verdacht deze aflevering, maar nee niet ten opzichte van de vorige 3.

Niels is Ruben 2.0. Ik trap er niet nog een keer in  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #243 Gepost op: 27-01-2019, 08:36:16 »
Iedereen jumpt hier van Evelien naar Merel lijkt het wel  ;D

Lijkt op de Stine vs Simone van vorig jaar. Ik moet na Evi van Sarah afstappen als mogelijke verdachte. Robert zou fantastisch zijn als mol, Sinan ook. Toch verwacht ik het niet. Rick Paul zou ook nog zo maar kunnen. Moet misschien hem maar beter in de gaten gaan houden. Ik ben er dus nog niet over uit.

Het waren dus de mensen die op tijd een instortende tunnel verlieten ::ok::

Als keer op keer een vrouw afvalt ga ik nu toch maar eens voor het onverwachte. Robert of Sinan of Rick-Paul. Wie van de drie? Een wensmol en twee die zich sluw als ze zijn prima manifesteren als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #244 Gepost op: 27-01-2019, 10:31:57 »
Ik denk dat ik even veilig bij Rick-Paul blijf. Maar misschien dat ik nog even alle opdrachten langs ga, om te kijken of ik niet iets gemist heb (dat gevoel heb ik de hele tijd). Rick Paul is de enige die me nog 'logisch' lijkt. Na ja Merel misschien, maar dat is wel heel erg in your face, veel te als je het mij vraagt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #245 Gepost op: 27-01-2019, 11:18:13 »
Niels!

Begint met het slotje. Kan het niet bewegen. Laat Evelien het doen. Heeft vervolgens de regie bij de communicatie met Sinan en Jamie die de code komen overbrengen. (Niels manoeuvreert zich steeds in een goede positie.)

Zoals een Donald Trump in de aanval tegen Jamie en Rick Paul, terwijl hij degene is die fout staat in de serenadeopdracht.

'Rita Corrita' maakt hem nog een beetje geloofwaardig als kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #246 Gepost op: 27-01-2019, 11:27:55 »
Sarah of Sinan. Merel en RP kunnen eventueel nog als back-up. Jamie, Niels en Robert zijn het niet

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #247 Gepost op: 27-01-2019, 11:35:58 »
Niels!

Begint met het slotje. Kan het niet bewegen. Laat Evelien het doen.
Waarom vind je dat mols?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #248 Gepost op: 27-01-2019, 11:44:21 »
Waarom vind je dat mols?

Hij pakt steeds de controle.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #249 Gepost op: 27-01-2019, 13:40:24 »
Ik heb Sinan gestemd, maar op nr 2 staat Niels voor mij.

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #250 Gepost op: 27-01-2019, 13:41:44 »
De naam van Robèrt is incorrect gespeld... :-X
Woosie down?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #251 Gepost op: 27-01-2019, 14:00:42 »
Merel dan maar.

Niels zie ik het echt niet in. In aflevering 1 voorstellen om de vrijstellingen te ruilen voor geld. Daarna als eerste in Wachtkamer met het maximale bedrag naar buiten. Nu dat gepruts met het slotje wat eigenlijk alleen maar geld oplevert. Ik vind het teveel.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #252 Gepost op: 27-01-2019, 14:48:51 »
Rick Paul  ::jaja::

Schot voor de boeg, daarna even een omweg naar Evelien afl 1 & 2. En vanaf 2 kom ik toch weer bij hem..

Jamie was ook erg verdacht deze aflevering, maar nee niet ten opzichte van de vorige 3.

Niels is Ruben 2.0. Ik trap er niet nog een keer in  ::rofl::

Ja precies dit dus. Ben ook ( grotendeels ) uit de Niels tunnel gestapt en zit nu op Rick Paul. Hij had op elk moment bij de tweede opdracht tegen Niels kunnen zeggen dat hij op het verkeerde balkon stond maar deed dit dus niet.
Ik schrijf Niels nog niet af maar zit nu wel echt op Rick Paul. Merel geloof ik nog steeds niet in.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #253 Gepost op: 27-01-2019, 15:00:42 »
Nog steeds Merel.
Frankje Lapi

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #254 Gepost op: 27-01-2019, 15:04:37 »
Rick-Paul of Merel.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #255 Gepost op: 27-01-2019, 15:59:54 »
Mijn top 7:

1. Jamie
2. Rick-Paul
3. Merel
4. Sinan
5. Niels
6. Robèrt
7. Sarah
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #256 Gepost op: 27-01-2019, 17:39:53 »
Niels - Ik geloof gewoon niet dat de mol op zo'n manier een joker zou stelen.

Robert - Ik zou het echt geweldig vinden als hij het is, maar hij lijkt mij niet het type dat gecast zou worden als mol. Hij lijkt oprecht verstrooid en traag van begrip te zijn af en toe. Daarnaast heeft hij ook veel onmolse dingen gedaan, zoals de juiste schermen voorlezen bij de fietsopdracht, suggereren om op te staan bij de 250 euro en Evelien en Sinan willen meeslepen bij de wachtkamer opdracht en de laatste paal eruit trekken bij de op treden opdracht. Niet mijn mol.

Jamie - Doet ook veel onmolse dingen. Wees Nikkie op de envelop bij de fietsopdracht waardoor geld werd verdiend en sleurde Sarah uit de kamer bij de wachtkamer opdracht voor 250 euro pp. Voor een mol is Sarah meenemen echt een onnodige actie. Ik vind hem ook te veel op Jan lijken.. ik wil hem nog niet definitief afstrepen omdat hij de afgelopen aflevering toch rare dingen deed maar ik neig er erg naar dat hij het niet is.

Merel - De hoofdverdachte in de landelijke statistieken momenteel. Meestal is diegene die na aflevering 4 zo veel verdacht wordt het niet. Ik vind vanaf het begin al dat er te veel aandacht op haar wordt gevestigd. Ook vind ik haar een nepmol vibe hebben. Het komt te erg op mij over alsof de makers willen dat wij denken dat zij het is en dat Merel wil dat haar medekandidaten dit ook denken. Niet de mol dus.

Sinan - Vind ik totaal geen mol vibe hebben. Lijkt me ook niet het type dat gecast zou worden als mol.. een onderzoeksjournalist en documentairemaker lijkt me eerder een goede kandidaat. Ook was het erg onmols van hem dat hij vlak voordat die -250 kwam aan Evelien vroeg of ze de wachtkamer niet ook wilde verlaten voor een joker.

Rick Paul - Mijn onderbuikgevoel zegt me dat hij het niet is, maar wie weet. Ik vind hem vanaf aflevering 1 ook wel verdacht in beeld komen. Hij was ook even de meest verdachte persoon in de WIDM app. Doet verder wel rare dingen, dus ik snap waar de verdenkingen vandaan komen. Hij staat toch nog wel op mijn verdachtenlijstje hierom.

Sarah - Toch eigenlijk wel mijn hoofdverdachte op het moment. We zien haar eigenlijk weinig fout doen in de montage -> alleen die gekke faalactie bij de laseropdracht werd duidelijk in beeld gebracht. Maar voor de rest wordt ze zowel door medekandidaten als door de kijker thuis amper verdacht. Ze lijkt fanatiek, maar haalt ze nou eigenlijk veel geld binnen? In aflevering 1 alleen bij de dansopdracht (maar dat was maar 100 euro en iedereen deed dat), in aflevering 2 heeft ze volgens mij verzwegen dat ze Portugees spreekt bij de Ver tellen opdracht waardoor er bij die talenvraag niets is verdiend (aangezien ze in aflevering 3 beweert dat ze Portugees kan maar die taal niet meegerekend lijkt te zijn). Bij de wachtkameropdracht haalt ze 250 euro binnen omdat ze meegesleurd wordt door Jamie, in aflevering 4 haalt ze met Robert maar 150 euro binnen bij de bootopdracht maar verstiert ze vervolgens de koffieopdracht (wat vrij onopvallend in beeld wordt gebracht). In aflevering 3 is ze wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het slagen van de op treden opdracht waardoor 1500 euro werd verdiend, maar moeten we haar hierom uitsluiten? Ik vond het wel heel slim dat ze op het idee kwam om met die steentjes die blokken te bekladden. Had ze voorkennis? Sarah is ook vaak wel betrokken bij het groepsoverleg en neemt veel de leiding. Ik vind dat zij minder verdacht wordt neergezet in de montage dan mijn andere verdachten en dat maakt haar alleen maar verdachter voor mij. Ook vind ik haar gespeeld overkomen soms. Te overdreven. Maar goed, dat ze een opdracht voor 1500 euro heeft laten slagen vind ik toch ook weer tegen haar mol zijn spreken, evenals nog wat andere dingen. Maar niets is wat het lijkt. Jan heeft vorig jaar onder zijn leiding ook zeker het een en ander laten slagen en er zijn wel meer oud mollen die wel eens veel geld hebben verdiend. Vertrouwen winnen is ook niet onbelangrijk. Ik vind haar op het moment het meest passen in het molprofiel van iedereen.

Dus voor nu zou ik Sarah op 1 zetten, gevolgd door Rick Paul en toch ook maar door Jamie.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 17:42:10 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #257 Gepost op: 27-01-2019, 17:45:02 »
Nog steeds Merel maar ben wel vast een klein escapetunneltje aan t graven

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #258 Gepost op: 27-01-2019, 17:52:52 »
1. Sarah
2. Merel
3. Rick Paul

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #259 Gepost op: 27-01-2019, 17:57:22 »
Merel, al blijf ik Sarah zeker nog in het oog houden.
Ich bin ein Bärliner!