Auteur Topic: Zap! 2.0 Spelregels  (gelezen 1986 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zap! 2.0 Spelregels
« Gepost op: 16-12-2018, 17:01:52 »
Wat?
Zap! is een spel waarbij je gaandeweg naar verschilende programma's zapt en dus in verschillende situaties terecht komt. Zo probeer je bvb de ene week te overleven na een zombie apocalyps in The Walking Dead, terwijl je de volgende week je best doet een reddingsboot te bereiken op een zinkende Titanic of je zit op een eiland vol verleidingen, gescheiden van jouw geliefde. Elke week zal op een andere manier bepaald worden hoe iemand het spel verlaat en elke week zal je dus ook je tactiek moeten herzien!

In Zap 2.0 maken afvallers geen kans meer om terug te komen in het spel. Afgevallen is afgevallen. De competitie in tv wereld in het digitale tijdperk waarin mensen zelf kiezen wat en wanneer ze kijken is ook keihard en in Zap 2.0 dus ook! De enige mogelijke reden om terug in het spel te komen is als een huidige speler om persoonlijke redenen het spel moet verlaten.

Hoe?
Elke aflevering wordt er naar een programma gezapt en uitgelegd wat er moet gebeuren (opdrachten) en hoe iemand af kan vallen. Aan het einde van de aflevering valt dus iemand af en de rest gaat in een nieuwe week verder in een nieuw programma.
De winnaar(s) van een opdracht hebben een (soms klein, soms groter) voordeel in de volgende opdracht. Welk voordeel dat is, wordt bij de start van die nieuwe week bekend gemaakt.

Wanneer?
De inschrijvingen zijn nu open. Laat het aan iedereen weten; hoe meer spelers, hoe meer vreugd! Het spel start in het eerste weekend van januari, waarschijnlijk zondagavond 6 januari. Als alles volgens planning loopt, duurt het tot eind maart... als je er zo lang in blijft!
Hoe schrijf je je in? Zie de vragenlijst hier en stuur hem ingevuld naar mij door. Deel hem best niet met anderen!

Nog regels?
Ja! Speel aub eerlijk. Dat houdt o.a. in dat je geen accounts van anderen probeert te hacken en geen kloon accounts aanmaakt. Gebruik ook geen internet om bvb quiz vragen op te lossen, tenzij er expliciet vermeld staat dat het wel mag. Als je hier toch op betrapt wordt, kan je per direct uit het spel verwijderd worden!

Meer vragen over dit spel, kan je in dit topic kwijt. Ik beantwoord enkel vragen openlijk op het forum en niet via pm, zodat iedereen dezelfde info krijgt.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zap! 2.0 Spelregels
« Reactie #1 Gepost op: 26-12-2018, 17:02:55 »
Moet ik het tv programma dat we die week spelen gezien hebben om het spel te kunnen spelen?
Nee, het tv-programma zorgt in grote lijnen enkel voor de aankleding/het thema van de opdrachten. Als je het kent, zit je misschien meer in het verhaal of zijn sommige regels misschien sneller te begrijpen, maar het is niet nodig om het tv-programma te kennen om het spel te kunnen spelen.

Kom ik spoilers tegen van programma's die in het spel gebruikt worden?
Waarschijnlijk niet. Zelf probeer ik spoilers te vermijden, al zijn sommige kleine thematische dingen onvermijdelijk. Maar grote spoilers worden vermeden. Ook vraag ik aan de kandidaten om geen spoilers te posten van de bestaande tv-programma's (zoals "Haha ik ben X en die is al lang dood!")

Is er een vaste weekopbouw?
De aard van het spel (verschillende programma's elke week) staat het moeilijk toe om een vaste weekopbouw te hebben. Maar bij de start van een nieuwe week/programma/opdracht wordt er wel duidelijk gepost wat er tegen wanneer van je verlangd wordt.
Er kan ook, mits je eigen instemming natuurlijk, via whatsapp gespeeld worden als je bvb iets moet doen, maar je kan niet op het forum komen. Contacteer me daarvoor via een privé bericht om nummers uit te wisselen.