Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128286 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #640 Gepost op: 9-03-2019, 14:02:25 »
@ Hulpmol: Is ook wel té opvallend, natuurlijk. Ik dacht: giet dit maar in vraagvorm, want Hulpmol weet zeker en vast het antwoord.  ;D

Daar staat tegenover: er waren in het verleden ook wel eens hints waarvan ik dacht: dit is toch werkelijk te simpel voor woorden...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #641 Gepost op: 9-03-2019, 14:09:55 »
Maar het is niet omdat je iets kan maken dat het ook een hint is.
Bij het Rad van Fortuin krijg je in de finale ook R,S,T,L,N en E. Dus dat je de (korte) naam Niels kan terug vinden door selectief letters te nemen is niet vreemd.

Iets minder selectief dan, vooruit: de eerste letter van het eerste woord en de eerste letter van het tweede woord vormen de initialen N en L.

En het geheel der delen zou kunnen slaan op 1. de jokeractie (Niels heeft de joker kunnen stelen, omdat Evelien haar tas liet 'slingeren' en op 2. de uitspraak van de Mol in het AD, dat verduisterd geld was verdwenen uit z'n broekzak (hij had het geld dus laten slingeren).

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #642 Gepost op: 9-03-2019, 14:14:26 »
Kon alleen die van vorig jaar vinden.
Andere jaren zitten op een usb-stick denk ik.
Is niet erg duidelijk, maar toch  ;)


Offline Veer83

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #643 Gepost op: 9-03-2019, 17:05:33 »
Na de berichten te hebben gelezen gooi ik nu eruit waarom ik zo in de Niels tunnel zit. Ik vind dat ze ook dit jaar weer goed bezig zijn.tuurlijk is het moeilijk een seizoen te maken na jan als mol. Nu waarom ik zo in de Niels tunnel zit.
In de intro zien we het maken van jokers met vrijstellingen en gauw een shot van suiker . Hier zie ik een hint in als Dordrecht als suikerstad. Ook de nadruk van de jokers ga ik toch wel verder denken. Niemand verdenkt hem maar er zijn zo veel kleine subtiele hints die we pas later door krijgen zoals altijd maar de discussie  maken blij zijn met kleine geld bedragen .iedereen schrijft hem af na het joker incident ,maar ik vond het eigenlijk een geniale actie niemand verdenkt je dus kan je lekker je gang gaan.
De andere 2 Dames verdenkt ik niet omdat ze te veel met hun acties in beeld zijn geweest

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #644 Gepost op: 9-03-2019, 17:25:58 »
Mooie argumenten komen hier voorbij om in de Niels tunnel te blijven zitten! Met name door Cinner, bedankt daarvoor!

Er blijft wel een stemmetje roepen in mijn achterhoofd dat Niels het niet kan zijn, omdat niemand op hem zit. Maar dat stemmetje laat ik lekker roepen...

Niels of niets, wat wordt het? Nog 3 uur wachten. Of nou ja, meer 4 uur waarschijnlijk, na al die herhalngen...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #645 Gepost op: 9-03-2019, 18:42:59 »
Ha, ik zag dat er iets meer Niels tunnelaars bij zijn gekomen  ::bravo::. In het Merel-topic zag ik dat in de laseropdracht, we lasers zien die er in het spel niet lijken te zijn. Het impliceert dat Niels nog vreemder is afgegaan door doelgericht in een bewegende laser te stappen dat we hier al denken.

Wilde nog even zeggen dat ik dit de gezelligste tunnel heb gevonden. Zat er in het begin met een been in, ben toen vol op RP gegaan en nadat die eruit ging, kwam ik terug bij Niels en heb daar niet meer vanaf kunnen stappen. Waar in sommige topics nog wel eens wat grimmigheid wilde toeslaan, is het hier alleen maar leuk gebleven. Dat maakt dat het extra genieten is om te kijken, zoeken en posten, vind ik tenminste.

Hopelijk kunnen we elkaar over een uur of twee, drie feestelijk in de virtuele armen vallen! En anders schudden we het stof van de tunnel uit ons haar en drinken gezellig wat op een leuke kandidaat  ::tandpastasmiley::

Offline Veer83

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #646 Gepost op: 9-03-2019, 18:46:20 »
De laser opdracht is ook inderdaad verdacht we zien geen tijd bij Niels en hij komt ook niet terug bij de groep. Het is inderdaad erg gezellig in. De Niels tunnel laat het maar gauw half 9 zijn

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #647 Gepost op: 9-03-2019, 18:49:08 »
De laser opdracht is ook inderdaad verdacht we zien geen tijd bij Niels en hij komt ook niet terug bij de groep. Het is inderdaad erg gezellig in. De Niels tunnel laat het maar gauw half 9 zijn

Bericht van Rick:
mijn gesprek met ... iemand ... midden in de laser opdracht - terwijl 9 kandidaten in de kamer daarnaast staan.

Ik had al eerder mijn twijfels uitgetypt over de korte tijd dat Niels bezig was.
Wellicht zien we vanavond dat hij met Rick aan het beppen is  ::jaja::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #648 Gepost op: 9-03-2019, 18:49:51 »
<knip>
Waar in sommige topics nog wel eens wat grimmigheid wilde toeslaan, is het hier alleen maar leuk gebleven. Dat maakt dat het extra genieten is om te kijken, zoeken en posten, vind ik tenminste.

Hopelijk kunnen we elkaar over een uur of twee, drie feestelijk in de virtuele armen vallen! En anders schudden we het stof van de tunnel uit ons haar en drinken gezellig wat op een leuke kandidaat  ::tandpastasmiley::
Met een heleboel redelijke argumenten was er ook veel minder reden voor grimmigheid, volgens mij.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #649 Gepost op: 9-03-2019, 18:50:25 »
Alle drie de finalisten zijn natuurlijk zo gemonteerd dat ze het geld uit die opdracht konden verduisteren. Niels kon het doen nadat hij afging en Merel en Sarah schijnen erg lang over de opdracht gedaan te hebben.

Hoe dan ook, of Niels nu Mol of kandidaat is geweest, in mijn optiek was hij zeker de leukste kandidaat van dit jaar. Blij toe dat hij zo ver is gekomen en van mij mag hij winnen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #650 Gepost op: 9-03-2019, 18:52:04 »
Ik hoop dat een mol geen geld meer mag verduisteren nadat hij/zij al af is, dat zou wel een hele makkelijke molactie zijn zonder enig risico.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #651 Gepost op: 9-03-2019, 19:09:43 »
Ik hoop dat een mol geen geld meer mag verduisteren nadat hij/zij al af is, dat zou wel een hele makkelijke molactie zijn zonder enig risico.
Niet alleen een goede regel, maar het zou ook handig zijn als we dit soort spelregels voor een opdracht te horen zouden krijgen.
Misschien een goede vraag om te stellen aan de makers?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #652 Gepost op: 9-03-2019, 19:16:46 »
Ik hoop dat een mol geen geld meer mag verduisteren nadat hij/zij al af is, dat zou wel een hele makkelijke molactie zijn zonder enig risico.

Je zou kunnen zeggen dat kandidaten daarom zorgvuldig de volgorde moeten kiezen in zo'n opdracht en de meest verdachte het laatst moeten laten gaan. Dat lijken ze bij de laseropdracht niet te hebben bedacht, omdat het vroeg in het spel was en verdenkingen gok- en giswerk was.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #653 Gepost op: 9-03-2019, 19:26:32 »
Ik hoop voor de Niels tunnelaars dat jullie gelijk krijgen. De Pool wordt dan aardig door elkaar geschud. Ben benieuwd naar de uitkomst dan.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #654 Gepost op: 9-03-2019, 19:33:55 »
Mogen we gelijk hebben  ::hug::

Ik ga gezellig in de bioscoop juichen mocht Niels de Mol zijn (en natuurlijk ook voor de andere twee). Voel de zenuwen nu toch wel. Ook hier is alles nog verdeeld  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 19:42:16 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #655 Gepost op: 9-03-2019, 19:41:04 »
Deze tunnel voelt voor mij een beetje als de Freek-tunnel waar ik ooit ik zat, dus om nu te zeggen dat ik zondet zenuwen ga kijken straks... :-X

ik hoop echt dat Niels=Mol blijkt te zijn   ::jaja::


Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #656 Gepost op: 9-03-2019, 19:47:17 »
Ik heb vandaag voor de leut nog eens wat opdrachten gekeken. En heb dan constant het gevoel dat Niels na elke opdracht opbiecht dat hij de Mol is.

Na zijn mislukte geldpakactie bij de laserstralen zegt hij stralend in de camera: "Een goed begin is het halve werk"  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #657 Gepost op: 9-03-2019, 19:54:10 »
Pas sinds vorige week op Niels als mol gestemd, daarvoor had ik hem al compleet afgeschreven. Maar aangezien ik in de dames niet meer geloof (of wil...) sluit ik me hier nog ff aan.

Prachtig onderbouwd door m.n. Cinner, bedankt daarvoor!  ::zwaai::

Nu nog duimen dat ie het ook echt is.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #658 Gepost op: 9-03-2019, 19:56:00 »
Veel plezier vanavond allemaal  ::bravo::

Zo’n zin in!!!! Aftellen.... niet naar de grote ergernis show maar wel naar wie is de mol nou???

Het was me weer een waar genoegen lieve tunnelaars.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 20:12:31 door Juuls247 »
Meer L

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #659 Gepost op: 9-03-2019, 19:58:41 »
Ha, ik zag dat er iets meer Niels tunnelaars bij zijn gekomen  ::bravo::. In het Merel-topic zag ik dat in de laseropdracht, we lasers zien die er in het spel niet lijken te zijn. Het impliceert dat Niels nog vreemder is afgegaan door doelgericht in een bewegende laser te stappen dat we hier al denken.

Wilde nog even zeggen dat ik dit de gezelligste tunnel heb gevonden. Zat er in het begin met een been in, ben toen vol op RP gegaan en nadat die eruit ging, kwam ik terug bij Niels en heb daar niet meer vanaf kunnen stappen. Waar in sommige topics nog wel eens wat grimmigheid wilde toeslaan, is het hier alleen maar leuk gebleven. Dat maakt dat het extra genieten is om te kijken, zoeken en posten, vind ik tenminste.

Hopelijk kunnen we elkaar over een uur of twee, drie feestelijk in de virtuele armen vallen! En anders schudden we het stof van de tunnel uit ons haar en drinken gezellig wat op een leuke kandidaat  ::tandpastasmiley::

Ik kom mij later melden om mee te feesten (of anders een ‘steentje bijdragen’ aan het opruimen van deze tunnel  ::jaja::) Ik moet zo echt de deur uit. Toch lastig dat WIDM niet meer op donderdag wordt uitgezonden... (maar da’s weer een hele andere discussie)

Bedankt voor al het uitzoekwerk.  ::ok:: Ik heb het met plezier gelezen.

Jaah, en deze tunnel is super gezellig inderdaad.  ::bravo::
Superleuk dat er nu meer mensen in deze tunnel zitten.

Niet-Niels-verdenkers begrijp ik ook hoor.  ;) Het is nou eenmaal een lastig seizoen.

Veel plezier iedereen!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)