Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2019  (gelezen 55663 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #40 Gepost op: 1-01-2019, 12:12:54 »
De Argentijn Juan Martín del Potro moet in januari de Australian Open aan zich voorbij laten gaan. De nummer vijf van de wereld is nog niet voldoende hersteld van een knieblessure.

Had hij dat niet even voor de deadline van de FTT bekend kunnen maken dan had ik Nishikori in mn team genomen  :-\\ :-\\

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #41 Gepost op: 1-01-2019, 13:55:24 »
Wanneer was de deadline? Volgens mij las ik 't gisteravond al op instagram.  ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #42 Gepost op: 1-01-2019, 14:08:03 »
Wanneer was de deadline? Volgens mij las ik 't gisteravond al op instagram.  ;)
Gisteravond 23.59 uur, maar goed ik heb mijn team gisterenmiddag ingeleverd en daarna niet meer naar de keuzes omgekeken. En via Instagram had ik het ook niet binnen kunnen krijgen want ik ben niet zo van de sociale media (heb ook geen Insta) :P Maar goed ook al mist hij de AO, dan is hij hopelijk wel fit genoeg de rest van het seizoen te gaan vlammen :)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2019, 14:09:44 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #43 Gepost op: 1-01-2019, 14:42:56 »
De Argentijn Juan Martín del Potro moet in januari de Australian Open aan zich voorbij laten gaan. De nummer vijf van de wereld is nog niet voldoende hersteld van een knieblessure.

Had hij dat niet even voor de deadline van de FTT bekend kunnen maken dan had ik Nishikori in mn team genomen  :-\\ :-\\

Ik had 'm ook willen selecteren maar had m'n twijfels al omdat hij eind 2018 mistte. Toen ik z'n naam nog even googelde voordat ik m'n team inzond las ik al dat de AO heel twijfelachtig zouden worden. Toen heb ik Thiem maar gekozen, speelt altijd heel veel toernooien en haalt hopelijk veel punten.  :)

Leuke wedstrijd overigens in de Hopman Cup nu op Eurosport 2.
Mixed dubbel Bencic/Federer tegen Serena/Tiafoe.  8)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2019, 14:46:27 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #44 Gepost op: 1-01-2019, 20:49:03 »
Zat vooraf ook tussen Nishi en DelPo te twijfelen. Neigde sowieso naar Nishi, dat werd een stuk sterker toen ik de blessure van DelPo zag, en toen ik nog de puntjes op de ı zette kwam het naar buiten dat hij de AO ging missen.

Zal eerst eens mn Minute Men posten, waar ik t eerder over had.

 Djokovic

Zverev
Del Potro

Coric
Edmund
Tsitsipas

Goffin
Chung
Shapovalov
Kyrgios

Tiafoe
Chardy
Dzumhur
Fritz
Querrey

Ramos
Wawrinka
Bedene
Rublev
Berdych
Nishioka
Tomic
Cuevas
Norrie
Gulbis

Andy Murray
Tsonga

Verdubbelaar: Wawrinka
Kluns: Berrettini



De kluns was een beetje een foutje. Zat dus op stresstempo alles in te vullen, had een kluns nodig, en Berrettini kwam me niet echt bekend voor. Dus ik dacht 'misschien is dat zo'n speler die altijd alleen challengers speelt, en na dit jaar weer terugvalt'. Fout. Blijkt een jongeling te zijn.

Ohja, en om weereens te laten zien dat ik niet persoonlijk wat tegen spelers heb wanneer ik ze slechte keuzes voor een categorie vind: dit jaar heb ik weereens Belgje.
Die overigens prompt vandaag heeft verloren van.. Berankis dacht ik.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2019, 09:17:00 »
De kluns vond ik zeer lastig dit jaar. Dat is te zien aan het resultaat. Herbert wint van Thiem...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2019, 10:16:03 »
De kluns vond ik zeer lastig dit jaar. Dat is te zien aan het resultaat. Herbert wint van Thiem...
Vond ik ook een moeilijke. Uiteindelijk gekozen voor Kukuskin want wilde niet weer Gojowcyck voor het tweede jaar op rij :P Zal straks mijn team en de gemaakte keuzes plaatsen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2019, 12:30:10 »
1-3: Djokovic
Had ze alledrie wel kunnen nemen, Federer schrijft iedereen af maar pakt echt zijn punten nog wel. Nadal gaat ook gewoon op gravel shinen, maar zijn blessure deed me toch twijfelen en hij kostte me het vorige seizoen de titel. Dan maar op safe voor Djoko gegaan.

4-10: Zverev, Del Potro
Zverev no brainer die gaat op voor een eerste GS winst, daarnaast twijfel tussen Delpo, Nishi en Thiem. Delpo mits fit is degene die waarschijnlijk het verst kan komen. Nishi is stabiel en daarmee is alles gezegd. Thiem gaat het vast heel goed doen, maar toch twijfels bij zijn prestaties/wisselvalligheid. Cilic is ook degelijk en ben ook fan van hem, maar deze combinatie lastig te doorbreken. Zelfde geldt voor Anderson die na een slechte start in 2018 een sterk tweede deel van 2018 had.

11-20: Coric, Tsitsipas, Dimitrov
Dit is een vervelende categorie. Veel doorgebroken talenten en paar oudere rotten. Ik heb besloten 1 talent (Khachanov) te laten vallen en 1 ervaren kracht daar neer te zetten. Coric ben ik al jaren fan van en dus keuze tussen Tsisipas en Khachanov. Voor beiden geldt: kunnen ze het goede seizoen doorzetten...? Vorig jaar vanuit het niks gekomen. Dan toch voor Tsitsipas gegaan. En Dimi, ik geef hem een kans. Slechter dan de laatste jaren kan niet toch? Maar met een coach als Agassi moet hij wel een comeback kunnen maken. Het is een gok, laat het goed uitpakken please... Raonic heb ik er altijd bij gehad, maar die lijkt vaak te struggelen dus valt even af voor nu.

21-35: Goffin, Shapovalov, Monfils, De Minaur
Moeilijke categorie ook. Gekozen voor combi van 2 talenten die je niet kunt missen na vorig seizoen en ervaring. Monfils is een standaardpuntenpakker die moet erbij. En dan waren er 3 tussen wie ik twijfelde: Goffin, Agut en Kyrgios. Goffin 27 en gaat het dit naar anders doen, hopelijk gaat hij daarmee goede resultaten neerzetten. Agut is ook iemand die goed bezig is en van dezelfde leeftijd, maar die inruilen voor de talenten of Monfils... nee. En Kyrgios in potentie een top 20 speler en als hij het mentaal op een rijtje heeft pakt hij de punten voor je. Maar ja, het is alles of niks bij hem. Te onzeker om voor hem te kiezen dus niet gedaan.

36-60: Tiafoe, Fritz, Jarry, Mannarino, Berrettini
De eerste 2 zijn talenten die je niet kunt laten lopen. Jarry zie ik doorstoten naar de top 25. Blijven er 2 spots over. Ervaring en verrassing is daar sleutel voor mij. Berretini had ik al een tijdje op de radar (HDD, hoe kun je hem gemist hebben :o), maar ja dit is een gokje. Als het niks wordt met hem, ruil ik hem in voor meer ervaring. Blijft er 1 slot over: Mannarino, Querrey of Millman. Allemaal ongeveer zelfde qua ervaring en puntenpakken. Millman maakte mn keuze moeilijk (zie hem de goede lijn van 2018 dit jaar doorzetten), maar toch voor Mannarino gekozen. 

61-100: 1. Wawrinka (cadeautje in deze groep), 2. Rublev (talentvol), 3. Mcdonald (nog een talent met potentie), 4. Garin (Jarry achterna?), 5. Munar (staat al tijdje op de radar, erg goede speler die ik eigenlijk als verdubbelaar wilde, 6. Hurkacz (ben wel benieuwd wat hij kan eigenlijk), 7. Norrie (is er gewoon weer bij), 8. Opelka (jong en past in mijn beleid de nr. 100 een kans te geven ;D), 9. Berdych (ervaring kan vaak punten opleveren), 10. Ugo Humbert (2019 veel punten pakken komt te vroeg, maar het is de gok waard)

Deze categorie heb ik vol ingezet op potentiële hemelbestormers als Fucsovics, Tsitsispas en Jarry vorig seizoen. Zitten vast wat spelers bij die de top 30 op zijn minst gaan halen. En met Wawrinka heb je de jackpot te pakken als die een goed seizoen draait... (die moet ik ook wel X2 omdat iedereen dat waarschijnlijk gaat doen en het risico veel punten te verliezen is groot t.o.v talentvolle verdubbelaars. Als Wawrinka weer blessures pakt, is het een weggooier). Heb nog overwogen Munar of Rublev te verdubbelen, maar ga liever mee in het succes van de rest. Andere opties die het niet geworden zijn: Nishioka (ik wilde HDD eren door hem erin te zetten), Marterer, Harrison (ook een puntenpakker?), Istomin, Basic, Tomic (maar ja ook al zo'n kwakkelaar) en broertje Zverev

100+: Murray, Tsonga
Deze keuzes hebben geen toelichting nodig. Verwacht dat ze beiden de meeste punten opleveren. Staan ook nog onder elkaar en mocht het niks worden of blessures krijgen? 1 punt en ze zijn ze gewisseld want wie rondkijkt tussen 101 en 300 komt zoveel leuks tegen: Jack Sock, Fabbiano, Auger-Allisame (groot talent jammer dat hij niet top 100 staat), Ruud (pas 19, wanneer breekt hij eens door...?), Berankis, Baghdatis (fallen star), Noah Rubin (kan zomaar in top 100 staan), Popyrin (ook zo eentje die in de top 100 kan staan op zn 19e), Bublik (gaat hij de verwachtingen ooit waarmaken?), Miomir Kecmanovic (de nieuwe Djoko?) kan ook zomaar top 100 halen), Kokkinakis (geroemd door HDD en pas 22), en Llyod Harris.

X2: Wawrinka
Kluns: Kukushkin
« Laatst bewerkt op: 2-01-2019, 12:41:56 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2019, 12:48:20 »
Brisbane:
Murray ligt er al uit.
Kyrgios ook, heb ik toch maar op gegokt maar mss nu al spijt.  :-\\

Nadal meldt zich al weer af, denk niet dat veel mensen 'm gekozen hebben dit jaar vanwege zijn blesssures. Levert wel een walk-over op voor Tsonga die ik gekozen in de 100+ categorie.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2019, 12:53:59 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2019, 12:53:54 »
Ik heb nauwelijks nagedacht dit jaar. Want nadenken hielp me hier de afgelopen jaren ook niet  ::rofl:: ::rofl::

Djokovic

Zverev
Thiem

Khachanov
Coric
Dimitrov

Goffin
Shapovalov
De Minaur
Kyrgios

Tiafoe
Klizan
Jaziri
Dzumhur
Paire

Harrison
Wawrinka (Verdubbeld)
Bedene
Rublev
Zverev
Berdych
Nishioka
Tomic
Cuevas
Vesely

Murray
Tsonga

Kluns : Gojowczyk
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2019, 14:13:22 »
Mja, waren weereens een hoop jongeren, zeker rond de leeftijd van Berrettini. Uiteindelijk heeft hij enigszins nipt mn team gehaald, gedeeltelijk door de lacune aan andere écht goede opties.

Murray ligt er inderdaad vrij snel uit, maar tegen Medvedev, dus dat is momenteel geen schande, zeker na zo'n lange afwezigheid.
De combinatie Murray, Tsonga, verdubbellaar Wawrinka, vond ik ook meteen logisch.
Jammer dat jullie ook Murray en Tsonga niet zijn vergeten ;D
100+ is meestal een categorie met een hoop interessante spelers, dus wat dat betreft enigszins jammer dat daar waarschijnlijk weinig variatie in gaat zijn.

Vond het vooral opmerkelijk dat MV Humbert heeft. Omdat ik die niet heb overwogen. Omdat die niet in de lijst stond.
Ik dacht, zonder te checken, dat hij op t moment van de lijst misschien net buiten de top-100 stond - maar zie nu dat er gewoon een gat in de lijst staat bij #84 van Humbert. Die had ik anders in ieder geval overwogen. Zie dat Hurkacz ook mist, ook daardoor niet overwogen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2019, 14:26:00 »
De combinatie Murray, Tsonga, verdubbellaar Wawrinka, vond ik ook meteen logisch.
Jammer dat jullie ook Murray en Tsonga niet zijn vergeten ;D

100+ is meestal een categorie met een hoop interessante spelers, dus wat dat betreft enigszins jammer dat daar waarschijnlijk weinig variatie in gaat zijn.

Vond het vooral opmerkelijk dat MV Humbert heeft. Omdat ik die niet heb overwogen. Omdat die niet in de lijst stond.
Ik dacht, zonder te checken, dat hij op t moment van de lijst misschien net buiten de top-100 stond - maar zie nu dat er gewoon een gat in de lijst staat bij #84 van Humbert. Die had ik anders in ieder geval overwogen. Zie dat Hurkacz ook mist, ook daardoor niet overwogen.
;D ja dit is wel de beste combinatie en relatief goedkoop als je wilt wisselen voor een andere 100+er (als Berankis ineens heel goed blijft doen bv),

Zooo nu je het zegt. Ik heb gewoon de site van de ATP gebruikt, niet de lijst van Moliere hier. Maar goed we zullen zien wat die 2 gaan doen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2019, 15:31:57 »
Ik was ‘t uiteindelijk toch vergeten :\'(

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2019, 16:28:57 »
Dit is mijn team  :). De verdubbelaar Wawrinka lag idd voor de hand. Murray vond ik een iets te groot risico. Maar ja dat dan kan je van Tsonga ook zeggen en die heb ik wel. Verder een mix van jeugdige talenten en meer ervaren spelers. We gaan zien wat 't wordt. Ben benieuwd. Succes iedereen!

TEAMNAAM: YCBS (You Can't Be Serious)

# 1 (1-3)
1 Novak Djokovic

# 2 (4-10)
4 Alexander Zverev
8 Dominic Thiem

# 3 (11-20)
11 Karen Khachanov
12 Borna Coric
15 Stefanos Tsitsipas

# 4 (21-35)
22 David Goffin
27 Denis Shapovalov
31 Alex De Minaur
35 Nick Kyrgios

# 5 (36-60)
36 Marton Fucsovics
38 John Millman
39 Frances Tiafoe
47 Damir Dzumhur
49 Taylor Fritz

# 10 (61-100)
62 Ryan Harrison
64 Feliciano Lopez
66 Stan Wawrinka
68 Andrey Rublev
70 Vasek Pospisil
71 Tomas Berdych
74 Maximilian Marterer
75 Yoshihito Nishioka
77 Taro Daniel
83 Bernard Tomic

# 2 (101+)
153 Thanasi Kokkinakis
259 Jo-Wilfried Tsonga

Kluns:
59 Peter Gojowczyk

Verdubbelaar:
66 Stan Wawrinka

« Laatst bewerkt op: 2-01-2019, 16:30:59 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2019, 17:50:02 »
1. Novak Djokovic

4. Alexander Zverev
5. Juan Martin del Potro

11. Karen Khachanov
12. Borna Coric
15. Stefano Tsitsipas

21. Nikolaz Basilashvili
22. David Goffin
25. Hyeon Chung
31. Alex de Minaur

36. Marton Fucsovics
39. Frances Tiafoe
44. Joao Sousa
47. Damir Dzumhur
48. Dusan Lajovic

61. Tennys Sandgren
62. Ryan Harrison
63. Denis Kudla
64. Feliciano Lopez
66. Stan Wawrinka (verdubbelaar)
69. Mischa Zverev
74. Maximilian Marterer
75. Yoshihito Nishioka
88. Mirza Boric
96. Ernests Gulbis

113. Casper Ruud
260. Andy Murray

KLUNS: 55. Pierre-Hugues Herbert
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2019, 18:33:36 »
The Court Hustler

1-3: Djokovic
4-10: Zverev, Thiem
11-20: Coric, Edmund, Medvedev,
21-35: Carreno Busta, Pouille, Johnson, Kyrgios,
36-60: Tiafoe, Dzumhur, Fritz, Paire, Berrettini
61-100: Wawrinka, Rublev, Pospisil, Berdych, Munar, Humbert, Garin, Hurkacz, Ivashka, Opelka
>100: Murray, Sock

Kluns: Jaziri

Verdubbelaar: Wawrinka
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2019, 19:04:59 »
Ik laat aan Molière om mijn team bekend te maken, maar ik heb het bloedserieus aangepakt dit keer. ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2019, 20:32:27 »
Hij keek uit over het stelletje huurlingen. Eerdere jaren hadden overwinningen opgeleverd. Deels met deze.. schepsels, soms met anderen. Ooit hadden er legendes voor hem gestreden, vloeiend samengesmeed, teams vol Goden. Maar die tijden waren lang vervlogen.
De huurlingen waren dof en stoffig, vermoeid, oud, terug van blessures - of waren ze daar nog niet van terug. De oude meester DJoker vooraan, zeker, maar alleen hij - en was zelfs hij van zijn oude statuur? En ach, die jonkies.. de Coric'en, ooit op de schouders getorst vol goede hoop voor de toekomst moesten ze nu zelf torsen. Indien mogelijk. Nee, dan de Has-been's en Never-has-beens; hij schamperde naar het vuurtje hoop waaraan Querrey, Paire, en enkele anderen zich warmden.
Hij mocht niet klagen, de anderen zouden het niet veel beter hebben, maar kon een gevoel van ontevredenheid niet onderdrukken. Hij zuchtte: "Is dit alles?"
Ze antwoordden. "Oe-hoe hoe-hoe".
Dat was een begin. Ze kenden in ieder geval de teamnaam.



Team: Is Dit Alles (Oe-hoe-hoe-hoe)

Djokovic

Zverev
Nishikori

Khachanov
Coric
Tsitsipas

Goffin
Shapovalov
De Minaur
Kyrgios

Tiafoe
Jarry
Querrey
Paire
Berrettini

Wawrinka
Rublev
Berdych
Nishioka
Munar
Tomic
Garin
Norrie
Djere
Gulbis

Andy Murray
Jo-Wilfried Tsonga

Verdubbelaar: Wawrinka
Klungel: Lajovic
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2019, 00:47:54 »
Gaan ze weer. Jongens, zo kan ik de teams natuurlijk nooit op een leuke manier bekendmaken.

Ik laat aan Molière om mijn team bekend te maken, maar ik heb het bloedserieus aangepakt dit keer. ::jaja::
::bravo::

Goed, ze zijn inmiddels op een dodelijk saaie manier bekendgemaakt: ze staan op pagina 1 van dit topic.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2019, 00:53:39 door Molière »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2019, 09:22:04 »
Gaan ze weer. Jongens, zo kan ik de teams natuurlijk nooit op een leuke manier bekendmaken.

Tis ongeduldig enthousiasme om onze keuzes te delen ;)
Als je ons volgend jaar even herinnert dat je ze zelf wilt presenteren, dan kunnen we daar rekening mee houden :)

Hoop wel dat er dan weer wat meer deelnemers zijn..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.