Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden  (gelezen 17002 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2019, 11:03:04 »
Mooi man TimvanW!

Dus dan kan het zijn dat de Mol zijn best deed bij het ophangen van de was, zijn mond hield vooraf aan Jenga (joker voor Niels) om niet te verdacht te zijn, probeerde voor 30 minuten te kiezen, zijn best deed bij de puzzel. Stomvervelende aflevering dan voor de Mol. (Misschien dat Merel daarom maar die dwaze actie van het verwisselen van 45 voor 30 minuten probeerde. ;))

Zou me niet verbazen als dit klopt, en dan inderdaad een vervelende aflevering voor de mol en daarmee ook de kandidaten. Weinig informatie te halen.
Merel wordt wel steeds verdachter, alleen ik zie haar niet als mol  :-X
Maar goed, vorig jaar zat ik er ook helemaal naast voor het eerst in 6 jaar, kortom ik ben voorzichtig  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2019, 13:43:33 »

Merel wordt wel steeds verdachter, alleen ik zie haar niet als mol  :-X


Precies hetzelfde bij mij. Meer en meer lijkt naar Merel te wijzen, maar ik kan haar gewoon neit als mol zien.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2019, 17:36:23 »
#zoek de buis gooier

Sarah en Merel konden dit het meest ongezien doen.

Valt op dat Merel tegen Evelien zegt "Is dat die paal van achter de bosjes ? (48min50)

Al kan het natuurlijk zijn dat Evelien dit eerder tegen Merel/groep gezegd heeft en dat dit er uit is geëdit.
Probleem hierbij ook is, hoe je als Merel zijnde aan de aandacht van Sarah weet te ontsnappen en vervolgens een vrij lange buis om het hoekje legt.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 17:52:04 door ErikY »

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2019, 20:04:26 »
Precies hetzelfde bij mij. Meer en meer lijkt naar Merel te wijzen, maar ik kan haar gewoon neit als mol zien.

we kunnen wel bondgenoten worden ;)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2019, 21:34:37 »
Valt op dat Merel tegen Evelien zegt "Is dat die paal van achter de bosjes ?

Behalve de reden die je zelf al geeft, lijkt het er op dat die paal niet zo heel ver weg lag. Merel (of Sarah) kan 'm dus ook gewoon vanaf de verhoging hebben zien liggen.

Citaat
Probleem hierbij ook is, hoe je als Merel zijnde aan de aandacht van Sarah weet te ontsnappen en vervolgens een vrij lange buis om het hoekje legt.

Als er niet met de montage is getruct (...) dan stond Merel nog aan de "afbouw kant" toen die paal in het gras terecht kwam. Sowieso was er voor de mol weinig meer te mollen (ze hadden die paal echt wel binnen 10 minuten gevonden) nu de groep voor 45 minuten had gekozen. Dus ik vraag me af of hier niet een kandidaat (Niels?) een molactie heeft uitgevoerd.

m0ll0m

[offtopic: heeft iemand een oplossing voor de NPO player die vrijelijk tussen high- en lowres switched en pauze verward met 'ik wil het beeld donkerder met reclame voor andere programma's erover heen' -- mag per PB]

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2019, 21:48:29 »
Als er niet met de montage is getruct (...) dan stond Merel nog aan de "afbouw kant" toen die paal in het gras terecht kwam. Sowieso was er voor de mol weinig meer te mollen (ze hadden die paal echt wel binnen 10 minuten gevonden) nu de groep voor 45 minuten had gekozen. Dus ik vraag me af of hier niet een kandidaat (Niels?) een molactie heeft uitgevoerd.

Zou idd goed een kandidaat Niels actie geweest kunnen zijn, die 18 minuten die de groep iig nog overhad was duidelijk ruim voldoende om eventuele molacties te ondervangen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 22:00:18 door ErikY »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2019, 07:46:24 »
Het meest waarschijnlijke is dat Sarah en Merel die paal daar uit onderling overleg hebben gelegd om reacties af te tasten.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2019, 10:44:20 »
Op het moment dat de paal buiten op het gras wordt gegooid (in de aflevering op 44:55) zie je in het beeld daarna alleen Niels niet terwijl de rest van de groep zich lijkt om te draaien en/of erg gefocust is op het verplaatsen van het eerste gedeelte van de puzzel

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2019, 11:44:01 »
Op het moment dat de paal buiten op het gras wordt gegooid (in de aflevering op 44:55) zie je in het beeld daarna alleen Niels niet terwijl de rest van de groep zich lijkt om te draaien en/of erg gefocust is op het verplaatsen van het eerste gedeelte van de puzzel

Je weet niet of de dingen die we als kijker zien in chronologische volgorde zijn gefilmd natuurlijk!
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2019, 11:50:07 »
Die paal duidelijk zichtbaar op het gras lijkt me gewoon een nepmolactie. Een mol zou dat ding toch beter verstopt hebben? En voor de kijker is palensjouwer Niels de meest voor de hand liggende verdachte. Lijkt me een actie van zowel Niels als de montage om hem verdacht te maken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2019, 18:24:30 »
Als Evelien die paal nu heeft weggefrommeld en hem dan onder tromgeroffel weer binnenbrengt? Dat zou ze kunnen doen om de verdenking van zichzelf af te wenden. Denk niet dat Merel en/of Sarah dit op hun geweten hebben. Ga ervan uit dat die twee elkaar in de gaten houden, bovendien te druk met (ver)bouwen.
Wie weet???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2019, 19:32:15 »
Ik begrijp niet hoe het zit met die kortere paal. Kan iemand dat uitleggen?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2019, 19:42:08 »
Ik had door de montage zelf heel erg het idee dat ze wilde laten doen overkomen alsof Niels die paal daar had neergelegd.
Vraag me af of het wel echt een molactie was of een kandidaat die de mol wil lijken actie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2019, 10:37:05 »
Ik begrijp niet hoe het zit met die kortere paal. Kan iemand dat uitleggen?

Net zoals bij mannen, de een heeft een kortere paal dan de ander  ::trots::
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2019, 10:55:25 »
Ik begrijp niet hoe het zit met die kortere paal. Kan iemand dat uitleggen?

De pennen zitten in 2 rijen, 1 rij aan het einde van de paal en een 2e rij 10 cm of zo daarvoor. Het kan dus zijn dat de gaten waar die pennen doorheen moeten zo zitten dat als de ene rij vrij is de andere rij blokkeert. Wel kon de paal iets verder naar de muur gedrukt worden waardoor het uiteinde aan de andere kant vrij kwam. Daarna hebben ze paal een beetje als wrik-ijzer gebruikt om die twee rijen pennen vrij te krijgen. Denk dat het hout wel iets verbogen en/of beschadigd is.

De paal was korter, daarmee wordt bedoeld dat ie nog iets verder naar de muur toe bewogen kon worden, dat konden de andere pijlen blijkbaar niet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2019, 11:09:27 »
Volgens mij was het "probleem" bij die laatste paal dat de andere 3 "naar rechts" geschoven konden worden en die laatste niet (maar wel naar links). Met korter of langer had het niets te maken. En idd was de truc om de paal te draaien tot de eerste nokjes voor de uitsparingen zaten, dan de paal naar rechts (of in één geval naar links dus) te schuiven tot de 2e rij nokjes blokkeerden, weer draaien tot die voor de uitsparingen zaten en nog verder doorschuiven.

m0ll0m

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2019, 14:35:25 »
Ik begrijp niet hoe het zit met die kortere paal. Kan iemand dat uitleggen?

...plaatje...
« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 16:13:44 door Mollem »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2019, 15:01:33 »
...plaatje...
Bijna, volgens mij zaten aan beide kanten nokjes. Anders is het bij pijp 4 heel simpel en schuif je bijna per ongeluk de buis uit de 'niet nokjes'-kant.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2019, 16:14:24 »
ok ik heb het plaatje aangevuld en verduidelijkt

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Op treden
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2019, 09:25:55 »
Merci molloten.  8)

Ik denk dat die hint van MW op de treden helemaal niet zo gek is, gezien de titel Op treden.
MW staat op treden, in het algemeen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2019, 11:28:28 door Run »